Σελίδες

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Να αυξηθεί το εκπαιδευτικό ωράριο των Εκπαιδευτικών;


Ήρθε και αυτό.
Είδηση που δημοσιεύει σήμερα το ΕΘΝΟΣ και αναφέρει ότι συζητείται η αύξηση του ωραρίου των Εκπαιδευτικών.
Η διαδικασία γνωστή για το Υπουργείο πετάει την είδηση και σε λίγες μέρες έρχεται και η εφαρμογή.
Βέβαια η προσπάθεια για περιορισμό των οικονομικών της Εκπαίδευσης άρχισε ποιο παλιά όταν διάφοροι κατέθεταν την άποψη τους για τις συνθήκες εργασίας των Εκπαιδευτικών.
Χρόνια τώρα ακούγεται η άποψη ότι οι Εκπαιδευτικοί αμείβονται περισσότερο από αυτά που προσφέρουν.
Αγνοούν ηθελημένα ότι ένας νεοδιοριζόμενος Εκπαιδευτικός που πολλές φορές χρειάζεται 1-2 ώρες για να μετακινηθεί από το σπίτι του στο σχολείο έχει 21 ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχεί σε 4 διδακτικά τετράωρα και ένα πεντάωρο.
Με τα κενά που υπάρχουν ανάμεσα στις διδακτικές του ώρες ουσιαστικά καταλήγει να είναι σε διδακτική εγρήγορση για 6 ή ακόμη και 7 διδακτικές ώρες.
Επειδή κατά την άσκηση του διδακτικού και παιδαγωγικού του ρόλου έχει να αντιμετωπίσει και πολλά άλλα προβλήματα (Διδακτικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά, διόρθωση γραπτών διαγωνισμάτων, εργασιών  κλπ) χρειάζεται τουλάχιστον ακόμη 2-3 ώρες ημερησίως ανάλογα με την ειδικότητα του.
Ποιο είναι λοιπόν το προνομιακό ωράριο των Εκπαιδευτικών;
Να βάλουμε και άλλες παραμέτρους ;
Τελευταία το υπουργείο διατάζει οι συνεδριάσεις των συλλόγων των διδασκόντων να γίνονται εκτός του διδακτικού ωραρίου και μάλιστα απογεύματα.
Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι κάθε σχολείο είναι μια δημόσια υπηρεσία και έχει όλες τις λειτουργίες της.
Σε πολλά σχολεία οι διδάσκοντες εκτελούν μερικώς (αν υπάρχει Γραμματέας) ή εξ ολοκλήρου τις εργασίες αυτές..
Τελευταία αναφέρω (αν και αξιολογικά είναι πρώτη) το στρες  και την ψυχολογική πίεση στην οποία υποβάλλεται ο Εκπαιδευτικός κατά την διάρκεια άσκησης του διδακτικού του έργου.
Πως λοιπόν θα αυξηθεί το διδακτικό ωράριο των Εκπαιδευτικών, είναι εφικτό;
Και βέβαια είναι αν γίνουν αναγκαστικές εκπτώσεις .
Εκπτώσεις στην παιδαγωγική, επιστημονική και ψυχολογική παράμετρο.
Θυμάστε πολλοί που έχετε κάποια ηλικία τις δεκαετίες του 60 ή 70
Τάξεις με 50 μαθητές και άνω, καθηγητές που αδυνατούσαν να κάνουν σωστό μάθημα, ψυχολογικά και σωματικά κουρασμένους αλλά και οικονομικά απαξιωμένους, μαθητές καταπιεσμένους κ.α
Υπήρχαν βέβαια και οι εξαιρέσεις σε μια εποχή όμως που δεν υπήρχε η τωρινή κοινωνική απαξίωση των Εκπαιδευτικών για την οποία φρόντισαν ορισμένοι συστηματικά τα προηγούμενα χρόνια.
Γυρίζουμε λοιπόν όχι απλά πίσω σε προηγούμενες δεκαετίες αλλά σε ακόμη ποιο άσχημες για όλους καταστάσεις.
Η Κοινωνία συνολικά πρέπει να το αντιληφθεί αυτό.

GATE4EDU Σταχυολόγηση Εκπαιδευτικών ειδήσεων και αρθρογραφία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου