Από το μηδέν ο διάλογος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Από μηδενική βάση ξεκινάει διάλογος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με το υπουργείο Παιδείας, καθώς ο υπουργός κ. Γ. Μπαμπινιώτης αποφάσισε να αφήσει στην άκρη όλα τα σχέδια που εκπονήθηκαν μέχρι σήμερα από τους προκατόχους του.
Τις βάσεις στις οποίες θα τεθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που όπως είναι γνωστό θα γίνει με διαφορετικό τρόπο από ότι στους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους, συζήτησε σήμερα Πέμπτη, ο υπουργός Παιδείας με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ).
Οπως είναι γνωστό, ο υπουργός Παιδείας πήρε τετράμηνη παράταση και το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα κατατεθεί τελικά τον Αύγουστο. Μάλιστα, όπως δήλωσε το υπουργείο Παιδείας δεν δεσμεύεται από τα προσχέδια που έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα.
Πάντως, πάγια θέση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών είναι να μην συνδεθεί η αξιολόγηση τους με την μισθολογική τους εξέλιξη ή την αξιολόγηση και απόδοση των μαθητών.
«Το υπουργείο Παιδείας ανέλαβε την πρωτοβουλία να ξεκινήσει έναν διάλογο με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, της πρωτοβάθμιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης για να συζητήσει το καίριο θέμα της αξιολόγησης, μιας αξιολόγησης του συστήματος ολόκληρου, της σχολικής μονάδος και των ίδιων των εκπαιδευτικών» δήλωσε σχετικά ο κ. Μπαμπινιώτης.
«Ανταλλάξαμε απόψεις, ζητήσαμε από τους εκπαιδευτικούς να μας φέρουν τις προτάσεις τους και στη συζήτηση φάνηκαν και προβλήματα τα οποία ανακύπτουν. Ολα αυτά θα τα συζητήσουμε, θα τα λάβουμε υπ' όψιν και θα κάνουμε το καλύτερο, ώστε εγκαίρως να ανταποκριθούμε στις επιταγές αυτού του νόμου αλλά και της γενικότερης απαίτησης της ελληνικής κοινωνίας να υπάρχει αξιολόγηση στην εκπαίδευση» τόνισε.
«Η ΟΛΜΕ πιστεύει ότι η όποια αξιολόγηση πρέπει να έχει καθαρά εκπαιδευτικό προσανατολισμό και να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού» είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των καθηγητών στα δημόσια σχολεία κ. Ν. Παπαχρήστος.
«Υπ' αυτήν την έννοια εκφράσαμε στον υπουργό μας τον προβληματισμό για τη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθολόγιο και τη μισθολογική εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση η ΟΛΜΕ θα εξετάσει το ζήτημα και θα επανέλθει, πλην όμως είναι δεδομένο ότι ζητούμε την αποσύνδεση της αξιολόγησης από το μισθό και τη μισθολογική εξέλιξη» κατέληξε.
«Εχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στον υπουργό Παιδείας και στην προηγούμενη συνάντησή μας» είπε από τη πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κομνηνός Μαντάς. «Είναι μία πρόταση η οποία είναι πεντακάθαρη. Αφορά τον τρόπο με τον οποίο εμείς λέμε ότι πρέπει να αποτιμάται το εκπαιδευτικό έργο, προκειμένου να υπάρξουν διορθώσεις και επεμβάσεις που θα το κάνουν καλύτερο. Σε καμία περίπτωση βέβαια, δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνδεθεί με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού η οποιαδήποτε αξιολόγηση, η οποία φαίνεται ότι θα είναι θολή και απροσδιόριστη. Ακούστηκαν διάφορα σενάρια σχετικά με την επίδοση των μαθητών. Είναι κάτι το οποίο είναι πραγματικά εξωπραγματικό γιατί είναι διαφορετικοί οι στόχοι σε κάθε περιοχή. Για παράδειγμα, εγώ θα πω ότι σε ένα σχολείο με τσιγγανόπαιδες ο στόχος είναι να έρθουν τα παιδιά στο σχολείο, σε ένα σχολείο μιας περιοχής όπως το Κολωνάκι ή όπως η Κηφισιά είναι να μάθουν τα παιδιά περισσότερα πράγματα» τόνισε ο κ. Μαντάς.
Από την πλευρά των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κ. Μιχ. Κουρουτός δήλωσε: «Η θεμελίωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος, υγιούς εκπαιδευτικού συστήματος, προϋποθέτει τη διασφάλιση ποιότητας του ίδιου του συστήματος. Μια όμως διασφάλιση ποιότητας που έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την αναβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού και όχι την τιμωρία, που έχει σαν στόχο ποιοτικότερη εκπαίδευση με προαπαιτούμενο όμως ποιοτικότερα εκπαιδευτικά προγράμματα. Γενικότερα στην κοινωνία μας υπάρχει έλλειμμα της αξιολογικής διαδικασίας και το έλλειμμα αυτό είναι εμφανές και στον χώρο της εκπαίδευσης».
«Στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι μείζον θέμα η αξιολόγηση. Σε πολλά σχολεία έχει καθιερωθεί με έναν ιδιόρρυθμο αναξιοκρατικό τρόπο, σε πολλά μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, και η αξιολόγηση δεν έχει βοηθήσει μέχρι τώρα σε ποιοτικότερη εκπαίδευση στο χώρο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας» σημείωσε ο κ. Κουρουτός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου