Σελίδες

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ

       
ΜΟΤΣΙΟΛΑΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
ΤΗΛ.6937810060                        ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ, 31/01/2011                      
FAX: 2237023986   
e-mail:smotsiolas@yahoo.gr
Website:http://motsiolassideris.blogspot.com/

                                                         
ΘΕΜΑ:ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ

         Στις 7 του Φλεβάρη θα συνεδριάσουν στην Αθήνα, με ευθύνη της ΔΟΕ οι αιρετοί ΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΠΕ όλης της χώρας.
        Αν υπάρχουν θέματα που σας αφορούν, που χρειάζονται διευκρίνιση, αιτήματα που πρέπει να ακουστούν, σας παρακαλώ να μου τα στείλετε μέχρι την Πέμπτη 3 του Φλεβάρη. Θα προτιμούσα σε μηνύματα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο smotsiolas@yahoo.gr ή στο κινητό μου τηλέφωνο 6937810060.


                                                       Πάντα στη διάθεσή σας

                                                          Μοτσιόλας Σιδέρης

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Παληγιάννης Βασίλης: Μεταθέσεις - Αποσπάσεις - Αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων


ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                        
FAX: 210 3442287                                                                            Αθήνα, 29/01/2011

Μεταθέσεις - Αποσπάσεις - Αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων

Ως αιρετοί, την Τρίτη 25-1-11 ενημερώσαμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την πορεία των εργασιών της επιτροπής αναμόρφωσης του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις - αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.
Η επιτροπή, έως σήμερα, ασχολήθηκε κατά προτεραιότητα, με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, στην Κεντρική Υπηρεσία, σε φορείς, στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Εκπαίδευσης κλπ.
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι πως η απόσπαση αποτελεί δικαίωμα του εκπαιδευτικού. Επομένως, όταν συντρέχουν λόγοι όλοι οι εκπαιδευτικοί χωρίς να εξαιρούνται και οι νεοδιόριστοι μπορούν να ζητήσουν και να πάρουν απόσπαση.
Ταυτόχρονα, εκφράζω την πλήρη αντίθεσή μου σε οποιαδήποτε μορφή διαχωρισμού των εκπαιδευτικών με βάση τον τύπο του σχολείου που υπηρετούν. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανεξάρτητα αν υπηρετούν σε ΣΜΕΑ, μειονοτικά, κ.α. πρέπει να έχουν το δικαίωμα της απόσπασης.
Θεωρώ, επίσης, επιβεβλημένη την κατάργηση του άρθρου 31 του Ν.3848/10 για να μην παρατηρηθούν και στο μέλλον ανεπίτρεπτες καταστάσεις όπως συμβαίνει σήμερα όπου Περιφερειακός Διευθυντής, Ιανουάριο μήνα, ανακαλύπτει πλεονάζον προσωπικό και ζητά την απόσπασή του σε άλλη Περιφέρεια χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις προσωπικές και οικογενειακές υποχρεώσεις που δημιούργησαν οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί ή να μην είναι εξαρτώμενη η απόσπαση του κάθε εκπαιδευτικού από τη βούληση του Διευθυντή Εκπαίδευσης με το πρόσχημα της μη κάλυψης των λειτουργικών αναγκών της σχολικής μονάδας από την οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός.
Η μοριοδότηση κριτηρίων απόσπασης των εκπαιδευτικών αν πραγματοποιηθεί και ληφθούν υπόψη όλα τα αντικειμενικά κριτήρια, θα αποτελέσει θετική εξέλιξη για τον κλάδο.
Την Τρίτη 1-2-11 θα πραγματοποιηθεί συζήτηση στο Δ.Σ. της ΔΟΕ για να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες και οριστικές προτάσεις για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.
Προτάσεις που θα κατατεθούν την Τετάρτη 2-2-11 στην αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας. Θα πρέπει να τονιστεί ότι δεν υπάρχει δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας ότι θα αποδεχτεί τις όποιες προτάσεις της επιτροπής. Με την ολοκλήρωση της συζήτησης για τις αποσπάσεις, η επιτροπή θα ξεκινήσει τη συζήτηση για τις μεταθέσεις,.
Η μετάθεση αποτελεί μια σημαντική μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση του κάθε εκπαιδευτικού. Αποτελεί δε, κατάκτηση για τον Κλάδο μας το σύστημα μεταθέσεων με μοριοδότηση αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων.
Όμως, με βάση τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει, και σύμφωνα με τις θέσεις του Κλάδου, πρέπει άμεσα να προχωρήσει η συνολική επανεξέταση και αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις. Ιδιαίτερα, θα πρέπει:
Α. Να υπάρξει τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 για την ένταξη νέων ασθενειών, ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας με τις υπάρχουσες στη σχετική νομοθεσία. Είναι ντροπή συνάδελφος με 82% αναπηρία να μην υπάγεται στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων. Ταυτόχρονα, πρέπει να υπάρξει επαναδιατύπωση των ιατρικών όρων των ασθενειών.
Β. Να υπάρξει τροποποίηση των άρθρων 4 και 30 του Ν.3848/2010 σχετικά με την τριετή υποχρεωτική παραμονή των νεοδιόριστων στην περιοχή διορισμού τους και τη διετή των υπολοίπων για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.
Η τριετής παραμονή στον τόπο πρώτου διορισμού δεν εγγυάται και καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Το αντίθετο μάλλον. Όταν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τις οικογένειες και τα παιδιά τους επηρεάζεται και η απόδοσή τους στο εκπαιδευτικό τους έργο. Στη σημερινή εποχή δεν χρειάζονται τιμωρητικές διατάξεις αλλά παροχή κινήτρων για την παραμονή των εκπαιδευτικών στη θέση τους.
Γ. Να αντιμετωπιστεί ο λαβύρινθος της ισχύουσας νομοθεσίας για τις μεταθέσεις σε ΣΜΕΑ και ΚΕΔΔΥ και να πραγματοποιούνται με βάση το σύνολο των μορίων.
Δ. Να συγκεκριμενοποιηθούν τα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα Διαπολιτισμικά και Πειραματικά σχολεία.
Ε. Να αναμοριοδοτηθούν όλα τα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να συνδυαστούν με τον εξορθολογισμό των κριτηρίων μοριοδότησης όλων των σχολικών μονάδων της χώρας μας ώστε να αρθούν οι όποιες αδικίες υπάρχουν και να διαμορφωθεί ένα σύστημα μεταθέσεων απλό, κατανοητό, δίκαιο, αντικειμενικό, αποδεκτό από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ένα σύστημα που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Συνάδελφοι,
Την ώρα που συζητείται το θέμα της αναμόρφωσης του νομοθετικού πλαισίου των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, o Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας ζητάει την άμεση κατάθεση των προτάσεων αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων από τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Η ενέργεια αυτή του Γενικού Γραμματέα σε συνδυασμό με την επίσπευση των εργασιών της επιτροπής όπως, τουλάχιστον, φάνηκε στην τελευταία συνεδρίαση δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά τα οποία δεν μπορεί να μην έχουν σχέση με τη βιασύνη του Υπουργείου να προχωρήσει άμεσα σε καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολείων έτσι ώστε οι προσεχείς μεταθέσεις, αποσπάσεις και διορισμοί εκπαιδευτικών να συνδυαστούν και με τη μείωση των οργανικών θέσεων.
Η μείωση των οργανικών θέσεων ίσως είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο κλάδος αφού πέραν  των αρνητικών κοινωνικών επιπτώσεων και την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, θα έχει ως αποτέλεσμα μηδενικούς διορισμούς, μηδενικές ή ελάχιστες μεταθέσεις και αποσπάσεις.
                                                              Πάντα στη διάθεσή σας
                                                              Παληγιάννης Βασίλης

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Ποιες σχολικές μονάδες Α/Θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης θα συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση,

Το esos.gr δημοσιεύει  τις σχολικές μονάδες Α/Θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης που θα συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση, σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου. Από την Ευρυτανία συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση το 3ο Νηπιαγωγείο Καρπενησίου και το Δημοτικό Σχολείο Αγράφων.
Ειδικότερα για να δείτε τα σχολεία κάνετε

Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι υπάγονται υποχρεωτικά στο ΙΚΑ

Πέμπτη, 27 Ιανουάριος 2011 09:33
Δικαίωμα συνταξιοδότησης με ευνοϊκότερες προϋποθέσεις και στους δύο γονείς δημοσίους υπαλλήλους με τρία παιδιά και άνω, καθώς και με ανάπηρο τέκνο, δίνει το υπουργειο Οικονομικών με εγκύκλιο που εξέδοσε σήμερα ο υφυπουργός κ. Φ. Σαχινίδης, στην οποία παρέχονται οδηγίες προς το Γενικό Λογιστήριο και τα ασφαλιστικά ταμεία για την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού καθεστώτος του δημοσίου τομέα (νόμος 3865/2010).
Βασική ρύθμιση του νεόυ νόμου είναι η σταδιακή εξίσωση των ορίων ηλικίας για άνδρες και γυναίκες δημοσίους υπαλλήλους. Αυτό προκαλεί μια βίαιη προσαρμογή κυρίως των γυναικών προς το 60ο ή το 65ο έτος της ηλικίας, με μεγάλες χαμένες τις μητέρες ανηλίκων, οι οποίες σταδιακά θα χάσουν το διακίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης. Κλειδί για την θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης κατά την μεταβατική περίοδο εξίσωσης των ορίων ηλικίας ανδρών και γυναικών είναι η 25ετια. Στους αναλυτικούς πίνακες της εγκυλίου περιλαμβάνονται όλες οι περιπτώσεις για το νέος καθεστώς συνταξιοδότησης.
Πέραν τούτου δίδονται οδηγίες για για την υποχρεωτική ένταξη όλων των νέων υπαλλήλων στο καθεστώς ασφάλισης του ΙΚΑ από την 1η Ιανουαρίου του 2011, ενώ διευκρινίζεται ο τρόπος και η διαδικασία με την οποία οι δημόσιοι υπάλληλοι θα αναγνωρίζουν πλασματικό χρ'όνο ασφάλισης.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, οι τακτικοί και μετακλητοί υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου, της Βουλής, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ α' και β' βαθμού, καθώς και οι ιερείς και οι υπάλληλοι των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που προσλαμβάνονται για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά, υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (κοινό καθεστώς ΙΚΑ).

Ως ημερομηνία πρόσληψής τους λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία που φέρει το ΦΕΚ διορισμού υπό την προϋπόθεση ότι η ανάληψη υπηρεσίας θα λάβει χώρα μέσα σ’ ένα μήνα από την ημερομηνία κοινοποίησης της πράξης διορισμού, διαφορετικά ως ημερομηνία πρόσληψης λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας.

Επομένως εάν υπάλληλος έχει ΦΕΚ διορισμού πριν από την 1η Ιανουαρίου 2011 και η ανάληψη υπηρεσίας λάβει χώρα μέσα σ’ ένα μήνα από την ημερομηνία κοινοποίησης της πράξης του διορισμού, δεν θα υπαχθεί στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αλλά σε αυτή του Δημοσίου.

Από τη διατύπωση της διάταξης, η οποία αναφέρεται σε «πρόσληψη» για πρώτη φορά, συνάγεται κατ’ αρχήν, ότι στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα υπαχθούν μόνο όσα από τα ανωτέρω πρόσωπα διορισθούν χωρίς να έχουν καμία προϋπηρεσία με οποιαδήποτε σχέση εργασίας πριν την 1η Ιανουαρίου 2011.

Έτσι, υπάλληλος που προσλαμβάνεται με σχέση δημοσίου δικαίου από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά, έχει όμως προϋπηρεσία στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ ή σε άλλο ΝΠΔΔ ή σε αντίστοιχες υπηρεσίες κράτους-μέλους της ΕΕ, ως τακτικός υπάλληλος ή λειτουργός (ή εξομοιούμενος), συμβασιούχος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου, ημερομίσθιος (έστω και μία ημέρα εργασίας) ή με σύμβαση μίσθωσης έργου ή κατ’ αποκοπή εργασία, οι οποίες όμως έχουν τα χαρακτηριστικά της εξαρτημένης εργασίας, δεν θα υπαχθεί στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (κοινό καθεστώς ΙΚΑ), αλλά στην ασφάλιση του Δημοσίου.

Το ίδιο ισχύει και για τον υπάλληλο που μετατάσσεται ή μεταφέρεται από άλλη δημόσια υπηρεσία στην οποία η έναρξη της διανυθείσας υπηρεσίας του προηγείται της 1-1-2011, καθώς και για αυτόν που θα μονιμοποιηθεί στο Δημόσιο μετά την 1η Ιανουαρίου 2011, αλλά ο χρόνος προϋπηρεσίας του σε αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ανατρέχει πριν την ανωτέρω ημερομηνία.

Τα ανωτέρω, έχουν ανάλογη εφαρμογή για τους υπαλλήλους που θα διορισθούν ως τακτικοί ή μετακλητοί σε ΝΠΔΔ από 1-1-2011 και μετά, οι οποίοι δεν θα υπαχθούν στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (κοινό καθεστώς ΙΚΑ), αλλά στην ασφάλιση του φορέα που θα υπάγονταν πριν τη θέσπιση των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν. 3865/2010.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, τα όσα προαναφέρθηκαν θα τύχουν εφαρμογής ανεξάρτητα από τον χρόνο που έχει μεσολαβήσει μεταξύ της τυχόν προϋπηρεσίας του υπαλλήλου και της νέας πρόσληψης, καθώς επίσης και από την ύπαρξη ή μη ασφάλισης κατά την διάρκεια της προϋπηρεσίας του, αφού από καμία διάταξη δεν προκύπτει τέτοια σύνδεση.

Τέλος, έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τους στρατιωτικούς που κατατάσσονται από 1-1-2011 και μετά

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=380525&ct=3&dt=26/01/2011#ixzz1CDO2pA7N

Υφυπουργός Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου: "Δεν έπρεπε αυτός ο άνθρωπος να είναι σχολικό σύμβουλος... Είναι ανάξιος να είναι εκπαιδευτικός"

Να τι είπε η υφυπουργός Παιδείας Ε΄. Χριστοφιλοπούλου για τον πρώην διευθυντή του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών και νυν σχολικό σύμβουλο Μ. Λούση ο οποίος στράφηκε εναντίον του Συλλόγου των καθηγητών του για το θέμα των απουσιών των μαθητών.

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Νέο σύστημα από φέτος στους διορισμούς εκπαιδευτικών

Το σχολικό έτος 2011 - 2012 οι προσλήψεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα γίνουν σε ποσοστό 60% από τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών.
Εναν οδηγό για τον διορισμό και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία για την ερχόμενη σχολική χρονιά και τα δύο επόμενα έτη παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος», προκειμένου οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί να έχουν μια επιπλέον «εικόνα» και να γνωρίζουν πώς θα πρέπει να κινηθούν για να φτάσουν στις σχολικές αίθουσες.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΔΟΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. .ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Την Τετάρτη 26/1/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υφυπουργείου Παιδείας (Υφυπουργό κ. Χριστοφιλοπούλου, Γεν. Γραμματέα κ. Κουλαϊδή, Ειδ. Γραμματέα κ. Κοντογιάννη).
Περισσότερα εδώ

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 20%


Στόχος του Υπ.Παιδείας είναι να μειώσει σε ποσοστό 20% τον αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών στην τετραετία 2010-2013 – Σε κάθε συγχώνευση χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων, του Χρήστου Κάτσικα


Μια από τις βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης του Υπουργείου Παιδείας «συγχωνεύσεις σχολείων» είναι η δραστική μείωση του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών και των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών στη σχολική εκπαίδευση.

Είναι γνωστό ότι το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/βάθμιας. Την περίοδο 2011 - 2013 υπάρχει η εκτίμηση ότι το ρεύμα αποχωρήσεων θα συνεχιστεί με αποτέλεσμα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση αναμένεται να αποχωρήσουν 45.000 εκπαιδευτικοί, περίπου το ¼ όσων υπηρετούν σήμερα μόνιμα.
Το 2010 οι προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών ήταν μόλις 2850. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010 που αφορά στον Προγραμματισμό προσλήψεων προσωπικού έτους  2011 από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013, ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις), στο σύνολο των φορέων. Οι αποχωρήσεις υπολογίζονται την 31η Δεκεμβρίου του αμέσως προηγούμενου έτους και αφορούν στο σύνολο του έτους αυτού.           Σύμφωνα, επίσης, με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 4 περ. β του ν. 3899/2010 για τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού που θα διενεργηθούν στους κρατικούς φορείς του δημόσιου τομέα όσον αφορά στην εφαρμογή του λόγου ένα προς πέντε, συνυπολογίζονται στις προσλήψεις οι τυχόν μεταφορές και εντάξεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου με εξαίρεση τις μεταφορές προσωπικού που προβλέπονται στις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι την περίοδο 2010 – 2013 οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν τις 9.000 στην καλύτερη περίπτωση με αποτέλεσμα την ίδια περίοδο ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών να μειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό 20% του συνόλου των σημερινών μόνιμα υπηρετούντων.
Το Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργηθούν εξαγγέλλει την συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων. Όλοι γνωρίζουν ότι σε μια τυπική συγχώνευση 2 σχολικών μονάδων, με δεδομένο ότι θα λειτουργούν στο όριο της χωρητικότητας(όριο των 30 μαθητών ανά τμήμα στην δευτεροβάθμια - 25 στην πρωτοβάθμια) χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων τουλάχιστον και βέβαια μειώνεται ο αριθμός των τμημάτων.
Απορεί κανείς για την υπουργική υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει φτηνότερα.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Ωστόσο πρέπει να πάρουμε υπόψη και μια άλλη πλευρά της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα των συγχωνεύσεων που στοχεύει στο να αδυνατίσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας με τη συνδρομή διαφόρων «προθύμων» διακινητών της πολιτικής του εστιάζει στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν το ωράριό τους σε 2 και 3 σχολεία. Αφήνει να εννοηθεί ότι με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων αυτό το πρόβλημα θα λυθεί και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν το σύνολο του ωραρίου τους σε μια σχολική μονάδα και δεν θα αναγκάζονται να «τρέχουν» σε πολλά σχολεία. Με λίγα λόγια κλείνει το μάτι στους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς, στους εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών μαθημάτων, στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και σε άλλες ειδικότητες που δεν καλύπτουν ωράριο σε μια σχολική μονάδα. Να το πούμε καθαρά: Το Υπουργείο Παιδείας και στο θέμα αυτό χρησιμοποιεί τη γλώσσα του Αισώπου και της Χαλιμάς. Γιατί μπορεί με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων κάποιοι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων να βρουν «στέγη» σε ένα σχολείο αλλά οι περισσότεροι θα χάσουν κάθε «στέγη». Οι συγχωνεύσεις θα μειώσουν δραστικά τα τμήματα με αποτέλεσμα αρκετοί εκπαιδευτικοί να περισσεύουν και να μην υπάρχει σχολείο γι αυτούς παρά μόνο σε άλλα ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ, ή και σε άλλους νομούς (αυτά προβλέπει ο νέος νόμος για τις μετακινήσεις, διαθέσεις εκπαιδευτικών).

Και κάτι ακόμη. Είναι σίγουρο ότι το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια των επικοινωνιακών ελιγμών για την εξαγορά της συναίνεσης της κοινής γνώμης, θα παρουσιάσει κάποιες περιπτώσεις σχολείων που δύσκολα θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει κανείς για τη μη συγχώνευσή τους είτε λόγω του πολύ μικρού αριθμού μαθητών όταν δίπλα τους υπάρχει και άλλο σχολείο, είτε λόγω της στέγασης σε πολύ κακό κτίριο είτε για κάποιους άλλους λόγους. Στο ζήτημα αυτό πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο στο μυαλό μας ότι η προβολή τέτοιων περιπτώσεων δεν γίνεται σε καμιά περίπτωση γιατί το Υπουργείο Παιδείας μοχθεί για τη λύση υπαρκτών προβλημάτων σχολικών μονάδων. Απλά χρησιμοποιείται ως δούρειος ίππος, ως προπέτασμα καπνού για να καλυφθεί η βασική κατεύθυνση για τη δημιουργία των φθηνών μαζικών σχολείων του Καλλικράτη που θα καλύπτουν μέρος των λειτουργικών τους δαπανών από χορηγούς γονείς (πληρώστε για θέρμανση, για φύλακα, για καθαρίστρια, για επισκευή των υπολογιστών και των διαδραστικών πινάκων  που χάλασαν κλπ) και άλλους χορηγούς που καιροφυλακτούν.


Αιτία πολέμου το «ψαλίδι» στους μισθούς των δασκάλων

Η ΠΑΣΚ Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει ότι το εξωδιδακτικό επίδομα των περίπου 355 ευρώ τον μήνα το λαμβάνουν συνολικά 180.000 δάσκαλοι και καθηγητές και ότι εάν κοπεί, τότε θα πρέπει να ζουν με 650 ευρώ τον μήνα. Οι ίδιοι τονίζουν ότι ενώ συζητείται το ενδεχόμενο να κοπεί το δικό τους πενιχρό επίδομα, κάποιοι άλλοι εισπράττουν επιδόματα της τάξης των 1.500 και 1.800 ευρώ.
Από την πλευρά της, πάντως, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δήλωσε στη Βουλή ότι «οι εκπαιδευτικοί είναι από τους χαμηλότερα αμειβόμενους», σημειώνοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες να αντιμετωπίσει το θέμα το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου.

Κάθε σκέψη για περαιτέρω περικοπές στους μισθούς αποτελεί όχι απλά κόκκινη γραμμή, αλλά πραγματική «αιτία πολέμου», τονίζουν οι δάσκαλοι συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ. Η ΠΑΣΚ δασκάλων απειλεί μάλιστα την κυβέρνηση ότι εάν κάνει περικοπές στο εξωδιδακτικό επίδομα που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί, τότε οι «απεργιακές κινητοποιήσεις, που θα γίνουν με πρωτοπόρα την παράταξή μας, δεν θα έχουν προηγούμενο σε διάρκεια και σε ένταση».


http://www.e-go.gr/news/article.asp?catid=17826&subid=2&pubid=87024665

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Ανακοίνωση των πορισμάτων του 6ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής (4 - 5 Δεκεμβρίου 2010)

Ανακοίνωση των πορισμάτων του 6ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου 
Ειδικής Αγωγής (4 - 5 Δεκεμβρίου 2010)
Από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου κ. Μηνά Α. Ευσταθίου…
Περισσότερα ΕΔΩ

Αναδιάρθρωση του συστήματος ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης

Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της ηγεσίας του υπουργείου αναφέρθηκε στα ζητήματα που αφορούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό.

Η υπουργός παρουσίασε την κατάσταση που επικρατεί μέχρι τώρα, δίδοντας έμφαση στις πελατειακές σχέσεις, που επικρατούσαν στον τομέα των αποσπάσεων, με αποτέλεσμα να αποσπώνται στα ελληνόγλωσσα σχολεία εκπαιδευτικοί με ειδικότητα στα καλλιτεχνικά μαθήματα, μουσική κλπ ή στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δε γνώριζαν επαρκώς την γλώσσα των χωρών όπου αποσπώνταν.

Το 2004, είπε η κα Γεννηματά, «οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ήταν περίπου 1.650 και η συνολική δαπάνη των επιμισθίων τους ανερχόταν σε περίπου 38 εκατ. ευρώ ενώ το 2009 ο αριθμός τους εκτινάχθηκε σε περίπου 2.350 και η συνολική δαπάνη των επιμισθίων τους περίπου στα 46 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αν συνυπολογισθεί και το κόστος μισθοδοσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που αντικατέστησαν αυτούς που αποσπάστηκαν στο εξωτερικό, η συνολική πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού το έτος 2009, σε σχέση με το έτος 2004, αγγίζει τα 22 εκατ. ευρώ».

Η κα Γεννηματά τόνισε ότι δεν υπάρχει αξιόπιστο σύστημα παρακολούθησης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η χάραξη αποτελεσματικής πολιτικής και η άσκηση ορθολογικής διαχείρισης και ελέγχου σε αυτές.

Επίσης τα αμιγή ελληνικά σχολεία του εξωτερικού δεν παρέχουν ισότιμους τίτλους σπουδών με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα των χωρών όπου είναι εγκατεστημένα και οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στα ανώτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα των χωρών αυτών, παρά μόνο -ως ειδική κατηγορία- να εισαχθούν στα ελληνικά ΑΕΙ.

Η κα Γεννηματά ανέφερε παράδειγμα συντονιστή εκπαίδευσης το 2007-2008 σε ευρωπαϊκή χώρα, ο οποίος παρήγγειλε 132.799 τόμους σχολικών βιβλίων με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημία περίπου 100.000 ευρώ για το ελληνικό δημόσιο. Σημείωσε δε ότι στην περιοχή ευθύνης του συγκεκριμένου συντονιστή υπήρχαν 271 μαθητές σε σχολεία και 1.052 σε τμήματα μητρικής γλώσσας.

Ο ίδιος συντονιστής, το 2005, ανέθεσε έργο επισκευής ελληνικού σχολικού συγκροτήματος ύψους 110.000 ευρώ, σε αμφιλεγόμενες εταιρείες, με απευθείας ανάθεση, παραβιάζοντας την νομοθεσία περί αναθέσεως δημοσίων έργων. Μάλιστα το 2010 ξεκίνησε ΕΔΕ και η συγκεκριμένη απόφαση εξετάζεται από το υπηρεσιακό συμβούλιο.

Αυτή όλη η κατάσταση οδηγεί πλέον το υπουργείο Παιδείας σε μια ριζική αναδιάρθρωση, διοικητική και οικονομική στον τομέα αυτό. Το κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης, θα έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές Μαρτίου, έτσι ώστε ως το Μάιο να έχει καταρτισθεί και το σχετικό νομοσχέδιο με τις αλλαγές που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τον εξορθολογισμό τόσο των αποσπάσεων όσο και των κονδυλίων.

Η Φ. Γεννηματά τόνισε ότι δε θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί για την επόμενη χρονιά, αφού θα προβλέπεται μεταβατική περίοδος.

Τα σημεία διαλόγου με στόχο την στήριξη και διάδοση της ελληνικής γλώσσας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι δέκα: η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η διοικητική αναδιάρθρωση των σχολείων των ομογενών, η διαφάνεια, η επιδίωξη συνεργασίας των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών, η προώθηση μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας, η ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού, η κοινωνική δικτύωση, η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ταυτότητας ομογενών, η ενίσχυση ελληνικών σπουδών και έρευνας στα ΑΕΙ εξωτερικού, και η εφαρμογή προσχολικών προγραμμάτων στα ελληνικά.

Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η ελληνική γλώσσα διδάσκεται σε 72 χώρες και σε 57 υπάρχουν έδρες ελληνικών σπουδών.

Ο.Λ.Μ.Ε. - ΔΟΕ: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας ΤΕΤΑΡΤΗ 26-1-2011 στις 1 μμ και 3ωρη στάση εργασίας


24/01/2011 - 09:25
ΟΛΜΕ – ΔΟΕ: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ

Ο.Λ.Μ.Ε. - ΔΟΕ: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας ΤΕΤΑΡΤΗ 26-1-2011 στις 1 μμ και 3ωρη στάση εργασίας
 .Λ.Μ.Ε. - ΔΟΕ: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας ΤΕΤΑΡΤΗ 26-1-2011 στις 1 μμ και 3ωρη στάση εργασίας
Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                          
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255                                                      
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                                           
Αθήνα, 21/1/11

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας,
ΤΕΤΑΡΤΗ 26-1-2011 στις  1 μμ και 3ωρη  στάση εργασίας

Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη την κρίση και εφαρμόζοντας την πολιτική του μνημονίου, επιδιώκει σαρωτικού χαρακτήρα αντιεκπαιδευτικές αλλαγές με στόχο την περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση, την προώθηση του σχολείου της αγοράς, η εφαρμογή του «Καλλικράτη» και στα σχολεία και τελικά τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Σ’ αυτά τα πλαίσια προχωρά στην υλοποίηση εκτεταμένων συγχωνεύσεων δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων σε όλη τη χώρα. Στο όνομα του ΔΝΤ, το σχολείο της γειτονιάς ή της κοινότητας καταργείται για να δώσει τη θέση του σε πολυπληθή, απρόσωπα και μαζικά «πολυδύναμα» σχολικά κέντρα. Με τα «πολυδύναμα σχολεία» θα διευκολυνθούν όλα τα σχέδια για το σχολείο της αγοράς στην εποχή του «Καλλικράτη». Είναι φανερό πως εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, το σχολείο της γειτονιάς θα γίνει παρελθόν, χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί θα εξαναγκαστούν σε εξοντωτικές μετακινήσεις. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα αυξηθεί κατακόρυφα με δραματικές συνέπειες στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 
Παράλληλα οι περικοπές στις επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών συνεχίζονται με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του δημόσιου σχολείου και την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις καθημερινές ανάγκες του.
Τα κενά ακόμα υπάρχουν στα σχολεία με αποτέλεσμα να ακυρώνονται προγράμματα (όπως η ΠΔΣ ή ξένων γλωσσών κ.λπ. ) αλλά και να γίνεται  ανάθεση ωρών διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (π.χ. σε δασκάλους ανατίθεται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής), γεγονός που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Για τους παραπάνω λόγους το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας
την ΤΕΤΑΡΤΗ 26-1-2011 μαζί με τη ΔΟΕ
στις 1 μμ στο Υπουργείο Παιδείας.
 Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στη συγκέντρωση κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας (11-2 μμ για την πρωϊνή βάρδια και 2-5 μμ για την απογευματινή).


-----------------------------


ΔΟΕ: Στάση εργασίας 26/1 - Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας, ώρα 13:00
για συγχωνεύσεις, υποχρηματοδότηση, κενά, διδασκαλεία

 
Αρ. Πρωτ.1670 Αθήνα 20/1/2011
Προς

Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
KOIN: Μ.Μ.Ε.
(συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)
Απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Στάση εργασίας στις 26 Ιανουαρίου 2011
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας, ώρα 13:00
         
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του στις 19 Ιανουαρίου 2011 αφού έλαβε υπόψη του:

α) Το σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που προωθείται από το ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε.  14/1/2011 αρ. πρωτ:1640)
β) Τη μεγάλη καθυστέρηση για την προκήρυξη των εξετάσεων για επιλογή εκπαιδευτικών για φοίτηση στα Διδασκαλεία (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. 20/1/2011, αρ. πρωτ: 1668)
γ) Τα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν ακόμη και σήμερα στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρίως σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων καθώς και την ανάθεση ωρών διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (π.χ. σε δασκάλους ανατίθεται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής), γεγονός που υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε21/12/2010,)
δ) Τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων (θέρμανση, ΔΕΗ, ΟΤΕ, καθαρίστριες) (σχετική απόφαση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. 13/10/2010 αρ. πρωτ1326)

αποφάσισε
την κήρυξη 2ωρης στάσης εργασίας την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011, για τις δυο τελευταίες διδακτικές ώρες του πρωινού κύκλου και τις δυο πρώτες του απογευματινού, προκειμένου να πάρουν μέρος οι εκπαιδευτικοί, στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την ίδια μέρα και ώρα 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι τοπικοί Σύλλογοι μπορούν να κηρύξουν επιπλέον στάση εργασίας για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
 

Ξεκινά στις 8 Φεβρουαρίου η Επιμόρφωση Β΄ Επιπεδου

Κάνουμε γνωστό στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, ότι στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), η οποία αποτελεί συνέχεια της αντίστοιχης Πράξης, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Γ’ ΚΠΣ, ξεκινά η 1η Περίοδος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Φεβρουάριος – Ιούνιος 2010) στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ).

Συγκεκριμένα, θα υλοποιηθούν προγράμματα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς της Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης, και ειδικότερα των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70, τα οποία αφορούν στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ, στη διδασκαλία του γνωστικού τους αντικειμένου (επιμόρφωση Β’ επιπέδου). Η επιμόρφωση συμπληρώνεται με την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης.
Η διάρκεια κάθε Προγράμματος επιμόρφωσης είναι 96 ώρες, οι οποίες πραγματοποιούνται εκτός σχολικού ωραρίου, σε δύο τρίωρες επιμορφωτικές συνεδρίες ανά εβδομάδα, το μέγιστο .

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διεξαγωγή των προγραμμάτων και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Τα προγράμματα επιμόρφωσης της παρούσας επιμορφωτικής περιόδου ξεκινούν την εβδομάδα της 8ης Φεβρουαρίου 2010 και ολοκληρώνονται στο τέλος Ιουνίου 2010.

Από την Πέμπτη 21/01/2010 και μέχρι την Παρασκευή 29/01/2010 στις 2:00 μμ, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, να ενημερώνονται για τα επιμορφωτικά προγράμματα της ειδικότητάς τους που θα υλοποιηθούν στην περιοχή τους κατά την 1η επιμορφωτική περίοδο (Φεβρουάριος – Ιούνιος 2010) και

να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής

μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), στην ηλεκτρονική διεύθυνση

http://b-epipedo2.cti.gr/mis,

με χρήση των κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο Α’ Επίπεδο.

Επισημαίνουμε ότι η παρούσα επιμόρφωση συμπληρώνεται με την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης.

Ως εκ τούτου δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση έχουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά τη σχολική χρονιά που παρακολουθούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα, ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη.

Λεπτομέρειες σχετικά με τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών προγραμμάτων και τις προϋποθέσεις συμμετοχής μπορείτε να βρείτε εδώ.

Οδηγίες σχετικά με την υποβολή της αίτησής σας θα βρείτε εδώ.

Για να υποβάλλετε την αίτηση συμμετοχής σας πατήστε εδώ.


Σημείωση Πηγή:http://b-epipedo2.cti.gr/

Εφάπαξ μετά το... 2013 στο Δημόσιο

από ΕΘΝΟΣ

Σε αδιέξοδο οδηγείται το Ταμείο Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων, καθώς αδυνατεί να ικανοποιήσει τα αιτήματα για εφάπαξ 37.000 δικαιούχων. Ο μέσος όρος αναμονής υπερβαίνει τη διετία
Σε οικονομικό αδιέξοδο έχει περιέλθει το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, όπου αυτήν τη στιγμή είναι σε εκκρεμότητα 37.000 αιτήσεις για εφάπαξ. Το Ταμείο έχει κυριολεκτικά ξεμείνει από ρευστό και... αναζητά 1,62 δισεκατομμύρια ευρώ για να ξεμπλοκάρει η καταβολή του βοηθήματος.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος, αρκεί να αναφερθεί πως αυτήν τη στιγμή καταβάλλεται το εφάπαξ σε όσους έκαναν αίτηση πριν από δύο χρόνια. Μάλιστα, τουλάχιστον 500 δημόσιοι υπάλληλοι έχουν πεθάνει πριν προλάβουν να πάρουν το βοήθημα.
Σε περίπτωση που δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, όσοι υποβάλουν μέσα στον μήνα αίτηση, θα πάρουν το εφάπαξ έπειτα από τρία ή ακόμα και τέσσερα χρόνια.
Αρκεί να αναφερθεί πως κάθε μήνα τα έσοδα από τις εισφορές αρκούν για την έκδοση 600 με 650 βοηθημάτων, ωστόσο υποβάλλονται πολύ περισσότερες αιτήσεις. Για παράδειγμα, εκτιμάται πως οι αιτήσεις που θα κατατεθούν στο Ταμείο αυτό τον μήνα θα είναι 1.200 (ήδη έχουν υποβληθεί 800). Ουσιαστικά χρειάζεται η αύξηση των εσόδων του ασφαλιστικού φορέα κατά 550 εκατομμύρια ευρώ, για να σταματήσει το ετήσιο οργανικό έλλειμμα. Στη συνέχεια θα πρέπει να βρεθούν και τα επιπλέον χρήματα, για να εξυπηρετηθούν οι αιτήσεις που είναι σε εκκρεμότητα.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως 120.000 δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ήδη κλείσει 25 έτη ασφάλισης και έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι θα? ανοίξουν μέσα στην επόμενη δεκαετία την πόρτα εξόδου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ασφαλιστικά ταμεία του Δημοσίου.
Σε μία προσπάθεια να βρεθεί λύση, η ΑΔΕΔΥ ζητεί συνάντηση με τις ηγεσίες των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας, προκειμένου να συζητηθεί το ενδεχόμενο δανεισμού του Ταμείου Πρόνοιας. Η κορυφαία δημοσιοϋπαλληλική οργάνωση προτείνει να υπάρχει συνεργασία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, του Ταμείου Παρακαταθηκών και του ΤΕΑΔΥ, με στόχο ένα δάνειο της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο «αγκάθι» αποτελούν τα κυβερνητικά σχέδια για επιβολή εισφοράς 2% έως 3% στις πρόσθετες αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων, για να στηριχτεί το Ταμείο. Η πρόταση αυτή βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετη τη συνδικαλιστική ηγεσία των δημοσίων υπαλλήλων, που από την πλευρά της εισηγείται τη θέσπιση πόρου 2% σε κάθε λογαριασμό του Δημοσίου υπέρ των Ταμείων (π.χ. στους ειδικούς λογαριασμούς υπουργείων, νομικών προσώπων).
Σημειώνεται πως αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να υπάρξουν πιέσεις από την τρόικα για επώδυνες λύσεις στο θέμα του εφάπαξ. Για παράδειγμα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να τεθεί θέμα ακόμα και για άτοκη επιστροφή των εισφορών (κάτι που συνεπάγεται πως δημόσιος υπάλληλος με 35ετία υπηρεσία στην κατηγορία ΠΕ αντί για εφάπαξ 60.000 ευρώ, θα πρέπει να περιοριστεί σε 17.000 ευρώ)!
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ν. ΚΑΛΑΚΟΣ
Απαιτούνται άμεσα μέτρα
«Αν δεν συμβάλει άμεσα η Πολιτεία με μέτρα για τη στήριξη του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, το εφάπαξ δεν έχει καμία τύχη. Θα πρέπει σιγά σιγά να το ξεχάσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι. Είναι χαρακτηριστικό πως 500 άτομα έχουν πεθάνει πριν προλάβουν να πάρουν το εφάπαξ, ενώ αρκετές χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, εκλιπαρούν για να πάρουν το νόμιμο δικαίωμά τους».
*Ο Νίκος Καλάκος είναι αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής

ΚΕΝΕΣ 6.000 ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ
Οι ελλείψεις καθυστερούν την έκδοση συντάξεων
Σοβαρές είναι οι ελλείψεις σε προσωπικό στα ασφαλιστικά Ταμεία, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση των συντάξεων. Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, το υπουργείο Εργασίας προχωρά στην υποχρεωτική έκδοση της προσωρινής σύνταξης, ωστόσο οι εργαζόμενοι στα ασφαλιστικά Ταμεία ζητούν πρόσθετα μέτρα.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ) Θανάσης Τσιακανίκας επισημαίνει πως «έχουμε επιφυλάξεις για το κατά πόσο μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η εξαγγελία σήμερα, με Ταμεία χωρίς μηχανοργάνωση, χωρίς προσωπικό και μη ενημερωμένα μητρώα».
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως με βάση τα στοιχεία της Ομοσπονδίας στους 13 φορείς κοινωνικής ασφάλισης υπηρετούν 13.540 διοικητικοί υπάλληλοι, αλλά υπάρχουν 6.000 κενές οργανικές θέσεις. Μάλιστα, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί λόγω του κύματος φυγής και είναι χαρακτηριστικό πως πέρυσι αποχώρησαν 1.740 υπάλληλοι.
Σημειώνεται πως σήμερα ένας εργαζόμενος περιμένει από 6 μέχρι 14 μήνες για να πάρει σύνταξη όταν έχει όλα τα έτη ασφάλισης σε ένα Ταμείο. Στην περίπτωση της διαδοχικής ασφάλισης απαιτούνται από 8 μήνες μέχρι και 2,5 χρόνια, ενώ αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη καθυστέρηση υπάρχει στα επικουρικά Ταμεία.
ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Σήμα κινδύνου από ΙΚΑ και ΟΑΕΕ για απώλειες 1,3 δισ. ευρώ
«Βόμβα» για τα ασφαλιστικά ταμεία αποτελούν η αύξηση της ανεργίας, η μείωση των μισθών και τα λουκέτα των επιχειρήσεων, που φέρνει η οικονομική κρίση. Οι απώλειες για το ασφαλιστικό σύστημα αναμένεται να φτάσουν στο τέλος του έτους το 1,3 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ 400 εκατομμύρια ευρώ θα είναι η επιβάρυνση του ΟΑΕΔ.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος, ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:
Σε περίπτωση που υπάρξει μία μεσοσταθμική μείωση των αποδοχών των εργαζομένων κατά 3% με 4% τη φετινή χρονιά, οι απώλειες για τα ασφαλιστικά ταμεία θα είναι 500 εκατομμύρια ευρώ.
  • Ανεργία: Η αύξηση του αριθμού των ανέργων κατά 100.000 άτομα μέσα στο 2011 θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση του ασφαλιστικού συστήματος και του ΟΑΕΔ κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Ενδεικτικά αναφέρεται πως το «τίμημα» για το ΙΚΑ από την απώλεια των εισφορών εκτιμάται πως θα είναι 600 εκατομμύρια ευρώ.
  • Μισθοί. Μέσα στη χρονιά αναμένεται νέα συρρίκνωση του εισοδήματος των μισθωτών, με αποτέλεσμα τα Ταμεία να χάνουν μέρος των εισφορών. Οι περικοπές στους μισθούς οφείλονται μεταξύ άλλων στη μείωση των πρόσθετων αποδοχών (π.χ. μπόνους, υπερωριών), αλλά και στις επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας.
  • Το κλείσιμο επιχειρήσεων λόγω της κρίσης όχι μόνο αυξάνει την ανεργία αλλά παράλληλα μειώνει και τα έσοδα των Ταμείων. Σε περίπτωση που φέτος υπάρξουν 50.000 λουκέτα, ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) θα δει να κάνουν «φτερά» 200 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται πως για το θέμα του ΟΑΕΕ έχει υπάρξει παρέμβαση της ΓΣΕΒΕΕ, η οποία κατέθεσε πακέτο μέτρων στο υπουργείο Εργασίας. Μεταξύ άλλων προτείνει την επιβολή «επασφάλιστρου» σε όλες τις επιχειρήσεις της τάξης του 1% επί του τζίρου και για όλες τις εταιρικές μορφές (ατομικές, ΟΕ κ.ά.). Τα χρήματα από την έκτακτη αυτή «εισφορά» θα πηγαίνουν για τη στήριξη του Ταμείου των αυτοαπασχολουμένων. 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗkokkaliari@pegasus.gr