ΔΑΣΚΑΛΟΣ, ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ Ν. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

ΝΕΟ

ΝΕΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τελευταία νέα

Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2014

Γ.Αμανατίδης: Η υποχρηματοδότηση το πρώτο πρόβλημα του Υπουργείου Παιδείας


Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης ΑμανατίδηςΣτη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις», τοποθετήθηκε ο βουλευτής Α” Θεσσαλονίκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Γιάννης Αμανατίδης. Παρατίθεται το πλήρες κείμενο της ομιλίας:


«Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.  Αναφερόμενος στο προηγούμενο ερώτημα και προβληματισμό του ομιλητή, σχετικά με το γιατί δεν αναφερόμαστε στο Συμβούλιο το οποίο ιδρύει το παρόν νομοσχέδιο, θα ήθελα να απαντήσω ότι ο λόγος είναι ένας ή ίσως και περισσότεροι. Ο βασικός είναι ότι θεωρούμε πως το Συμβούλιο αυτό θα είναι το άλλοθι για τη συνέχιση μίας πολιτικής που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια και ουσιαστικά έχει σαν αποτέλεσμα την κατεδάφιση της παιδείας και της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι θεωρούμε πως με αυτό το Συμβούλιο θα επιχειρηθεί να δοθεί όχι μόνο άλλοθι, αλλά και να προωθηθούν οι θέσεις αυτές που καταστρέφουν το δημόσιο σχολείο.
Κύριε Πρόεδρε, ο Υπουργός Παιδείας ξεκίνησε την ομιλία του με την παραδοχή των προβλημάτων. Ωστόσο, ο Υπουργός Παιδείας -επειδή δεν κατάλαβε γιατί είμαστε σε αντιδιαστολή και γιατί υπάρχει τόση κριτική- θα έπρεπε να έχει καταλάβει ότι δεν αναφέρθηκε σε ένα πράγμα: Στο ποια είναι η αιτία των προβλημάτων αυτών. Παραδέχτηκε τα προβλήματα. Μέχρι εδώ καλά. Ποια είναι, όμως, η αιτία των προβλημάτων αυτών; Δεν είναι μία συγκεκριμένη πολιτική, η οποία παρόλες τις διακηρύξεις των κυβερνήσεων των τελευταίων τριάντα ετών που θεωρούν την παιδεία -στα λόγια- ως κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα, στην ουσία και στην πράξη, με όλα τα νομοθετήματα που έχουν περάσει, την καταστρέφει και την περνάει στα χέρια του κέρδους και της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Αυτό εδώ, όσο δεν το λέει και δεν το παραδέχεται, θα συνεχίζει και θα εφαρμόζει τη συγκεκριμένη πολιτική.
Διακρίνω μία αντίφαση στο προφίλ το οποίο επέλεξε και επιλέγει να έχει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε αντιδιαστολή με την προηγούμενη. Ο Υπουργός Παιδείας προσπαθεί να δώσει την εντύπωση ότι, «Εγώ θα αλλάξω τα πράγματα, θα τα πάω προς το καλύτερο, θα πάω σε διορισμούς και θα προσπαθήσω να κάνω δέκα χιλιάδες διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ το Φεβρουάριο». Εάν αυτή είναι η λογική και η πολιτική του και εάν αυτό θέλει να δείξει προς την κοινωνία, τότε προς τι στο Συμβούλιο των προηγούμενων Υπουργών έχει μέσα σαν αιτιολογία ότι υπάρχει έλλειψη της συνέχειας συγκεκριμένων πολιτικών;
Πρέπει, λοιπόν, να αποφασίσει, «ή με τον αστυφύλαξ ή με τον χωροφύλαξ». Ή θα πει «συνεχίζω τη συγκεκριμένη πολιτική» ή θα πρέπει να πει «τη σταματάω». Βέβαια, δεν μπορεί να το πει, γιατί έχει υπογράψει -και έχει υπογραφεί- ένα μεσοπρόθεσμο, το οποίο για την παιδεία προβλέπει μέχρι το 2018 οι δαπάνες, κύριε Υπουργέ, να πάνε στο 1,8% του ΑΕΠ.
Πώς θα κάνετε τους διορισμούς; Πώς θα καλύψετε τις χιλιάδες κενές θέσεις των εκπαιδευτικών με μόνιμους διορισμούς βεβαίως; Διότι η εκπαίδευση δεν είναι πεδίο όπου για τρεις μήνες θα έχω ένα δάσκαλο ή για πέντε. Χρειάζεται όλη τη χρονιά.
Άρα, το πρώτο πρόβλημα είναι η υποχρηματοδότηση.
Το δεύτερο είναι το ασφυκτικό πλαίσιο και η κατηγοριοποίηση, η οποία υπάρχει στα σχολεία.
Κύριε Υπουργέ, η εκπαίδευση για να «ανθίσει» θέλει παιδαγωγική ελευθερία. Το πλαίσιο το οποίο έχετε βάλει μέσα από την αξιολόγηση, οδηγεί κατευθείαν στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στην αναζήτηση χορηγών σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση.
Για παράδειγμα, ερωτήματα που υπάρχουν στην αξιολόγηση των σχολείων, όπως, «Τι ενέργειες έκανε το σχολείο, έτσι ώστε να προσελκύσει και άλλα χρήματα πέρα από την κρατική επιχορήγηση;» είναι στους θετικούς δείκτες με τους οποίους αξιολογείται το σχολείο. Να μην αναφέρω τα πρότυπα σχολεία, για τα οποία μέσα στο νόμο αναφέρεται ότι υποχρέωση των Συμβουλίων Διοίκησής τους είναι να βρίσκουν και νέους πόρους πέρα από την κρατική επιχορήγηση. Δεν είναι αυτό παράδοση του δημόσιου σχολείου στις δυνάμεις του κέρδους;
Κύριε Υπουργέ, άλλοι Υπουργοί, παλαιότεροι, μίλησαν για το ανοιχτό σχολείο, άλλοι για το ψηφιακό σχολείο, άλλοι για το νέο σχολείο. Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μιλάει για το κοινωνικό σχολείο. Κοινωνικό σχολείο το οποίο θα έχει χιλιάδες ελλείψεις, κοινωνικό σχολείο το οποίο θα έχει πρόβλημα στη μεταφορά των μαθητών, κοινωνικό σχολείο που θα έχει ελλείψεις σε νομούς ως προς τη θέρμανση, κοινωνικό σχολείο που δεν έχει βιβλιοθήκες, κοινωνικό σχολείο που αφήνει τη σίτιση των ευπαθών ομάδων των μαθητών -γύρω στις εξακόσιες χιλιάδες παιδιά υποσιτίζονται- να γίνονται μέσα από προγράμματα και μέσα από ιδρύματα -δεν λέω να μην γίνονται και αυτά, αλλά να μην γίνονται μόνο μέσα από αυτά- δεν είναι κοινωνικό σχολείο.
Θα ήθελα να αναφερθώ στο νομοσχέδιο σε συγκεκριμένες διατάξεις, οι οποίες είναι οι εξής:
Αναφέρθηκα για το Συμβούλιο στο σχέδιο νόμου που φέρνετε.
Επίσης, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σας απευθύνω συγκεκριμένες ερωτήσεις, γιατί ο χρόνος είναι λίγος και θα ήθελα απαντήσεις.
Θα δώσετε τη δυνατότητα στα ΑΕΙ από τον Απρίλιο να έχουν αυτά αποκλειστικά τη δυνατότητα της διαγραφής ή όχι των φοιτητών αυτών που ονομάζετε εσείς «αιώνιοι»;
Όσον αφορά την κατάργηση των ΕΠΑΣ, ξέρω ότι θα φέρετε τροπολογία. Νομίζω ότι η κατάργηση των διευθυντών των ΕΠΑΣ, η οποία είναι για το Σεπτέμβριο θα πάει αναδρομικά πίσω, από τον Ιούνιο, έτσι ώστε να τοποθετηθούν σε θέσεις κενές, γιατί τώρα δεν υπάρχουν κενές θέσεις. Νομίζω υπάρχει σχετική δέσμευση δική σας.
Επίσης, υπάρχει μια φωτογραφική διάταξη για τα ιδιωτικά σχολεία. Θα ήθελα να μας το εξηγήσετε. Τι σημαίνει μετατροπή του σχολείου, έτσι ώστε να φιλοξενεί πρόσωπα μέχρι είκοσι πέντε ετών, διαμονή κτλ.; Δηλαδή, θα αλλάζει ο χαρακτήρας του ιδιωτικού σχολείου το καλοκαίρι; Θα είναι για να διαμένουν κι άλλα άτομα; Θα ήθελα να μας εξηγήσετε αυτή τη διάταξη γιατί τη βλέπω φωτογραφική.
Για τους κληρικούς είναι αδικαιολόγητη η καθυστέρηση, γιατί δεν τελειώσατε μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα την τακτοποίηση τους.
Επίσης, το ότι βάζετε μέσα στα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικούς με βαθμό Γ’ αυτό αποδεικνύει τη λάθος πολιτική που εφαρμόζετε με το βαθμολόγιο και το μισθολόγιο γενικά των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι όχι απλώς έχουν καθηλωθεί, αλλά υπάρχει η ποσόστωση, η οποία, βέβαια, δεν εφαρμόζεται γιατί ούτως ή άλλως έχετε πει ότι θα πάρουν αυξήσεις οι δημόσιοι υπάλληλοι όταν θα πέσει η ανεργία κάτω από το 10%.
Κύριε Πρόεδρε, θα χρειαστώ την ανοχή σας για ένα λεπτό και τελειώνω.
Ένα άλλο ερώτημα, επειδή είχαμε χθες το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, είναι η ακόλουθη: Θα προβλέψετε μέσα σταμαθήματα υποχρεωτικής εκπαίδευσης να μπει σε μάθημα πολιτειακής εκπαίδευσης και η αντιρατσιστική αγωγή και εκπαίδευση;
Η τελευταία μου ερώτηση, κύριε Υπουργέ, είναι η εξής: Θα υπογράψετε τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου με αριθμό 266, η οποία αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση;
Σας κάνω συγκεκριμένες ερωτήσεις, οι οποίες σχετίζονται με την κατάργηση της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, όπως επίσης με την παράδοση όλων των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Εργασίας. Νομίζω ότι πρέπει να υπογράψει ο Υπουργός Παιδείας τη γνωμοδότηση με αριθμό 266 του Νομικού Συμβουλίου του κράτους. Θα ήθελα μια συγκεκριμένη απάντηση στο θέμα αυτό.
Κύριοι Υπουργοί, θα ήθελα να πω ότι υπάρχει παντελής έλλειψη εθνικής στρατηγικής και εθνικού σχεδίου δράσης για θέματα που αφορούν την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Αυτό διαπιστώθηκε και στη Βουλή στις 8 Μαΐου 2014.
Αν η ομάδα υποστήριξης του κοινωνικού σχολείου που έχει ως βάση της την ομάδα μπάσκετ των Βουλευτών, η οποία προπονείται τακτικά και κατά περιόδους δίνει αγώνες φιλανθρωπικού χαρακτήρα προωθώντας παράλληλα το μήνυμα ότι η σωματική άσκηση και η μεσογειακή διατροφή είναι το καλύτερο φάρμακο για τις σύγχρονες ασθένειες -το διαβάζω από το δελτίο Τύπου σας- αποτελεί για εσάς το σύγχρονο και πρωτοποριακό σε παγκόσμιο επίπεδο εθνικό σχέδιο δράσης για τη χώρα μας για θέματα που αφορούν την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών, τότε σίγουρα, κύριοι Υπουργοί, θα έχουμε μια ακόμη χαμένη χρονιά για τη διαμόρφωση πολιτικών αποτελεσματικής αντιμετώπισης της  παιδικής μειονεξίας. Και αυτό, βέβαια, θα συνεχίζεται έως ότου ανατραπεί όχι μόνο η μνημονιακή Συγκυβέρνηση που είστε δέσμιοι των υπογραφών και των δεσμεύσεων, αλλά και η πολιτική που γεννάει τη φτώχεια και την αδικία.
Ευχαριστώ πολύ».

Δείτε τα video της  πρωτολογίας εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=b2VW_hrL2rs&feature=youtu.be

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου