Σελίδες

Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

Ολήμερο Σχολείο - Σχολεία ΕΑΕΠ


Όταν η ΔΟΕ, από το 1985, ζητούσε την καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου και τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Ξ.Γλώσσας, της Φ.Αγωγής και των Καλλιτεχνικών από εκπκούς ειδικοτήτων (Μουσική, Εικαστικά, Θέατρο κλπ) δεν το έκανε, φυσικά, για να λύσει το ζήτημα της ανεργίας σε αυτούς τους κλάδους.
Η βασική παιδαγωγική της φιλοσοφία ήταν πως όλα τα γνωστικά αντικείμενα κι όλα τα εφόδια που χρειάζονται τα παιδιά για "την ολόπλευρη ανάπτυξή τους", όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο νόμος πλαίσιο για την εκπαίδευση-Ν1566/85-πρέπει να τα παίρνουν στο σχολείο κι όχι από την αγορά εργασίας, πληρώνοντας οι γονείς. Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος άμβλυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων κι όχι όξυνσης. Αυτή τη φιλοσοφία στηρίξαμε όλοι όσοι πιστεύαμε στην αναγκαιότητα καθιέρωσης του ολοήμερου σχολείου.


Πράγματι, το 1997 ο Γ.Αρσένης με τον Ν2525/97 καθιέρωσε το ολοήμερο δημοτικό-28 πιλοτικά-και το ολοήμερο νηπιαγωγείο. Το ολοήμερο δημοτικό γενικεύθηκε το 2002,όχι όμως στη βάση του προγράμματος των 28 πιλοτικών κι είχε αρκετά προβλήματα. Είναι αλήθεια ότι το ολοήμερο νηπιαγωγείο "στήθηκε" και λειτούργησε καλύτερα εξαρχής.


Έτσι, περίπου,λειτούργησε το ολοήμερο δημοτικό ως το 2010 ,οπότε πολλά σχολεία, 1336, μετεξελίχθηκαν σε ΕΑΕΠ. Το "νέο" σχολείο είχε περισσότερα γνωστικά αντικείμενα,περισσότερους εκπ/κούς ειδικοτήτων και υποχρεωτικό πρόγραμμα ως τις 14.00. Φυσικά, το σχολείο αυτό είχε προβλήματα, κυρίως λόγω της καθυστέρησης πρόσληψης των εκπ/κών ειδικοτήτων που ήταν απαραίτητοι για να λειτουργήσει. Κι ενώ όλοι περιμέναμε την επίλυση των προβλημάτων και τη γενικευσή του ήρθε χθες ο υπουργός παιδείας,ξαφνικά, κι έκοψε τον γόρδιο δεσμό. Κατάργησε τα σχολεία ΕΑΕΠ κι έλυσε έτσι τα προβλήματά τους. Χωρίς κανέναν διάλογο,χωρίς καν να επικαλείται γι αυτό την εισήγηση καμιάς επιστημονικής ένωσης .

Ποιοι πλήττονται περισσότερο από αυτή την απόφαση; φυσικά τα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων-αυτά που υποτίθεται ότι θέλει να "προστατεύσει" ο κ.Φίλης-των οποίων οι γονείς δεν μπορούν να πληρώσουν για να πάρουν τα παιδιά τους τα εφόδια που χρειάζονται.

Περισσότερο ακόμα πλήττονται τα παιδιά των ανέργων ,αφού δεν θα μπορούν να παραμένουν στο σχολείο, επειδή βασική προυπόθεση παραμονής είναι να είναι και οι δυο γονείς εργαζόμενοι. Τι σόι σχολείο, αλήθεια, είναι αυτό που θέτει ως προϋπόθεση την εργασία και των δυο γονιών προκειμένου να φοιτήσει το παιδί σε αυτό; Το σχολείο δεν πρέπει να απευθύνεται σε όλα τα παιδιά;

Οι άνεργοι δηλαδή πληρώνουν δυο φορές την ανεργία τους;δεν έχουν, αλήθεια , αυτοί μεγαλύτερη ανάγκη προστασίας από την πολιτεία;

Βέβαια ο κ.Φίλης σε αυτή του την απόφαση βρήκε "συμμάχους" όλους αυτούς που χρόνια τώρα ονόμαζαν το ολήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο "παιδοφυλακτήριο" και τα σχολεία ΕΑΕΠ "παιδαγωγικά κάτεργα" που "γυμνασιοποιούν "το δημοτικό. Μάλιστα στη Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ το 2010 αποτρέψαμε πρότασή τους να καταργηθούν τα σχολεία ΕΑΕΠ.

Ευτυχώς τότε ο κλάδος δεν τους άκουσε...δυστυχώς όμως τους "άκουσε" τώρα ο κ.Φίλης.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση που διαμορφώνεται ο κλάδος πρέπει να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες για να αποτρέψει και τη ρύθμιση για τα νηπιαγωγεία και την κατάργηση των ΕΑΕΠ. Αλλιώς αυτό που θα βιώσουμε τον προσεχή Σεπτέμβρη δε θα έχει καμιά σχέση με το σχολείο που ως τώρα γνωρίσαμε. 
Οι αποφάσεις του κ.Φίλη θα έχουν επιπτώσεις πρώτα στα παιδιά-των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων - και φυσικά στους εκπ/κούς, αφού χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοι που εργάζονται φέτος θα οδηγηθούν με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία.

Δημήτρης Μπράτης

Τρίτη 26 Απριλίου 2016

ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ

Γίνεται γνωστό ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία έκδοσης των Βεβαιώσεων Πιστοποίησης Α΄ και Β΄ επιπέδου ΤΠΕγια τους εκπαιδευτικούς που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τις αντίστοιχες δοκιμασίες πιστοποίησης των παρακάτω περιόδων:
  • 5ης περιόδου πιστοποίησης Α΄ επιπέδου ΤΠΕ (Φεβρουάριος – Απρίλιος 2015),
  • 4ης περιόδου πιστοποίησης Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ (Μάιος – Ιούλιος 2014) και
  • 5ης περιόδου πιστοποίησης Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ (Μάιος – Ιούλιος 2015)
στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.
Οι πρωτότυπες Βεβαιώσεις Πιστοποίησης πρόκειται να αποσταλούν στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης των δικαιούχων εκπαιδευτικών. Θα ακολουθήσει σχετική ενημέρωση με νεώτερη ανακοίνωση.
Παράλληλα, για διευκόλυνση των δικαιούχων εκπαιδευτικών, διατίθενται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος της Πράξης (http://b-epipedo2.cti.gr/mis) με χρήση των προσωπικών τους κωδικών, «ψηφιοποιημένα αντίγραφα» των πρωτοτύπων Βεβαιώσεων Πιστοποίησης (Επιλογή: «Αποτέλεσμα Πιστοποίησης Α” (ή Β’) Επιπέδου Τ.Π.Ε.» -> «Εκτύπωση «ψηφιοποιημένου αντιγράφου» πρωτότυπης Βεβαίωσης Πιστοποίησης»), για χρήση σύμφωνα με τηνκείμενη νομοθεσία.

Αλλαγές στη σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Στο Νόμο για την Έρευνα, έχουμε μια αλλαγή στην κατάσταση των οργανικών. Ενώ μέχρι τώρα ίσχυε το εξής (Νόμος 2817/2000, άρθρο 6, παρ 1) που παραθέτω εδώ:









τώρα προστίθεται το εξής στο τέλος της παραγράφου:



Η Αιτιολογική Έκθεση το δικαιολογεί ως εξής:


Βασικά, μπορούν να συστήνονται οργανικές σε σχολεία πλέον (για Πρωτοβάθμια).
(Παρατήρηση του Πάνου Ντούλα)
https://www.alfavita.gr/arthron/allages-sti-systasi-organikon-theseon-stin-protovathmia-ekpaideysi