Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Εξασφαλίστηκαν κονδύλια για την πρόσληψη αναπληρωτών

Επιπλέον 216 εκατ. ευρώ για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΠΑ - Εξασφαλίστηκαν κονδύλια -πέραν τακτικού προϋπολογισμού και ΠΔΕ- που καλύπτουν 15.000 προσλήψεις αναπληρωτών


Έκτακτη χρηματοδότηση με την οποία θα καλύψει τις προσλήψεις αναπληρωτών για φέτος εξασφάλισε από το ΕΣΠΑ το υπουργείο Παιδείας. Μαζί με μέρος των τακτικών κονδυλίων της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, εξασφαλίζονται στο σύνολο 216,13 εκατ. ευρώ, με τα οποία προβλέπεται να γίνουν περίπου 15.000 προσλήψεις αναπληρωτών, πέραν εκείνων που θα καλύψουν ο τακτικός προϋπολογισμός και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ενδεικτικά, πέρυσι εγκρίθηκαν από εθνικούς πόρους 7.000 προσλήψεις αναπληρωτών, ο αριθμός των οποίων αναμένεται, ωστόσο, να μειωθεί ελαφρώς φέτος.

Θα πιστωθούν όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, επιπλέον 6,9 εκατ. ευρώ από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ. Στο σύνολο δηλαδή 223 εκατ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων θα καλύψουν φέτος ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό των προσλήψεων αναπληρωτών, που ανέρχεται σχεδόν στο σύνολο των κενών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Προσλήψεις αναπληρωτών με ΕΣΠΑ σε όλα τα δημοτικά

Οι προσλήψεις θα αφορούν και τα 3.555 Δημοτικά σχολεία της χώρας, αφού στο επιχειρησιακό πρόγραμμα “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού - Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση, του ΕΣΠΑ 2014-20” εντάσσεται πλέον η δημιουργία Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Η εξέλιξη αυτή “λύνει τα χέρια” του υπουργείου Παιδείας, αφού μέχρι πέρυσι με ΕΣΠΑ χρηματοδούνταν ως “καινοτόμα δράση” μόνο Δημοτικά Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, -τα οποία από φέτος καταργούνται, τα θετικά τους όμως στοιχεία ενσωματώνονται στον ενιαίο τύπο Δημοτικού.

Αν συνυπολογίσουμε την επαναφορά της τρίτης ανάθεσης μαθημάτων σε δασκάλους και καθηγητές, που θα δώσει μικρές “ανάσες” σε περιοχές της Περιφέρειας, αν συνυπολογίσουμε τα πολύ σημαντικά ευρήματα που έχουν προκύψει φέτος από τη χαρτογράφηση πλεονασμάτων και κενών -ευρήματα που σε κάποιες περιπτώσεις δείχνου διόλου ευκαταφρόνητα πλεονάσματα-, τότε φαίνεται ότι η φετινή χρονιά θα είναι πράγματι η πρώτη μετά από πολλά χρόνια που τα σχολεία όλων των βαθμίδων θα ανοίξουν με βιβλία και εκπαιδευτικούς έτοιμους.

Εξάλλου, ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, σε πρόσφατη συνέντευξή του, υπογράμμισε πως “Έχουμε αποτυπώσει, για πρώτη φορά, τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση και αυτές τις μέρες ξεκινάμε τη διαδικασία πρόσληψης 20.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών”, περίπου δηλαδή όσους χρειάζονται για τα υπολογιζόμενα κενά. Τόνισε δε ότι “Η αποστολή των βιβλίων ολοκληρώνεται τέλος του μήνα”.


Επτά Πράξεις για τη νέα σχολική χρονιά

Σε συνεννόηση με το υπουργείο Ανάπτυξης και τη διαχειριστική αρχή το υπουργείο Παιδείας πέτυχε τον σχεδιασμό επτά Πράξεων για τη νέα σχολική χρονιά, η υλοποίηση των οποίων προϋποθέτει προσλήψεις εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι προβλέπεται κάλυψη των προσλήψεων σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, αφού συμπεριλαμβάνονται ανάγκες στη “δύσκολη” περιοχή της Αττικής.

Οι Πράξεις είναι οι εξής:

1. Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες στα Δημοτικά σχολεία, δράσεις και τάξεις υποδοχής για την εκπαίδευση και την ομαλή προσαρμογή των προσφυγόπαιδων.

2. Ενισχυτική διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των μαθητών στο Λύκειο.

3. Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μέσω προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, καθώς και πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτών.

4. Αναδιάρθρωση Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και τη μετατροπή τους σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), τη σύσταση Σχολικών δικτύων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΔΕΥ), και τη λειτουργία Επιτροπών διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ).

5. Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με ενίσχυση και εκσυγχρονισμό των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης.

6. Δημιουργία Ενιαίου Τύπου Δημοτικού Σχολείου, που, διά της ενοποίησης των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, στοχεύει στην παροχή ίσων ευκαιριών. Η λειτουργία του ενιαίου πλέον δημοτικού ορίζει την υποχρεωτική πρωινή ζώνη από 8 π.μ. έως 1.15 μ.μ., ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα θα λειτουργεί μεταξύ 1.16 μ.μ. έως 4.00 μ.μ.

7. Ενίσχυση και αναβάθμιση δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, που κρίνεται περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία, λόγω της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης στη χώρα μας.

ΠΗΓΗ:ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου