ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το κουδούνι για τους μαθητές του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, ενώ την επόμενη ημέρα την Τετάρτη οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί θα απεργήσουν ,με απόφαση του κορυφαίου συνδικαλιστικού τους οργάνου , την ΔΟΕ.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις και τις εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολικό έτος ισχύουν τα ακόλουθα:
Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το κουδούνι για τους μαθητές του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, ενώ την επόμενη ημέρα την Τετάρτη οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί θα απεργήσουν ,με απόφαση του κορυφαίου συνδικαλιστικού τους οργάνου , την ΔΟΕ.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις και τις εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολικό έτος ισχύουν τα ακόλουθα:
Νηπιαγωγεία
Η φοίτηση των νηπίων, τα οποία μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2012 συμπληρώνουν ηλικία πέντε ετών (γεννηθέντα το 2007), είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με το άρθρο 73 του Νόμου 3518/2006,(ΦΕΚ 272/2006, τ.Β΄) και με τη με αριθμ Φ.6/278/56068/Γ1/17-5-2011, (ΦΕΚ 1266/2011, τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση καθορίζεται ο τύπος της Βεβαίωσης Παρακολούθησης Νηπίου, η οποία είναι ένα από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.
Σε όσα Νηπιαγωγεία, μετά την εγγραφή όλων των νηπίων πρώτης ηλικίας υπάρχουν κενές θέσεις, γίνονται δεκτά τα νήπια δεύτερης ηλικίας (προνήπια), για την εγγραφή των οποίων εφαρμόζονται οι διατάξεις του Π.Δ. 200/1998, (ΦΕΚ 161/1998, τ.Α΄).
Η φοίτηση των νηπίων, τα οποία μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2012 συμπληρώνουν ηλικία πέντε ετών (γεννηθέντα το 2007), είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με το άρθρο 73 του Νόμου 3518/2006,(ΦΕΚ 272/2006, τ.Β΄) και με τη με αριθμ Φ.6/278/56068/Γ1/17-5-2011, (ΦΕΚ 1266/2011, τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση καθορίζεται ο τύπος της Βεβαίωσης Παρακολούθησης Νηπίου, η οποία είναι ένα από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.
Σε όσα Νηπιαγωγεία, μετά την εγγραφή όλων των νηπίων πρώτης ηλικίας υπάρχουν κενές θέσεις, γίνονται δεκτά τα νήπια δεύτερης ηλικίας (προνήπια), για την εγγραφή των οποίων εφαρμόζονται οι διατάξεις του Π.Δ. 200/1998, (ΦΕΚ 161/1998, τ.Α΄).
Δημοτικά Σχολεία
Σύμφωνα με την παρ. 1, εδ. β, του άρθρου 10 του Νόμου 2327, (ΦΕΚ 156/1995, τ.Α΄), στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου εγγράφονται μαθητές που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών.
Στη με αριθμ. Φ.7/229/53868/Γ1/10-5-2011 Εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ καθορίζονται τα δικαιολογητικά εγγραφής για την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.
Σύμφωνα με τη με αριθμ.Φ.6/261 /44789 /Γ1/23-4-2012 Εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ τα δικαιολογητικά που αφορούν σε πιστοποιητικά υγείας (οδοντολογική εξέταση για το Νηπιαγωγείο- οδοντολογική, καρδιολογική και οφθαλμολογική εξέταση για την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου) μπορούν να κατατεθούν στις σχολικές μονάδες έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2012.
Σύμφωνα με την παρ. 1, εδ. β, του άρθρου 10 του Νόμου 2327, (ΦΕΚ 156/1995, τ.Α΄), στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου εγγράφονται μαθητές που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών.
Στη με αριθμ. Φ.7/229/53868/Γ1/10-5-2011 Εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ καθορίζονται τα δικαιολογητικά εγγραφής για την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.
Σύμφωνα με τη με αριθμ.Φ.6/261 /44789 /Γ1/23-4-2012 Εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ τα δικαιολογητικά που αφορούν σε πιστοποιητικά υγείας (οδοντολογική εξέταση για το Νηπιαγωγείο- οδοντολογική, καρδιολογική και οφθαλμολογική εξέταση για την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου) μπορούν να κατατεθούν στις σχολικές μονάδες έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2012.
Ολοήμερο Σχολείο
Το σχολικό έτος 2012-13 συνεχίζεται η λειτουργία των 961 Ολοήμερων
Δημοτικών Σχολείων που εφαρμόζουν Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό
Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).
Είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα υπό τις εξής προϋποθέσεις:
1. Nα είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν στο σχολείο τουλάχιστον 60 μαθητές.
2. Να μετέχουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα τουλάχιστον 15 μαθητές.
3. Σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, χαμηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα κλπ) και χωρίς τις προϋποθέσεις 1 και 2, δύναται να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου, της σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή Π.Ε. και Απόφασης του Περιφερειακού Διευθυντή Π.Ε. & Δ.Ε.
1. Nα είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν στο σχολείο τουλάχιστον 60 μαθητές.
2. Να μετέχουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα τουλάχιστον 15 μαθητές.
3. Σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, χαμηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα κλπ) και χωρίς τις προϋποθέσεις 1 και 2, δύναται να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου, της σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή Π.Ε. και Απόφασης του Περιφερειακού Διευθυντή Π.Ε. & Δ.Ε.
Επισημαίνουμε ότι :
H συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος, όλων των τύπων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, θα γίνει σύμφωνα με την επιθυμητή ώρα αποχώρησης του μαθητή από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, όπως αυτή προκύπτει από τις σχετικές αιτήσεις – δηλώσεις του γονέα / κηδεμόνα. Η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης θα ισχύσει καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να μη διαταράσσεται η σύνθεση και το πρόγραμμα των ολοήμερων τμημάτων και κατ' επέκταση η ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος.
Η επιλογή των εκπαιδευτικών (κλάδου ΠΕ70) που θα διδάξουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα όλων των τύπων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, αφού ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται στην παρούσα εγκύκλιο σχετικά με την ανάληψη τμήματος επί διετίας ή πέραν αυτής.
Ο Υποδιευθυντής / Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος έχει την εποπτεία της λειτουργίας των Ολοήμερων Τμημάτων και της διαδικασίας αποχώρησης των μαθητών και παραμένει στη σχολική μονάδα έως τη λήξη του ωραρίου του Ολοήμερου Προγράμματος.
Οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι/ες των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) υποβάλλουν, ανά τρίμηνο, στο Διευθυντή Π.Ε., μαζί με όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία, και ονομαστική κατάσταση των μαθητών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτά. Για κάθε μεταβολή του μαθητικού δυναμικού του Ολοήμερου Προγράμματος, ενημερώνουν εγγράφως τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Π.Ε. και το Σχολικό Σύμβουλο της εκπαιδευτικής τους περιφέρειας.
Για την ορθολογικότερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και την άριστη παιδαγωγική αξιοποίηση του Ολοήμερου Προγράμματος, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα πρέπει να επισκέπτονται συχνά τα Ολοήμερα Σχολεία της περιοχής ευθύνης τους και να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την καλύτερη λειτουργία των Ολοήμερων Τμημάτων.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ελέγχουν την εφαρμογή του Ωρολογίου Προγράμματος των Ολοήμερων Σχολείων (Δημοτικών – Νηπιαγωγείων) της περιοχής ευθύνης τους και ενημερώνουν εγγράφως τον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ για κάθε μεταβολή.
H συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος, όλων των τύπων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, θα γίνει σύμφωνα με την επιθυμητή ώρα αποχώρησης του μαθητή από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, όπως αυτή προκύπτει από τις σχετικές αιτήσεις – δηλώσεις του γονέα / κηδεμόνα. Η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης θα ισχύσει καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να μη διαταράσσεται η σύνθεση και το πρόγραμμα των ολοήμερων τμημάτων και κατ' επέκταση η ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος.
Η επιλογή των εκπαιδευτικών (κλάδου ΠΕ70) που θα διδάξουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα όλων των τύπων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, αφού ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται στην παρούσα εγκύκλιο σχετικά με την ανάληψη τμήματος επί διετίας ή πέραν αυτής.
Ο Υποδιευθυντής / Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος έχει την εποπτεία της λειτουργίας των Ολοήμερων Τμημάτων και της διαδικασίας αποχώρησης των μαθητών και παραμένει στη σχολική μονάδα έως τη λήξη του ωραρίου του Ολοήμερου Προγράμματος.
Οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι/ες των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) υποβάλλουν, ανά τρίμηνο, στο Διευθυντή Π.Ε., μαζί με όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία, και ονομαστική κατάσταση των μαθητών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτά. Για κάθε μεταβολή του μαθητικού δυναμικού του Ολοήμερου Προγράμματος, ενημερώνουν εγγράφως τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Π.Ε. και το Σχολικό Σύμβουλο της εκπαιδευτικής τους περιφέρειας.
Για την ορθολογικότερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και την άριστη παιδαγωγική αξιοποίηση του Ολοήμερου Προγράμματος, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα πρέπει να επισκέπτονται συχνά τα Ολοήμερα Σχολεία της περιοχής ευθύνης τους και να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την καλύτερη λειτουργία των Ολοήμερων Τμημάτων.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ελέγχουν την εφαρμογή του Ωρολογίου Προγράμματος των Ολοήμερων Σχολείων (Δημοτικών – Νηπιαγωγείων) της περιοχής ευθύνης τους και ενημερώνουν εγγράφως τον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ για κάθε μεταβολή.
Κατανομή τμημάτων
Η κατανομή των τμημάτων των τάξεων για το επόμενο διδακτικό έτος,
γίνεται κατά κύριο λόγο, όπου είναι δυνατόν και εφόσον δεν υπάρχουν
μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, το δεύτερο δεκαήμερο του
Ιουνίου, μετά από εισήγηση του Δ/ντή του σχολείου και απόφαση του
συλλόγου διδασκόντων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο
χρόνο για την οργάνωση των μεθοδολογικών-παιδαγωγικών ενεργειών τους με
την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία, καθώς επίσης οι εκπαιδευτικοί να μην αναλαμβάνουν τμήματα, στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ειδικά αιτιολογημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τάξης από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας συνεχόμενης ή μη.
Σημειώνεται επίσης ότι σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η πολύχρονη παρουσία του ίδιου δασκάλου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου.
Στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία οι θέσεις των Νηπιαγωγών είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται διάκριση σε θέσεις για πρωινό ή απογευματινό ωράριο, για κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα και κατά συνέπεια όλες οι Νηπιαγωγοί έχουν τα ίδια δικαιώματα στην επιλογή προγράμματος και ωραρίου. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την κατανομή των τμημάτων, οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής.
Συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων γίνεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών, μαθητών α.μ.ε.α κ.λ.π.), ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή του σχολείου και σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος σε συνεργασία με το Διευθυντή ΠΕ διαβιβάζει γραπτώς το αίτημα για έγκριση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε και Δ.Ε., με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν οι απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές και διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί.
Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία, καθώς επίσης οι εκπαιδευτικοί να μην αναλαμβάνουν τμήματα, στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ειδικά αιτιολογημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τάξης από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας συνεχόμενης ή μη.
Σημειώνεται επίσης ότι σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η πολύχρονη παρουσία του ίδιου δασκάλου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου.
Στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία οι θέσεις των Νηπιαγωγών είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται διάκριση σε θέσεις για πρωινό ή απογευματινό ωράριο, για κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα και κατά συνέπεια όλες οι Νηπιαγωγοί έχουν τα ίδια δικαιώματα στην επιλογή προγράμματος και ωραρίου. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την κατανομή των τμημάτων, οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής.
Συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων γίνεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών, μαθητών α.μ.ε.α κ.λ.π.), ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή του σχολείου και σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος σε συνεργασία με το Διευθυντή ΠΕ διαβιβάζει γραπτώς το αίτημα για έγκριση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε και Δ.Ε., με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν οι απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές και διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί.
Ωράριο εκπαιδευτικών
Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών και
υποδιευθυντών, εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο, από το άρθρο 9 του
Νόμου 2517,(ΦΕΚ 160/1997, τ.Α'), διδακτικό τους ωράριο.
Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/85, άρθρο 13, παρ.8, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.
Οι Διευθυντές δεν μπορούν να αναλαμβάνουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας. Μπορούν να αναλαμβάνουν την Πρωινή Ζώνη του ολοήμερου προγράμματος, μόνον εφόσον δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος σχετικά από άλλον εκπαιδευτικό και δε δημιουργείται πρόβλημα στη διεύθυνση του Σχολείου.
Στις περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες δασκάλων, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του ολοήμερου προγράμματος και στη συνέχεια για την κάλυψη αναγκών συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου ή την εφαρμογή προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.
Επισημαίνεται ότι οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου (08:00-14:00/10:15-16:15).
Συμπλήρωση ωραρίου σε προγράμματα ολοήμερου σχολείου και ενισχυτικής διδασκαλίας γίνεται και από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/85, άρθρο 13, παρ.8, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.
Οι Διευθυντές δεν μπορούν να αναλαμβάνουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας. Μπορούν να αναλαμβάνουν την Πρωινή Ζώνη του ολοήμερου προγράμματος, μόνον εφόσον δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος σχετικά από άλλον εκπαιδευτικό και δε δημιουργείται πρόβλημα στη διεύθυνση του Σχολείου.
Στις περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες δασκάλων, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του ολοήμερου προγράμματος και στη συνέχεια για την κάλυψη αναγκών συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου ή την εφαρμογή προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.
Επισημαίνεται ότι οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου (08:00-14:00/10:15-16:15).
Συμπλήρωση ωραρίου σε προγράμματα ολοήμερου σχολείου και ενισχυτικής διδασκαλίας γίνεται και από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Διδασκαλία μαθημάτων
H διδασκαλία της Μουσικής, σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και
εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης
ειδικότητας, είναι δυνατόν να γίνει και από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 70.
Η Φυσική Αγωγή διδάσκεται από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Λόγω της εξειδίκευσης του διδακτικού αντικείμενου να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. ολιγοθέσια σχολεία) και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 11, τότε και μόνο τότε είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικούς Π Ε 70.
Οι ώρες ενός γνωστικού αντικειμένου διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό και δεν διχοτομούνται. Εξαίρεση αποτελεί η Αισθητική Αγωγή (Μουσική και τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής).
Στις Α΄ και Β΄ τάξεις, τα μαθήματα διδάσκονται κυρίως από έναν εκπαιδευτικό εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στην περίπτωση που διδάσκεται από εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας και της Μουσικής όταν υπάρχει δυνατότητα διάθεσης ωρών. Η παράμετρος αυτή λαμβάνεται υπόψη στην κατανομή των Α΄ και Β΄ τάξεων, ώστε οι εκπαιδευτικοί που τις αναλαμβάνουν να εξαντλούν το ωράριό τους σε αυτές και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες στη διαμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων, λόγω της σύνθεσης προσωπικού (έτη υπηρεσίας κ.λ.π.), είναι δυνατή η ανάθεση διδασκαλίας σε άλλον εκπαιδευτικό του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής, το οποίο στην περίπτωση αυτή χωρίζεται σε Μουσική Αγωγή και στα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής. Απαραίτητη κρίνεται και η σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καλύπτουν το μάθημα της ειδικότητάς τους. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄.
Μόνο για τα 961 σχολεία του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος στις τάξεις Α΄ και Β΄ που τα μαθήματα της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, των Αγγλικών και των Τ.Π.Ε. είναι υποχρεωτικά, διδάσκονται από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (με τις προϋποθέσεις που θέτει η με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (ΦΕΚ 804/2010, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παράγραφο β1 της με αριθμ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011,(ΦΕΚ 1327/2011,τ.Β΄) Υπουργικής Απόφασης με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139,τ.Β΄) και της με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (ΦΕΚ804,τ.Β΄)
Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα- ΕΑΕΠ».
Είναι παιδαγωγικά ορθό τα μαθήματα Φυσικής, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος και Αγγλικών να διδάσκονται προαιρετικά σε συνεχόμενο δίωρο, με τις παρακάτω προϋποθέσεις:
• Την ίδια μέρα της εβδομάδας μπορούν να διδάσκονται μαθήματα σε δύο το πολύ συνεχόμενα δίωρα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο (λ.χ. ένα δίωρο Γλώσσα και ένα δίωρο Φυσικά).
• Σε περίπτωση που επιλεγεί ένα συνεχόμενο δίωρο στα Μαθηματικά θα πρέπει αυτό να εντάσσεται στις πρώτες ώρες του Ωρολογίου Προγράμματος.
• Σε ένα συνεχόμενο δίωρο θα πρέπει να διδάσκεται μόνο μία διδακτική ενότητα του μαθήματος.
• Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η επιλογή συνεχόμενων δίωρων στα προαναφερθέντα μαθήματα να λειτουργεί σε βάρος της διδακτέας ύλης.
• Το συνεχόμενο δίωρο των Αγγλικών μπορεί να γίνεται μόνο στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄, με την προϋπόθεση ότι το μάθημα θα διδάσκεται με βιωματικές και διαθεματικές δραστηριότητες και με έμφαση στη μέθοδο Project.
Η Φυσική Αγωγή διδάσκεται από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Λόγω της εξειδίκευσης του διδακτικού αντικείμενου να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. ολιγοθέσια σχολεία) και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 11, τότε και μόνο τότε είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικούς Π Ε 70.
Οι ώρες ενός γνωστικού αντικειμένου διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό και δεν διχοτομούνται. Εξαίρεση αποτελεί η Αισθητική Αγωγή (Μουσική και τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής).
Στις Α΄ και Β΄ τάξεις, τα μαθήματα διδάσκονται κυρίως από έναν εκπαιδευτικό εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στην περίπτωση που διδάσκεται από εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας και της Μουσικής όταν υπάρχει δυνατότητα διάθεσης ωρών. Η παράμετρος αυτή λαμβάνεται υπόψη στην κατανομή των Α΄ και Β΄ τάξεων, ώστε οι εκπαιδευτικοί που τις αναλαμβάνουν να εξαντλούν το ωράριό τους σε αυτές και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες στη διαμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων, λόγω της σύνθεσης προσωπικού (έτη υπηρεσίας κ.λ.π.), είναι δυνατή η ανάθεση διδασκαλίας σε άλλον εκπαιδευτικό του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής, το οποίο στην περίπτωση αυτή χωρίζεται σε Μουσική Αγωγή και στα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής. Απαραίτητη κρίνεται και η σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καλύπτουν το μάθημα της ειδικότητάς τους. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄.
Μόνο για τα 961 σχολεία του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος στις τάξεις Α΄ και Β΄ που τα μαθήματα της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, των Αγγλικών και των Τ.Π.Ε. είναι υποχρεωτικά, διδάσκονται από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (με τις προϋποθέσεις που θέτει η με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (ΦΕΚ 804/2010, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παράγραφο β1 της με αριθμ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011,(ΦΕΚ 1327/2011,τ.Β΄) Υπουργικής Απόφασης με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139,τ.Β΄) και της με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (ΦΕΚ804,τ.Β΄)
Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα- ΕΑΕΠ».
Είναι παιδαγωγικά ορθό τα μαθήματα Φυσικής, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος και Αγγλικών να διδάσκονται προαιρετικά σε συνεχόμενο δίωρο, με τις παρακάτω προϋποθέσεις:
• Την ίδια μέρα της εβδομάδας μπορούν να διδάσκονται μαθήματα σε δύο το πολύ συνεχόμενα δίωρα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο (λ.χ. ένα δίωρο Γλώσσα και ένα δίωρο Φυσικά).
• Σε περίπτωση που επιλεγεί ένα συνεχόμενο δίωρο στα Μαθηματικά θα πρέπει αυτό να εντάσσεται στις πρώτες ώρες του Ωρολογίου Προγράμματος.
• Σε ένα συνεχόμενο δίωρο θα πρέπει να διδάσκεται μόνο μία διδακτική ενότητα του μαθήματος.
• Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η επιλογή συνεχόμενων δίωρων στα προαναφερθέντα μαθήματα να λειτουργεί σε βάρος της διδακτέας ύλης.
• Το συνεχόμενο δίωρο των Αγγλικών μπορεί να γίνεται μόνο στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄, με την προϋπόθεση ότι το μάθημα θα διδάσκεται με βιωματικές και διαθεματικές δραστηριότητες και με έμφαση στη μέθοδο Project.
Σε ότι αφορά τη δεύτερη ξένη γλώσσα, το συνεχόμενο δίωρο δεν είναι
παιδαγωγικά ορθό, διότι αφενός οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου δεν
έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να εμπεδώσουν τη διδασκόμενη ύλη, αφετέρου
αυτό αποβαίνει κουραστικό για αυτούς. Εξάλλου στην περίπτωση που το
δίωρο της δεύτερης ξένης γλώσσας δεν πραγματοποιηθεί για διάφορους
λόγους, παρεμποδίζεται η ομαλή συνέχεια της εκμάθησης της γλώσσας αυτής.
Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις που η σχολική μονάδα είναι απομονωμένη ή
βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή και η μετάβαση των εκπαιδευτικών από
σχολείο σε σχολείο δεν είναι πάντα εφικτή, προκειμένου να μη
διαταράσσεται η ομαλή συνέχεια της διδασκαλίας του, το δίωρο θα μπορούσε
να είναι συνεχόμενο.
Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων
Οι Διευθυντές Π.Ε. λαμβάνοντας υπόψη τις εκπαιδευτικές ανάγκες των
σχολικών μονάδων, μπορούν να διαθέτουν τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων
για τη συμπλήρωση ωραρίου τους είτε στο Πρωινό Πρόγραμμα όμορου
σχολείου, είτε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα πρωτίστως του σχολείου που
υπηρετούν και κατόπιν όμορων σχολείων, με σκοπό να εξασφαλίζεται η
εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.
Σε περίπτωση διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερα του ενός σχολεία, λαμβάνεται μέριμνα ώστε αυτοί να μην διδάσκουν την ίδια μέρα σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο (να μην διδάσκουν πρωί και απόγευμα). Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται μέριμνα ώστε οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου εξαώρου, σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 8 του Νόμου 1566/1985 (για παράδειγμα, εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 8.00 καλύπτει το διδακτικό του ωράριο έως τις 14.00 ή εκπαιδευτικός που αποχωρεί στις 16.15 δεν μπορεί να αναλαμβάνει υπηρεσία νωρίτερα από τις 10.15 κ.λ.π.).
Σε περίπτωση διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερα του ενός σχολεία, λαμβάνεται μέριμνα ώστε αυτοί να μην διδάσκουν την ίδια μέρα σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο (να μην διδάσκουν πρωί και απόγευμα). Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται μέριμνα ώστε οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου εξαώρου, σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 8 του Νόμου 1566/1985 (για παράδειγμα, εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 8.00 καλύπτει το διδακτικό του ωράριο έως τις 14.00 ή εκπαιδευτικός που αποχωρεί στις 16.15 δεν μπορεί να αναλαμβάνει υπηρεσία νωρίτερα από τις 10.15 κ.λ.π.).
Παρουσία άλλων προσώπων στα σχολεία, αποχώρηση μαθητών
Κατά την ώρα του μαθήματος, δεν επιτρέπεται η παρουσία στην τάξη
τρίτων προσώπων. Την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας φέρει ο
Διευθυντής του σχολείου και ο δάσκαλος της τάξης.
Της παραπάνω απαγόρευσης εξαιρούνται οι περιπτώσεις του άρθρ. 6 παρ.1β, του άρθρ. 7 παρ. 1γ και του άρθρ. 18 του Ν.3699/2008, (ΦΕΚ 199/02-10-2008, τ.Α' ) και των αναφερομένων στο άρθρο 13, παρ. 4 του Π.Δ. 201/1998. Σε κάθε περίπτωση η παρουσία τρίτων προσώπων στο σχολείο πραγματοποιείται με φειδώ, με σωστή προπαρασκευή, συνδέεται με την εφαρμογή παιδαγωγικών-πολιτιστικών προγραμμάτων και προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Δ/ντή του σχολείου και του οικείου Σχολικού Συμβούλου.
Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του (ενημέρωση, σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων-συνοδεία μαθητών).
Της παραπάνω απαγόρευσης εξαιρούνται οι περιπτώσεις του άρθρ. 6 παρ.1β, του άρθρ. 7 παρ. 1γ και του άρθρ. 18 του Ν.3699/2008, (ΦΕΚ 199/02-10-2008, τ.Α' ) και των αναφερομένων στο άρθρο 13, παρ. 4 του Π.Δ. 201/1998. Σε κάθε περίπτωση η παρουσία τρίτων προσώπων στο σχολείο πραγματοποιείται με φειδώ, με σωστή προπαρασκευή, συνδέεται με την εφαρμογή παιδαγωγικών-πολιτιστικών προγραμμάτων και προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Δ/ντή του σχολείου και του οικείου Σχολικού Συμβούλου.
Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του (ενημέρωση, σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων-συνοδεία μαθητών).
Αντιμετώπιση θεμάτων σχολικής μονάδας
Τα επιμέρους θέματα που προκύπτουν σε κάθε σχολική μονάδα και ο
τρόπος αντιμετώπισής τους σε περίπτωση που δεν προβλέπονται από την
παρούσα ή άλλες σχετικές διατάξεις αντιμετωπίζονται και θα επιλύονται
ανάλογα με το θέμα, με τη συνεργασία του οικείου Σχολικού Συμβούλου ή
του Δ/ντή Π.Ε, λόγω του ότι οι Υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ δεν
είναι δυνατόν να γνωρίζουν τις επιμέρους ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής
μονάδας.
Για κάθε θέμα που παρουσιάζεται στα σχολεία και δεν επιλύεται σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, ενημερώνεται άμεσα ο Περιφερειακός Δ/ντής Π.Ε & Δ.Ε και ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. από τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Δ/ντές ΠΕ, οι οποίοι και θα δίνουν σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπισή τους.
Με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων να λάβουν γνώση της Εγκυκλίου, ενυπόγραφα, όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Για κάθε θέμα που παρουσιάζεται στα σχολεία και δεν επιλύεται σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, ενημερώνεται άμεσα ο Περιφερειακός Δ/ντής Π.Ε & Δ.Ε και ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. από τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Δ/ντές ΠΕ, οι οποίοι και θα δίνουν σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπισή τους.
Με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων να λάβουν γνώση της Εγκυκλίου, ενυπόγραφα, όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Διδακτικά Βιβλία
• Για το σχολικό έτος 2012-13, εγκρίθηκε προς εκτύπωση και διανομή από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, σύμφωνα με την με αριθμ. 48493/Γ1/30-04-2012 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: Β4649-4Γ7) , το Νέο Διδακτικό Πακέτο Ιστορίας Στ΄ Δημοτικού, με τίτλο «Ιστορία του νεώτερου και σύγχρονου κόσμου» και συγγραφείς τους Ι. Κολιόπουλο, Ι. Μιχαηλίδη, Χ. Μηνάογλου και Αθ. Καλλιανιώτη. Το Διδακτικό Πακέτο αποτελείται από ένα βιβλίο μαθητή, ένα τετράδιο εργασιών και ένα βιβλίο δασκάλου.
• Όσον αφορά στα υπόλοιπα σχολικά εγχειρίδια ισχύει η με αριθμ. 15096 /Γ1/13 -02- 2012 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: ΒΟΖ39-1ΛΒ) με θέμα: «Διδακτικά βιβλία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2012-2013», σύμφωνα με την οποία καθορίζονται τα διδακτικά βιβλία που θα εκτυπωθούν και θα διανεμηθούν στις Σχολικές Μονάδες Π.Ε. από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
• Με την με αριθμ. 46187/Γ1/25-04-2012 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: 45Β89-ΔΔ2), εγκρίθηκε η εκτύπωση και διανομή του βιβλίου του μαθητή «Magic Book» για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας, στη Γ΄ τάξη Δημοτικού, για το σχολικό έτος 2012-13, από το «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"» (Ι.Τ.Υ.Ε.). Η εκτύπωση και διανομή αφορά στους μαθητές όλων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, πλην των 800 Ολοήμερων Δημοτικών σχολείων με Ε.Α.Ε.Π. (ΦΕΚ 804/τ.Β'/09-06-2010 και ΦΕΚ 1048/τ.Β΄/ 12-07-2010).
• Για το σχολικό έτος 2012-13, εγκρίθηκε προς εκτύπωση και διανομή από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, σύμφωνα με την με αριθμ. 48493/Γ1/30-04-2012 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: Β4649-4Γ7) , το Νέο Διδακτικό Πακέτο Ιστορίας Στ΄ Δημοτικού, με τίτλο «Ιστορία του νεώτερου και σύγχρονου κόσμου» και συγγραφείς τους Ι. Κολιόπουλο, Ι. Μιχαηλίδη, Χ. Μηνάογλου και Αθ. Καλλιανιώτη. Το Διδακτικό Πακέτο αποτελείται από ένα βιβλίο μαθητή, ένα τετράδιο εργασιών και ένα βιβλίο δασκάλου.
• Όσον αφορά στα υπόλοιπα σχολικά εγχειρίδια ισχύει η με αριθμ. 15096 /Γ1/13 -02- 2012 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: ΒΟΖ39-1ΛΒ) με θέμα: «Διδακτικά βιβλία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2012-2013», σύμφωνα με την οποία καθορίζονται τα διδακτικά βιβλία που θα εκτυπωθούν και θα διανεμηθούν στις Σχολικές Μονάδες Π.Ε. από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
• Με την με αριθμ. 46187/Γ1/25-04-2012 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: 45Β89-ΔΔ2), εγκρίθηκε η εκτύπωση και διανομή του βιβλίου του μαθητή «Magic Book» για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας, στη Γ΄ τάξη Δημοτικού, για το σχολικό έτος 2012-13, από το «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"» (Ι.Τ.Υ.Ε.). Η εκτύπωση και διανομή αφορά στους μαθητές όλων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, πλην των 800 Ολοήμερων Δημοτικών σχολείων με Ε.Α.Ε.Π. (ΦΕΚ 804/τ.Β'/09-06-2010 και ΦΕΚ 1048/τ.Β΄/ 12-07-2010).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου