ΔΑΣΚΑΛΟΣ, ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ Ν. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

ΝΕΟ

ΝΕΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τελευταία νέα

Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Τα νέα βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου

Σε ερώτηση του βουλευτή Β` Αθήνας, κ. Γιάννη Δημάρα προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρεται στην έλλειψη ποιότητας των νέων σχολικών βιβλίων τα οποία δε συνάδουν με την αξία της ελληνικής γλώσσας. 
 Aναλυτικά η ερώτηση.

Στα νέα βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου εμφανίζονται απαράδεκτα κείμενα, τα οποία διδάσκονται. Κείμενα που γκρεμίζουν την εθνική και θρησκευτική συνείδηση των παιδιών μας, καλλιεργούν το πρότυπο του απάτριδος καταναλωτή, απαξιώνουν ιδανικά και ήρωες και τελικά ενισχύουν την ήδη προϊούσα εθνική κατάθλιψη. Δεσπόζει η απροκάλυπτη περιφρόνηση των εθνικών μας αξιών και της θρησκείας μας ως δείγμα ευρωπαϊκής προόδου.
Στα νέα βιβλία υποβαθμίζεται το μάθημα της γλώσσας το οποίο είναι σημαντικό και σπουδαίο γι’ αυτήν την ηλικία, λόγω πληθώρας διδακτικών αντικειμένων. Η γλώσσα όμως είναι ζωή. Το τραγικό  ζήτημα  είναι σήμερα  αν θα γράφουμε ελληνικά ή ένα ελληνόμορφο εσπεράντο. Δυστυχώς όλα γίνονται σαν να προτιμούμε το εσπεράντο μέσω κυρίως των περιοδικών ποικίλης ύλης που το Υπουργείο τα ονομάζει βιβλία γλώσσας. Σας παραθέτω ενδεικτικά κάποια παραδείγματα: Στο βιβλίο «Γλώσσας» Α΄Δημοτικού, β’ τεύχος, σελ. 56 , ο μαθητής διαπιστώνει ότι Πάσχα δεν είναι η Ανάσταση του Χριστού αλλά κοσμική ευωχία. Στο τετράδιο «Εργασιών»  Β΄Δημοτικού, α΄τεύχος , σελ. 43, ο μαθητής καλείται να συμπληρώσει άσκηση για την πατρίδα μας «Νοστιμίζει το σέλινο τη φασολάδα και στη μέση δύο λάμδα, φοράει η πατρίδα μας η Ελλάδα». Στη σελ 22 του Ανθολογίου Γ΄ και Δ΄τάξης, καλούνται οι μαθητές να συμπληρώσουν ένα νανούρισμα για χταπόδια, ενώ η δημοτική ποίηση είναι προγραμμένη, το πολύ1-2  τραγούδια. Στο ίδιο βιβλίο σελ .79 κείμενο με τίτλο: «Τότε που πήγαμε βόλτα τον Επιτάφιο». Γλώσσα Ε’ Δημοτικού  τεύχος α΄σελ. 44 « Η Ιταλία μας κήρυξε τον πόλεμο! Κι εμείς πήγαμε στο υπόγειο». Γλώσσα ΣΤ΄Δημοτικού τεύχος α΄σελ.48, συνταγές μαγειρικής «Μακαρόνια με κιμά», σελ.52 «Φασολάκια βραστά». Τετράδιο εργασιών ΣΤ΄, α΄ τεύχος σελ. 33 Συνταγή μαγειρικής «Ομελέττα καραβάκι», σελ.41 «Το φούφου», αφρικάνικη συνταγή, σελ. 61 «Οδηγίες χρήσης κλιματιστικού». Στο β΄τεύχος της Γλώσσας ΣΤ΄σελ.42-43 «Οδηγίες καφετιέρας», σελ.48-49 αφιέρωμα στο Διαδίκτυο, σελ. 62 κείμενο: «Με λένε Σόνια» εξυμνείται ο ηρωϊσμός και η αυτοθυσία μέσω μιας γάτας, ενώ  το ποίημα που αναφέρονταν στον Ευαγόρα Παλληκαρίδη τον Κύπριο μαθητή που κρεμάστηκε από τους Άγγλους λογοκρίθηκε,  εφόσον υπήρχε στο βιβλίο της ΣΤ΄, προφανώς προτιμήθηκαν οι συνταγές μαγειρικής.
Στη Νεοελληνική Γλώσσα Α΄Γυμνασίου σελ. 82 Κείμενο. «Η Παράσταση» αναφέρεται σε μια μαθητική παράσταση για την 25η Μαρτίου με τρόπο χλευαστικό, ασόβαρο, ασεβή. Στην ίδια σελίδα διαφημίζεται «ο άρχοντας των δαχτυλιδιών». Στη σελ. 114 Κείμενο «Χάρι Πότερ για όλες τις ηλικίες», σελ 119 Κινητό τηλέφωνο από διαφημιστικό. Σελ. 120 Κείμενο «Ένα ξεχωριστό κορίτσι»,  διαβάζουμε: «Τις τελευταίες μέρες της παραμονής μου, εμφανίστηκε στο μπαρ ένα ξεχωριστό κορίτσι. Τι δουλειά έχει το μπαρ με 13χρονα παιδιά; Στο βιβλίο της Β΄Γυμνασίου σελ.16 έχουμε «τοματοκεφτέδες» κ.α
Στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α’ Γυμνασίου σελ.144 «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς» κατηγορούνται οι Έλληνες από Αλβανίδα για ρατσισμό, στο ίδιο κείμενο και η Ελληνίδα στηλιτεύει τους Έλληνες για κοινωνικό ρατσισμό. 
Τετράδιο Εργασιών Γ΄ Γυμνασίου σελ. 29 «Όταν είσαι ξένος», ρατσιστές οι Έλληνες που εκμεταλλεύονται και καταπιέζουν τους ξένους. Πολλές σελίδες με ομοβροντίες αντιρατσιστικές σαν οι μαθητές να ζουν σε μια ρατσιστική χώρα. 
Ερωτάστε : 
1. Μήπως τα συγκεκριμένα βιβλία βάλλουν εμμέσως κατά της πατρίδας μας ενώ αποσκοπούν να απογυμνώσουν τους μαθητές από αρετή και ήθος, να τους εθίσουν στον παρασιτικό καταναλωτισμό και την παραίτησή τους από αγώνες για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο; Μήπως έχουν σκοπό να αμαυρώσουν την εθνική μας ταυτότητα και την πολιτιστική μας κληρονομιά, να νοθεύσουν την πίστη, να κόψουν σύρριζα τους δεσμούς των Ελλήνων με την ιστορική τους παράδοση, για να φτάσουμε στην επιδιωκόμενη από την Νέα Τάξη γενοκτονία της μνήμης; Γιατί για πρώτη φορά στην ιστορία στα νέα βιβλία Γλώσσας έχουν υποχωρήσει κατά 70% τα λογοτεχνικά κείμενα και σε αντικατάστασή τους έχουμε εισαγωγή νέων κειμενικών ειδών όπως: συνταγές μαγειρικής, μικρές αγγελίες, διαφημίσεις, αφίσες, οδηγίες χρήσης συσκευών, κόμικς;
2. Θεωρείτε ότι η γλώσσα είναι αξία; Τίθεται κατά τη γνώμη σας θέμα ποιότητας της γλώσσας μας; Γιατί δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες και τις επιλογές που μας δίνει μια γλώσσα δουλεμένη 4000 χρόνια η οποία έχει εκφραστικότητα και δηλωτικότητα ύψιστη; Που οφείλετε η γλωσσική ένδεια, η έλλειψη ποιότητας; Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο πρόβλημα απέναντι στις προκλήσεις της εποχής, στο κατώφλι του 21ου αιώνα; Με ποιους τρόπους; Ποιες δράσεις και πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναλάβετε; Υπάρχει προγραμματισμός; Αν ναι ποιος είναι;
3. Η επιλογή γλώσσας είναι κριτήριο προσδιορισμού έθνους; Υπάρχει σχέση γλώσσας και εθνικής ταυτότητας , όσο αφορά την ποιότητα, τον πολιτισμό των λέξεων μέσα από το ιστορικό εννοιολογικό φορτίο που χρησιμοποιούμε, είναι μέσο με το οποίο, εκφράζεται η ψυχοσύνθεσή μας, η νοοτροπία μας, ο τρόπος που βλέπουμε και εκφράζουμε τον κόσμο, είναι η σκέψη μας, είναι η πατρίδα μας ; Αυτή η σχέση έχει θέση στην σημερινή εκπαίδευση; Αν ναι με ποιο τρόπο σκέφτεστε να προάγετε αυτή τη σχέση στις βαθμίδες της εκπαίδευσης;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου