Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Συνάντηση των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια και των μελών των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας με τον οργανωτικό γραμματέα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ

                                           2ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

ΜΟΤΣΙΟΛΑΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 
Τηλ. 6937810060                             
e-mail: smotsiolas@yahoo.gr                     ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ: 21/2/2011

Προς τους Συναδέλφους μου

   Αγαπητές Συναδέλφισσες ,  αγαπητοί Συνάδελφοι
  
Θέμα : «Συνάντηση των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια και των μελών των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας με τον οργανωτικό γραμματέα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ »

Την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των αιρετών ΑΠΥΣΠΕ,  ΠΥΣΠΕ και των μελών των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας με τον οργανωτικό γραμματέα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κ. Πετράκη Σταύρο και τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννη Βασίλη στη Λαμία.
Η συνάντηση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των συμμετεχόντων από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Φθιώτιδος κ. Αθανασίου Ιωάννη ο οποίος έκανε και μια αναφορά στα προβλήματα που αφορούν τους Εκπαιδευτικούς .
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο οργανωτικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κ. Πετράκης Σταύρος ο οποίος επικεντρώθηκε σε τρία μεγάλα ζητήματα:
Α) Επιμόρφωση. Για την επιμόρφωση ο γραμματέας είπε « πως είναι τραγικό που ο μοναδικός θεσμός της μετεκπαίδευσης οδηγήθηκε σε αναστολή». Τόνισε πως «είναι οξύμωρο από τη μια η Υπουργός να λέει ότι η παιδεία είναι σε προτεραιότητα και από την άλλη η πράξη να δείχνει άλλα. Η μετεκπαίδευση είχε την τύχη των εκπαιδευτικών αδειών που κόπηκαν για καθαρά οικονομικούς λόγους. Τα προβλήματα λειτουργίας» συνέχισε «δεν αποτελούν άλλοθι για τέτοιες αποφάσεις. Θα έπρεπε τα Διδασκαλεία να επεκτείνονταν και για τους συναδέλφους ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η κατάργηση των Διδασκαλείων ισοδυναμεί με εχθρική ενέργεια απέναντι στον κλάδο».
Β) Συγχωνεύσεις – καταργήσεις Σχολικών Μονάδων. Για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις των σχολικών μονάδων ο γραμματέας είπε ότι « το συνδικαλιστικό κίνημα είναι υπέρ αλλά με παιδαγωγικούς όρους και όχι οικονομικά κριτήρια. Θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις όπως η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών και η διάρκεια μεταφοράς των μαθητών να μην υπερβαίνει τη μισή ώρα». Τόνισε πως «δεν μπορεί οι μαθητές να αντιμετωπίζονται με οικονομικά κριτήρια. Είναι σίγουρο πως πρέπει να γίνει κάποιο συμμάζεμα αλλά όχι όπως το εννοεί το Υπουργείο».
Γ) Μισθολόγιο. Για το μισθολόγιο ο γραμματέας είπε ότι «όλοι μας συμφωνούμε στην ύπαρξη ενός ενιαίου μισθολογίου με αρχές σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα. Δεν μπορεί οι εκπαιδευτικοί να είναι 21η από τις 23 κατηγορίες των δημοσίων υπαλλήλων. Απαιτούμε μέσα από ένα ενιαίο μισθολόγιο που να μας εκφράζει τη μισθολογική μας αναβάθμιση, Απαιτούμε να μας επιστραφούν πίσω ο 13ος και 14ος μισθός και τα επιδόματα που μέσα σε μια νύχτα μας έγινε η περικοπή. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αναδεικνύεται με το μισθολόγιο».

 Ο οργανωτικός γραμματέας κατέληξε με τη διαπίστωση πως το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται σε δυσκολία. «Γι αυτό» είπε «κάποιοι προσπαθούν να περάσουν μέτρα εις βάρος των εργαζομένων. Αυτό όμως δεν πρέπει να γίνει . Είναι σίγουρο πως θα βρουν τοίχο – αντίσταση από τους εργαζόμενους. Πρέπει πλέον να σταματήσει η συζήτηση για ακόμη περισσότερη συμπίεση των εργατικού πληθυσμού. Την κρίση να πληρώσουν αυτοί που την προκάλεσαν και να επιστρέψουν πίσω τα κλεμμένα».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο αιρετός στο ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννης Βασίλης ο οποίος μίλησε  για την ανάγκη της συσπείρωσης αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε κάποιες καταστάσεις. Ο αιρετός αναφέρθηκε στην προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε όλοι μας για να διαφυλάξουμε τα κεκτημένα. «Δυστυχώς» τόνισε «σήμερα δεν προλαβαίνουμε να συνειδητοποιήσουμε τις αλλαγές που γίνονται. Άλλοτε αυτές οι αλλαγές» επισήμανε «θα προκαλούσαν σεισμικές αντιδράσεις. Η παιδεία» συνέχισε «είναι στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής. Δε φτάνουν τα λόγια. Μόνο οι πράξεις οι οποίες άλλα δείχνουν. Γιατί καταργήθηκε η μετεκπαίδευση; Όχι γιατί το επίπεδο δεν είναι υψηλό. Αν η μετεκπαίδευση ήταν χαμηλού επιπέδου θα συζητούσαμε για την αναβάθμισή της. Όμως καταργήθηκε για καθαρά οικονομικούς λόγους. Για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Όπως εξοικονόμηση έγινε και με το κόψιμο των εκπαιδευτικών αδειών, των μετατάξεων και των εξετάσεων για το εξωτερικό». Επισήμανε πως «όλα αυτά οδηγούν στον περιορισμό της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα όλων αυτών» συμπλήρωσε «θα είναι οι μηδενικοί διορισμοί , οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις».
Συνεχίζοντας την ενημέρωσή του προς τα συνδικαλιστικά στελέχη ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ είπε πως «το σήμερα δεν έχει καμία σχέση με το χθες ούτε το αύριο θα έχει κάποια σχέση με το σήμερα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να αντιδράσουμε σε όλα αυτά που γίνονται εις βάρος μας. Η μη αντίδραση εκλαμβάνεται ως αποδοχή όλων αυτών των μέτρων».
Στη συνέχεια ο αιρετός αναφέρθηκε στη μοριοδότηση των αποσπάσεων και των μεταθέσεων και τη χαρακτήρισε ως ένα θετικό μέτρο. Οι προτάσεις της επιτροπής που συστήθηκε για τη μοριοδότηση σχολικών μονάδων, αποσπάσεων και μεταθέσεων δεν δεσμεύουν το Υπουργείο να τις κάνει αποδεκτές. «Η απόσπαση» είπε «είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού. Ανεξάρτητα αν είναι νεοδιόριστος, από τα χρόνια προϋπηρεσίας ή το σχολείο που υπηρετεί. Όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι (οικογενειακοί ή υγείας) θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να παίρνει απόσπαση. Μέσα από τη μοριοδότηση των αποσπάσεων θα λυθούν πολλά προβλήματα».      
Ο αιρετός ζήτησε την τροποποίηση του ν. 3848/2010 και συγκεκριμένα είπε: «Να μη γίνονται στο μέσο της σχολικής χρονιάς υποχρεωτικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε άλλους νομούς διότι έτσι ταράζεται η οικογενειακή γαλήνη. Επίσης θα πρέπει να αποδεσμεύονται αμέσως οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν απόσπαση και να μη μένουν μέχρι να αντικατασταθούν. Γι αυτό θα πρέπει να γίνεται σωστός προγραμματισμός σε κεντρικό επίπεδο. Οι αποσπάσεις για γραφεία  να γίνονται με συγκεκριμένα κριτήρια. Θα πρέπει να καταργηθεί η υποχρεωτική υπηρέτηση της οργανικής για μια 3ετία στους νεοδιόριστους και μια 2ετία σε αλλαγή 2ης και πλέον οργανικής θέσης. Δημιουργούνται πολλά προβλήματα στις οικογένειες. Χρειάζεται αλλαγή το άρθρο 13 που αναφέρεται στις ειδικές κατηγορίες. Πρέπει να αλλάξει η ορολογία ασθενειών, να ενταχθούν και άλλες ασθένειες τις οποίες θα ορίσει επιτροπή του Υπουργείου   Υγείας».

 Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στους αιρετούς και τα μέλη των Δ.Σ. οι οποίοι τοποθετήθηκαν  πάνω στα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τον εκπαιδευτικό, τη λειτουργία των σχολείων και τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων. Τέθηκε επίσης ο προβληματισμός για τη μειωμένη χρηματοδότηση σχολικών μονάδων και τη συγκρότηση κοινής σχολικής επιτροπής για όλα τα σχολεία των δήμων. Επίσης συζητήθηκε ο επικείμενος διαγωνισμός για την επιλογή σχολικών συμβούλων και ειδικά αναφέρθηκε πως θα πρέπει να γνωρίζουν ποια σχολεία θα επιλέξουν. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουν γίνει οι όσες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων σχεδιάζονται από το Υπουργείο.
Από τη δική μου την πλευρά τόνισα πως δεν πρόκειται να δεχθώ οποιαδήποτε συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων για τη δημιουργία μεγαλύτερων μονοθέσιων δημοτικών σχολείων. Το δυσπρόσιτο οδικό δίκτυο, οι άσχημες καιρικές συνθήκες και η μη ασφαλή μετακίνηση των μαθητών δεν επιτρέπουν τη συγχώνευση σχολικών μονάδων στην Ευρυτανία. Από όλα τα στελέχη (και από μένα) τέθηκε η δυσπιστία των συναδέλφων απέναντι στην ΑΔΕΔΥ. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις με την AΔΕΔΥ δεν έχουν τη συμμετοχή που περιμένουμε και είναι δικαιολογημένοι οι συνάδελφοι.
Υπάρχει μια δυσπιστία στους πολιτικούς και στους συνδικαλιστές συναδέλφισσες και συνάδελφοι. Όλοι έχουμε οργή και αγανάκτηση. Έχει καλλιεργηθεί σκόπιμα ο φόβος από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και έτσι υπάρχει ένας εφησυχασμός και αποδοχή όλων αυτών των αντιλαϊκών μέτρων. Αυτό τον εφησυχασμό πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε με συσπείρωση γύρω από το συνδικαλιστικό κίνημα. Δεν πρέπει να κάνουμε κριτική στις παρατάξεις. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με συγκεκριμένα προβλήματα και να μη μείνουμε στα προβλήματα παραταξιακού περιεχομένου. Είμαστε υποχρεωμένοι να συσπειρωθούμε για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Είναι ανάγκη σήμερα να κατανοήσουμε όλοι μας ότι πρέπει να αντιδράσουμε γιατί αλλιώς θα συνεχιστεί αυτή κατρακύλα.. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ήρθαν τα πάνω κάτω και ότι κάποια κεκτημένα θα αλλάξουν προς το χειρότερο ή θα χαθούν.. Όλοι μαζί να αγωνιστούμε για ένα καλύτερο σχολείο και ένα καλύτερο αύριο.
Για το λόγο αυτό σας καλώ να συμμετάσχετε στην 48 ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 22 και 23 Φεβρουαρίου.
                            Όλοι μαζί μπορούμε.       



 Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
                                                                                        ΣΙΔΕΡΗΣ ΜΟΤΣΙΟΛΑΣ
                                                                                       ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
                                                                   
*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο: smotsiolas@yahoo.gr. Επίσης εδώ και καιρό έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα ( το όνομα χρήστη είναι  Sideris Motsiolas). Μπορείτε να ενημερώνεστε και από την ιστοσελίδα μου http://motsiolassideris.blogspot.com/   η οποία ανανεώνεται καθημερινά .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου