Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013

Κάτω τα χέρια από τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΔΟΕ
για την κατάργηση των οργανικών  θέσεων

Με επείγουσα εγκύκλιο της Διεύθυνσης Διοικητικών Υποθέσεων Π.Ε. & Δ.Ε.   (44506/Δ4/2-4-2013) ζητείται από τους Περιφερειακούς Διευθυντές, εντός 2 ημερών, να καταγραφούν οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών «ενόψει της έκδοσης απόφασης  σχολικών μεταβολών» τις οποίες μάλιστα προκαταβολικά θεωρεί «δυσανάλογες με το  μαθητικό δυναμικό».
Είναι φανερό ότι οι επανειλημμένες δεσμεύσεις του Υπουργού και των στελεχών του  Υπουργείου Παιδείας ότι δε θα υπάρξουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων  ήταν μια ακόμη ανέξοδη υπόσχεση. Εξ άλλου είναι συνηθισμένη η τακτική του  Υπουργείου Παιδείας άλλα να δεσμεύεται και άλλα να κάνει.

            Ύστερα από τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ομόφωνα καταγγέλλει τον  απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και εντελώς λογιστικό τρόπο με τον οποίο  αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το χώρο της εκπαίδευσης και ζητά την άμεση  ανάκληση της σχετικής εγκυκλίου, η οποία οδηγεί σε βίαιη συρρίκνωση των  οργανικών θέσεων.
Είναι βέβαιο πως κάθε περαιτέρω σκέψη για συρρίκνωση των θέσεων εκπαιδευτικών  στα σχολεία που είναι βέβαιο ότι δημιουργείται στη βάση της υλοποίησης των  αντιλαϊκών πολιτικών, θα βρει ολόκληρο τον κλάδο αλλά και την ελληνική κοινωνία, αντιμέτωπους.
Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να απαντήσουν στο σχετικό ερώτημα ως εξής: «Η οργανικότητα του σχολείου έχει καθοριστεί με τις αιτιολογημένες  αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων με βάση την κείμενη νομοθεσία και τα  αναλυτικά στοιχεία ανά τμήμα υπάρχουν στην υπηρεσία».
Αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν  Παιδεία
για όλα τα παιδιά που φοιτούν
όχι στις αντιλαϊκές, μνημονιακές πολιτικές της  λιτότητας

Από την
Π.Α.Σ.Κ./ΔΗ.ΣΥ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
            Το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του (αρ.πρωτ.44506/Δ4/2-4-2013) ζητά από τους περιφερειακούς Δ/ντές Εκπαίδευσης να «δικαιολογήσουν» μέχρι 5/4/2013 την οργανικότητα των σχολικών μονάδων, αφού όπως διαπίστωσε  μετά από έλεγχο στο survey!!! «... μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της...».
            Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση, εκτελώντας τις εντολές της Τρόικας σχεδιάζουν νέες άγριες περικοπές στην εκπαίδευση, ξεκινώντας από το πετσόκομμα των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών στο όνομα της λειτουργικότητας και του μέσου όρου του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Είναι βέβαιο ότι το δεύτερο βήμα θα είναι η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
            Μ' αυτόν τον τρόπο σκέφτονται να αντιμετωπίσουν την πρωτοφανή μείωση του αριθμού των αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οδηγούν στην ανεργία χιλιάδες νέους συναδέλφους και τη δημόσια εκπαίδευση σε πρωτοφανή υποβάθμιση.
            Η παράταξη της Π.Α.Σ.Κ./ΔΗ.ΣΥ. δηλώνει πως μαζί μ' όλο το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών θα δώσει όλες τις δυνάμεις της για την ανατροπή αυτών των σχεδίων της κυβέρνησης και της Τρόικας.
Διεκδικούμε:
  • Καμιά μείωση του αριθμού των οργανικών θέσεων
  •  Άμεση κάλυψη των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς
  •  Καμία μείωση του αριθμού των αναπληρωτών για την επόμενη χρονιά.


ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ  Π.Ε.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Η μνημονιακή κυβέρνηση (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ) υλοποιώντας την πολιτική της  εσωτερικής υποτίμησης, της άκρατης λιτότητας και των περικοπών σε κάθε τομέα και  υπηρεσία του κοινωνικού κράτους βάζει τώρα στο στόχαστρο τις οργανικές θέσεις  των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας σε έγγραφο (44506/Δ4-2-4-2013) προς  τους Περιφερειακούς Δ/ντές Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης με θέμα: «Μεταβολές  σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπ/σης σχολικού έτους 2013-14» αναφέρει:
«… μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη  οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό. Ενόψει της  έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σας  αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των Περιοχών ευθύνης  σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά  τους».
Η Τρόικα εσωτερικού εδώ και καιρό τοποθετεί μια-μια όλες τις ψηφίδες που  συμπληρώνουν το παζλ της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών  σχέσεων των εκπαιδευτικών:
  • Υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων σε βαθμό που αδυνατούν να  καλύψουν και τις στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας.
  • Καταργήσεις -  συγχωνεύσεις σχολείων.
  • Μηδενικούς διορισμούς.
  • Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών από την επόμενη χρονιά.
  • Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
  • Υποχρεωτικές μετακινήσεις- μεταθέσεις.
  • Αξιολόγηση ως εργαλείο μισθολογικής-βαθμολογικής καθήλωσης και  απολύσεων.
  • Κατάργηση οργανικών θέσεων.
Όλα αυτά καταδεικνύουν ότι η εκπαίδευση στοχοποιείται ως κύρια δεξαμενή  απολύσεων στην κατεύθυνση υλοποίησης των επιταγών της Τρόικας και όσων προβλέπει  το μεσοπρόθεσμο για 25.000 απολύσεις ως το τέλος του χρόνου και 150.000 ως το 2015.  Ο λογιστικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν την  οργανικότητα των σχολείων μαρτυρά και τις προθέσεις τους: Ένα ευρύ πρόγραμμα  απολύσεων στην εκπαίδευση.
Ταυτόχρονα επιδίδονται σε κυνήγι μαγισσών και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών  με τις καθημερινές εφόδους των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης στα σχολεία. Το  σχέδιό τους είναι φανερό.  Μετά την απαξίωση της δημόσιας  εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών στοχεύουν στην πλήρη διαπόμπευσή  τους. Το επόμενο διάστημα η προπαγάνδα της κυβέρνησης θα ενταθεί. Θα  περιλαμβάνει «επίορκους», «κοπανατζήδες» και «κηφήνες» εκπαιδευτικούς για να  αφομοιωθούν από την κοινωνία οι επικείμενες απολύσεις.
Αποδεικνύεται πια ότι η ατολμία και η αδράνεια, που τόσον καιρό  επιδεικνύει η συνδικαλιστική γραφειοκρατία των ΠΑΣΚ- ΔΑΚΕ, ευνοούν και  διευκολύνουν την κυβερνητική πολιτική. Η επίθεση απέναντι στο σχολείο  και τους εκπαιδευτικούς είναι μαζική και σε όλα τα μέτωπα.Την ίδια ώρα  η πλειοψηφία των ΠΑΣΚ- ΔΑΚΕ στη ΔΟΕ καλλιεργεί την ηττοπάθεια και αρνείται να  συγκρουστεί με την κυβέρνηση και την πολιτική της:
·         Καλλιεργεί τη λογική του περιούσιου κλάδου που δεν τον αφορά το πογκρόμ των  απολύσεων που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
·         Αρνείται να πάρει αποφάσεις για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης στην πράξη.
Φτάνει πια! Δεν θα περάσουν πάνω από της ζωές μας. Το εκπαιδευτικό  κίνημα μαζί με το λαό με συντονισμένους απεργιακούς αγώνες οφείλει να οργανώσει  την αντεπίθεση απέναντι στις πολιτικές της Ε.Ε., του Δ.Ν.Τ. και της κυβέρνησης. Ενάντια στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την  ανεργία και τις απολύσεις.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Π.Ε.
ΔΑΚΕ ΠΕ:Προάγγελος Κατάργησης Οργανικών Θέσεων Εκπαιδευτικών με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό»!
Αίφνης (;) το Υπουργείο Παιδείας και οι υπηρεσίες του, μετά από ελέγχους στο Survey, διαπίστωσαν ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός σχολικών μονάδων που διατηρεί «δυσανάλογα» αυξημένη οργανικότητα σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό τους. Καλεί, δε, τα περιφερειακά στελέχη της εκπαίδευσης να εκφράσουν την άποψή τους για τις «δυσαναλογίες» αυτές.     Μετά το σαρωτικό κύμα καταργήσεων, υποβιβασμών και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που εμπνεύστηκε και εφάρμοσε η Υπουργός της «φωτοτυπίας» κ. Διαμαντοπούλου, είναι ξεκάθαρο ότι στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας υπάρχει ένα νέος γύρος κατάργησης οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό» τους.     Έρχεται, λοιπόν, σήμερα, ενώ έχουν ήδη παρθεί μια σειρά μέτρων που έχουν υποβιβάσει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης να βάλει στο στόχαστρο και πάλι τους εκπαιδευτικούς που έχουν καταλάβει αυτές τις οργανικές θέσεις.     Είναι ολοφάνερο ότι αυτός ο σχεδιασμός θα έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό λειτουργικών και οργανικών υπεραριθμιών που θα «αιτιολογήσει» και τις λίγες μεταθέσεις, τους μηδενικούς διορισμούς και τις ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών που θα ακολουθήσουν. Ή μήπως στόχος είναι να αιτιολογηθούν και κάποιες απολύσεις;     Τονίζουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι η δοκιμαζόμενη Εκπαίδευση δεν αντέχει άλλους… «εξορθολογισμούς».     Οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να εξετάσει με ιδιαίτερη σοβαρότητα τις ειδικές συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας (για παράδειγμα εάν προέρχεται από την προ τριετίας συγχώνευση άλλων σχολικών μονάδων, το βαθμό ομοιογένειας του μαθητικού δυναμικού, τις κτηριακές υποδομές κ.α.) και να μην στηριχτεί σε «λογιστικά» και αυστηρά αριθμητικά κριτήρια, τα οποία στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν αποδίδουν την πραγματικότητα.     Η διατήρηση σχολικών μονάδων στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την παραμονή των κατοίκων στις περιοχές αυτές. Είναι λάθος οικογένειες να «εξαναγκαστούν» σε αστική μετανάστευση προκειμένου να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους το βασικό δικαίωμα στη μόρφωση.     Τέλος επισημαίνουμε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά του ελληνικού λαού σε μια εποχή που όλοι βιώνουν τις συνέπειες μιας βαθιάς και σκληρής οικονομικής κρίσης, θα συναντήσει την αντίσταση όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά ολόκληρης της κοινωνίας.

Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας

"ΘΕΜΑ: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014»
Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους. Ειδικότερα, στους πίνακες εμφανίζεται η κάθε σχολική μονάδα με την οργανικότητα και το μαθητικό δυναμικό όπως δηλώνεται στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (Survey) καθώς και στήλη με το τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού. Επειδή είστε βαθύτεροι γνώστες της κατάστασης των σχολικών μονάδων της περιοχής σας, και των ειδικότερων συνθηκών που τις περιβάλλουν, παρακαλούμε όπως έχουμε την άποψη σας για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας καθώς και τυχόν παρατηρήσεις σας. Παρακαλούμε όπως αποστείλετε συμπληρωμένους τους πίνακες μέχρι την Παρασκευή 05-04-2013 στην ηλεκτρονική διεύθυνση t09dypd@minedu.gov.gr .
Η ΑΝΑΠΛ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου