ΔΑΣΚΑΛΟΣ, ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ Ν. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

ΝΕΟ

ΝΕΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τελευταία νέα

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Η Ειδική Εκπαίδευση για άλλη μια φορά στο «Kόψε - ράψε»…


Αποτέλεσμα εικόνας για Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.Για άλλη μια φορά, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνει ότι αντιμετωπίζει τα ζητήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης αποσπασματικά, με ελλιπή σχεδιασμό και απίστευτη προχειρότητα. Το περίφημο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας επιβεβαιώνει στο έπακρο τον χαρακτηρισμό του ως νομοσχέδιο «κουρελού» καθώς οι 14 (!!) διατάξεις του άρθρου 47, που περιλαμβάνονται στο κείμενο που κυκλοφόρησε, διέπονται από μία φιλοσοφία τύπου «κόψε - ράψε» αδυνατώντας να δώσουν ουσιαστικές και ολοκληρωμένες λύσεις στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ευαίσθητος και πολύπαθος χώρος της Ειδικής Εκπαίδευσης.



Παρά το γεγονός ότι κάποιες από τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου (π.χ. ρύθμιση ζητημάτων παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, μέγιστος αριθμός μαθητών σε τμήμα στο οποίο φοιτούν και μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) δείχνουν να κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε στους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας ότι η Ειδική Εκπαίδευση βρίσκεται σήμερα σε οριακό σημείο. 

Τα ειδικά σχολεία λειτουργούν τα τελευταία χρόνια τα περισσότερα αποκλειστικά με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, πολλά τμήματα ένταξης παραμένουν κλειστά από την αρχή του σχολικού έτους, οι λιγοστές σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες παράλληλες στηρίξεις «σπάνε» σε 2 και 3 σχολεία για να «καλύψουν» τα κενά, οι λίστες αναμονής στα ΚΕΔΔΥ μεγαλώνουν διαρκώς χρονιά με τη χρονιά, οι γονείς αναγκάζονται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη  και αυτά είναι μόνο μερικά από τα αποτελέσματα των μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια και έπληξαν καθοριστικά την Ειδική Εκπαίδευση.

Αλήθεια, πότε προτίθεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το διάλογο «από το μηδέν» που προανήγγειλε για την κατάρτιση νέου σχεδίου νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση; Πότε σκοπεύει να θέσει τις βάσεις για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων της Ειδικής Εκπαίδευσης; Ή μήπως πιστεύει ότι οι 14 (!!) διατάξεις του πολυνομοσχεδίου είναι αρκετές προς το παρόν και για το μέλλον βλέπουμε!!

Η Ειδική Εκπαίδευση απαιτεί άμεσες και ολοκληρωμένες λύσεις ΤΩΡΑ, όχι αργότερα!! Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο!! Οι γονείς αισθάνονται για μία ακόμη φορά την ελληνική πολιτεία να τους κοροϊδεύει, καθώς ενώ συμμετείχαν ήδη 2 φορές στη διαβούλευση του νομοσχεδίου της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, τώρα καλούνται να αναμένουν χωρίς κανένα σαφές χρονοδιάγραμμα ένα νέο νομοσχέδιο, βιώνοντας καθημερινά την πλήρη διάλυση της Ειδικής Εκπαίδευσης…!!! Οι εκπαιδευτικοί βλέπουν μέρα με τη μέρα τις δομές Ειδικής Εκπαίδευσης να υποβαθμίζονται, ενώ οι ίδιοι «οργώνουν» ολόκληρη την Ελλάδα εδώ και 13 χρόνια ως αναπληρωτές, καλύπτοντας στην πλειοψηφία τους οργανικά κενά.

Ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

§  Αύξηση της χρηματοδότησης των ΣΜΕΕ για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών και τον εξοπλισμό τους με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
§  Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών με αναπηρία δωρεάν με τα κατάλληλα μεταφορικά μέσα, καθώς και εξασφάλιση των συνοδών τους.
§  Τμήμα ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα. Αποσύνδεση της παράλληλης στήριξης από την ύπαρξη τμήματος ένταξης.
§  Έγκαιρη στελέχωση των δομών Ειδικής Εκπαίδευσης από την έναρξη του σχολικού έτους.
§  Για την οργανικότητα των ΣΜΕΑΕ να λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των οργανικών θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού.
§  Άμεσο διορισμό των αποφοίτων τμημάτων Ειδικής Αγωγής των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Μακεδονίας (ΠΕ61, ΠΕ71) που υπηρετούν στην Ειδική Εκπαίδευση έως και 13 χρόνια ως αναπληρωτές. Διορισμό με το βασικό πτυχίο.
§  4 μαθητές ανά τμήμα με δυνατότητα και 3 μαθητών όπου υπάρχει διάγνωση αυτισμού και πολυαναπηρία.
§  Κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Καμία ελαστική μορφή εργασίας.
§  Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του ΣΜΕΑΕ να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σύσταση 1 οργανικής θέσης ΕΕΠ ανά 5 ΕΔΕΑΥ.
§  Ενιαίο θεσμικό πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών σε Ειδική και Γενική Εκπαίδευση.
§  Κατάργηση των ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ, τα αντίστοιχα ΑΠΥΣΠΕ και ΚΥΣΠΕ έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στο έργο τους
§  Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ και στελέχωση τους με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό.
§  Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών των γενικών σχολείων για την ένταξη και τη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι μόνο των εκπαιδευτικών ΣΜΕΕ, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης.
§  Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων Ειδικής Εκπαίδευσης.
§  Επαναφορά του επιδόματος της ειδικής αγωγής στις ΣΜΕΑΕ.

Η Ειδική Εκπαίδευση, απαιτεί ενιαία φιλοσοφία, προσεκτικό σχεδιασμό, οργανωμένη υλοποίηση, συνεχή ανατροφοδότηση και αυτά προϋποθέτουν άμεση και ενεργό συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Διάλογο τώρα, ουσιαστικό και όχι προσχηματικό, για την κατάρτιση ενός νομοσχεδίου  που θα αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν  Παιδείας. 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου