Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Ανοίγει ο δρόμος και για τις απολύσεις εκπαιδευτικών...

Την συμμετοχή στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών, φέρνει με τροπολογία που κατέθεσε αργά το απόγευμα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας κ. Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Η απόφαση ήταν ειλημμένη εδώ και αρκετούς μήνες, όμως αναβαλλόταν συνεχώς μπροστά στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013 και βάση αυτής από το 2014 θα ορίζονται οι προϊστάμενοι των διάφορων υπηρεσιών και διευθύνσεων.

Σε περίπτωση που κριθεί από την Τρόικα και την ελληνική κυβέρνηση ότι χρειάζονται περικοπές εκπαιδευτικών  η αξιολόγηση θα καθορίσει ποιοι θα είναι αυτοί που θα απομακρυνθούν από τα σχολεία. Δηλαδή όπως θα ισχύσει σε όλο τον υπόλοιπο στενό δημόσιο τομέα, όπως είχε γράψει προ εβδομάδων το Πρώτο Θέμα. 

 Τα κριτήρια αξιολόγησης, η διαδικασία και τα όργανα που θα την αναλάβουν θα καθορίζονται μετά από προεδρικό διάταγμα ύστερα από πρόταση των υπουργώ Διοικητικής Μταρρύθμισης και Παιδείας. Το προεδρικό διάταγμα θα καθορίζει και την «βαρύτητα των επί μέρους κριτηρίων για την προαγωγική διαδικασία και την αξιολόγηση της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης».

Το προεδρικό διάταγμα αναμένεται να εκδοθεί μέσα σε τέσσερις μήνες από την στιγμή δημοσίευσης του νόμου.

ΟΕΔΒ: Η «κουκουβάγια» παίρνει σύνταξη

Στις 31/3 η επίσημη κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων
Ενα συγκινητικό «αντίο» απευθύνουν στην εκπαιδευτική κοινότητα οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών βιβλίων (ΟΕΔΒ) που καταργείται επισήμως αύριο, 31 Μαρτίου.

Ο Οργανισμός υπηρέτησε επί δεκαετίες την εκπαίδευση σε περιόδους δύσκολες αλλά και καλές, πολλές φορές υπό το άγχος της μη έγκαιρης εκτύπωσης των σχολικών βιβλίων (αναλόγως των επιλογών των εκάστοτε υπουργών Παιδείας) να «κρέμεται» πάντα επάνω από το κεφάλι τους.

Από τις χειρότερες χρονιές η περυσινή (τα τελευταία βιβλία έφτασαν στα σχολεία Ιανουάριο), ήταν συμπτωματικά η χρονιά που ανακοινώθηκε η κατάργησή του.

«Σε λίγες ώρες ο Ο.Ε.Δ.Β. (Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων) θα αποτελεί παρελθόν, καταργείται οριστικά» αναφέρεται στην ανακοίνωση που υπογράφουν ο πρόεδρος του Συλλόγου εργαζομένων, κ. Μάκης Λυκόπουλος και ο γενικός γραμματέας του κ. Σταύρος Ευσταθόπουλος.

«Μετά από 75 χρόνια η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής "πετάει μακριά", γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι δεν έχει θέση στη σύγχρονη μνημονιακή εκπαίδευση. Η μόρφωση θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Το… Μέλλον είναι μόνο το ''ηλεκτρονικό βιβλίο'' και οι "διαδραστικοί πίνακες"», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Οι εργαζόμενοι στον Ο.Ε.Δ.Β. που όλα αυτά τα χρόνια εξέδωσαν και διένειμαν τρία (3) δισεκατομμύρια βιβλία σε εκατομμύρια μαθητές, αποχωρούν περήφανοι για τη συμβολή τους στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος (μέσο κόστος κάθε βιβλίου 0,70 €), για την απουσία διαφθοράς και διαπλοκής τους, για το ότι κατόρθωσαν να περισώσουν από τον ιδιωτικό φορέα, την ιστορία των σχολικών βιβλίων, δέκα πέντε χιλιάδες (15.000) πρωτότυπα έργα ζωγραφικής που κοσμούσαν κάποτε τα σχολικά βιβλία (Τσαρούχης, Γκίκας, Γραμματικόπουλος, Τάσος κ. λ. π.), τριάντα χιλιάδες (30.000) βιβλία, πολλά σπάνιων εκδόσεων, που αποτελούν πλέον περιουσία του υπουργείου Παιδείας και υπάρχει ιστορική ευθύνη στην πολιτική ηγεσία να τα διαφυλάξει και αξιοποιήσει». 

24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΗΡΥΞΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 2/4, ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ-ΝΕΟ ΕΞΩΔΙΚΟ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στην  έκτακτη συνεδρίασή του το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ κήρυξε 24ωρη απεργία για όλους τους εργαζόμενους στα ιδιωτικά σχολεία, στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών για τη Δευτέρα, 2/4.
Δείτε το εξώδικο που αποστέλει η ΟΙΕΛΕ σήμερα στον Υπουργό Παιδείας  σχετικά με την απεργία, καθώς και τοΔελτίο Τύπου της απεργίας.

Παγώνουν έως το 2014 προαγωγές και επιδόματα

Το τρίπτυχο «διοικητική ικανότητα, συμπεριφορά και απόδοση» θα καθορίζει από το 2013 την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ παγώνουν ώς το 2014 όλες οι προαγωγές, γεγονός που σημαίνει ότι θα σημειωθούν νέες απώλειες στις αποδοχές των υπαλλήλων, αφού για τα επόμενα δύο χρόνια δεν θα δοθούν δύο έξτρα επιδόματα που προβλέπονται πλέον στο ενιαίο μισθολόγιο: το κίνητρο επίτευξης στόχων και το κίνητρο δημοσιονομικών στόχων.
Την ίδια στιγμή, για ακόμα μία φορά ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην τρόικα, Πόουλ Τόμσεν, κάλεσε χθες την Ελλάδα να σπάσει τα ταμπού της στα θέματα των απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων και του κλεισίματος φορέων.
Από τον Νοέμβριο του 2012, οι υπάλληλοι θα υπογράψουν ατομικά συμβόλαια απόδοσης, που θα προσδιορίζουν συγκεκριμένους, μετρήσιμους στόχους της υπηρεσίας, η επίτευξη των οποίων θα είναι το «κλειδί» για τη χορήγηση πριμ παραγωγικότητας και την αναρρίχησή τους σε θέσεις ευθύνης. Εάν οι στόχοι επιτυγχάνονται σε ποσοστό από 80% έως 90%, τότε όλοι οι υπάλληλοι της μονάδας θα λαμβάνουν ως μπόνους μισό ή και έναν μισθό ετησίως, ανάλογα και με την ατομική τους απόδοση. Η επίτευξη των στόχων της μονάδας συνδέεται με τους στόχους των υπαλλήλων, καθώς ο μέσος όρος της βαθμολογίας των υπαλλήλων θα συνιστά τη βαθμολογία της μονάδας. Σε ό,τι αφορά το κίνητρο επίτευξης δημοσιονομικών στόχων, δεν θα καταβάλλεται σε όλους τους υπαλλήλους, αλλά μόνο σε όσους έχουν ως κύρια αρμοδιότητα το αντικείμενο αυτό. Πάντως, το ένα επίδομα αποκλείει το άλλο. Δεν μπορεί ένας υπάλληλος να παίρνει και τα δύο επιδόματα, αποσαφήνισε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημ. Ρέππας, παρουσιάζοντας το νέο σύστημα αξιολόγησης, παρουσία του υφυπουργού Ντ. Ρόβλια και του συμβούλου Επικρατείας Μ. Βηλαρά, προέδρου της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής. Η αξιολόγηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του προεδρικού διατάγματος, δεν θα γίνεται από τον άμεσο προϊστάμενο του κρινόμενου υπαλλήλου -ο οποίος ωστόσο θα κάνει την εισήγηση- αλλά από προϊστάμενο ανώτερης διοικητικής βαθμίδας.
Για τον λόγο αυτό πρόκειται να συσταθούν σε κάθε φορέα Συμβούλια Αξιολόγησης κι ένα επταμελές Συμβούλιο Εποπτείας που θα παρακολουθεί τις διαδικασίες και θα είναι αρμόδιο για την εκδίκαση τυχόν ενστάσεων.
Εχει ιδιαίτερη σημασία να αναφερθεί ότι ο υπάλληλος, πλέον, για να προαχθεί, δεν αρκεί να αξιολογηθεί θετικά, να είναι ένας καλός υπάλληλος, αλλά θα πρέπει να είναι και συγκριτικά καλύτερος από άλλους συναδέλφους του, αναλόγως του βαθμού τον οποίο διεκδικεί να καταλάβει. Οπως είπε ο υπουργός, «δεν αρκεί ο υπάλληλος να είναι καλός. Πρέπει να είναι καλύτερος από άλλους συναδέλφους του».
Τέσσερις άξονες του Π.Δ.
Αναλυτικά, το Π.Δ. κινείται σε τέσσερις άξονες:
1. Καθορίζει τους στρατηγικούς στόχους, το επιχειρησιακό σχέδιο, τις ενέργειες και δράσεις για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων, όπως και τους ατομικούς στόχους που έχει κάθε υπάλληλος χωριστά.
2. Στο συμβόλαιο απόδοσης ανάμεσα στον υπάλληλο και τον προϊστάμενό του, αναφέρονται λεπτομερώς οι στόχοι που τίθενται, το χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο πρέπει να υλοποιηθούν, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, οι δείκτες μέτρησης.
3. Η πορεία υλοποίησης τόσο των επιχειρησιακών σχεδίων όσο και των ατομικών στόχων ελέγχεται τακτικά, ανά τρίμηνο.
4. Η αξιολόγηση της απόδοσης των υπαλλήλων περιλαμβάνει τον βαθμό επίτευξης των στόχων, τον χρόνο εκτέλεσης, αν έχει γίνει ορθολογική διαχείριση πόρων. Η τελική βαθμολογία προκύπτει, με τη χρήση μαθηματικού τύπου, από το άθροισμα της βαθμολογίας των στόχων διαιρούμενο διά του αριθμού των στόχων, προκειμένου να βγει ο μέσος όρος.
Της Φωτεινης Kαλλιρη

Οι απόψεις του κ. Μπαμπινιώτη για το δημοτικό σχολείο ... για να μην ξεχνιόμαστε

Να διορίζονται και καθηγητές στο δημοτικό σχολείο
* Γίνεται όλο και περισσότερο αισθητή η έλλειψη πτυχιούχων δασκάλων για προσλήψεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Αυτόν τον καιρό και όλα τα τελευταία χρόνια η Εκπαίδευση αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα: δεν βρίσκει δασκάλους για τα δημοτικά σχολεία. Ευτυχώς και επιτέλους, η Εκπαίδευση απορροφά όλους τους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, όλους τους δασκάλους τής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Κι αυτό είναι επίτευγμα που το πιστώνονται και οι προηγούμενες και η σημερινή ηγεσία τού Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, αρχίζει και γίνεται όλο και περισσότερο αισθητή η έλλειψη πτυχιούχων δασκάλων για προσλήψεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (δημοτικό σχολείο).
Κι από την άλλη ορθώνεται μια έντονη αντίθεση: χιλιάδες καθηγητών (φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών, θεολόγων, ξενόγλωσσων κ.ά.), με καλές σπουδές σε πανεπιστημιακά τμήματα υψηλών απαιτήσεων, μαστίζονται από την ανεργία. Δεν υπάρχουν θέσεις να διοριστούν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο-Λύκειο), με αποτέλεσμα να υποαπασχολούνται σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. H αναμονή για διορισμό σε ορισμένες ειδικότητες - και μέσω ΑΣΕΠ - παίρνει χρόνια, βυθίζοντας τους νέους πτυχιούχους σε απελπισία.
Ετσι εμφανίζεται το φαινόμενο από τη μια να υπάρχει υπερ-απασχόληση, ζήτηση και έλλειψη (σε δασκάλους) και από την άλλη να υπάρχει ανεργία, υπο-απασχόληση και υπερεπάρκεια (σε καθηγητές). Χτυπητή κοινωνική και επαγγελματική αδικία, αφού και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για εκπαιδευτικούς και για μια Εκπαίδευση όπως είναι η Ελληνική, η οποία έχει ανάγκες και κενά.
Ποια λύση υπάρχει στο πρόβλημα; Ποιοι μπορούν να καταλάβουν τις κενές θέσεις που προκύπτουν, όταν δεν υπάρχουν δάσκαλοι για διορισμό; Προφανώς, οι εκπαιδευτικοί τής δευτεροβάθμιας (Μέσης Εκπαίδευσης). Μετά από μια ταχύρρυθμη εκπαίδευση ως προς ορισμένα παιδαγωγικά και ψυχολογικά ζητήματα των μικρότερης ηλικίας παιδιών τού Δημοτικού, ιδίως παιδιών των δύο τελευταίων τάξεων τού Δημοτικού (ηλικίας 10-12 ετών), ο φιλόλογος μπορεί άριστα να διδάξει τη γλώσσα, την ιστορία και την ελληνική παράδοση. Το ίδιο και ο πτυχιούχος των Θετικών Επιστημών (ο μαθηματικός ή ο φυσικός) μπορεί με πλήρη επάρκεια να διδάξει τα μαθηματικά και τη φυσική αντιστοίχως. Ετσι, και η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα μπορεί να καλύπτει τα εκπαιδευτικά κενά της και η διδασκαλία στα αντίστοιχα μαθήματα δεν θα υποβαθμισθεί, προερχόμενη από επιστήμονες που γνωρίζουν εις βάθος - λόγω ειδικότητας - το αντικείμενό τους.
Προς άρσιν παρεξηγήσεων διασαφώ ότι αυτή η λύση ανάγκης μπορεί να ισχύσει μόνο σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν πτυχιούχοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι φύσει και θέσει προηγούνται. Αλλά είναι κοινωνικά άδικο και μαζί σπατάλη επιστημονικών δυνάμεων που αποβαίνει εις βάρος τής Παιδείας μας να μην αξιοποιούνται στα υπάρχοντα κενά άλλοι επιστήμονες των Πανεπιστημίων μας, οι οποίοι είναι ήδη έτοιμοι και καλά καταρτισμένοι. Τη δύσκολη φυσική τής 5ης και 6ης τάξεως τού Δημοτικού μπορεί να την διδάξει ο πτυχιούχος τού Φυσικού Τμήματος με πολύ δημιουργικό τρόπο, κατάλληλα ευαισθητοποιημένος και ενημερωμένος για τις προσληπτικές δυνατότητες των μαθητών των αντιστοίχων τάξεων. Το ίδιο και ο μαθηματικός για τα μαθηματικά, μπορεί άριστα να διδάξει τις δύσκολες μαθηματικές έννοιες. Το ίδιο μπορεί να κάνει, κατ' εξοχήν, ο φιλόλογος για το δύσκολο μάθημα τής διδασκαλίας τής γλώσσας με τη δομολειτουργική-επικοινωνιακή μέθοδο που ισχύει στα σχολεία. Δεν αναφέρομαι, φυσικά, σε καθηγητές ξένων γλωσσών και σε καθηγητές φυσικής αγωγής (γυμναστές) οι οποίοι είναι απαραίτητοι - και καλώς υπάρχουν ήδη - στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Με τις απαιτήσεις που υπάρχουν σήμερα σε αντικείμενα όπως η γλώσσα, η λογοτεχνία, η ιστορία, τα μαθηματικά, η φυσική, τα θρησκευτικά, η φυσική αγωγή, τα καλλιτεχνικά, ο δάσκαλος γενικής κατάρτισης είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζει προβλήματα.
Αλλωστε - κι αυτό είναι ένα μείζον θέμα - οι ίδιοι οι φοιτώντες στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι σκόπιμο να αποκτούν μια αδρομερή ειδίκευση κατά κλάδους (φιλολογικά αντικείμενα, θετικές επιστήμες κ.ά.), ώστε να μπορούν καλύτερα να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τού σημερινού επιπέδου των γνώσεων. Ο «δάσκαλος παντογνώστης», με τις σημερινές συνθήκες και τις σύγχρονες απαιτήσεις, διατρέχει τον κίνδυνο μιας επιφανειακής γνώσης των αντικειμένων, μιας «επιπολής» κατάρτισης η οποία τον καταδικάζει συχνά στον τύπο τού «λίγο απ' όλα» επιστήμονα παρά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει κάθε σύμμετρη σφαιρική διαθεματική προσέγγιση τού επιστητού. Μέχρις ότου να υπάρξει - αν υπάρξει - μια τέτοια ειδίκευση στην κατάρτιση των δασκάλων και όσο υπάρχουν κενά στις θέσεις εκπαιδευτικών τής πρωτοβάθμιας, η Πολιτεία διά τού Υπουργείου Παιδείας έχει ηθική υποχρέωση, για κοινωνικούς αλλά περισσότερο για εκπαιδευτικούς λόγους, να προσλάβει καθηγητές (φιλολόγους, μαθηματικούς, φυσικούς, θεολόγους κ.ά.) οι οποίοι θα διδάξουν τα εν λόγω αντικείμενα με μεγάλη επάρκεια λόγω τής ειδικότητάς τους, αφού προηγουμένως - το επαναλαμβάνω - ευαισθητοποιηθούν ταχύρρυθμα για τα ψυχοπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά τής ηλικίας και για την αντιληπτική ικανότητα των παιδιών που θα διδάξουν.
Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι καθηγητής Γλωσσολογίας, πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Για να δείτε την απάντηση κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα

Παράταση μεταβατικής περιόδου του άρθρου 9 παρ. 1 ν. 3848/2010 για τους διορισμούς


Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. σε διαπολιτισμικά σχολεία

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας κοινοποιώ τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. στα διαπολιτισμικά σχολεία:

87Ο ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ

  • Παντελίδου Ελισάβετ, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Κέρκυρας 
  • Τζωρτζάκη Χριστίνα, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Ηρακλείου 

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ Δ.Σ. ΑΛΣΟΥΠΟΛΗΣ

  • Κερκεντζέ Τζούμα Κορολία, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Β’Αθήνας 
  • Μαυροκεφαλίδου Ειρήνη, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Κυκλάδων 
  • Στύλου Γεωργία, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Ρεθύμνου 

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ Δ.Σ. ΑΜΦΙΘΕΑΣ

•    Κουρκούνη Φωτεινή, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Ρεθύμνου

12/ΘΕΣΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ Δ.Σ. ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

•    Κάργα Σταυρούλα, εκπαιδευτικό   ΠΕ70 εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Λέσβου

6ο ΕΥΟΣΜΟΥ

•    Κίτσου Ιωάννα, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Πειραιά

6ο ΕΥΟΣΜΟΥ Τ.Ε.

•    Δούγαλη Ευαγγελία, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Μεσσηνίας

6ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ   
                                                       
•    Χασάπη Ευφροσύνη, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Αιτωλ/νιας

5° ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ Δ.Σ. ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

  • Μέντζιου Χριστίνα, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Καβάλας 
  • Νικολάου Δάφνη, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Βοιωτίας 
  • Λαφάρα Τριανταφυλένια, εκπαιδευτικό ΠΕ06 της Δ/νσης Π.Ε. Ξάνθης 

9° ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

•    Ευαγγέλου Φίλιππο, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Αιτωλ/νιας

9° ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Τ.Ε.

•    Τσώλη Δημήτριο, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ/νσης Π.Ε. Ιωαννίνων

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΑΠΩΝ

  • Καλπία Βαΐα, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Διεύθυνσης Π.Ε. Ροδόπης
  • Μπένο Πέτρο, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Διεύθυνσης Π.Ε, Ροδόπης 

6/ΘΕΣΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ Δ.Σ. ΙΑΣΜΟΥ

  • Ξενάκη Ελευθερία, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Διεύθυνσης Π.Ε. Κέρκυρας 
  • Τελλίδου Χρυσή, εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτ. Αττικής 

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

  • Μετατέθηκαν όλοι οι συνάδελφοι που ζητούσαν το διαπολιτισμικό σχολείο Χανίων

Δημήτρης Μπράτης

Με ατομικό συμβόλαιο προαγωγές και αυξήσεις στο Δημόσιο

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα για πρώτη φορά τίθενται στόχοι στο πάγιο σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων και υπηρεσιακών μονάδων στο ελληνικό Δημόσιο, οι οποίοι θα μετρώνται με ποσοτικοποιημένους δείκτες.
Κάθε υπάλληλος θα αξιολογείται για την διοικητική του ικανότητα, τη συμπεριφορά και την απόδοση στην υπηρεσία. Εισηγητής θα είναι ο άμεσος προιστάμενός του, ενώ η τελική κριση θα γίνεται από τον προϊστάμενο της ανώτερης διοικητικής βαθμίδας.
Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να λάβει την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας εντός του επόμενου τριμήνου, στο τέλος κάθε χρόνου θα τίθενται στόχοι ανά υπουργείο, υπηρεσιακή μονάδα και ανά υπάλληλο
Οσοι υπάλληλοι «πιάνουν» τους στόχους σε ποσοστό άνω του 80%, θα λαμβάνουν και το κίνητρο επίτευξης στόχου που προβλέπεται από το νέο μισθολόγιο.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρεππας, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο που έχει καταθέσει για τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και για το οποίο έχει εκφρασει ενστάσεις η ΝΔ, δήλωσε ότι μπορεί να ψηφιστεί τώρα και αν χρειάζονται αλλαγές, αυτές να γίνουν αργότερα.
Παράλληλα και αναφερόμενος στην ΝΔ, η οποία έχει φέρει ενστάσεις σε μία σειρά νομοσχεδίων που έχουν κατατεθεί στην Βυλή, σχολίασε ότι ο «καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του».
Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι με το νέο σύστημα αξιολόγησης τις ανώτερες θέσεις θα τις καταλαμβάνουν μόνο οι "άριστοι", καθώς το υφιστάμενο σύστημα που βασιζόταν μόνο στα χρόνια προϋπηρεσίας τελειώνει.
Εμφανίστηκε, τέλος, απορριπτικός στις προτάσεις της τρόικας για περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς, σημειώνοντας ότι με το νέο μισθολόγιο έχουν οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων έχουν ήδη μειωθεί κατα πολύ, με ωφέλεια για το δημόσιο πάνω από 1,5 δισ. ευρώ. Υποστήριξε επίσης ότι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανταγωνιστικότητα δεν είναι το κόστος εργασίας, αλλά η βούληση να παράγουμε «περισσότερα και ποιοτικότερα προϊόντα και υπηρεσίες».
Ρεπορτάζ: Νίκος Β. Τσίτσας

atomiko symbolaio

Οι Δάσκαλοι πληρώνονται υπερβολικά!!!;;;;

Οι Δάσκαλοι πληρώνονται υπερβολικά!!! Με τους παχυλούς μισθούς τους βάζουν μέσα το ελληνικό κράτος και δουλεύουν μόνο 9 μήνες τον χρόνο! Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή σειρά και να τους πληρώνουμε για αυτό που πραγματικά κάνουν....Baby-sitting (προσέχουν τα παιδιά μας)!
Μπορούμε να πετύχουμε να το κάνουν με λιγότερο από τον βασικό μισθό. Κάτι τέτοιο θα ήταν δίκαιο.
Θα τους έδινα 3 ευρώ την ώρα και μόνο για τις ώρες που δουλεύουν και όχι για όλο τον χρόνο. Αυτό σημαίνει 15 ευρώ την ημέρα (8:15 πμ to 1:30 μμ ). Κάθε γονιός θα πρέπει να πληρώνει 15ευρώ την ημέρα στους δασκάλους που κρατάνε τα παιδιά του. Τώρα, πόσα παιδιά διδάσκουν την ημέρα; Γύρω στα 25; Δηλαδή 15Χ25=375 ευρώ την ημέρα.. Όμως θυμηθείτε δουλεύουν μόνο 180 μέρες τον χρόνο! Δεν πρόκειται να τους πληρώνουμε για να κάνουν διακοπές!!!
Για να δούμε... αυτό είναι 375 Χ 180 = 67.500 ευρώ τον χρόνο. (Περίεργο! μάλλον η αριθμομηχανή μου θέλει μπαταρίες!) Και τι γίνεται με τους δασκάλους ειδικής αγωγής και αυτούς που έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους; Για να είμαστε και λίγο δίκαιοι θα τους πληρώνουμε το βασικό ωρομίσθιο, που για λόγους στρογγυλοποίησης είναι 7ευρώ. Αυτό σημαίνει 7 επί 5 ώρες επί 25 παιδιά επί 180 μέρες= 157.500 ευρώ τον χρόνο! Για περιμένετε ένα λεπτό, κάτι πρέπει να γίνεται λάθος εδώ! Κάτι είναι σίγουρα λάθος!
Κάντε ένα δάσκαλο να χαμογελάσει: στείλτε το σε κάποιον που καταλαβαίνει τι σημαίνει να είσαι Δάσκαλος!!! ( Μέσος μισθός Δασκάλου 20,000/180 μέρες = 111 ευρώ την ημέρα /25 μαθητές = 4.44/5 ώρες = 0.88 ευρώ την ώρα ανά μαθητή.) Τρομερά φτηνή φροντίδα και φύλαξη παιδιών και από πάνω μορφώνουν και τα παιδιά σας. Τρελό εεε;...

"Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός, όταν θεωρεί φυσιολογικό να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του" J.F. Kennedy

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣυ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ  Δ/ΝΣΗ  Π. & Δ.  ΕΚΠ/ΣΗΣ   
 ΣΤΕΡΕΑΣ  ΕΛΛΑΔΑΣ
2η  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
 ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
Ταχ. Δ/νση     : Α. Κατσαντώνη 2
                         36100  Καρπενήσι
Τηλέφωνο      : 2237080242
FAX               : 2237080242  
e-mail             : mariantonatou@gmail.com,                    
                               grss@dipe.eyr.sch.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Πέμπτη 29-3-2012 πραγματοποιήθηκε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου, από την Σχολική Σύμβουλο της 2ης Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Ευρυτανίας, κ. Μαρία Αντωνάτου, επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Καρπενησίου, του Δ.Σ. Μεγάλου χωριού, και Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Αγράφων (Αγ. Γεωργίου, Δυτ. Φραγκίστας, Βαλαώρας, Καστρακίου, Τοπολιάνων, Παλαιοκατούνας, Γρανίτσας), με θέμα: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. – Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό και παρουσίαση νέων προτάσεων (Εργαστήρια).»
Κατά την ημερίδα  έγινε αναφορά στο νέο διδακτικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών, που εφαρμόζονται πιλοτικά, «Σχολική και Κοινωνική Ζωή», και παρουσιάστηκαν όψεις του νέου   κλάδου της Ψυχολογίας, τη Θετική Ψυχολογία, στην οποία τα Π.Σ. στηρίζονται.
Εισηγητές ήταν η κ. Αντωνάτου και ο κ. Κατσαρός, Σχ. Σύμβουλος της 1ης Περιφέρειας Π.Ε. Ευρυτανίας.
Οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν συστηματικά σε ομάδες, προσέγγισαν κριτικά τις ενδεικτικές δραστηριότητες του Προγράμματος Σπουδών και κατέγραψαν δικές τους προτάσεις, τις οποίες ανακοίνωσαν στην ολομέλεια.
Την επιμορφωτική ημερίδα παρακολούθησε ο Δ/ντής Εκπαίδευσης κ. Αθ. Τσαπρούνης.

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

ΣΤΑ ΧΑΡΑΚΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ από ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΘΝΟΣ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΔΟΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ από ΕΘΝΟΣ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ .Με ατομικό συμβόλαιο προαγωγές και αυξήσεις στο Δημόσιο.

Με ατομικό συμβόλαιο προαγωγές και αυξήσεις στο Δημόσιο

Με ατομικό συμβόλαιο που θα υπογράφουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στο τέλος κάθε χρόνου και όπου θα καθορίζονται συγκεκριμένοι και ποσοτικοποιημένοι στόχοι για τους οποίους θα βαθμολογούνται, θα γίνονται στο εγγύς μέλλον οι προαγωγές και οι ετήσιες μισθολογικές αυξήσεις, σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση υπαλλήλων και υπηρεσιακών μονάδων που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας.

Με ατομικό συμβόλαιο προαγωγές και αυξήσεις στο Δημόσιο
Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα για πρώτη φορά τίθενται στόχοι στο πάγιο σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων και υπηρεσιακών μονάδων στο ελληνικό Δημόσιο, οι οποίοι θα μετρώνται με ποσοτικοποιημένους δείκτες.
Κάθε υπάλληλος θα αξιολογείται για την διοικητική του ικανότητα, τη συμπεριφορά και την απόδοσηστην υπηρεσία. Εισηγητής θα είναι ο άμεσος προιστάμενός του, ενώ η τελική κριση θα γίνεται από τον προϊστάμενο της ανώτερης διοικητικής βαθμίδας.
Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να λάβει την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας εντός του επόμενου τριμήνου, στο τέλος κάθε χρόνου θα τίθενται στόχοι ανά υπουργείο, υπηρεσιακή μονάδα και ανά υπάλληλο
Οσοι υπάλληλοι «πιάνουν» τους στόχους σε ποσοστό άνω του 80%, θα λαμβάνουν και το κίνητρο επίτευξης στόχου που προβλέπεται από το νέο μισθολόγιο.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρεππας, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο που έχει καταθέσει για τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και για το οποίο έχει εκφρασει ενστάσεις η ΝΔ, δήλωσε ότι μπορεί να ψηφιστεί τώρα και αν χρειάζονται αλλαγές, αυτές να γίνουν αργότερα.
Παράλληλα και αναφερόμενος στην ΝΔ, η οποία έχει φέρει ενστάσεις σε μία σειρά νομοσχεδίων που έχουν κατατεθεί στην Βυλή, σχολίασε ότι ο «καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του».
Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι με το νέο σύστημα αξιολόγησης τις ανώτερες θέσεις θα τις καταλαμβάνουν μόνο οι "άριστοι", καθώς το υφιστάμενο σύστημα που βασιζόταν μόνο στα χρόνια προϋπηρεσίας τελειώνει.
Εμφανίστηκε, τέλος, απορριπτικός στις προτάσεις της τρόικας για περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς, σημειώνοντας ότι με το νέο μισθολόγιο έχουν οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων έχουν ήδη μειωθεί κατα πολύ, με ωφέλεια για το δημόσιο πάνω από 1,5 δισ. ευρώ. Υποστήριξε επίσης ότι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανταγωνιστικότητα δεν είναι το κόστος εργασίας, αλλά η βούληση να παράγουμε «περισσότερα και ποιοτικότερα προϊόντα και υπηρεσίες».
Ρεπορτάζ: Νίκος Β. Τσίτσας  από ΕΘΝΟΣ

Στάσιμοι όλοι ώσπου να εφαρμοστεί πλήρως το νέο σύστημα αξιολόγησης.Φρένο σε πριμ και προαγωγές έως το 2015

Φρένο σε πριμ και προαγωγές έως το 2015

Κάθε υπάλληλος θα υπογράφει με τον προϊστάμενό του «συμβόλαιο απόδοσης» με ατομικούς στόχους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΜΟΥΤΟΥΣΗ  από TA NEA

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012
  Στον πάγο μπαίνουν για τα επόμενα δύο έτη οι προαγωγές των δημοσίων υπαλλήλων, με αποτέλεσμα να μην εισπράξουν και τις αντίστοιχες μισθολογικές αυξήσεις που προβλέπονται λόγω της μετάβασης από κάποιον βαθμό σε ανώτερο. Χωρίς και το πριμ αποδοτικότητας που προβλέπει το νέο μισθολόγιο θα μείνουν οι υπάλληλοι έως το 2015. Το νέο σύστημα αξιολόγησης με την καθιέρωση επίτευξης συγκεκριμένων στόχων για τους δημοσίους υπαλλήλους, βάσει των οποίων θα γίνονται οι προαγωγές, αλλά και για τις οργανικές μονάδες του Δημοσίου περιλαμβάνεται στο προεδρικό διάταγμα που παρουσιάστηκε χθες από την ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και έπειτα από διαβούλευση μιας εβδομάδας θα αποσταλεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ωστόσο η έναρξη εφαρμογής του συστήματος τοποθετείται στις αρχές του 2013 και με δεδομένο ότι προβλέπεται η αξιολόγηση να είναι ετήσια, τα πρώτα αποτελέσματα θα είναι διαθέσιμα στις αρχές του 2014, οπότε και θα δοθεί το πράσινο φως για προαγωγές.
Η ΕΝΑΡΞΗ. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας, οι πρώτοι στόχοι, που προβλέπει το νέο σύστημα, θα καθοριστούν στο τέλος του 2012 καθώς, όπως ορίζει το σχέδιο προεδρικού διατάγματος, «κατά το χρονικό διάστημα από την 1η Νοεμβρίου έως την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους καθορίζονται τόσο σε επίπεδο οργανικών μονάδων όσο και σε ατομικό επίπεδο οι εν γένει προτεραιότητες και στόχοι για το επόμενο ημερολογιακό έτος». Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος «πρωτόγνωρη δουλειά για τη δημόσια διοίκηση», ενώ ο πρόεδρος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής και σύμβουλος Επικρατείας Μιχάλης Βηλαράς μίλησε για στοίχημα και υποστήριξε ότι με το διάταγμα «θα προσδώσουμε προστιθέμενη αξία στο βαθμολόγιο και στο μισθολόγιο». Η διαδικασία καθορισμού των στόχων ξεκινά από τους υπουργούς ή τα ανώτατα όργανα κάθε φορέα, που θα πρέπει να προσδιορίσουν σαφείς προτεραιότητες στον τομέα ευθύνης τους και να θέσουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατάρτιση των απαιτούμενων επιχειρησιακών σχεδίων και την επίτευξη των στόχων. Τα επιχειρησιακά σχέδια καταρτίζονται από τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων ή τα αντίστοιχα αρμόδια όργανα των υπόλοιπων φορέων του Δημοσίου και περιλαμβάνουν συγκεκριμένους στόχους ανά υπηρεσία, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς και τους διαθέσιμους πόρους και τα μέσα υλοποίησής τους. Στη συνέχεια οι κατώτερες βαθμίδες προϊσταμένων - γενικοί διευθυντές, διευθυντές, τμηματάρχες κ.ά. - αναλαμβάνουν την εξειδίκευση των στόχων και τον επιμερισμό τους σε ετήσια βάση ανά υπάλληλο. Η υλοποίηση των στόχων, τόσο σε επίπεδο οργανικής μονάδας όσο και ατομικά για κάθε υπάλληλο, ελέγχεται ανά τρίμηνο και εφόσον κριθεί αναγκαίο γίνονται οι απαιτούμενες τροποποιήσεις.
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ. Με βαθμολογική και μισθολογική στασιμότητα θα βρεθούν αντιμέτωποι όσοι δημόσιοι υπάλληλοι κριθούν ανεπαρκείς και δεν πετύχουν τους στόχους αξιολόγησης. Τρία είναι τα βασικά κριτήρια που θα αποτελέσουν τη βάση αξιολόγησης: η διοικητική ικανότητα, η συμπεριφορά και η απόδοση κάθε υπαλλήλου. Στο τέλος κάθε έτους κάθε δημόσιος υπάλληλος θα είναι υποχρεωμένος να υπογράφει με τον προϊστάμενό του ένα «συμβόλαιο απόδοσης» στο οποίο θα καταγράφονται αναλυτικά οι ατομικοί στόχοι του υπαλλήλου και η συμβολή τους στην επίτευξη των συνολικών στόχων του φορέα, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους, τα αναμενόμενα αποτελέσματα κάθε ενέργειας ή δράσης, οι δείκτες μέτρησης επίτευξης των στόχων, τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Οι υπάλληλοι δεν θα αξιολογούνται από τους άμεσους προϊσταμένους τους, αλλά από εκείνους της ανώτερης οργανικής μονάδας. Για παράδειγμα, αν ανήκουν σε κάποια διεύθυνση υπουργείου, αρμόδιος για την αξιολόγησή τους δεν θα είναι ο διευθυντής τους, αλλά ο γενικός διευθυντής υπό την εποπτεία του οποίου βρίσκεται η διεύθυνση. Οι άμεσοι προϊστάμενοί τους θα έχουν ωστόσο ρόλο εισηγητή στο πλαίσιο της αξιολόγησης, με ιδιαίτερη βαρύτητα ειδικά για τα κριτήρια διοικητικής ικανότητας και συμπεριφοράς για τα οποία δεν προβλέπεται βαθμολόγηση μέσω μορίων, σε αντίθεση με το κριτήριο απόδοσης του υπαλλήλου όπου ορίζονται συγκεκριμένοι δείκτες και βαθμολογούνται. «Αυτό που κάνουμε είναι προϊόν όχι απλώς μιας τυφλής διαδικασίας βάσει μορίων, αλλά μιας διαδικασίας αξιοκρατικής», ανέφερε ο κ. Ρέππας. Για τις εκθέσεις αξιολόγησης προβλέπονται πάντως τυποποιημένα έντυπα και θα γίνονται μόνον ηλεκτρονικά, ενώ κάθε υπάλληλος θα πρέπει να ενημερώνεται για την έκθεση αξιολόγησής του έως τις 10 Φεβρουαρίου κάθε έτους και θα έχει δικαίωμα υποβολής ενστάσεων είτε για μεροληψία του αξιολογητή είτε για ανακρίβεια όσων περιλαμβάνονται σε αυτήν.