«Αγώνα δρόμου» για να πραγματοποιηθεί ο πρώτος διαγωνισμός του κλάδου Ειδικής Αγωγής τον Δεκέμβριο του 2010 δίνουν το υπουργείο Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΑΣΕΠ. Ωστόσο, το εγχείρημα θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο, οπότε το υπουργείο έχει εκπονήσει ήδη εναλλακτικό σχέδιο που ορίζει τον Φεβρουάριο του 2011 ως πιθανότερη ημερομηνία πραγματοποίησης του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ - Εργασίας, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αφορά 300 θέσεις για τους κλάδους ΠΕ 61 Νηπιαγωγών και ΠΕ 71 Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), ενώ άλλες 200 θέσεις θα καλυφθούν από τον πίνακα αναπληρωτών. Αλλωστε, το υπουργείο Παιδείας υπέβαλε κατ’ εξαίρεση αίτημα στο υπουργείο Εσωτερικών και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης (Π.Υ.Σ.) για 500 οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών και Δασκάλων.
Διαβιβάστηκε σχετικό αίτημα προς το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης, ενώ την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Ινστιτούτου, προκειμένου να διαμορφωθεί η πρόταση των γνωστικών πεδίων που θα αποτελέσουν την ύλη της εξέτασης. Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να βγει η υπουργική απόφαση με τον καθορισμό της ύλης, καθώς οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν υποβάλει τις προτάσεις του, αλλά το Ινστιτούτο δεν έχει καταλήξει ακόμη στους βασικούς άξονες. Αξίζει να σημειωθεί πως ο γραπτός διαγωνισμός αφορά γύρω στους 800 με 1.000 υποψηφίους που είναι απόφοιτοι των δύο σχολών (ΠΕ 61 και ΠΕ71) και όχι τους υπόλοιπους Δασκάλους και Νηπιαγωγούς, ούτε τους περίπου 5.000 αποφοίτους των σεμιναρίων επιμόρφωσης (400 ωρών), οι οποίοι μέχρι σήμερα μπορούσαν να πάρουν απόσπαση σε θέσεις Ειδικής Αγωγής.
Ο τίτλος σπουδών
Υπενθυμίζεται πως παρά τη δημιουργία κλάδου Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 61 και 71) το 2008, δεν έχει διενεργηθεί ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικούς Παιδαγωγούς, με αποτέλεσμα οι κάτοχοι βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή να μην έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις του κλάδου τους και να εργάζονται μόνο ως αναπληρωτές. Αυτά τα τρία χρόνια οι κενές θέσεις Ειδικής Αγωγής καλύπτονταν με μεταθέσεις και αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής, με αποτέλεσμα να καταργείται το κύριο προσόν διορισμού που ισχύει για όλους τους κλάδους ΠΕ, που είναι ο βασικός τίτλος σπουδών.
Αγγελική Μαρίνου
Σελίδες
▼
Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010
Σάββατο 12 Ιουνίου 2010
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2010-2011
Ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2010-2011 ολοκληρώνεται ως προς τα βασικά του σημεία τον Ιούνιο του 2010 και λαμβάνει την οριστική του μορφή το πρώτο δεκαήμερο του προσεχούς Σεπτεμβρίου, ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να μεγιστοποιούνται όλες εκείνες οι συνθήκες που συμβάλλουν στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας.
Τρίτη 8 Ιουνίου 2010
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑ: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΣΧΕΤ: Α.Π.5845/2-6-2010 επιστολή σας
«...Είν' αλήθεια ότι για να μπορέσει κανείς σήμερα να ζήσει και να σταθεί στην κοινωνία, πρέπει να κάνει τη δουλειά του σύμφωνα με τη σημερινή κοινωνική εξέλιξη και τις απαιτήσεις της. Για τούτο είναι ανάγκη ο άνθρωπος οποιοδήποτε επάγγελμα και αν έχει να μην επαναπαύεται στη μόρφωση που μια φορά πήρε, αλλά να παρακολουθεί τη σύγχρονη κίνηση και τυχόν πρόοδο που γίνηκε στο επάγγελμά του...
ΣΧΕΤ: Α.Π.5845/2-6-2010 επιστολή σας
«...Είν' αλήθεια ότι για να μπορέσει κανείς σήμερα να ζήσει και να σταθεί στην κοινωνία, πρέπει να κάνει τη δουλειά του σύμφωνα με τη σημερινή κοινωνική εξέλιξη και τις απαιτήσεις της. Για τούτο είναι ανάγκη ο άνθρωπος οποιοδήποτε επάγγελμα και αν έχει να μην επαναπαύεται στη μόρφωση που μια φορά πήρε, αλλά να παρακολουθεί τη σύγχρονη κίνηση και τυχόν πρόοδο που γίνηκε στο επάγγελμά του...
Παράταση αποσπάσεων εκπαιδευτικών Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων
ΘΕΜΑ: Παράταση αποσπάσεων εκπαιδευτικών Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων
Έχοντας υπόψη:
1.Το Νόμο 1892/90 (ΦΕΚ 101 Α’) άρθρο 111 παρ. 13 περί της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
2.Το Νόμο 2986/2002 (ΦΕΚ 24 ΤΑ / 13-2-2002) άρθρο 8 παρ. 2 περί οργανωτικών θεμάτων υπηρεσιών και σχολικών μονάδων
3. Την Υ. Α. 60991/Γ7/19-06-2006 με θέμα «Διαδικασίες Στελέχωσης και καθήκοντα Εκπ/κών στα ΚΠΕ και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»
4. Την Υ. Α. 60992/Γ7/19-06-2006 με θέμα «Προκήρυξη θέσεων Υπευθύνων Αγωγής Υγείας Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης και Υπευθύνων Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων και απόσπαση εκπ/κών για τη στελέχωση των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων»
5. Την Υ. Α. 60990/Γ7/19-06-2006 με θέμα «Προκήρυξη θέσεων Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης»
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ................
Έχοντας υπόψη:
1.Το Νόμο 1892/90 (ΦΕΚ 101 Α’) άρθρο 111 παρ. 13 περί της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
2.Το Νόμο 2986/2002 (ΦΕΚ 24 ΤΑ / 13-2-2002) άρθρο 8 παρ. 2 περί οργανωτικών θεμάτων υπηρεσιών και σχολικών μονάδων
3. Την Υ. Α. 60991/Γ7/19-06-2006 με θέμα «Διαδικασίες Στελέχωσης και καθήκοντα Εκπ/κών στα ΚΠΕ και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»
4. Την Υ. Α. 60992/Γ7/19-06-2006 με θέμα «Προκήρυξη θέσεων Υπευθύνων Αγωγής Υγείας Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης και Υπευθύνων Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων και απόσπαση εκπ/κών για τη στελέχωση των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων»
5. Την Υ. Α. 60990/Γ7/19-06-2006 με θέμα «Προκήρυξη θέσεων Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης»
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ................
Ο άγνωστος πόλεμος των σχολικών βιβλίων
Ανεκμετάλλευτες μένουν οι δύο νέες εκδόσεις σχολικής Γραμματικής που είναι έτοιμες από την άνοιξη του 2009
Του Σπυρου A. Mοσχονα*
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Από την άνοιξη του 2009 είναι έτοιμες δύο νέες σχολικές γραμματικές: η «Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού», την οποία επιμελήθηκε η Ειρήνη Φιλιππάκη-Warburton, και η «Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου» του Σωφρόνη Χατζησαββίδη και της Αθανασίας Χατζησαββίδου. Οι δύο αυτές γραμματικές αναρτήθηκαν το 2009 στον ιστότοπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/), αλλά, άγνωστο γιατί, δεν τυπώθηκαν και δεν αξιοποιήθηκαν στην τάξη. Προτού καν τυπωθούν δέχτηκαν τα πυρά της κριτικής, αν έτσι χαρακτηρίσουμε ένα υπερβολικά κινδυνολογικό κείμενο του περ. «Φιλόλογος» (τχ. 138, χειμώνας 2009), με το οποίο εκφράζεται οργή για την αντικατάσταση της Γραμματικής Τριανταφυλλίδη (σημειωτέον ότι η ίδια η Γραμματική Τριανταφυλλίδη ποτέ δεν διδάχτηκε στην εκπαίδευση, όπου χρησιμοποιούνταν πάντα προσαρμογές, αμφίβολης πιστότητας και ποιότητας). Νύξεις άφησε και ο καθηγητής γλωσσολογίας Θανάσης Νάκας («Ελευθεροτυπία», 6/6/2008), που θεωρεί ότι η νέα Γραμματική του δημοτικού βλέπει τη νέα ελληνική μέσα από «αγγλικά γυαλιά» (επειδή χαρακτηρίζει «γερούνδιο» τον τύπο «γράφοντας»). Με συντονιστή τον ίδιο, οργανώθηκε στην Αθήνα την 29/5/2010 στρογγυλό τραπέζι με σκοπό να «συζητηθεί το οξύτατο πρόβλημα στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων» που προκύπτει, μεταξύ άλλων, «από την έλλειψη εκσυγχρονισμένης Γραμματικής, με ενιαία φιλοσοφία και ορολογία». Οι συντάκτες των νέων σχολικών εγχειριδίων που παραβρέθηκαν σ’ αυτή την εκδήλωση υποστήριξαν, βέβαια, ότι εκσυγχρονισμένες Γραμματικές υπάρχουν, και είναι οι δικές τους.................
Του Σπυρου A. Mοσχονα*
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Από την άνοιξη του 2009 είναι έτοιμες δύο νέες σχολικές γραμματικές: η «Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού», την οποία επιμελήθηκε η Ειρήνη Φιλιππάκη-Warburton, και η «Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου» του Σωφρόνη Χατζησαββίδη και της Αθανασίας Χατζησαββίδου. Οι δύο αυτές γραμματικές αναρτήθηκαν το 2009 στον ιστότοπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/), αλλά, άγνωστο γιατί, δεν τυπώθηκαν και δεν αξιοποιήθηκαν στην τάξη. Προτού καν τυπωθούν δέχτηκαν τα πυρά της κριτικής, αν έτσι χαρακτηρίσουμε ένα υπερβολικά κινδυνολογικό κείμενο του περ. «Φιλόλογος» (τχ. 138, χειμώνας 2009), με το οποίο εκφράζεται οργή για την αντικατάσταση της Γραμματικής Τριανταφυλλίδη (σημειωτέον ότι η ίδια η Γραμματική Τριανταφυλλίδη ποτέ δεν διδάχτηκε στην εκπαίδευση, όπου χρησιμοποιούνταν πάντα προσαρμογές, αμφίβολης πιστότητας και ποιότητας). Νύξεις άφησε και ο καθηγητής γλωσσολογίας Θανάσης Νάκας («Ελευθεροτυπία», 6/6/2008), που θεωρεί ότι η νέα Γραμματική του δημοτικού βλέπει τη νέα ελληνική μέσα από «αγγλικά γυαλιά» (επειδή χαρακτηρίζει «γερούνδιο» τον τύπο «γράφοντας»). Με συντονιστή τον ίδιο, οργανώθηκε στην Αθήνα την 29/5/2010 στρογγυλό τραπέζι με σκοπό να «συζητηθεί το οξύτατο πρόβλημα στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων» που προκύπτει, μεταξύ άλλων, «από την έλλειψη εκσυγχρονισμένης Γραμματικής, με ενιαία φιλοσοφία και ορολογία». Οι συντάκτες των νέων σχολικών εγχειριδίων που παραβρέθηκαν σ’ αυτή την εκδήλωση υποστήριξαν, βέβαια, ότι εκσυγχρονισμένες Γραμματικές υπάρχουν, και είναι οι δικές τους.................
Η νέα Γραμματική για τους μαθητές E΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού
Η νέα Γραμματική του Δημοτικού, που εγκρίθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (συγγραφείς: Ει. Φιλιππάκη - Warburton, Μ. Γεωργιαφέντης, Γ. Κοτζόγλου και Μ. Λουκά), είχε βάλει μεγάλο και δύσκολο στοίχημα: παίρνοντας τη θέση της «Μικρής» Γραμματικής Τριανταφυλλίδη, να επιτύχει ισορροπία ανάμεσα στην παραδοσιακή σχολική ορολογία και στη σύγχρονη γλωσσολογική. Και, βέβαια, να επιχειρήσει να περιγράψει τη σύγχρονη κοινή νεοελληνική, έναντι της δημοτικής του 1940, στην οποία βασιζόταν η Γραμματική Τριανταφυλλίδη.................
10.000 αιτήσεις εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση φέτος;
Φόβοι για κύμα φυγής δασκάλων και καθηγητών από τη δημόσια εκπαίδευση, ενόψει των ανατροπών στο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό, εκφράζονται από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα υποβάλουν φέτος αίτηση για συνταξιοδότηση αναμένεται να φτάσει τις 10.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όταν πέρσι έκαναν αίτηση 6.000 δάσκαλοι και καθηγητές ενώ το 2006 ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνούσε τις 3.000-3.500 ετησίως
Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για συνταξιοδότηση μετά τη λήξη του σχολικού έτους και συγκεκριμένα τέλος Ιουνίου έως 10 Αυγούστου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα υποβάλουν φέτος αίτηση για συνταξιοδότηση αναμένεται να φτάσει τις 10.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όταν πέρσι έκαναν αίτηση 6.000 δάσκαλοι και καθηγητές ενώ το 2006 ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνούσε τις 3.000-3.500 ετησίως
Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για συνταξιοδότηση μετά τη λήξη του σχολικού έτους και συγκεκριμένα τέλος Ιουνίου έως 10 Αυγούστου.
Κυριακή 6 Ιουνίου 2010
Δείτε ποια φάρμακα θα πληρώνουμε από την τσέπη μας ...
Δείτε ποια φάρμακα θα πληρώνουμε από την τσέπη μας ...
Αντίο ασπιρινούλα, Depon, Fenistil και Simeco!
Σταματά πλέον η κάλυψη από τα ασφαλιστικά ταμεία εκατοντάδων φαρμακευτικών σκευασμάτων συνήθους και καθημερινής χρήσης για τα οποία δεν απαιτείται ιατρική συνταγή.
Στο εξής οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν οι ίδιοι από την τσέπη τους τα αναλγητικά, αντιπυρετικά και αντιόξινα μεταξύ άλλων φάρμακα όπως ορίζει η σχετική απόφαση της υπουργού Υγείας κυρίας Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Πρόκειται για γνωστά φάρμακα όπως η Ασπιρίνη, το Depon, το Ρanadol, το Salospir, το Αpotel, το σιρόπι Βisolvon, το αντιισταμινικό Fenistil, το Lonarid, τα αντιόξινα (χορηγούνται σε παθήσεις του πεπτικού συστήματος) Μaalox και Simeco κ.ά.
Στον ίδιο κατάλογο που περιέχει συνολικά 838 φαρμακευτικά προϊόντα περιλαμβάνονται επίσης και πολλά σκευάσματα τύπου lifestyle όπως για παράδειγμα είναι τα φαρμακευτικά προϊόντα για το αδυνάτισμα ή για την διακοπή του καπνίσματος.
Τη μη κάλυψη από τα ασφαλιστικά ταμεία των δαπανών που αφορούν φαρμακευτικά προϊόντα για τα οποία δεν απαιτείται ιατρική συνταγή είχε κοινοποιήσει με επιστολή της στις 18/5 2010 η γενική γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων κυρία Αθηνά Δρέττα προς τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Αττικής και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο. Ακολούθησε η σύνταξη του επίμαχου καταλόγου με τα εκατοντάδες σκευάσματα από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων και τελικώς η δημοσίευσή του στο φύλλο 740/ 28-5-2010 της Εφημερίδας της Κυβέρνησης.
Δείτε εδώ την λίστα με τα φάρμακα
http://www.protothema.gr/files/1/photos/eggrafa/farmaka.pdf
Αντίο ασπιρινούλα, Depon, Fenistil και Simeco!
Σταματά πλέον η κάλυψη από τα ασφαλιστικά ταμεία εκατοντάδων φαρμακευτικών σκευασμάτων συνήθους και καθημερινής χρήσης για τα οποία δεν απαιτείται ιατρική συνταγή.
Στο εξής οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν οι ίδιοι από την τσέπη τους τα αναλγητικά, αντιπυρετικά και αντιόξινα μεταξύ άλλων φάρμακα όπως ορίζει η σχετική απόφαση της υπουργού Υγείας κυρίας Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Πρόκειται για γνωστά φάρμακα όπως η Ασπιρίνη, το Depon, το Ρanadol, το Salospir, το Αpotel, το σιρόπι Βisolvon, το αντιισταμινικό Fenistil, το Lonarid, τα αντιόξινα (χορηγούνται σε παθήσεις του πεπτικού συστήματος) Μaalox και Simeco κ.ά.
Στον ίδιο κατάλογο που περιέχει συνολικά 838 φαρμακευτικά προϊόντα περιλαμβάνονται επίσης και πολλά σκευάσματα τύπου lifestyle όπως για παράδειγμα είναι τα φαρμακευτικά προϊόντα για το αδυνάτισμα ή για την διακοπή του καπνίσματος.
Τη μη κάλυψη από τα ασφαλιστικά ταμεία των δαπανών που αφορούν φαρμακευτικά προϊόντα για τα οποία δεν απαιτείται ιατρική συνταγή είχε κοινοποιήσει με επιστολή της στις 18/5 2010 η γενική γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων κυρία Αθηνά Δρέττα προς τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Αττικής και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο. Ακολούθησε η σύνταξη του επίμαχου καταλόγου με τα εκατοντάδες σκευάσματα από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων και τελικώς η δημοσίευσή του στο φύλλο 740/ 28-5-2010 της Εφημερίδας της Κυβέρνησης.
Δείτε εδώ την λίστα με τα φάρμακα
http://www.protothema.gr/files/1/photos/eggrafa/farmaka.pdf
Και νέο μαχαίρι σε μισθούς - συντάξεις Ερχεται καταιγίδα και άλλων μέτρων από το φθινόπωρο
Τσουνάμι νέων πρόσθετων μέτρων αναμένεται να ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση τον ερχόμενο Νοέμβριο, εφ΄ όσον υπάρξουν αποκλίσεις στο Πρόγραμμα που έχει υπογράψει με το ΔΝΤ, την Κομισιόν και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζακαι να διασφαλίσει έτσι την απρόσκοπτη εκταμίευση των δόσεων που προβλέπει το ίδιο Πρόγραμμα.
17 προτάσεις αλλαγών για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών ΤΟΥ ΘΩΜΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ*
Κρίνω σκόπιμο, επειδή τελευταία γίνεται πολύς και έντονος λόγος για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και τα νέα κριτήρια που ενδέχεται να θεσπίσει το υπουργείο Παιδείας, να παρουσιάσω -για ανταλλαγή απόψεων- τις προτάσεις μου, που αποτελούν προϊόν της μακρόχρονης εμπειρίας μου, προκειμένου να διαμορφώσουμε ως συνδικαλιστικό κίνημα το καλύτερο Π.Δ. περί μεταθέσεων, καθότι για μένα ο συνδικαλισμός, όπως επισημαίνω, «αποτελεί θέση και όχι άρνηση». Κι ακόμη, για να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής βουλευτές όλων των κομμάτων, προκειμένου να μην στοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς, και μάλιστα για πράγματα που δεν γνωρίζουν ...
Σάββατο 5 Ιουνίου 2010
Παζάρια για τις επικουρικές
Παζάρια για τις επικουρικές
«Κλειδί» για το ποσοστό αναπλήρωσης αποτελούν πλέον οι επικουρικές συντάξεις, από τις οποίες θα εξαρτηθεί και το τελικό ύψος της σύνταξης
«Κλειδί» για το ποσοστό αναπλήρωσης αποτελούν πλέον οι επικουρικές συντάξεις, από τις οποίες θα εξαρτηθεί και το τελικό ύψος της σύνταξης.
Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα βρίσκονται πλέον στην τελική ευθεία, ωστόσο το ποσοστό αναπλήρωσης των συντάξεων εξακολουθεί να απασχολεί την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και την τρόικα. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι ελεγκτές που θα... επιστρέψουν την επόμενη εβδομάδα στη χώρα μας φαίνεται να αποδέχονται την πρόταση του υπουργείου Εργασίας για υπολογισμό μόνο της αναλογικής -και όχι της βασικής σύνταξης- με συντελεστή 1,2%. Δηλαδή η βασική σύνταξη φαίνεται να «γλιτώνει». Ωστόσο, πιέζουν ο ίδιος συντελεστής να επιβληθεί και στις επικουρικές συντάξεις, οπότε το ποσοστό αναπλήρωσης της αναλογικής και της επικουρικής σύνταξης πέφτει περίπου στο 48% (από το 90% που είναι σήμερα), πρόταση με την οποία είναι αντίθετη η κυβέρνηση. Στο ποσοστό αυτό στη συνέχεια θα προστίθεται η βασική σύνταξη.
Αρκεί να αναφερθεί πως σήμερα εργαζόμενος 60 ετών με 35 έτη ασφάλισης και μισθό 1.500 ευρώ δικαιούται σύνταξη 1.350. Σε περίπτωση που περάσουν οι ακραίες προτάσεις της τρόικας για τα επικουρικά ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος θα βάλει τελικά στην τσέπη 682 ευρώ (δηλαδή ποσοστό αναπλήρωσης 49%).
Ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος και ο υφυπουργός Γιώργος Κουτρουμάνης έχουν επισημάνει πως το ύψος των συντάξεων αποτελεί «κόκκινη γραμμή». Είναι επομένως σαφές πως από την έκβαση των συζητήσεων με τους ελεγκτές θα εξαρτηθεί και το πότε ακριβώς θα κατατεθεί το ασφαλιστικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
Ενδεικτικό της απόστασης που χωρίζει την ελληνική πλευρά και την τρόικα είναι πως στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο το ποσοστό αναπλήρωσης διαμορφώνεται στο 64% για την κύρια σύνταξη (βασική συν αναλογική). Οσον αφορά τις επικουρικές συντάξεις, το υπουργείο Εργασίας προτείνει να είναι ανάλογες με την οικονομική βιωσιμότητα του κάθε Ταμείου.
Σε θέση μάχης βρίσκονται η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, που διοργανώνουν σήμερα συλλαλητήριο στις 11 το πρωί στην πλατεία Κοτζιά. Μάλιστα το συνδικαλιστικό κίνημα θα προχωρήσει και σε νέα κινητοποίηση, όποτε κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή. Σημειώνεται πως την Πέμπτη πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία οι δημοσιογράφοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αλλαγές στο Ασφαλιστικό. Η συγκέντρωση έγινε έξω από τα γραφεία της ΕΣΗΕΑ και στη συνέχεια ακολούθησε πορεία στη Βουλή, όπου παραδόθηκε ψήφισμα.
«Κλειδί» για το ποσοστό αναπλήρωσης αποτελούν πλέον οι επικουρικές συντάξεις, από τις οποίες θα εξαρτηθεί και το τελικό ύψος της σύνταξης
«Κλειδί» για το ποσοστό αναπλήρωσης αποτελούν πλέον οι επικουρικές συντάξεις, από τις οποίες θα εξαρτηθεί και το τελικό ύψος της σύνταξης.
Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα βρίσκονται πλέον στην τελική ευθεία, ωστόσο το ποσοστό αναπλήρωσης των συντάξεων εξακολουθεί να απασχολεί την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και την τρόικα. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι ελεγκτές που θα... επιστρέψουν την επόμενη εβδομάδα στη χώρα μας φαίνεται να αποδέχονται την πρόταση του υπουργείου Εργασίας για υπολογισμό μόνο της αναλογικής -και όχι της βασικής σύνταξης- με συντελεστή 1,2%. Δηλαδή η βασική σύνταξη φαίνεται να «γλιτώνει». Ωστόσο, πιέζουν ο ίδιος συντελεστής να επιβληθεί και στις επικουρικές συντάξεις, οπότε το ποσοστό αναπλήρωσης της αναλογικής και της επικουρικής σύνταξης πέφτει περίπου στο 48% (από το 90% που είναι σήμερα), πρόταση με την οποία είναι αντίθετη η κυβέρνηση. Στο ποσοστό αυτό στη συνέχεια θα προστίθεται η βασική σύνταξη.
Αρκεί να αναφερθεί πως σήμερα εργαζόμενος 60 ετών με 35 έτη ασφάλισης και μισθό 1.500 ευρώ δικαιούται σύνταξη 1.350. Σε περίπτωση που περάσουν οι ακραίες προτάσεις της τρόικας για τα επικουρικά ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος θα βάλει τελικά στην τσέπη 682 ευρώ (δηλαδή ποσοστό αναπλήρωσης 49%).
Ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος και ο υφυπουργός Γιώργος Κουτρουμάνης έχουν επισημάνει πως το ύψος των συντάξεων αποτελεί «κόκκινη γραμμή». Είναι επομένως σαφές πως από την έκβαση των συζητήσεων με τους ελεγκτές θα εξαρτηθεί και το πότε ακριβώς θα κατατεθεί το ασφαλιστικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
Ενδεικτικό της απόστασης που χωρίζει την ελληνική πλευρά και την τρόικα είναι πως στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο το ποσοστό αναπλήρωσης διαμορφώνεται στο 64% για την κύρια σύνταξη (βασική συν αναλογική). Οσον αφορά τις επικουρικές συντάξεις, το υπουργείο Εργασίας προτείνει να είναι ανάλογες με την οικονομική βιωσιμότητα του κάθε Ταμείου.
Σε θέση μάχης βρίσκονται η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, που διοργανώνουν σήμερα συλλαλητήριο στις 11 το πρωί στην πλατεία Κοτζιά. Μάλιστα το συνδικαλιστικό κίνημα θα προχωρήσει και σε νέα κινητοποίηση, όποτε κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή. Σημειώνεται πως την Πέμπτη πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία οι δημοσιογράφοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αλλαγές στο Ασφαλιστικό. Η συγκέντρωση έγινε έξω από τα γραφεία της ΕΣΗΕΑ και στη συνέχεια ακολούθησε πορεία στη Βουλή, όπου παραδόθηκε ψήφισμα.
Μαθήματα για ασφαλή χρήση του διαδικτύου στα σχολεία
Μαθήματα για ασφαλή χρήση του διακικτύου θα κάνουν, πολύ σύντομα, οι μαθητές στα σχολεία. Σχετικό μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, η υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, ο καθηγητής Παιδιατρικής και Διευθυντής της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄Πανεπιστημιακής Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Π. & Α. Κυριακού, Δημήτρης Καφετζής, και η επιστημονική υπεύθυνη της ΜΕΥ και λέκτορας Παιδιατρικής - Εφηβικής Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Άρτεμις Τσίτσικα.
Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε: «Ψηφιακό σχολείο χωρίς ταυτόχρονα να συνδυαστεί με την ασφαλή πρόσβαση των παιδιών και με τη σαφή γνώση και των προβλημάτων του διαδικτύου δεν είναι μια συνεκτική πολιτική».
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σειρά δράσεων με στόχο το ασφαλές διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα προβλέπονται διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων απευθυνόμενα σε εκπαιδευτικούς, δημιουργία ολιγοσέλιδου ηλεκτρονικού υλικού με χρήσιμες συμβουλές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου κ.λπ.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε: «Ψηφιακό σχολείο χωρίς ταυτόχρονα να συνδυαστεί με την ασφαλή πρόσβαση των παιδιών και με τη σαφή γνώση και των προβλημάτων του διαδικτύου δεν είναι μια συνεκτική πολιτική».
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σειρά δράσεων με στόχο το ασφαλές διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα προβλέπονται διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων απευθυνόμενα σε εκπαιδευτικούς, δημιουργία ολιγοσέλιδου ηλεκτρονικού υλικού με χρήσιμες συμβουλές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου κ.λπ.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΘΗΝΑΣ «Θα μας βρουν μπροστά τους»
Αποφασισμένη να συνεχίσει τη μάχη για ενημέρωση και συντονισμένη δράση ενάντια στα μέτρα για το «νέο σχολείο» δηλώνει η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, με αφορμή τον ορισμό από το υπουργείο Παιδείας 800 δημοτικών σχολείων που θα εφαρμόσουν αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτού – καθιέρωση κα νόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαί− δευση και λοιπές διατάξεις
Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτού – καθιέρωση
κα νόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαί−
δευση και λοιπές διατάξεις
κα νόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαί−
δευση και λοιπές διατάξεις
Πως θα γίνουν οι κρίσεις και επιλογές στα σχολεία
Με το νέο ν. 3848/2010 καθορίστηκαν τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει το 2011 η επιλογή περίπου 23.000 διευθυντών και υποδιευθυντών σχολείων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα η επιλογή θα αφορά περίπου 11.000 θέσεις διευθυντών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων, πάνω από 3.000 θέσεις διευθυντών Γυμνασίων και Λυκείων, περίπου 500 θέσεις διευθυντών της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ). Επίσης για 8.000 περίπου θέσεις υποδιευθυντών σχολείων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4577886
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4577886
Σχέδιο «Καλλικράτης» και για την Παιδεία
Τα βασικά κριτήρια του υπουργείου για αναδιάρθρωση ΑΕΙ και ΤΕΙ που θα οδηγήσει σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων
Εφτασε τα δύο χρόνια η αναμονή για το εφάπαξ των εκπαιδευτικών - Σε κατάσταση αδυναμίας πληρωμών το ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων
Στους 24 μήνες έχει φτάσει η αναμονή των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων για την είσπραξη του εφάπαξ. Ο αριθμός των αιτήσεων που μέχρι τώρα δεν έχουν ικανοποιηθεί πλησιάζουν τις 20.000 ενώ από το Γενάρη και μετά του 2010 κάθε μήνα κατατίθενται 900 έως 1.000 νέες αιτήσεις δημοσίων υπαλλήλων όταν το ταμείο Πρόνοιας εδώ και καιρό εξυπηρετεί μόνο 500 έως 600 αιτήσεις μηνιαίως.
Ο Διευθυντής του ταμείου Πρόνοιας Ν. Καλάκος δήλωσε πρόσφατα ότι αν δε βρεθεί λύση σε λίγο το εφάπαξ θα το εισπράττουν οι κληρονόμοι και όχι οι συνταξιούχοι. Ο κύριος Καλάκος επισήμανε επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2010 οι αποχωρήσεις των δημοσίων υπαλλήλων αυξήθηκαν κατά 25% σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα.
Είναι φανερό ότι οι κόποι μας ζωής των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων κινδυνεύουν το επόμενο χρονικό διάστημα να χαθούν για πάντα. Η πολιτική των κυβερνήσεων των πολλών τελευταίων χρόνων είναι φανερό ότι οδήγησε το ταμείο πρόνοιας των δημοσίων υπαλλήλων σε αυτή την κατάσταση.
Ο Διευθυντής του ταμείου Πρόνοιας Ν. Καλάκος δήλωσε πρόσφατα ότι αν δε βρεθεί λύση σε λίγο το εφάπαξ θα το εισπράττουν οι κληρονόμοι και όχι οι συνταξιούχοι. Ο κύριος Καλάκος επισήμανε επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2010 οι αποχωρήσεις των δημοσίων υπαλλήλων αυξήθηκαν κατά 25% σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα.
Είναι φανερό ότι οι κόποι μας ζωής των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων κινδυνεύουν το επόμενο χρονικό διάστημα να χαθούν για πάντα. Η πολιτική των κυβερνήσεων των πολλών τελευταίων χρόνων είναι φανερό ότι οδήγησε το ταμείο πρόνοιας των δημοσίων υπαλλήλων σε αυτή την κατάσταση.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ>
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010
Τρόικες και νταβατζήδες θα ελέγχουν τη γενιά μας
Θέμα: Τρόικες και νταβατζήδες θα ελέγχουν τη γενιά μας
http://www.facebook.com/l/1b418;www.youtube.com/watch?v=5oT_c_n0Tz8
Φάγατε και κλέψατε μα νιώθετε ωραίοι
Πίσω κι αν αφήσατε μια χώρα μές στα χρέη
ΦΠΑ τα όνειρά μας δίνοντας στο ΔΝΤ
Για να σώσει την πατρίδα, σκύψε, λέτε, του λαού
Δακρυγόνα πια και μάσκες θα φυλούν τα όνειρά μας
Τρόικες και νταβατζήδες θα ελέγχουν τη γενιά μας
Ποια γενιά όμως, ποιο μέλλον, με κοιτάς και απορείς
Δεν υπέγραψα για τέτοια άστα φίλε να χαρείς
Τώρα γίνεσαι θυσία και ο άλλος το βιολί του
Μέτρα σου ανακοινώνει μαθημένος στη βολή του
Πρόβλημα σε λένε οι ξένοι, μα οι δικοί σου λένε θαύμα
Δεν υπάρχει λες γιατρειά, ανοιχτό μένει το τραύμα
Πέντε πάνω πέντε κάτω, η Ελλάδα να επιζήσει
Άντε σφίξτε τα ζωνάρια είναι εύκολη η λύση
Σκάνδαλα και μίζες είν η μόνη σας οδός
Και μετά ζητάτ ευθύνες, γνώριμη η επωδός.
Περασμένες κυβερνήσεις, τι ευθύνες να κρατήσεις
Ξεχασμένες συνειδήσεις, τι να βρεις για να ελπίσεις
Μα είναι γκρίζος ο ουρανός μου, κάνει κρύο στην καρδιά μου
Έλα πάρε με αγκαλιά να ζεστάνεις τα όνειρά μου
Nα ζεστάνεις την καρδιά μου
http://www.facebook.com/l/1b418;www.youtube.com/watch?v=5oT_c_n0Tz8
Φάγατε και κλέψατε μα νιώθετε ωραίοι
Πίσω κι αν αφήσατε μια χώρα μές στα χρέη
ΦΠΑ τα όνειρά μας δίνοντας στο ΔΝΤ
Για να σώσει την πατρίδα, σκύψε, λέτε, του λαού
Δακρυγόνα πια και μάσκες θα φυλούν τα όνειρά μας
Τρόικες και νταβατζήδες θα ελέγχουν τη γενιά μας
Ποια γενιά όμως, ποιο μέλλον, με κοιτάς και απορείς
Δεν υπέγραψα για τέτοια άστα φίλε να χαρείς
Τώρα γίνεσαι θυσία και ο άλλος το βιολί του
Μέτρα σου ανακοινώνει μαθημένος στη βολή του
Πρόβλημα σε λένε οι ξένοι, μα οι δικοί σου λένε θαύμα
Δεν υπάρχει λες γιατρειά, ανοιχτό μένει το τραύμα
Πέντε πάνω πέντε κάτω, η Ελλάδα να επιζήσει
Άντε σφίξτε τα ζωνάρια είναι εύκολη η λύση
Σκάνδαλα και μίζες είν η μόνη σας οδός
Και μετά ζητάτ ευθύνες, γνώριμη η επωδός.
Περασμένες κυβερνήσεις, τι ευθύνες να κρατήσεις
Ξεχασμένες συνειδήσεις, τι να βρεις για να ελπίσεις
Μα είναι γκρίζος ο ουρανός μου, κάνει κρύο στην καρδιά μου
Έλα πάρε με αγκαλιά να ζεστάνεις τα όνειρά μου
Nα ζεστάνεις την καρδιά μου
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010
Στα "σκαριά" ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για 400 θέσεις δασκάλων - νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής
Στα "σκαριά" ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για 400 θέσεις δασκάλων - νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής
Σύμφωνα με πληροφορίες της alfavita.gr το ΑΣΕΠ ετοιμάζεται να ανακοινώσει μέσα στο καλοκαίρι την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη 400 δασκάλων και νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής. Την περίοδο αυτή το ΑΣΕΠ αναμένει από το υπουργείο Παιδείας τους όρους και την κατανομή των θέσεων έτσι ώστε να εκδοθεί η προκήρυξη μέσα στο καλοκαίρι και να διενεργηθεί ο διαγωνισμός το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της alfavita.gr το ΑΣΕΠ ετοιμάζεται να ανακοινώσει μέσα στο καλοκαίρι την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη 400 δασκάλων και νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής. Την περίοδο αυτή το ΑΣΕΠ αναμένει από το υπουργείο Παιδείας τους όρους και την κατανομή των θέσεων έτσι ώστε να εκδοθεί η προκήρυξη μέσα στο καλοκαίρι και να διενεργηθεί ο διαγωνισμός το φθινόπωρο.
Συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ. Ποιοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί είναι υπό συγχώνευση
Σε συγχώνευση σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακών τμημάτων και τμημάτων ΤΕΙ καθώς και εκπαιδευτικών οργανισμών προχωρά μέσα στο 2010 και στο 2011 το Υπουργείο Παιδείας. Ήδη οι περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης συλλέγουν αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών σε κάθε σχολείο, ποια από αυτά σχολεία πληρώνουν μίσθωμα (νοίκι), καθώς και προτάσεις για συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων.
Η αρχή έγινε τον Απρίλιο όταν στο ΦΕΚ 412/12-04-2010 ορίστηκε η συγχώνευση 4 σχολείων (1 σε Σάμο, 2 σε Αθήνα, 1 σε Ανατολική Θεσσαλονίκη) από τη νέα σχολική χρονιά ενώ με την 41927/Δ4/16-4-2010 υπουργική απόφαση καταργούνται 4 σχολεία (1 στη Φθιώτιδα και 3 στις Κυκλάδες). Παράλληλα έχει αναγγελθεί η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ), δηλαδή των Οργανισμών που είχαν τα προηγούμενα χρόνια την ευθύνη για την υλοποίηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πολιτικών στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας.
Στον Πειραιά έχει δρομολογηθεί ήδη το κλείσιμο 3 σχολείων και 1 ΣΕΚ (υπουργική απόφαση 54201/Δ4/13-05-2010 και αναμένεται και το σχετικό ΦΕΚ) ενώ στην πρόταση του Περιφερειάρχη προβλέπεται συνολικά η συγχώνευση περίπου 15 σχολείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας που υλοποιείται μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης προβλέπει τη συγχώνευση πάνω από 150 σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης την περίοδο 2010 -2011 με ότι αυτό σημαίνει για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.
Συγχώνευση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΦΕΚ 412/12-04-2010).
Συγχωνεύονται από το σχολικό έτος 2010−2011 οι παρακάτω σχολικές μονάδες χωρίς μείωση του αριθμού των οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΣΑΜΟΥ
- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 1ου ΚΑΙ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΒΑΘΥ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΗΜΟΥ ΒΑΘΕΩΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ
− ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ 6ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ 7ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΣΕ 6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
− ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ 6ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ 7ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΣΕ 6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΕ 1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Η κατεύθυνση αυτή σχετίζεται τόσο με την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (25-1-10) να περικόψει κατά 10% τις πιστώσεις του προϋπολογισμού σε όλα τα υπουργεία και συγκεκριμένα κατά 781 εκατομμύρια ευρώ για την παιδεία όσο και με τις αλλαγές που φέρνει η «Νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και αποκεντρωμένης διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
Σύμφωνα με τα κυβερνητικά σχέδια υπό εξέταση για συγχώνευση είναι οι εξής οργανισμοί:
-Γραφεία Πρωτοβάθμιας (158) και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης των Nομών και Nομαρχιών (81)
-Γραφεία Eπαγγελματικού Προσανατολισμού
-Γραφεία Φυσικής Aγωγής (58) και Γραφεία Tεχνικής Eπαγγελματικής
-Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας (58) και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης των Nομών και Nομαρχιών (58)
-Περιφερειακά Eπιμορφωτικά Kέντρα (14)
-Περιφερειακά Kέντρα Στήριξης και Eκπαιδευτικού Σχεδιασμού Περιφερειακές Διευθύνσεις Eκπαίδευσης (13)
- Σχολικές Mονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης (15.269 Δημόσια και 868 Iδιωτικά)
- Oργανισμός Σχολικών Kτιρίων A.E. (O.Σ.K. A.E.)
-Πανεπιστήμια: Eιδικό N.Π.I.Δ. «Eταιρεία Aξιοποιήσεως & Διαχειρίσεως της Περιουσίας Eθνικού και Kαποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών» όπως και όλες οι αντίστοιχες εταιρείες των υπόλοιπων ιδρυμάτων ανώτατης και ανώτερης εκπαίδευσης
Συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σαρωτικές όμως θα είναι και οι συγχωνεύσεις στα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σήμερα λειτουργούν 22 Πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 479 τμήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο στόχος του νέου χωροταξικού σχεδιασμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι στο τέλος του 2012 να έχουν απομείνει περίπου τα μισά. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, περιλαμβάνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Τι περιλαμβάνει η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας
που θα δοθεί για διαβούλευση σε πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ
Συγχωνεύσεις
Καταργήσεις
Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Προσαρτήσεις σχολών ή τμημάτων σε άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου.
Συγχωνεύσεις ολόκληρων σχολών διαφορετικών πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων.
Καταργήσεις τμημάτων με «μηδενικό» δείκτη προτίμησης από υποψηφίους.
Συμπτύξεις τμημάτων ίδιων ή διαφορετικών ιδρυμάτων.
Η αρχή έγινε τον Απρίλιο όταν στο ΦΕΚ 412/12-04-2010 ορίστηκε η συγχώνευση 4 σχολείων (1 σε Σάμο, 2 σε Αθήνα, 1 σε Ανατολική Θεσσαλονίκη) από τη νέα σχολική χρονιά ενώ με την 41927/Δ4/16-4-2010 υπουργική απόφαση καταργούνται 4 σχολεία (1 στη Φθιώτιδα και 3 στις Κυκλάδες). Παράλληλα έχει αναγγελθεί η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ), δηλαδή των Οργανισμών που είχαν τα προηγούμενα χρόνια την ευθύνη για την υλοποίηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πολιτικών στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας.
Στον Πειραιά έχει δρομολογηθεί ήδη το κλείσιμο 3 σχολείων και 1 ΣΕΚ (υπουργική απόφαση 54201/Δ4/13-05-2010 και αναμένεται και το σχετικό ΦΕΚ) ενώ στην πρόταση του Περιφερειάρχη προβλέπεται συνολικά η συγχώνευση περίπου 15 σχολείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας που υλοποιείται μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης προβλέπει τη συγχώνευση πάνω από 150 σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης την περίοδο 2010 -2011 με ότι αυτό σημαίνει για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.
Συγχώνευση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΦΕΚ 412/12-04-2010).
Συγχωνεύονται από το σχολικό έτος 2010−2011 οι παρακάτω σχολικές μονάδες χωρίς μείωση του αριθμού των οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΣΑΜΟΥ
- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 1ου ΚΑΙ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΒΑΘΥ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΗΜΟΥ ΒΑΘΕΩΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ
− ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ 6ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ 7ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΣΕ 6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
− ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ 6ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ 7ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΣΕ 6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΕ 1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Η κατεύθυνση αυτή σχετίζεται τόσο με την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (25-1-10) να περικόψει κατά 10% τις πιστώσεις του προϋπολογισμού σε όλα τα υπουργεία και συγκεκριμένα κατά 781 εκατομμύρια ευρώ για την παιδεία όσο και με τις αλλαγές που φέρνει η «Νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και αποκεντρωμένης διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
Σύμφωνα με τα κυβερνητικά σχέδια υπό εξέταση για συγχώνευση είναι οι εξής οργανισμοί:
-Γραφεία Πρωτοβάθμιας (158) και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης των Nομών και Nομαρχιών (81)
-Γραφεία Eπαγγελματικού Προσανατολισμού
-Γραφεία Φυσικής Aγωγής (58) και Γραφεία Tεχνικής Eπαγγελματικής
-Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας (58) και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης των Nομών και Nομαρχιών (58)
-Περιφερειακά Eπιμορφωτικά Kέντρα (14)
-Περιφερειακά Kέντρα Στήριξης και Eκπαιδευτικού Σχεδιασμού Περιφερειακές Διευθύνσεις Eκπαίδευσης (13)
- Σχολικές Mονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης (15.269 Δημόσια και 868 Iδιωτικά)
- Oργανισμός Σχολικών Kτιρίων A.E. (O.Σ.K. A.E.)
-Πανεπιστήμια: Eιδικό N.Π.I.Δ. «Eταιρεία Aξιοποιήσεως & Διαχειρίσεως της Περιουσίας Eθνικού και Kαποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών» όπως και όλες οι αντίστοιχες εταιρείες των υπόλοιπων ιδρυμάτων ανώτατης και ανώτερης εκπαίδευσης
Συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σαρωτικές όμως θα είναι και οι συγχωνεύσεις στα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σήμερα λειτουργούν 22 Πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 479 τμήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο στόχος του νέου χωροταξικού σχεδιασμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι στο τέλος του 2012 να έχουν απομείνει περίπου τα μισά. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, περιλαμβάνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Τι περιλαμβάνει η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας
που θα δοθεί για διαβούλευση σε πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ
Συγχωνεύσεις
Καταργήσεις
Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Προσαρτήσεις σχολών ή τμημάτων σε άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου.
Συγχωνεύσεις ολόκληρων σχολών διαφορετικών πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων.
Καταργήσεις τμημάτων με «μηδενικό» δείκτη προτίμησης από υποψηφίους.
Συμπτύξεις τμημάτων ίδιων ή διαφορετικών ιδρυμάτων.