Σελίδες

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ΟΛΜΕ: Απάντηση στο νέο «non paper» του υπουργείου- Επιστολές σε Βουλευτές και γονείς

Βασίλης Φουρτούνης, δάσκαλος 
Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013
Τρεις νέες κινήσεις έκανε σήμερα το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με στόχο να μπει «φρένο» στη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών.
ΠΡΩΤΟΝ: Απέστειλε επιστολή στους Βουλευτές, με την οποία τους ζητά να καταψηφίσουν το πολυνομοσχέδιο
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Απέστειλε στους γονείς επιστολή με την οποία τους καλεί «να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας» και,
ΤΡΙΤΟΝ: Απάντησε στο non paper του υπουργείου Παιδείας .

Απάντηση στο νέο «non paper» του υπουργείου

Η κυβέρνηση, κάτω από την ασφυκτική πίεση των κινητοποιήσεων των καθηγητών σε όλη την Ελλάδα και το βάρος των τεράστιων επιπτώσεων που προκαλεί η πολιτική της με τη συνεργασία της ΕΕ και του ΔΝΤ στην κοινωνία και ειδικά στις χιλιάδες των μαθητών, επιλέγει να απαντήσει με ένα νέο Non Paper, με τίτλο «ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ: ΜΥΘΟΙ & ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑΛ) ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑΣ)».
Δείχνει έτσι τον πανικό της μπροστά στην κλιμακούμενη αντίδραση των εκπαιδευτικών, που αγκαλιάζει σαν χιονοστιβάδα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Το κύμα κινητοποιήσεων εν μέσω καλοκαιριού υποχρεώνει την Κυβέρνηση σε μια διαρκή απολογητική στάση, στην προσπάθειά της να παρουσιάσει την ακραία αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθεί πιστά ως δήθεν πολιτική αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης. Αλλά τα επιχειρήματα που προβάλλει στο κέιμενο αυτό αποδεικνύονται εντελώς αβάσιμα, ανυπόστατα και ανακριβή. 
1. Ισχυρίζεται το Υπ. Παιδείας ότι είναι μύθος πως ουσιαστικά καταργείται η ΤΕΕ. 
Η πραγματικότητα: Σε 204 σχολεία (δηλαδή περίπου στα μισά ΕΠΑΛ) λειτουργούν ως σήμερα οι ειδικότητες του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας. Το 23 % των μαθητών των ΕΠΑΛ και το 60% των ΕΠΑΣ φοιτούν στους τομείς που καταργούνται. Αυτό σημαίνει πως θα κλείσουν ολόκληρα σχολεία ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα συρρικνωθούν δραματικά με την κατάργηση αυτή. Αυτό θα επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις: απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και γενικών μαθημάτων, ενώ 830 εργαστήρια (το 23% του συνόλου) που συστάθηκαν και εξοπλίστηκαν την τελευταία δεκαετία θα μείνουν ανενεργά. 
2. Υποστηρίζει το Υπ. Παιδείας πως είναι μύθος η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.
Η πραγματικότητα: Μεγάλα ιδιωτικά ΙΕΚ δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα σε αυτούς τους τομείς και ειδικότητες που καταργούνται οριστικά από το δημόσιο σχολείο. Μήπως ξέρει κάτι ο Υπουργός Παιδείας που πρόσφατα παραβρέθηκε σε εγκαίνια μεγάλου ιδιωτικού ΙΕΚ;
3. Επιμένει το Υπ. Παιδείας πως είναι μύθος ότι πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν στο δρόμο.
Η πραγματικότητα: Όχι μόνο 20.000 μαθητές και μαθήτριες «θα μείνουν στο δρόμο», αλλά και 20.000 παιδιά κάθε χρονιά δεν θα βρίσκουν στα δημόσια σχολεία τον τομέα και τις ειδικότητες που θα ήθελαν να σπουδάσουν. 
4. Το Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται πως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί φταίνε για το γεγονός πως υπήρχαν κενά στα σχολεία και προσλαμβάνονταν ωρομίσθιοι και αναπληρωτές για να καλύψουν πάγιες διδακτικές ανάγκες! 
Η πραγματικότητα: Η γελοιότητα έχει και όρια. Όλες οι σχετικές αποφάσεις ήταν πάντα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας. 
5. Επιμένει το Υπ. Παιδείας, με το 5ο σημείο του non paper, ότι δεν είχαν όλα τα παιδιά εύκολη πρόσβαση σε πολλές ειδικότητες. 
Η πραγματικότητα: Μήπως πρέπει να εκλάβουμε αυτό τον ισχυρισμό ως καθυστερημένη αυτοκριτική της σημερινής, αλλά και προηγούμενων ηγεσιών του Υπουργείου; Αλήθεια, ποιος ευθύνεται γι’ αυτές τις αρρυθμίες και τις δυσλειτουργίες της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης; Ποιος αποφάσισε να κλείσουν χιλιάδες τμήματά της τα τελευταία χρόνια ως ολιγομελή;
Ας προσθέσουμε και κάτι ακόμα σε αυτά: Αόρατες πηγές του Υπ. Παιδείας, που ενοχλούνται από την αγωνιστική δράση της ΟΛΜΕ, μας κατηγορούν για δήθεν «δημιουργική συκοφαντία». Κρατάμε το «δημιουργική», γιατί το επάγγελμά μας είναι διαχρονικά δεμένο με τη δημιουργία και προσπαθούμε καθημερινά να εμπνεύσουμε δημιουργικό πνεύμα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Και επιστρέφουμε τη «συκοφαντία» στον αποστολέα της, μια και είναι σταθερό χαρακτηριστικό της πολιτικής συμπεριφοράς της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.
Και τέλος, ένα ερώτημα: Γιατί δε θέτουν την υπογραφή τους οι κήνσορες του Υπ. Παιδείας σε κείμενα όπως αυτό, αλλά τα αφήνουν να διαρρέουν ως non paper; 
Εμείς θα εξακολουθήσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες της νέας γενιάς και όχι για ένα σχολείο της αγοράς και των επιχειρήσεων. Σε ένα αυτό το σχολείο κανένας μαθητής και κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
Στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει απαντάμε πλέον με εκπαιδευτική πανστρατιά. Οι αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί σχεδιασμοί τους δεν θα περάσουν. Την πρώτη απάντηση του πανεκπαιδευτικού κινήματος την παίρνουν ήδη με κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και από τη Λήμνο μέχρι την Κέρκυρα. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους γονείς και τους μαθητές, θα κρατήσουν όλα τα σχολεία ανοιχτά με όλους τους μαθητές και τους καθηγητές, μόνιμους και αναπληρωτές αλλά και τους άλλους εργαζόμενους. Κάθε σχολείο θα γίνει κέντρο αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και όλων των κυβερνήσεων που την υλοποιούν.
Η επιστολή προς τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Κυρία/ Κύριε Βουλευτή,
Σας απευθύνουμε αυτή την προσωπική επιστολή για να σας ζητήσουμε να μη συνεργήσετε με τη δική σας ψήφο σας στο έγκλημα που θα συντελεστεί σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης με την ψήφιση του άρθρου 82 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής ν. 4046/12 και του ν. 4127/13 και άλλες διατάξεις». 
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 82 καταργούνται διαμιάς 50 ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν στην Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) και 2 ειδικότητες εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης (Ιταλικής και Ισπανικής Φιλολογίας). 
α) Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) καταργείται ολόκληρος ο τομέας Υγείας – Πρόνοιας, που περιλαμβάνει το 20,3% των μαθητών/μαθητριών της ΤΕΕ, και ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών, με το 2,6% του μαθητικού πληθυσμού της δημόσιας ΤΕΕ. Συνολικά, οι τομείς αυτοί καλύπτουν ποσοστό 22,9%, δηλαδή περίπου το 1/4 του μαθητικού δυναμικού της ΤΕΕ. Ο τομέας Υγείας - Πρόνοιας λειτουργεί σε 204 ΕΠΑΛ και ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών σε 60 ΕΠΑΛ. Το σύνολο των ΕΠΑΛ που καλύπτουν αυτές τις δύο μόνο ειδικότητες είναι 387. Αυτό σημαίνει ότι με την εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων πάνω από το 50% των ΕΠΑΛ θα έχουν πρόβλημα λειτουργίας από την επόμενη χρονιά και πιθανόν να κλείσουν, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστούν ως υπεράριθμοι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων (γενικών και ειδικών μαθημάτων) και χιλιάδες μαθητές να υποχρεωθούν να αναζητήσουν άλλη σχολική στέγη. 
β) Στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) καταργούνται 8 ειδικότητες: Αισθητικής, Κομμωτικής, καθώς και οι ειδικότητες Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών, στις οποίες φοιτούν περίπου το 60% του μαθητικού πληθυσμού των ΕΠΑΣ. Αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά στο κλείσιμο αυτών σχολείων άμεσα. 
Οι επιπτώσεις
Με την ψήφιση και την εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων οι συνέπειες αναμένεται να είναι κυριολεκτικά καταστροφικές: 
• 2.500 εκπαιδευτικοί θα τεθούν σε διαθεσιμότητα με μόνη προοπτική την οριστική απόλυση μετά από 8 μήνες. 
• Πάνω από 20.000 μαθητές που φοιτούν σε αυτούς τους τομείς και ειδικότητες δεν θα βρίσκουν το σχολείο τους το Σεπτέμβρη, αλλά και κάθε Σεπτέμβρη στο εξής, καθώς αυτές οι ειδικότητες δεν θα προσφέρονται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μέλλον.
• Ο ιδιωτικός τομέας καραδοκεί να καρπωθεί την «πελατεία» που θα προκύψει. Τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, που έχουν ήδη ιδιαίτερη ανάπτυξη σε αυτούς τους τομείς, θα ενισχυθούν σημαντικά. Οι γονείς πολλών παιδιών θα υποχρεωθούν να καλύψουν μια επιπλέον υπέρογκη δαπάνη σε συνθήκες ακραίας οικονομικής δυσπραγίας. 
• 830 πολυδάπανα εργαστήρια, που κατασκευάστηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού την τελευταία 15ετία, θα τεθούν σε αχρηστία ή θα εκποιηθούν.
• Τελικά, η πλήρης υποβάθμιση της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, παρά τις κατά καιρούς αντίθετες διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας, θα είναι μια σκληρή πραγματικότητα. 
Και η συνέχεια
Τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ.
• Με το άρθρο 90 εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Παιδείας να καταργεί οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, τομείς εκπαίδευσης κ.λπ. με μια απλή κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα συνυπογράφει με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης!
• Χιλιάδες ακόμα εκπαιδευτικοί σχεδιάζεται να τεθούν τους επόμενους μήνες σε διαθεσιμότητα για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της τρόικας και των μνημονιακών πολιτικών. 
• 10.000 αναπληρωτές συνάδελφοί μας (και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης) ουσιαστικά έχουν απολυθεί, αφού το Υπουργείο Παιδείας έχει εξαγγείλει μόνο 2.000 προσλήψεις το Σεπτέμβριο έναντι 12.000 την προηγούμενη σχολική χρονιά. Και αυτοί οι εκπαιδευτικοί δεν καλύπτουν προσωρινές, αλλά μόνιμες και πάγιες ανάγκες, γι’ αυτό και προσλαμβάνονται συνεχώς για πολλά χρόνια. 

Κυρία Κύριε Βουλευτή, 
Σας καλούμε με την αρνητική ψήφο σας να σταματήσετε αυτή την πολιτική, που διαλύει το δημόσιο σχολείο και στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες (ιδιαίτερα των φτωχότερων στρωμάτων του λαού μας) το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Και μην ξεχνάτε ποτέ: κάθε παιδί έχει μόνο μια φορά την ευκαιρία στην εκπαίδευση. 
Σας καλούμε με την αρνητική σας ψήφο να σταματήσετε την εξαθλίωση και το διωγμό των εκπαιδευτικών. Να σταματήσετε τις απολύσεις ανθρώπων που επέλεξαν και επένδυσαν τη ζωή τους στο συναρπαστικό και δύσκολο επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού. 
Μην υποκύψετε στις φωνές της «αγοράς», της τρόικας και όσων στη χώρα μας υποστηρίζουν αυτά τα μέτρα. 
Ακούστε την κραυγή απελπισίας των καθηγητών και των καθηγητριών.
Αφουγκραστείτε την απόγνωση των μαθητών / μαθητριών και των γονέων τους.
Αναλογιστείτε την κατακραυγή της ελληνικής κοινωνίας, που μέρα με τη μέρα διαλύεται με τα αλλεπάλληλα, βάρβαρα μνημονιακά μέτρα.
Απαντήστε σε αυτή την πρόκληση με ένα οριστικό και αμετάκλητο «ΟΧΙ».

Επιστολή προς γονείς

Αγαπητοί γονείς,
Είναι δύσκολο να χωρέσει ο νους του ανθρώπου το έγκλημα που διαπράχθηκε κατακαλόκαιρο σε βάρος της παιδείας του τόπου μας, σε βάρος του σχολείου των παιδιών μας. 
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας, υπακούοντας πειθήνια στις εντολές της τρόικας, κατάργησαν με μια μονοκοντυλιά 50 από τις 110 ειδικότητες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και 2 ειδικότητες εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης. 
Χτύπησαν αυτή τη φορά εκεί όπου ζει, αναπνέει και μορφώνεται το πιο ευαίσθητο κομμάτι του πληθυσμού, η νεολαία. Και έπληξαν θανάσιμα ιδίως εκείνο τον τομέα της εκπαίδευσης, στον οποίο προσφεύγουν τα παιδιά των πιο αδύναμων και φτωχών στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας, επιζητώντας γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση, την τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση.
Με αυτά τα απάνθρωπα, αντι-εκπαιδευτικά και αντι-αναπτυξιακά μέτρα η κυβέρνηση:
• στερεί από 20.000 περίπου μαθητές και μαθήτριες τη δυνατότητα να σπουδάσουν σε βασικούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως υγεία - πρόνοια, γραφικές τέχνες κ.λπ.,
• στέλνει τα παιδιά αυτά βορά στην αχόρταγη ιδιωτική εκπαίδευση (ΚΕΚ και ΙΕΚ), φορτώνοντας έτσι χιλιάδες οικονομικά εξαθλιωμένες οικογένειες με πρόσθετα δυσβάσταχτα έξοδα,
• καταδικάζει στην ανεργία 2.500 περίπου εκπαιδευτικούς που δίδασκαν σε αυτά τα σχολεία, οδηγώντας τους στη διαθεσιμότητα και στη συνέχεια στην απόλυση,
• ανοίγει το δρόμο για το κλείσιμο και άλλων σημαντικών τομέων, δομών και υπηρεσιών της δημόσιας εκπαίδευσης,
• οδηγεί ουσιαστικά σε κλείσιμο εκατοντάδες σχολεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης (Επαγγελματικά Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές).
• κατευθύνει τους μαθητές στη «μαθητεία» δηλαδή την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία (εθίζοντας έτσι τα παιδιά μας στο γενικευμένο μοντέλο εργασίας και ζωής, που θρέφει το σύστημά τους: δουλειά χωρίς δικαιώματα, ετοιμάζοντας τους σύγχρονους δούλους του 21ου αιώνα). 
Έχουν ήδη προηγηθεί άλλα μέτρα εξίσου καταστροφικά, όπως είναι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, η δημιουργία πολυπληθών τμημάτων στα σχολεία, η κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας, το κλείσιμο σχολικών βιβλιοθηκών, η εγκατάλειψη της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, η απόλυση των σχολικών φυλάκων.
Ταυτόχρονα, επέβαλαν αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ανά εβδομάδα, για να δημιουργήσουν έτσι τεχνητά πλεόνασμα εκπαιδευτικών και να οδηγήσουν περισσότερους στην απόλυση. 
Δεν πρόκειται να σταματήσουν, αν δεν τους σταματήσουμε. Ξεπουλούν στην ολιγαρχία του πλούτου όλα τα δημόσια αγαθά: παιδεία, υγεία, περίθαλψη, σύνταξη, ασφάλιση, πολιτισμό, περιβάλλον, ενημέρωση, δημόσια ραδιοτηλεόραση, ύδρευση, καθαριότητα, ενέργεια, πλουτοπαραγωγικές πηγές, δρόμους, λιμάνια, συγκοινωνίες, τουρισμό-νησιά… Όλα μετατρέπονται σε εμπόρευμα και υποτάσσονται στο σύγχρονο θεό: το κέρδος.

Το σχέδιό τους είναι πια ορατό: 
• Ευτελίζουν με άθλια προπαγάνδα, εδώ και πολλά χρόνια, όλους αυτούς τους τομείς, και ταυτόχρονα τους συρρικνώνουν και τους υποβαθμίζουν, ώστε να μην μπορούν να ανταποκριθούν πλέον ούτε στοιχειωδώς στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. 
• Συκοφαντούν και καθυβρίζουν τους εργαζόμενους επιχειρώντας να φορτώσουν σε αυτούς τις δικές τους ευθύνες για την υποβάθμιση του δημόσιων υπηρεσιών. 
• Με τη συνεχή μείωση των πόρων, στα όρια της οικονομικής ασφυξίας, οδηγούν το κοινωνικό κράτος στην οριστική κατάργηση, ανοίγοντας το δρόμο στην ασύδοτη ιδιωτική πρωτοβουλία. 
• Σέρνουν εργαζομένους στην απόλυση, στην ανεργία και την απόγνωση στρέφοντας τη μια κατηγορία εργαζομένων ενάντια στην άλλη.
Όλοι μαζί, ενωμένοι, ας βροντοφωνάξουμε:

Φτάνει πια!

Τα σχολεία, όπως και όλα τα δημόσια αγαθά, ανήκουν στο λαό, στα παιδιά μας, στο παρόν και το μέλλον αυτού του τόπου. Έχουν δημιουργηθεί με τον ιδρώτα και με το αίμα του κόσμου της εργασίας. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να επιτρέψουμε να δοθούν βορά στο ιδιωτικό επιχειρηματικό κεφάλαιο.
• Κανένας μαθητής, κανένας εκπαιδευτικός, κανένα σχολείο δεν περισσεύει.
• Να επιστρέψουν όλοι οι απολυμένοι στην εργασία τους.
• Η ανεργία είναι ντροπή για την κοινωνία και έγκλημα εκείνων που τη δημιουργούν. Αν οι 1,5 εκατομμύρια άνεργοι επιστρέψουν στην δουλειά, θα αποτελέσουν ένα τεράστιο κοινωνικό κεφάλαιο, πραγματικό πλούτο προς όφελος όλης της κοινωνίας των εργαζομένων.
Δεν έχουμε άλλη επιλογή.
Ας ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας. Εργαζόμενοι και άνεργοι, μαθητές και γονείς, σε ένα αποφασιστικό και συντονισμένο αγώνα:
Για ένα ενιαίο δημόσιο και δωρεάν σχολείο χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, ανοιχτό στη γνώση και τη κοινωνία, που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του ελληνικού λαού, στα όνειρα της νέας γενιάς.
Η πολιτική που επιβάλλουν κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ πρέπει να ανατραπεί!
Να διαλύσουμε το σκοτάδι, το φόβο και τη σιωπή που θέλουν μα επιβάλλουν παντού και όχι μόνο στις οθόνες μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου