Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Α’θμια και Β’θμια εκπαίδευση χαρακτηρίζονται από τον αυταρχικό και αντιδημοκρατικό χαρακτήρα της ηγεσίας του Υπουργείου και της κυβέρνησης.
Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών που έχουν δρομολογηθεί, οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις δεκάδων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων (και ενδεχόμενες σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), έχουν αρνητικότατες επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και προετοιμάζουν το έδαφος για χιλιάδες απολύσεις (πέραν των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν ήδη απολυθεί).
Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας, για να προωθήσει αυτούς τους σχεδιασμούς, έστειλε στις 23/5, με τρίμηνη καθυστέρηση, εγκύκλιο για τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων. Η εγκύκλιος περιλαμβάνει ρυθμίσεις, που διευκολύνουν την καταγραφή πολύ περισσότερων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από όσους είναι στην πραγματικότητα, με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
Μεταξύ άλλων υπολογίζονται κενά και πλεονάσματα με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Με αυτόν τον τρόπο δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των σχολείων και των ομάδων σχολείων σε κάθε περιοχή (μικρά νησιά, απομακρυσμένες περιοχές κλπ) και η πάγια πρακτική της συμπλήρωσης ωραρίου στην Α΄θμια εκπαίδευση για πολλές ειδικότητες. Δεν υπολογίζονται ούτε οι πραγματικές συνταξιοδοτήσεις ανά ειδικότητα και το γεγονός ότι μπορεί να είναι πολύ περισσότερες τελικά από τις επιθυμίες που έχουν δηλωθεί. Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, έχουν ως αποτέλεσμα να δίνονται ελάχιστα κενά προκειμένου να ικανοποιηθούν αιτήσεις για μετάθεση και παράλληλα, διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις χιλιάδες εκπαιδευτικών που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».
1. Προτίθεται έστω και τώρα να γίνει ο υπολογισμός κενών και πλεονασμάτων με βάση το διδακτικό ωράριο που ισχύει μέχρι σήμερα και με βάση τον ισχύοντα αριθμό μαθητών ανά αίθουσα, με δεδομένο ότι σε διαφορετική περίπτωση οδηγούνται σε υποχρεωτικές μεταθέσεις και απολύσεις χιλιάδες εκπαιδευτικοί και ως εκ τούτου επηρεάζεται δραματικά προς το χειρότερο η εκπαιδευτική λειτουργία;
2. Θα λειτουργήσουν τη νέα εκπαιδευτική χρονιά τα αναγκαία μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης που έχουν καταργηθεί τα τελευταία χρόνια (τάξεις υποδοχής, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλία, κλπ) προκειμένου να μειωθούν τα εκπαιδευτικά ελλείματα των μαθητών και να μην υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης
ΣΥΡΙΖΑ, ΒΟΥΛΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου