Αρ. Πρωτ:1233 |
Αθήνα 13/7//2012 Προς 1. τον Υπουργό Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο 2. τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου Κοιν: 1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 2. Μ.Μ.Ε. |
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,
Με αφορμή τις τοποθετήσεις σας κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της νέας Κυβέρνησης στη Βουλή και τις ειδικές αναφορές σας στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας κάνει γνωστά τα ακόλουθα:
- Ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με επανειλημμένες αποφάσεις των Γενικών του Συνελεύσεων έχει ταχθεί υπέρ της αξιολογικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
- Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές πολιτικές που χρησιμοποιούνται προσχηματικά από την κυβέρνηση με μοναδικό στόχο την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων για δραστικό περιορισμό των εκπαιδευτικών (ελάχιστοι διορισμοί απολύσεις και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων) και ελαχιστοποίηση του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο.
- Υπάρχει κατηγορηματική διαφωνία με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11) γιατί ως στόχο τους δεν έχουν την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αλλά τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
- Η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία θέτει φραγμούς μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων ανοίγοντας μέχρι και τον Καιάδα των απολύσεων, αποτελεί κόκκινη γραμμή και εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και δε γίνεται αποδεκτή. Ενδεχόμενη προσπάθεια εφαρμογής της, θα αποτελέσει αιτία πολέμου, αρχή μεγάλων συγκρούσεων και δημιουργίας έντασης στο σχολικό περιβάλλον. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να ανεχθεί άλλη αναλγησία και βαρβαρότητα.
Στην κατεύθυνση αυτή απαιτούμε:
- Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
- Κατάργηση του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση (Ν. 3848/10 και 4024/11).
- Καμία κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων.
- Καμία αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου