Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.
Το σχέδιο, που συνδέεται με την επαγγελματική εξέλιξη των
εκπαιδευτικών, εστάλη από το υπουργείο για διαβούλευση, στις ομοσπονδίες
των εκπαιδευτικών, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), Ομοσπονδία
Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και Ομοσπονδία Ιδιωτικών
Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ), ζητώντας τις απόψεις τους, εντός 15ημερών, δηλαδή
μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Το περιεχόμενο του κειμένου αυτού, όπως σημειώνει ο υπουργός
Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, αποτελεί μέρος της ευρύτερης
στρατηγικής για την αξιολόγηση, που αφορά στο σύνολο των εκπαιδευτικών
διαδικασιών.
Βασικός σκοπός είναι η βελτίωση της ποιότητας και της
αποτελεσματικότητας της Εκπαίδευσης, η ορθολογική διαχείριση των πόρων, η
κατάλληλη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η υποστήριξη της
επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη σχέσεων και
δικτύων συνεργασίας, μεταξύ των συντελεστών της εκπαιδευτικής
κοινότητας.
Τελικός στόχος της αξιολόγησης είναι η ανταπόκριση του εκπαιδευτικού
συστήματος στις αυξανόμενες απαιτήσεις της Εκπαίδευσης σε εθνικό και
διεθνές επίπεδο.
Οι Ομοσπονδίες καλούνται να στείλουν γραπτώς έως το τέλος Ιανουαρίου
τις απόψεις τους, ώστε να ακολουθήσουν συναντήσεις και ανταλλαγή απόψεων
με τον υπουργό, πριν την οριστική διαμόρφωση του Π.Δ.
Η ένταξη του αξιολογούμενου σε βαθμίδα της περιγραφικής κλίμακας
συνεπάγεται τον ποιοτικό του χαρακτηρισμό ως ακολούθως: «ελλιπής»,
«επαρκής», «πολύ καλός» ή «εξαιρετικός».
Οι ποιοτικοί χαρακτηρισμοί που προβλέπονται στην προηγούμενη
παράγραφο αντιστοιχίζονται με βαθμολογική κλίμακα, στην οποία κατώτατος
βαθμός είναι το 0 και ανώτατος το 100, ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 έως
30βαθμοί,β) «επαρκής»: 31 έως 60 βαθμοί γ) «πολύ καλός»: 61 έως 80βαθμοί
και δ) «εξαιρετικός»: 81 έως 100 βαθμοί. Ο αξιολογητής στην οικεία
έκθεση αξιολόγησης αναγράφει, για κάθε αξιολογούμενο κριτήριο,τον
ποιοτικό χαρακτηρισμό και την βαθμολογία του αξιολογούμενου.
Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των επιμέρους κριτηρίων κάθε κατηγορίας
αποτελεί τη βαθμολογία της οικείας κατηγορίας κριτηρίων, από την οποία
προκύπτει ο αντίστοιχος ποιοτικός χαρακτηρισμός.Οσον αφορά στη
διαδικασία με την οποία διενεργείται η αξιολόγηση ακολουθούνται τα
παρακάτω στάδια:
α) Ο αξιολογούμενος συμπληρώνει και υποβάλλει έκθεση αυτοαξιολόγησής
του το αργότερο εντός πέντε (5) ημερών, πριν από την έναρξη της
αξιολογικής περιόδου. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης απευθύνεται προς τον
αξιολογητή και κατατίθεται στη γραμματεία της σχολικής μονάδας ή του
σχολικού συμβούλου ή της κεντρικής ή αποκεντρωμένης υπηρεσίας στην οποία
υπηρετεί ο αξιολογητής. Παράλειψη υποβολής της έκθεσης αυτής σε καμία
περίπτωση δεν επηρεάζει τη διαδικασία της αξιολόγησης.
β) Οι αξιολογητές πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησης προσκαλούν
εγγράφως τους αξιολογούμενους σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα σε συνάντηση
συζήτησης αναφορικά με την επικείμενη αξιολόγηση. Η πρόσκληση
κοινοποιείται στον αξιολογούμενο τουλάχιστον τρεις (3) ημέρες πριν από
την ημέρα της συνάντησης. Η παράλειψη πρόσκλησης του αξιολογούμενου στη
συνάντηση και μη προσέλευσή του επιφέρει ακυρότητα της έκθεσης
αξιολόγησης. Η ημερομηνία πραγματοποίησης της συνάντησης καθώς και οι
υπογραφές του αξιολογητή και του αξιολογούμενου σημειώνονται στον οικείο
χώρο του εντύπου της έκθεσης αξιολόγησής του.
γ) Οι αξιολογητές μετά το πέρας της διαδικασίας συντάσσουν εκθέσεις
αξιολόγησης. Οι εκθέσεις γνωστοποιούνται αποδεδειγμένα, το αργότερο
εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη σύνταξή τους, στους
αξιολογούμενους. Σε περίπτωση νόμιμης απουσίας του αξιολογούμενου από
την υπηρεσιακή μονάδα που υπηρετεί ή πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος
του υποχρεωτικού του ωραρίου η έκθεση αξιολόγησης αποστέλλεται στην
κατοικία του ταχυδρομικά, επί αποδείξει ή με κάθε άλλο νόμιμο μέσο. Οι
αξιολογικές εκθέσεις γνωστοποιούνται εντός της αξιολογικής περιόδου ή το
αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από τη λήξη της.
Επίσης, η διοικητική αξιολόγηση είναι ετήσια ενώ η εκπαιδευτική αξιολόγηση, διενεργείται μία, τουλάχιστον, φορά ανά τριετία .
Οι αξιολογούμενοι δικαιούνται να υποβάλουν ένσταση ενώπιον δευτεροβαθμίων οργάνων αξιολογικής κρίσης εφόσον:
α) η συνολική τους βαθμολογία είναι μικρότερη από 45 μονάδες ή
β) η διαφορά στη βαθμολογία των επιμέρους κριτηρίων της ίδιας κατηγορίας είναι μεγαλύτερη από 45μονάδες.
β) η διαφορά στη βαθμολογία των επιμέρους κριτηρίων της ίδιας κατηγορίας είναι μεγαλύτερη από 45μονάδες.
Παράλληλα, τέλος, αξιολογούνται και οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί ως εξής :
Για τους δόκιμους εκπαιδευτικούς συντάσσονται κατά τη διάρκεια της
διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας δύο (2) εκθέσεις διοικητικής και δύο (2)
εκθέσεις εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Οι πρώτες εκθέσεις αξιολογήσεις συντάσσονται εντός αποκλειστικής
προθεσμίας δεκαπέντε(15) ημερών ,μετά τη συμπλήρωση ενός ημερολογιακού
έτους υπηρεσίας του εκπαιδευτικού-(ενδιάμεσες εκθέσεις αξιολόγησης- και
οι δεύτερες εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών μετά τη
συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας.
………………………………………………………………
ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ
Πως θα γινει η αξιολογηση των εκπαιδευτικων το 2013
Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έδωσε απόψε στη δημοσιότητα , το υπουργείο Παιδείας.Το σχέδιο,που καθορίζει το πως θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικων
αλλα και που συνδέεται με την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών,
έστειλε το υπουργείο, για διαβούλευση, στις Ομοσπονδίες των
Εκπαιδευτικών,Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), Ομοσπονδία
Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και Ομοσπονδία Ιδιωτικών
Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ), ζητώντας τις απόψεις τους, εντός δεκαπέντε
ημερών, δηλαδή ως το τέλος Ιανουαρίου. Όπως επισημαίνεται από το
υπουργείο «το περιεχόμενο του κειμένου αυτού αποτελεί μέρος της
ευρύτερης στρατηγικής για την αξιολόγηση, που αφορά στο σύνολο των
εκπαιδευτικών διαδικασιών.
Βασικός σκοπός είναι η βελτίωσης της ποιότητας και της
αποτελεσματικότητας της Εκπαίδευσης, η ορθολογική διαχείριση των πόρων, η
κατάλληλη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η υποστήριξη της
επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη σχέσεων και
δικτύων συνεργασίας, μεταξύ των συντελεστών της Εκπαιδευτικής
Κοινότητας.Τελικός στόχος της αξιολόγησης είναι η ανταπόκριση του
εκπαιδευτικού συστήματος στις αυξανόμενες απαιτήσεις της Εκπαίδευσης σε
εθνικό και διεθνές επίπεδο». Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι για την αξιολόγησηχρησιμοποιείται
τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα. Η ένταξη του αξιολογούμενου σε βαθμίδα
της περιγραφικής κλίμακας συνεπάγεται τον ποιοτικό του χαρακτηρισμό ως
ακολούθως: «ελλιπής», «επαρκής», «πολύ καλός» ή «εξαιρετικός».
Οι ποιοτικοί χαρακτηρισμοί που προβλέπονται στην προηγούμενη
παράγραφο αντιστοιχίζονται με βαθμολογική κλίμακα, στην οποία κατώτατος
βαθμός είναι το 0 και ανώτατος το 100, ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 έως 30
βαθμοί,β) «επαρκής»: 31 έως 60 βαθμοί ,γ) «πολύ καλός»: 61 έως 80 βαθμοί
και δ) «εξαιρετικός»: 81 έως 100 βαθμοί. Ο αξιολογητής στην οικεία
έκθεση αξιολόγησης αναγράφει, για κάθε αξιολογούμενο κριτήριο, τον
ποιοτικό χαρακτηρισμό και την βαθμολογία του αξιολογούμενου. Ο μέσος
όρος της βαθμολογίας των επιμέρους κριτηρίων κάθε κατηγορίας αποτελεί τη
βαθμολογία της οικείας κατηγορίας κριτηρίων, από την οποία προκύπτει ο
αντίστοιχος ποιοτικός χαρακτηρισμός.Οσον αφορά στη διαδικασία με την
οποία διενεργείται η αξιολόγηση ακολουθούνται τα παρακάτω στάδια:α) Ο
αξιολογούμενος συμπληρώνει και υποβάλλει έκθεση αυτοαξιολόγησής του το
αργότερο εντός πέντε (5) ημερών, πριν από την έναρξη της αξιολογικής
περιόδου. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης απευθύνεται προς τον αξιολογητή και
κατατίθεται στη γραμματεία της σχολικής μονάδας ή του σχολικού συμβούλου
ή της κεντρικής ή αποκεντρωμένης υπηρεσίας στην οποία υπηρετεί ο
αξιολογητής. Παράλειψη υποβολής της έκθεσης αυτής σε καμία περίπτωση δεν
επηρεάζει τη διαδικασία της αξιολόγησης. β) Οι αξιολογητές πριν την
ολοκλήρωση της αξιολόγησης προσκαλούν εγγράφως τους αξιολογούμενους σε
συγκεκριμένη ημέρα και ώρα σε συνάντηση συζήτησης αναφορικά με την
επικείμενη αξιολόγηση.
Η πρόσκληση κοινοποιείται στον αξιολογούμενο τουλάχιστον τρεις (3)
ημέρες πριν από την ημέρα της συνάντησης. Η παράλειψη πρόσκλησης του
αξιολογούμενου στη συνάντηση και μη προσέλευσή του επιφέρει ακυρότητα
της έκθεσης αξιολόγησης. Η ημερομηνία πραγματοποίησης
της συνάντησης καθώς και οι υπογραφές του αξιολογητή και του
αξιολογούμενου σημειώνονται στον οικείο χώρο του εντύπου της έκθεσης
αξιολόγησής του.γ) Οι αξιολογητές μετά το πέρας της διαδικασίας
συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης. Οι εκθέσεις γνωστοποιούνται
αποδεδειγμένα, το αργότερο εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη
σύνταξή τους, στους αξιολογούμενους. Σε περίπτωση νόμιμης απουσίας του
αξιολογούμενου από την υπηρεσιακή μονάδα που υπηρετεί ή πραγματοποιεί το
μεγαλύτερο μέρος του υποχρεωτικού του ωραρίου η έκθεση αξιολόγησης
αποστέλλεται στην κατοικία του ταχυδρομικά, επί αποδείξει ή με κάθε άλλο
νόμιμο μέσο. Οι αξιολογικές εκθέσεις γνωστοποιούνται εντός της
αξιολογικής περιόδου ή το αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από τη
λήξη της.
Επίσης, η διοικητική αξιολόγησηείναι ετήσια ενώ η εκπαιδευτική
αξιολόγηση, διενεργείται μία, τουλάχιστον, φορά ανά τριετία . Οι
αξιολογούμενοι δικαιούνται να υποβάλουν ένσταση ενώπιον δευτεροβαθμίων
οργάνων αξιολογικής κρίσης εφόσον :α) η συνολική τους βαθμολογία είναι
μικρότερη από 45 μονάδες ή β) η διαφορά στη βαθμολογία των επιμέρους
κριτηρίων της ίδιας κατηγορίας είναι μεγαλύτερη από 45
μονάδες.Παράλληλα, τέλος, αξιολογούνται και οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί ως
εξής : Για τους δόκιμους εκπαιδευτικούς συντάσσονται κατά τη διάρκεια
της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας δύο (2) εκθέσεις διοικητικής και δύο
(2) εκθέσεις εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Οι πρώτες εκθέσεις αξιολογήσεις
συντάσσονται ,εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών ,μετά
τη συμπλήρωση ενός ημερολογιακού έτους υπηρεσίας του
εκπαιδευτικού-(ενδιάμεσες εκθέσεις αξιολόγησης- και οι δεύτερες εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών μετά τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας.
πηγη:ΑΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου