Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Νέο σχολείο με λιγότερα μαθήματα






Οι δράσεις και οι στόχοι της Επιτροπής Παιδείας παρουσιάστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε στην αίθουσα της Συγκλήτου του ΑΠΘ
ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ
Τη ριζική αναμόρφωση του σχολείου, μέσα από αλλαγές που θα έχουν ως αφετηρία το νηπιαγωγείο, προτείνει η νεοσύστατη Επιτροπή Παιδείας του ΑΠΘ, στην οποία έχει τεθεί επικεφαλής ο ομότιμος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος, Χρίστος Τσολάκης.
Ο περιορισμός των μαθημάτων, η «γύμναση της ψυχής και του πνεύματος» των μαθητών και ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης προς την παιδεία, χωρίς να παραγνωρίζεται ο ρόλος της αγοράς εργασίας αποτελούν τον «κορμό» του σχεδίου που θα επεξεργαστεί η επιτροπή και θα παρουσιαστεί σε πανελλήνιο συνέδριο τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη.
Σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία για την Ελλάδα, οι δράσεις, ο ρόλος και οι στόχοι της Επιτροπής Παιδείας, που δημιουργήθηκε στο Αριστοτέλειο, χαρακτηρίζονται ως «ένα κάλεσμα παιδείας». Πρόκειται, σύμφωνα με τις πρυτανικές αρχές, για μία εναλλακτική πρόταση σε μία εποχή που το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί μια γραφειοκρατικού τύπου μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης με μοναδικό σκοπό την κηδεμόνευση της ελεύθερης έκφρασης των ΑΕΙ.
«Οι κραδασμοί τους οποίους υφίσταται το πολιτικό, οικονομικό, πολιτισμικό, εκπαιδευτικό οικοδόμημα του κόσμου δεν οφείλονται σε έλλειψη τεχνολογίας ή οικονομικής ευρωστίας, αλλά στα τρομακτικά κενά που παρουσιάζει αυτό το οικοδόμημα λόγω της ελλείψεως παιδείας», επισήμανε ο κ. Τσολάκης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που παραχωρήθηκε χτες στο κτίριο διοίκησης του ΑΠΘ.
Κέντρα του παιδιού
Η Επιτροπή Παιδείας προτείνει, εξάλλου, στο υπουργείο Παιδείας την ίδρυση Κέντρων του Παιδιού, στα οποία θα φοιτούν τα νήπια από την ηλικία των 2,5-3 χρόνων, ώστε να αποκτούν τα απαραίτητα εφόδια πριν ενταχθούν στη σχολική ζωή, στην ηλικία των έξι ετών. Το «πακέτο» των προτάσεων για τον επαναπροσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, αφού προηγηθούν η σχετική επεξεργασία, ενημερωτικές εκδηλώσεις, συζητήσεις και άλλες δράσεις, θα παρουσιαστεί στο συνέδριο «Η Γλώσσα της παιδείας», το οποίο θα γίνει στις 14-16 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη. Τα πορίσματα θα παραδοθούν στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
«Προσπάθεια ποδηγέτησης»
Ο πρύτανης του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος, αφού μίλησε για κάθε λογής συμφέροντα που προσπαθούν να ποδηγετήσουν τα πανεπιστήμια, τόνισε πως η επιτροπή θα προσπαθήσει να επαναφέρει τη συζήτηση για την παιδεία στο σωστό δρόμο. Κάλεσε, δε, τον πρωθυπουργό να επισκεφτεί το ΑΠΘ για να διαπιστώσει εάν είναι πανεπιστήμιο β' κατηγορίας, ενώ παρέθεσε και παραδείγματα αποφοίτων του ιδρύματος που διακρίνονται στο εξωτερικό.
Η ολοένα αυξανόμενη παρέμβαση των αγορών στο χώρο της εκπαίδευσης τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη υπογραμμίζεται από τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας. «Η έρευνα των τμημάτων αυτών θα πρέπει ασφαλώς να αφουγκράζεται τις απαιτήσεις της αγοράς. Ωστόσο, θα ήταν απαράδεκτο η αγορά εργασίας να καθορίζει και να καθοδηγεί την έρευνα στα πανεπιστήμια», συμπληρώνουν.
Ποια είναι τα μέλη
Εκτός από τον κ. Τσολάκη, που είναι πρόεδρος, στην Επιτροπή Παιδείας του ΑΠΘ συμμετέχουν ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Παναγιώτης Δόικος, ο καθηγητής της Ιατρικής Σχολής, Αλέξανδρος - Αναστάσιος Γαρύφαλλος, ο καθηγητής της Ιατρικής Σχολής, Δημήτρης Ιωαννίδης, η ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Καίτη Καρπούζα – Dorfmuller, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Περιβάλλοντος, καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής, Κώστας Κατσιφαράκης, η αν. καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ιωάννα Μπίμπου, η καθηγήτρια του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας, Ιωάννα Οικονόμου – Αγοραστού, ο διευθυντής του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών του ΑΠΘ, επίκ. καθηγητής Γιώργος Παπαναστασίου, και ο πρύτανης του ιδρύματος, Γιάννης Μυλόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου