Σελίδες

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

«Ενημέρωση για τη Σύσκεψη Αιρετών των υπηρεσιακών συμβουλίων όλης της χώρας»


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

  Τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η κρίσιμη (λόγω εξελίξεων) σύσκεψη αιρετών όλης της χώρας.  Όλοι οι αιρετοί επισήμαναν ότι ζούμε σε ρευστό πολιτικό, οικονομικό συνδικαλιστικό περιβάλλον. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα φλέγοντα θέματα που αφορούν ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα όπως το νέο πειθαρχικό δίκαιο, η επικείμενη αξιολόγηση, οι απολύσεις, η μείωση των αναπληρωτών, η μη καταβολή επιμισθίου στους αναπληρωτές, η αύξηση ωραρίου, η μείωση των μισθών, η αναδιαμόρφωση των μορίων των σχολικών μονάδων, των ασθενειών  και διάφορα άλλα ζητήματα που αφορούν τους συναδέλφους στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Επιμορφωτικό Σεμινάριο στο Καρπενήσι

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας συνδιοργανώνει μαζί με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Δήμο Καρπενησίου, την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Στερεάς Ελλάδας, τη Διεύθυνση Π.Ε. Ευρυτανίας και τους Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης  Ευρυτανίας Επιμορφωτικό Σεμινάριο στο Καρπενήσι το           

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013 με θέμα : 

“Έμφαση στην Εκπαίδευση – Εστίαση στην Παρέμβαση”



Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στην εικόνα





Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΗ 2013, 12 μμ, ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ


Σχολεία χωρίς οικονομικούς πόρους με μαθητές που πεινάνε και κρυώνουν. Εκατοντάδες σχολεία δεν έχουν ούτε ευρώ στα ταμεία τους. Διεκδικούμε σίτιση για τα παιδιά, πετρέλαιο για τα σχολεία και αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.
Τα σχολεία χρειάζονται δάσκαλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές και όχι συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, αύξηση αριθμού των μαθητών στα τμήματα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου και υποχρεωτικές μετακινήσεις. Αγωνιζόμαστε για διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Διεκδικούμε ίδρυση νέων νηπιαγωγείων ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες νηπίων και προνηπίων για φοίτηση.
Τα σχολεία χρειάζονται δημοκρατία και όχι αξιολόγηση - χειραγώγηση, απολύσεις, φόβο και υποταγή. Αγωνιζόμαστε για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατική συλλογική λειτουργία του σχολείου, ενάντια στην αξιολόγηση - χειραγώγηση, για να μην περάσει το αυταρχικό Π.Δ. του Υπουργείου Παιδείας.
Τα σχολεία χρειάζονται δωρεάν βιβλία και όχι σχέδια για άμεση ή σταδιακή κατάργηση της δωρεάν διανομής τους. Διεκδικούμε δωρεάν παιδεία για όλους. Ούτε ευρώ από τις τσέπες των γονιών για βιβλία, πετρέλαιο, λειτουργικές δαπάνες, γραφική ύλη κλπ.
Τα σχολεία είναι δημόσια ιδρύματα και όχι ιδιωτικές/κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Διαμορφώνουν το πρόγραμμά τους για ολόπλευρη γνώση και ελεύθερη κριτική και κλείνουν τις πόρτες τους στους ιδιώτες, τους χορηγούς, τις εταιρείες.
Τα σχολεία έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικούς και γονείς που θα αμείβονται αξιοπρεπώς και όχι από οικονομική εξαθλίωση, ανεργία και φτώχεια. Παλεύουμε για κατάργηση του βαθμολογίου - μισθολογίου, για αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις των εκπαιδευτικών, αξιοπρεπείς μισθούς και σταθερή - μόνιμη εργασία για όλο το λαό.
Τα σχολεία πρέπει να αγκαλιάσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην υποβάθμιση και κατάργηση των δομών της ειδικής αγωγής.
Τα σχολεία χρειάζονται ελευθερία και όχι φασισμό, ρατσιστικές διακρίσεις και ναζιστικές απειλές. Παλεύουμε για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, σχολείο ανοιχτό για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από χρώμα, θρήσκευμα ή εθνικότητα.
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
το Σάββατο 2 Μάρτη στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια.
Μπορούμε να τους σταματήσουμε.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Η ΑΔΕΔΥ καταγγέλλει την Κυβέρνηση για αναλγησία και εξαπάτηση



Η γνωστοποίηση, μέσω εγγράφου της διοίκησης του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με την οποία τα χρήματα της εισφοράς αλληλεγγύης (2%) που παρακρατούνται από τις εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων και των συνταξιούχων δεν διατίθενται για τους ανέργους, αλλά καταλήγουν στη "μαύρη τρύπα" των ελλειμμάτων και του δημοσίου χρέους, δηλαδή στο λογαριασμό των δανειστών, αποτελεί τεράστια απάτη της Κυβέρνησης απέναντι στους ανέργους, στους εργαζόμενους και γενικότερα απέναντι στον Ελληνικό λαό.

Η Κυβέρνηση, η οποία επικαλείται την αντιμετώπιση της ανεργίας για να δικαιολογήσει τα σκληρά μέτρα και τις μειώσεις μισθών παρακρατεί τις εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων, περικόπτοντας ακόμη περισσότερο τους μισθούς τους όχι για την αντιμετώπιση της ανεργίας αλλά για λογαριασμό των δανειστών.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την αναλγησία και την προσπάθεια εξαπάτησης εργαζομένων και ανέργων εκ μέρους της Κυβέρνησης και απαιτεί την επιστροφή των χρημάτων στον ΟΑΕΔ και την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την προστασία των ανέργων.

Συναντήθηκαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ



Συναντήθηκαν σήμερα 27/2/2013 στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στην Αθήνα τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε.

Συζητήθηκαν οι κοινοί τρόποι δράσης των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την προωθούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο πειθαρχικό δίκαιο. 

Συμφωνήθηκε να αναπτυχθούν μια σειρά δράσεις στην εκπαίδευση (ενημέρωση πολιτικών κομμάτων, εκπαιδευτικών και κοινωνίας) και να οργανωθούν κοινές αγωνιστικές κινητοποιήσεις με στόχο να μην περάσουν αλλά και  να ακυρωθούν στην πράξη τα σχέδια της Κυβέρνησης. 

Δράσεις της ΔΟΕ για την αξιολόγηση και τα πειθαρχικά



Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του στις 21/2/2013, μια μέρα μετά τη γενική απεργία και αφού έλαβε υπόψη του:

-Τη διαρκή υποβάθμιση της Δημόσιας δωρεάν Παιδείαςστην πατρίδα μας που συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο και των νέων μέτρων και περικοπών της κυβέρνησης και την τρόικας, που εφαρμόζουν κατά γράμμα όλες τις αντεργατικές διατάξεις του πρόσφατα ψηφισμένου 3ου μνημονίου.

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

7778 οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. για μετάθεση το 2013


Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Σας ενημερώνω ότι οι αιτήσεις για μετάθεση των εκπαιδευτικών Π.Ε., για το έτος 2013, ανέρχονται συνολικά στις 7.778. Αναλυτικά:














Σας υπενθυμίζω ότι το 2012 υποβλήθηκαν συνολικά 8813 αιτήσεις μετάθεσης. Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν ανήλθε στις 2143, ποσοστό 24,32%. Αναλυτικά:












Η ανακοίνωση των μεταθέσεων του 2013 , λόγω της μεγάλης καθυστέρησης υποβολής των αιτήσεων . Eκτιμώ ότι θα γίνει στο τέλος του Απρίλη του 2013.
Δημήτρης Μπράτης

«Σύσταση Λέσχης Ανάγνωσης στη Δ.Κ.Β. Καρπενησίου»


«Ποιος είπε ότι η ανάγνωση βιβλίων πρέπει να είναι μια μοναχική διαδικασία;
Οι λέσχες ανάγνωσης ανά την Ελλάδα και τον κόσμο φέρνουν σε επαφή ανθρώπους που αγαπούν τα βιβλία και τις ιστορίες και θέλουν να το μοιραστούν με άλλους.
‘’Λέσχη Ανάγνωσης’’ ονομάζεται μια ομάδα ανθρώπων που έχουν συμφωνήσει να συναντιούνται σε τακτά διαστήματα (συνήθως μία φορά τον μήνα) και να συζητούν για βιβλία που αποφάσισαν να διαβάσουν από κοινού.
Η Λέσχη Ανάγνωσης αποτελείται ουσιαστικά μια παρέα, με κοινό παρανομαστή και επιδίωξη την ανάγνωση και τη συζήτηση. Λειτουργεί με απλό τρόπο αποσκοπώντας στην καλλιέργεια της σχέσης μας με το διάβασμα, ένας ευχάριστος και εποικοδομητικός τρόπος για την ελεύθερη ώρα μας.
Μπορείτε να ασχοληθείτε με διάφορα λογοτεχνικά είδη (μυθιστόρημα, διήγημα, ποίηση, δοκίμιο) ή να επιλέξετε μια συγκεκριμένη θεματολογία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις λέσχες που ασχολούνται με τη μαθηματική λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, τη γαστρονομία. Όλα εξαρτώνται απ' τα ενδιαφέροντα των μελών της».
Αυτό είναι ένα απόσπασμα από την ιστοσελίδα του ΕΚΕΒΙ (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου) για τις λέσχες ανάγνωσης.
 Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καρπενησίου δίνει το έναυσμα για να συσταθεί μια Λέσχη Ανάγνωσης στο χώρο της. Οι συναντήσεις θα γίνονται 1 φορά το μήνα (Τετάρτη απόγευμα 18.00 - 20.00). Όποιοι/ ες ενδιαφέρεστε επικοινωνήστε στο τηλέφωνο της βιβλιοθήκης 2237080269  για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση ενδιαφέροντος. Πληροφορίες μπορείτε να δείτε και στην ιστοσελίδα της http://vivl-karpen.eyr.sch.gr/

Επιμορφωτική συνάντηση


Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δημοτικής Εκπ/σης Π.Ε. Ευρυτανίας, στο πλαίσιο των απογευματινών επιμορφώσεων με θέμα:


                            « ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ »

καλούν σε συνάντηση τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπ/σης την Δευτέρα 25/2/2013, στις 6:00μ.μ.. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου.
Θα προβληθεί η γαλλική ταινία «Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα», που διαπραγματεύεται ζητήματα σχετικά με την αναπηρία στην πιο οριακή τους μορφή.                                                                  
Θα ακολουθήσει συζήτηση.
  
Ο Σχολικός Σύμβουλος                       Η Σχολική Σύμβουλος

    1ης Περιφέρειας                               2ης Περιφέρειας
                                                                                   
Νικόλαος Παπαδόπουλος                   Μαρία Αντωνάτου

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

35 Βουλευτές φέρνουν στη Βουλή το νέο καθεστώς της «Αυτοδίκαιης Αργίας» των εκπαιδευτικών


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς Παιδείας , Δικαιοσύνης και Διοικητικής Μεταρρύθμισης  σχετικά με το νέο καθεστώς της «Αυτοδίκαιης Αργίας» των επίορκων εκπαιδευτικών , κατέθεσαν στη Βουλή 35 Βουλευτές. Για να δείτε την ερώτηση κάνετε κλικ εδώ.
Σχετικά ο πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ , μέλος της ΔΑΚΕ, Δημήτρης Πεππές , έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Σχετικά με το άδικο καθεστώς της «Αυτοδίκαιης Αργίας» έχουν εκδοθεί εκατοντάδες διαμαρτυρίες από συνδικαλιστικές ενώσεις και εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα , δεν έχει υπάρξει κυβερνητική πρωτοβουλία , προκειμένου να αρθούν-διορθωθούν, αυτές οι απαράδεκτες και στα όρια της συνταγματικότητας νομοθετικές ρυθμίσεις.
Ωστόσο είναι απορίας άξιον το γεγονός ότι οι συναρμόδιοι υπουργοί Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δικαιοσύνης, με πλούσια αρθρογραφία για την προάσπιση των εργατικών δικαιωμάτων και «αριστερή» πολιτική τοποθέτηση, μένουν απαθείς στην τρομοκρατία και την ομηρία, χιλιάδων δημόσιων λειτουργών.
Επικρατεί οργή και αγανάκτηση».

Μετατάξεις, μεταθέσεις και αύξηση ωραρίου κατά 1-2 ώρες το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Έτοιμο σχέδιο για την άμεση υλοποίηση του πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους έχει στο γραφείο του ο υπουργός Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλος, με  στόχο  την 1η  Σεπτεμβρίου όλα τα  Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια να έχουν τον απαιτούμενο αριθμό  εκπαιδευτικών , ώστε να  σταματήσει το φαινόμενο  κάθε χρόνο να χάνονται
 χιλιάδας διδακτικές ώρες.
  Το σχέδιο του υπουργού Παιδείας, δήλωσε στο esos στενός συνεργάτης  του, περιλαμβάνει:

Α. Μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αντίστροφα
Β. Εθελούσιες μεταθέσεις

Γ. Τα παραπάνω δύο  μέτρα εάν χρειαστεί θα γίνουν και υποχρεωτικά
Δ. Το ωράριο των εκπαιδευτικών θα αυξηθεί κατά μία έως δύο ώρες  εβδομαδιαίως μόνον εάν δεν αποδώσουν οι μετατάξεις και οι μεταθέσεις , ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

 Τα παρπάνω μέτρα θα τεθούν σε εφαρμογή όταν πλέον το υπουργείο θα έχει τον τελικό  «χάρτη» των σχολείων , μετά τις συγχωνεύσεις –καταργήσεις που θα  γίνουν και αφού πρώτα  στην Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ο Ηλεκτρονικός Κόμβος  καταγράψει :

Α. Όλα τα κενά των σχολικών μονάδων, και,

Β. Τους εκπαιδευτικούς που περισσεύουν.

Στόχος του υπουργού Παιδείας είναι 

Α. Η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει  με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και να υπάρχει ένας μικρός αριθμός πιστώσεων για την  πρόσληψη αναπληρωτών κάτω από αυστηρές διαδικασίες.
Β. Να μη λείπει ούτε ένα  βιβλίο από τους μαθητές . Στόχος η παράδοση των σχολικών βιβλίων πριν το κλείσιμο των σχολείων τον Ιούνιο του 2013.
   
Στο Μαξίμου ο υπουργός Παιδείας

Την «πύλη» του Μαξίμου θα περάσει αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουκλο9ς, προκειμένου να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
 Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι ο κυβερνητικός προγραμματισμός για θέματα παιδείας και η απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2013


Έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Δ/νσης Π.Ε. Ευρυτανίας (http://dipe.eyr.sch.gr), αλλά και στον πίνακα ανακοινώσεων των γραφείων της Δ/νσης Π.Ε. Ευρυτανίας (Κατσαντώνη 2, 2ος όροφος – Καρπενήσι) συγκεντρωτικός πίνακας με τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο, κλάδο, ειδικότητα και μονάδες μετάθεσης κατά κριτήριο και στο σύνολό τους) των αιτουμένων μετάθεσης εκπαιδευτικών.
΄Όσοι/σες εκπαιδευτικοί δεν συμφωνούν με τα καταχωρημένα μοριοδοτούμενα κριτήρια, καλούνται από Δευτέρα, 18.02.2013 μέχρι και Παρασκευή, 22.02.2013 να υποβάλλουν τις τυχόν γραπτές αντιρρήσεις (ενστάσεις), ώστε να γίνει διόρθωση των ηλεκτρονικών αιτήσεων στην περίπτωση δικαίωσης τους από το ΠΥΣΠΕ Ευρυτανίας.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε:
Τηλ. +302237080241 - +302237080782
Fax: +302237080241

Κάντε κλικ στους παρακάτω συνδέσμους




Απεργιακή κινητοποίηση 20/2/2013


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας καλεί να πάρετε μαζικά μέρος στην απεργιακή κινητοποίηση που κήρυξαν ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ ενάντια στις πολιτικές των απολύσεων και των διαθεσιμοτήτων στο Δημόσιο, ενάντια στη συνεχή υπονόμευση των Δημόσιων Υπηρεσιών, στη δραματική μείωση των συντάξεων και τη συνεχιζόμενη αφαίμαξη των εισοδημάτων μας.

Τα 13 Πειθαρχικά Συμβούλια των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Συγκροτήθηκαν με αποφάσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου τα Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια  των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για να δείτε τις αποφάσεις κάνετε κλικ , αντίστοιχα:
Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Αττικής

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Πελοποννήσου

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Νοτίου Αιγαίου 

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κρήτης 

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ιονίων Νήσων

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Στερεάς Ελλάδας 
-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας 

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας 
-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου 

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Μακεδονίας 

-Ορισμός μελών του Β΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδος
 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Γιατί στο survey προστέθηκε η στήλη ΜΕΓΙΣΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Η προσθήκη της νέας  στήλης στο σύστημα έγινε με σκοπό την  συγκεντρωτική ενημέρωση για ένα επιπλέον στοιχείο των σχολικών μονάδων , στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέγιστη χωρητικότητα των μαθητών ανά τάξη , σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΣΚ, προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή ή μη κατανομή των μαθητών».
 Την απάντηση αυτή έδωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου σε ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας  προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων ότι στο survey στη Φόρμα Γ1 προστέθηκε η στήλη ΜΕΓΙΣΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ στην οποία πρέπει να συμπληρώνουν την εκτίμησή σας για το μέγιστο αριθμό μαθητών που μπορεί να φιλοξενήσει η αίθουσα κάθε τμήματος. 
Ο υφυπουργός Παιδείας  στην απάντησή του τονίζει πως «οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου παιδείας αξιοποιούν τα στοιχεία που καταχωρίζονται σε αυτό για την καλύτερη διαχείριση των σχολικών μονάδων , και του εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και για την εξαγωγή στατιστικών δεδομένων».

Ερώτηση στη Βουλή για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ερώτηση  προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο σχετικά με τα προβλήματα στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  , λατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής  Σταυρούλα Ξουλίδου. Για να δείτε τηνερώτηση     κάνετε κλικ εδώ

3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Στις 20-2-2013, ημέρα Τετάρτη και ώρα 06.00 μμ θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας ενημερωτική συνάντηση που διοργανώνει το σχολείο μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και εισηγητή τον σχολικό σύμβουλο Α/θμιας Εκπ/σης Ευρυτανίας κ. Παπαδόπουλο Νίκο με θέμα: «Ψυχοπαιδαγωγικά & διδακτικά ζητήματα». Θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση.

Πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι, για το σχολικό έτος 2012-2013, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές 5 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70-Δασκάλων, 3 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών και 1εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου έως και την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013, όπου και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία πρόσληψης των προσωρινών αναπληρωτών λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην οικεία Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για τον πίνακα με τα ονόματα των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ06-Αγγλικής πατήστε εδώ.
Για τον πίνακα με τα ονόματα των εκπαιδευτικων των κλάδων ΠΕ70-Δασκάλων και ΠΕ60-Νηπιαγωγών πατήστε εδώ.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Ψηφίστηκε η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη μείωση πρόσληψης αναπληρωτών Τι προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο για την παιδεία


Επικυροποιήθηκε απόψε από τη Βουλή το «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» το οποίο περιλαμβάνει και τις εξής διατάξεις για την παιδεία:
 -Μείωση αναπληρωτών καθηγητών μέσω αύξηση ωραρίου διδασκαλίας
-Μείωση εκτάκτου προσωπικού σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ΠΔ 407)
Μείωση προσλήψεων στο υπουργείο Παιδείας
-Μείωση δαπανών Κεντρικών  και Περιφερειακών Υπηρεσιών
-Μείωση λειτουργικών  δαπανών Πανεπιστημίων-ΤΕΙ με συγχωνεύσεις
Μείωση επιχορηγήσεων εντός και εκτός ΓΚ (Πολιτισμός και Αθλητισμός)
-Μείωση των νεοεισερχόμενων στις στρατιωτικές ακαδημίες και των υψηλόβαθμων θέσεων κατά 30%

Για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών  δεν γίνεται καμία αναφορά ως προς το πόσο θα είναι το ωράριο από την επόμενη σχολική χρονιά.


Δείτε εδώ το μεσοπρόθεσμο.

Η  ανακοίνωση της ΔΟΕ
Η επικαιροποίηση του Μεσοπρόθεσμου που ψήφισε η Βουλή ανάμεσα στα άλλα προβλέπει μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών με παράλληλη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών από τη νέα σχολική χρονιά.


Υπενθυμίζουμε ότι τόσο το διδακτικό (21-25 ώρες την εβδομάδα) όσο και το εργασιακό (30 ώρες την εβδομάδα) ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι στα πλαίσια του μέσου όρου του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Ευρώπης των χώρων του ΟΟΣΑ. Το ωράριο κατακτήθηκε με τους αγώνες του κλάδου το 1997 και νομοθετήθηκε με το Ν.2517/97.


Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, για άλλη μια φορά, στοχοποιείται - σκόπιμα - ως ο μοναδικός υπεύθυνος των δεινών στην Εκπαίδευση. Καλείται να εργαστεί με μισθούς εξαθλίωσης, με υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, δίχως ή με «δανεικά» βιβλία, με τη «δαμόκλειο σπάθη» της αξιολόγησης - χειραγώγησης - απόλυσης πάνω από το κεφάλι του, οδηγείται σε συσσίτια, και τώρα «απειλείται» με αύξηση των ωρών διδασκαλίας και αντιμετωπίζει το ορατό φάσμα της ανεργίας των αναπληρωτών.


Η όποια σκέψη του Υπουργού Παιδείας και της Κυβέρνησης για αύξηση των ωρών διδασκαλίας θα πρέπει να εγκαταλειφτεί άμεσα. Σε αντίθετη περίπτωση η Κυβέρνηση θα έρθει αντιμέτωπη με όλο τον οργανωμένο κλάδο.


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ



Για το θέμα των περικοπών στην παιδεία κατά τη συζήτηση απόψε  στη Βουλή  έγιναν οι ακόλουθες παρεμβάσεις:

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

1o ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ


Θέμα 1ο «Συγκρότηση Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Α/θμιας Εκπ/σης (ΠΥΣΠΕ) Ευρυτανίας»

Στις 28 Ιανουαρίου 2013 με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας κ. Παλιαλέξη Ηλία συγκροτήθηκε το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Α/θμιας Εκπ/σης (ΠΥΣΠΕ) Ευρυτανίας ως εξής:

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καρπενησίου

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καρπενησίου απευθύνεται σε όλους τους κατοίκους των δύο Δήμων της Ευρυτανίας, καθώς σκοπός της είναι η μεταλαμπάδευση της γνώσης σε άνθρώπους όλων των ηλικιών. Ιδρύθηκε το 2000 με την αριθμ. ΙΖ/172/15.2.2000 κοινή Υπουργική Απόφαση , η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 219/τ.Β΄/ 25.2.2000. Για τη στέγασή της παραχωρήθηκε επ΄ αόριστον το κτίριο της Βασικής Βιβλιοθήκης Καρπενησίου. Παραχωρήθηκε και όλο το υλικό της παραπάνω Βιβλιοθήκης , που αποτελούνταν από 6.000 βιβλία, (δωρεά των Δημήτρη Σταμέλου και Πάνου Βασιλείου), βιβλιοστάσια, γραφεία, εξοπλισμό γραφείου κ.τ.λ.
Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ


Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Η πίτα των δασκάλων στο Δήμο Αγράφων



Σε φιλικό και συναδελφικό κλίμα έγινε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίττας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δήμο Αγράφων. Παρουσία του Προέδρου του Συλλόγου κ. Σιδέρη Μοτσιόλα, αλλά και σύσσωμου του ΔΣ, καθώς και των δασκάλων από τα σχολεία του Δήμου Αγράφων,  έγινε η κοπή στην Παλαιοκατούνα.
Το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης 7 Φεβρουαρίου, σε ταβέρνα της Παλαιοκατούνας συναντήθηκαν οι δάσκαλοι, ξεφεύγοντας για λίγο από τη  σκληρή πραγματικότητα, τη  γεμάτη από ευθύνες, αλλά και από αγάπη για τα παιδιά, προκειμένου να διασκεδάσουν . 
Στην εκδήλωση βρέθηκε η αρμόδια αντιδήμαρχος Αγράφων επί των θεμάτων Παιδείας κ. Νατάσα Κοφίνη, η οποία τόνισε τους δασκάλους ότι θα βρίσκεται δίπλα τους και η πόρτα από τ γραφείο της θα είναι πάντα ανοιχτή για ότι κι αν χρειαστούν. Παρούσα ήταν και η αντιδήμαρχος κ. Βάσω Φεγγούλη. 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Ο φάκελος νηπιαγωγείο έχει ανοίξει!

Καταιγίδα αλλαγών έρχεται να μεταβάλλει το θεσμό του Νηπιαγωγείου όπως τον γνωρίζουμε μέχρι τώρα:
· Αλλαγή του ωραρίου του Νηπιαγωγείου;
· Οργανικές υπό κατάργηση;
· Αλλαγές στην Ειδική αγωγή
· Νηπιαγωγεία αναμορφωμένου ωραρίου;
· Αξιολόγηση και.....
Νηπιαγωγείο
· Πολυθέσια Νηπιαγωγεία , Προϊστάμενοι/ες Νηπιαγωγείων
· Κληρώσεις παιδιών και αποκλεισμός προνηπίων
· Αδυναμία αναπλήρωσης σε περίπτωση ασθενείας νηπιαγωγών
Σας περιμένουμε για να καθορίσουμε τα επόμενα βήματά μας και να αναλάβουμε δράση όλοι μαζί
Τρίτη (19/2/2013) στις 6 το απόγευμα στα γραφεία της ΔΟΕ(Ξενοφώντος 15Α)

15/2/2013 4η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣ ΚΣΕ


news KSEΣε συνέχεια προηγούμενων σχετικών ανακοινώσεων δημοσιεύθηκε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντοςπρος τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων κατά την 4η επιμορφωτική περίοδο της Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» (Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου) του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τα ενδιαφερόμενα ΚΣΕ είναι
η Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013.
Επισημαίνεται ότι και τα ΚΣΕ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο πλαίσιο της πρόσφατης Ανακοίνωσης – Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με ημ/νία 19.09.2012, του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος», έχουν την υποχρέωση να υποβάλουν εκ νέου (επιβεβαιώσουν) την αίτησή τους στην παρούσα φάση.
Πατήστε εδώ για να δείτε το πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης.
 Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης, στη διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr/mis
Για τυχόν διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα στην υπηρεσία Help Desk της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο στην Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης, στη διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr  → (Επιλογή) Υποστηρικτικές Δομές → (Επιλογή) Help Desk.
Τέλος, γίνεται γνωστό ότι τα μαθήματα της παρούσας περιόδου προβλέπεται να ξεκινήσουν στις αρχές Απριλίου 2013 και συνεπώς τα προγράμματα επιμόρφωσης δεν θα ολοκληρωθούν εντός της φετινής σχολικής χρονιάς (2012-2013), αλλά θα συνεχιστούν στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2013, διάστημα κατά το οποίο θα υλοποιηθούν οι δράσεις «εφαρμογής στην τάξη» των επιμορφούμενων.

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Dancing with the teachers

« Καμιά επανάσταση ούτε στην τέχνη ούτε στη ζωή δεν έχει περισσότερες ελπίδες επιτυχίας από εκείνη που χρησιμοποιεί για ορμητήριο της την παράδοση…»
Οδ. Ελύτης

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Τα μαζεύει μετά τις έντονες αντιδράσεις ή αναδιπλώνεται;


Κύκλοι υπουργείου Εργασίας: Καμία πρόθεση να αλλάξει οτιδήποτε στο θέμα των απεργιών

Γιάννης Καντέλης, Newsdesk ΣΚΑΪ
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Εργασίας, υπάρχει η ιδέα να μπει προς συζήτηση στον κοινωνικό διάλογο το θέμα της μεγαλύτερης εκπροσώπησης των εργαζόμενων απο τα συνδικάτα,

Δεν υπάρχει καμία πρόθεση να αλλάξει οτιδήποτε στο θέμα των απεργιών, διαμηνύουν κύκλοι του υπουργείου Εργασίας μετά τις έντονες αντιδράσεις ακόμα και από το εσωτερικό της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, υπάρχει η ιδέα να μπει προς συζήτηση στον κοινωνικό διάλογο το θέμα της μεγαλύτερης εκπροσώπησης των εργαζόμενων απο τα συνδικάτα, αλλά και η εκπροσώπηση των ανέργων που σήμερα δεν εκφράζονται συνδικαλιστικά.

Σημειώνεται ότι βολές για το ενδεχόμενο αλλαγών στον συνδικαλιστικό νόμο (Ν.1264/82), δέχθηκε ο υπουργός Εργασίας και από τους κόλπους της Νέας Δημοκρατίας. Ο λόγος για τον ευρωβουλευτή και πρώην συνδικαλιστή της ΝΔ Κώστα Πουπάκη, ο οποίος δήλωσε ότι ο υπουργός «κατά το ευρωπαϊκό κεκτημένο πρέπει να περιφρουρεί τον κοινωνικό διάλογο και όχι να υπονομεύει τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα».

Ως απαράδεκτη χαρακτηρίζει η Δημοκρατική Αριστερά την πρωτοβουλία του υπουργού Εργασίας να «ανοίξει τη συζήτηση» για την τροποποίηση του συνδικαλιστικού νόμου.

Την αντίθεσή του στα σενάρια περί αλλαγής του συνδικαλιστικού νόμου εξέφρασε την Κυριακή και ο έτερος κυβερνητικός εταίρος, το ΠΑΣΟΚ.

Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση με αφορμή τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας περί αλλαγής του συνδικαλιστικού νόμου εξαπέλυσε από πλευράς αξιωματικής αντιπολίτευσης ο βουλευτής του κόμματος και υπεύθυνος της επιτροπής κοινοβουλευτικού ελέγχου του υπουργείου Εργασίας Δημήτρης Στρατούλης.

Προειδοποίηση στην κυβέρνηση ότι οποιαδήποτε παρέμβαση στο νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει την άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, θα αποτελέσει αιτία διαρκούς «πολέμου» με τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους, απηύθυνε από την πλευρά της τη Δευτέρα η ΑΔΕΔΥ.


Δαπάνες πράξεων θεραπείας ειδικής αγωγής που αναγνωρίζονται από τον ΕΟΠΥΥ. Δείτε αναλυτικά τι ισχύει

eopyy
Δαπάνες πράξεων θεραπείας ειδικής αγωγής που αναγνωρίζονται από τον ΕΟΠΥΥ. Δείτε αναλυτικά τι ισχύει,

Δείτε
το έγγραφο του ΕΟΠΥΥ
http://www.gdimitrakopoulos.gr

Με λένε Μιχάλη.

του Gazmend Kapllani
Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013
Με λένε Μιχάλη…  «Με λένε Μιχάλη. Γεννήθηκα το 1980 στην Αθήνα, στο «Μητέρα». Οι γονείς μου τότε έμεναν στο Παγκράτι. Μετά τη γέννα μου μετακομίσαμε στα Πατήσια. Οι γονείς μου είναι από τη Νιγηρία. Ο πατέρας μου ήρθε στην Ελλάδα για να σπουδάσει, τη δεκαετία του ΄70. Ύστερα από κάποια χρόνια έφερε και τη μητέρα μου. Από τα παιδικά μου χρόνια δεν θυμάμαι πολλά πράγματα. Στο δημοτικό τα πήγαινα μια χαρά με τα άλλα παιδιά. Μόνο όταν τσακωνόμασταν στο ποδόσφαιρο με στολίζανε με βρισιές του τύπου «αράπης» και τα σχετικά. Ήμουν ο μόνος μαύρος στο σχολείο μου. Θυμάμαι επίσης ένα σκηνικό. Μια μέρα, έπειτα από τσακωμό, κάποια παιδιά με είχαν βάλει στη μέση και με έβριζαν. Τότε ένα παιδί που τον έλεγαν Ηλία όρμησε εναντίον τους για να με υπερασπιστεί. Από τότε γίναμε κολλητοί φίλοι. Τα πρώτα χρόνια στο σπίτι μιλούσαμε νιγηριανά και αγγλικά. Αυτό όμως με εμπόδιζε για τα μαθήματα. Μέχρι που ο δάσκαλος κάλεσε τους γονείς μου και τους είπε ότι έπρεπε να μιλήσουμε ελληνικά στο σπίτι.  Με τα χρόνια επικράτησαν τα ελληνικά στο σπίτι μας. Ελληνικά και hiphop. Από εννέα χρόνων μιλώ μόνο ελληνικά. Μιλώ επίσης άψογα αγγλικά, ενώ τα νιγηριανά τα καταλαβαίνω αλλά δεν τα μιλώ πια. Το πάθος για τη μουσική το «κόλλησα», ίσως, επειδή μεγάλωσα ανάμεσα σε διάφορους γλωσσικούς ήχους. Στο γυμνάσιο παθιάστηκα με τα γκράφιτι, τη hip-hop και τη Dram΄Ν΄ Βase. Είναι χρόνια που περνούν διοργανώνοντας πάρτι και ανταλλάσσοντας κασέτες με τα φιλαράκια. Εκείνη την περίοδο μπήκε έντονα η θρησκεία στη ζωή μου. Μαζί της και η πρώτη υπαρξιακή σύγκρουση. Γιατί η θρησκεία έλεγε «ειρήνη υμίν», ενώ το hip-hop μιλούσε για εξέγερση. Η θρησκεία ήταν ευχή, το hip-hop δράση. Το hip-hop και τα γκράφιτι ήταν για μένα ένα είδος ξεσπάσματος. Τότε, για πρώτη φορά, άρχισα να γράφω στίχους. Έγραφα και για τον ρατσισμό. Ξαφνικά συνειδητοποίησα κάτι που είχα απωθήσει: το χρώμα της επιδερμίδας μου.  Το να είσαι μαύρος. Εγώ είμαι περήφανος που είμαι μαύρος. Το να είσαι μαύρος όμως σημαίνει ότι συναντάς μπροστά σου έναν τοίχο. Σημαίνει ότι πρέπει να ξοδεύεις πολλή ενέργεια για να πείσεις τους γύρω σου ότι δεν είσαι γεννημένος μόνο για να πουλάς CD και να παίξεις μπάσκετ. Ότι μπορείς να γίνεις γιατρός, λογοτέχνης, σχεδιαστής μόδας, οτιδήποτε. Το να είσαι μαύρος σημαίνει ότι ζεις με αυτό το χρώμα, το αναπνέεις, ότι δεν σε αφήνουν ποτέ να νιώσεις αόρατος. Τη μεγαλύτερη έκπληξη την προκαλείς όταν μιλάς ελληνικά χωρίς προφορά. Παθαίνουν πλάκα. Μερικοί κάθονται με το στόμα ανοιχτό και σε κοιτάνε σαν εξωγήινο. Τέλος πάντων… Ένα καλοκαίρι στη Σύρο. Η ανατροπή στη ζωή μου συνέβη ένα καλοκαίρι στη Σύρο.  Μόλις είχα τελειώσει το λύκειο. Ήθελα τότε να μπω στη Σχολή Καλών Τεχνών και άρχισα να κάνω ιδιαίτερα μαθήματα ελευθέρου σχεδίου. Το καλοκαίρι πήγα στη Σύρο για να δουλέψω στο εργαστήριο της δασκάλας μου. Έκανα βόλτα ένα απόγευμα, όταν ξαφνικά μπροστά στα πόδια μου σταμάτησε ένα αστυνομικό τζιπ. Βγήκαν έξω δυο αστυνομικοί και μου ζήτησαν τα χαρτιά. Είχα μαζί μου τη ληξιαρχική πράξη γέννησης. Θεωρούσα ότι ήταν αρκετή, αφού είχα γεννηθεί στην Ελλάδα. Με πήγαν στο Τμήμα. Μου είπαν ότι τα χαρτιά μου είναι ελλιπή. Ένας από τους αστυνομικούς μού είπε ότι θα με απελάσουν. «Πού θα με απελάσετε;» ρώτησα. «Στα σύνορα και να πας από εκεί που ήρθες», μου απάντησε. «Εγώ δεν ήρθα από πουθενά. Έχω γεννηθεί στην Ελλάδα», είπα. Δεν πήρα απάντηση. Απέλαση, σύνορα, όλα αυτά μου φαίνονταν σαν ταινία. Έφυγε η γη κάτω από τα πόδια μου και είχα κατατρομάξει. Έμεινα εκεί τρεις μέρες, στο σκοτάδι, κοιμόμουν χάμω, σε ένα μικροσκοπικό κελί με δυο Πακιστανούς που δεν μιλούσαν ούτε ελληνικά ούτε αγγλικά. Αυτές οι τρεις μέρες ανέτρεψαν τα πάντα μέσα μου. Με τη μεσολάβηση φίλων και δικηγόρων με άφησαν ελεύθερο. Τότε άρχισαν να με βασανίζουν τα ερωτήματα.  Ποιος ήμουν; Τώρα καταλάβαινα γιατί δεν με καλούσαν φαντάρο, όπως συνέβαινε με όλους τους φίλους μου. «Φίλε μου, εσύ είσαι ξένος», έλεγα στον εαυτό μου. Και πάλι δεν ήθελα να το πιστέψω όμως. Σκεφτόμουν ότι οι αστυνομικοί είχαν κάνει λάθος. Ήταν ένας μηχανισμός άμυνας για να μη διαλυθώ. Τα χαρτιά, τα χαρτιά, τα χαρτιά. Όταν εισέβαλε στη ζωή μου η λέξη χαρτιά και αλλοδαπός όλα καθάρισαν πλέον. Ρώτησα τους υπαλλήλους στον δήμο εάν μπορώ να βγάλω ελληνική ταυτότητα επειδή έχω γεννηθεί εδώ. Μου απάντησαν κοφτά: «όχι». Μετά ήρθαν οι ουρές, οι βεβαιώσεις, τα ένσημα, τα γραφεία, οι υπάλληλοι, η ατελείωτη αναμονή. Και όταν βγαίνει η άδεια παραμονής είναι ληγμένη. Ξανά ουρές, βεβαιώσεις, ένσημα, γραφεία, υπάλληλοι, ατελείωτη αναμονή. Με αυτά θα φας όλη τη ζωή σου.  Τα καλύτερα χρόνια σου φεύγουν κυνηγώντας τα χαρτιά. Δεν μπορείς να πας πουθενά. Τα όνειρα για το πανεπιστήμιο τα εγκατέλειψα γιατί κυνηγούσα τα χαρτιά. Με κάλεσαν το 2002 στη Γαλλία για να εκπροσωπήσω την Ελλάδα σε ένα φεστιβάλ θεάτρου δρόμου. Δεν πήγα γιατί δεν είχα χαρτιά. Ήθελα να ανοίξω μια δική μου δουλειά, δεν μπόρεσα γιατί δεν είχα χαρτιά. Τα ελληνικά είναι η γλώσσα σου… Νιώθεις σιγά σιγά να ανοίγει ένα χαντάκι ανάμεσα σε σένα και στους φίλους σου. Εκείνοι προχωράνε, κυκλοφορούν ελεύθεροι. Αυτό που για σένα αποτελεί ζήτημα ζωής και θανάτου, γι΄ αυτούς είναι ένα τίποτα. Επειδή δεν έχεις κανονικά χαρτιά δεν μπορείς να κάνεις σχέδια για το μέλλον. Σκέψου τι κατάπτωση. Να είσαι είκοσι χρόνων και να μη μπορείς να κάνεις σχέδια για το μέλλον. Φθείρεσαι ανεπαίσθητα, γίνεσαι μικρός, κλείνεσαι στον εαυτό σου. Πρέπει να προσέχεις πολύ για να μη γίνεις ανθρωπάκι.  Για να μη δεις όλους τους γύρω σου ως εν δυνάμει εχθρούς. Ύστερα έρχονται άλλες ερωτήσεις. Τι είσαι; Γεννήθηκες εδώ, τραγουδάς τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας, στο σχολείο είπες ποιήματα για την 25η Μαρτίου. Και όμως σε θεωρούν αλλοδαπό. Στη Νιγηρία εσύ δεν έχεις πάει ποτέ. Τα ελληνικά είναι η γλώσσα σου. Τι είσαι λοιπόν; Πρέπει να είσαι τρεις φορές τρελός για να μην τρελαθείς. Πρέπει να παλέψεις με νύχια και με δόντια για να μην αφήσεις την πραγματικότητα να σε ξεκάνει. Τι κάνω αυτή τη στιγμή; Ασχολούμαι πολύ με τη μουσική και με το θέατρο του δρόμου. Τώρα δουλεύω στον «Κοσμοπολιτισμό», ένα πολιτιστικό κέντρο που διοργανώνει και πολλά ενδιαφέροντα event με μετανάστες καλλιτέχνες. Τα χαρτιά; Τα περιμένω ακόμα, εδώ και δυο χρόνια. Το μέλλον; Το μέλλον, φίλε μου, είναι τα όνειρά μου. Αυτά είναι η ασπίδα και η ελευθερία μου…»  του Gazmend Kapllani  πηγή: στην απέναντι όχθη«Με λένε Μιχάλη. Γεννήθηκα το 1980 στην Αθήνα, στο «Μητέρα». Οι γονείς μου τότε έμεναν στο Παγκράτι. Μετά τη γέννα μου μετακομίσαμε στα Πατήσια. Οι γονείς μου είναι από τη Νιγηρία. Ο πατέρας μου ήρθε στην Ελλάδα για να σπουδάσει, τη δεκαετία του ΄70. Ύστερα από κάποια χρόνια έφερε και τη μητέρα μου. Από τα παιδικά μου χρόνια δεν θυμάμαι πολλά πράγματα. Στο δημοτικό τα πήγαινα μια χαρά με τα άλλα παιδιά. Μόνο όταν τσακωνόμασταν στο ποδόσφαιρο με στολίζανε με βρισιές του τύπου «αράπης» και τα σχετικά. Ήμουν ο μόνος μαύρος στο σχολείο μου. Θυμάμαι επίσης ένα σκηνικό. Μια μέρα, έπειτα από τσακωμό, κάποια παιδιά με είχαν βάλει στη μέση και με έβριζαν. Τότε ένα παιδί που τον έλεγαν Ηλία όρμησε εναντίον τους για να με υπερασπιστεί. Από τότε γίναμε κολλητοί φίλοι. Τα πρώτα χρόνια στο σπίτι μιλούσαμε νιγηριανά και αγγλικά. Αυτό όμως με εμπόδιζε για τα μαθήματα. Μέχρι που ο δάσκαλος κάλεσε τους γονείς μου και τους είπε ότι έπρεπε να μιλήσουμε ελληνικά στο σπίτι.
Με τα χρόνια επικράτησαν τα ελληνικά στο σπίτι μας. Ελληνικά και hiphop. Από εννέα χρόνων μιλώ μόνο ελληνικά. Μιλώ επίσης άψογα αγγλικά, ενώ τα νιγηριανά τα καταλαβαίνω αλλά δεν τα μιλώ πια. Το πάθος για τη μουσική το «κόλλησα», ίσως, επειδή μεγάλωσα ανάμεσα σε διάφορους γλωσσικούς ήχους. Στο γυμνάσιο παθιάστηκα με τα γκράφιτι, τη hip-hop και τη Dram΄Ν΄ Βase. Είναι χρόνια που περνούν διοργανώνοντας πάρτι και ανταλλάσσοντας κασέτες με τα φιλαράκια. Εκείνη την περίοδο μπήκε έντονα η θρησκεία στη ζωή μου. Μαζί της και η πρώτη υπαρξιακή σύγκρουση. Γιατί η θρησκεία έλεγε «ειρήνη υμίν», ενώ το hip-hop μιλούσε για εξέγερση. Η θρησκεία ήταν ευχή, το hip-hop δράση. Το hip-hop και τα γκράφιτι ήταν για μένα ένα είδος ξεσπάσματος. Τότε, για πρώτη φορά, άρχισα να γράφω στίχους. Έγραφα και για τον ρατσισμό. Ξαφνικά συνειδητοποίησα κάτι που είχα απωθήσει: το χρώμα της επιδερμίδας μου.
Το να είσαι μαύρος. Εγώ είμαι περήφανος που είμαι μαύρος. Το να είσαι μαύρος όμως σημαίνει ότι συναντάς μπροστά σου έναν τοίχο. Σημαίνει ότι πρέπει να ξοδεύεις πολλή ενέργεια για να πείσεις τους γύρω σου ότι δεν είσαι γεννημένος μόνο για να πουλάς CD και να παίξεις μπάσκετ. Ότι μπορείς να γίνεις γιατρός, λογοτέχνης, σχεδιαστής μόδας, οτιδήποτε. Το να είσαι μαύρος σημαίνει ότι ζεις με αυτό το χρώμα, το αναπνέεις, ότι δεν σε αφήνουν ποτέ να νιώσεις αόρατος. Τη μεγαλύτερη έκπληξη την προκαλείς όταν μιλάς ελληνικά χωρίς προφορά. Παθαίνουν πλάκα. Μερικοί κάθονται με το στόμα ανοιχτό και σε κοιτάνε σαν εξωγήινο. Τέλος πάντων… Ένα καλοκαίρι στη Σύρο. Η ανατροπή στη ζωή μου συνέβη ένα καλοκαίρι στη Σύρο.