Επιτροπή Αγώνα Καθηγητών Μουσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Με συνοπτικές διαδικασίες το υπουργείο Παιδείας και με την αποστολή σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Χώρας απαξιώνει-ουσιαστικά καταργεί – τα μαθήματα τέχνης. Η μουσική-τέχνη προαιώνια συνυφασμένη με την εκπαίδευση των νέων-εξοβελίζεται στην διδασκαλία ενός διώρου την εβδομάδα μόνο στην πρώτη Γυμνασίου και στην συνέχεια γίνεται μαγική εικόνα στα μίζερα και θολά νερά των πρότζεκτ .
Το μάθημα της ΜΟΥΣΙΚΗΣ δεν αποτελεί πλέον διακριτό αντικείμενο επιστημονικά – παιδαγωγικά τεκμηριωμένης αισθητικής αγωγής αλλά κλάδος ενός ομογενοποιημένου και αδιευκρίνιστου πλαισίου που περιγράφεται ως «δράσεις πολιτισμού και δραστηριότητες Τέχνης». ( ποιος κάνει τι και πως). Η Μουσική ως αγωγή, ‘έκφραση, γνώση, ανακούφιση, διασκέδαση- παρά τις δύο ώρες της Α΄Γυμνασίου- δεν ακολουθεί το παιδί σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσής του αλλά με όρους « αγοράς εργασίας» τοις κοίνων ρήμασι πειθόμενοι αποσπάται βίαια από την σχολική ζωή. Στον κάλαθο των αχρήστων επιστημονικές, ιατρικές παιδαγωγικές μελέτες που εκθειάζουν την τέχνη της μουσικής ως απαραίτητο και ικανότατο εργαλείο γνώσης και πολιτισμού για την ψυχοσωματική ανάπτυξη αλλά και την κοινωνικοποίηση των παιδιών!
Οι απολύσεις έρχονται συνάδελφοι! Μη σας χαϊδεύουν τα αυτιά οι οδηγίες του υπουργείου για ορισμό της οργανικής στις 6 ώρες, παράλληλα έρχεται- πάλι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου- και η υποχρεωτική μετακίνηση σε 4 σχολεία συνάδελφοι! Και αυτό θα γίνει πως??? Ιδίοις εξόδοις? Και στην επαρχία ή στα νησιά πως??? Θα περάσουμε στους συναδέλφους με μειωμένες αποδοχές λόγω ωραρίου? Τέλος στις αυταπάτες! Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει το ανυπόγραφο έγγραφο! Διεκδικούμε το σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας σε εμάς στην πατρίδα μας! ΄
Ολοι στο Υπουργείο τη Δευτέρα 5 Αυγούστου στις 12.00 το μεσημέρι! Για την Επιτροπή Αγώνα Μιχάλης Τρανουδάκης , Ανθή Γουρουντή, Ιάκωβος Κονιτόπουλος Μιχάλης Γκαρτζόπουλος, Αγάθη Κωστήρη
Σημείωμα Επιτροπής
Θα ήταν περιττό να εξηγήσουμε τη σημασία της Μουσικής στην Εκπαίδευση αν θεωρούσαμε ότι δεν αποτελεί συνειδητή επιλογή των υπευθύνων ο σφαγιασμός -μέσω της συρρίκνωσης μαθημάτων που διαμορφώνουν την προσωπικότητα των νέων- κάθε σφύζουσας σχολικής δραστηριότητας. Επειδή όμως εκείνοι που κατάρτισαν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για το Γυμνάσιο φαίνεται ότι μεθοδευμένα ακρωτηριάζουν τη σχολικά παρεχόμενη γνώση ( μουσική, καλλιτεχνικά, βιολογία, ελληνική γλώσσα ,αρχαία ελληνική ιστορία, τεχνολογία) τους παραπέμπουμε συνοπτικά τόσο στη διεθνή εκπαιδευτική πρακτική όσο και στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, ελπίζοντας να διαπιστώσουν το μέγα ατόπημα που ετοιμάζονται να διαπράξουν και ακόμα πιο συγκεκριμένα εξοβελίζοντας τη Μουσική και γενικότερα την Καλλιτεχνική Παιδεία από το Γυμνάσιο. Το επιχείρημα της υποκατάστασης από το λεγόμενο «μάθημα επιλογής» (project κτλ), όπου ανάμεσα σε 8 αντικείμενα αναφέρεται και η Μουσική είναι όχι μόνο επικίνδυνα παραπλανητικό αλλά και προφανέστατα αντιεπιστημονικό, μια και η μελέτη της τέχνης αυτής απαιτεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σαν αυτό που μέχρι τώρα εφαρμοζόταν (παρά τις όποιες αδυναμίες του). Επιπλέον, η δυνατότητα ανάθεσης του «επιλεγμένου» project για τη Μουσική σε οποιονδήποτε και όχι σε καθηγητή με ειδικότητα, ακυρώνει τη σημασία θεσμών και κυρίως του ΑΣΕΠ, τους οποίους οι αρμόδιοι του Υπουργείου δηλώνουν ότι σέβονται και χρησιμοποιούν εκάστοτε κατά το δοκούν (μοριοδοτήσεις κτλ).
…………………………………………………………………………
ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, στη Νερατζιώτισσα, μαζί με εκπαιδευτικούς – μουσικούς και φορείς, τη Δευτέρα 5/8, στις 12 το μεσημέρι, καλεί το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας καταγγέλλοντας τη «νέα αθλιότητα» εκ μέρους της κυβέρνησης, που θεωρεί «περιττή» την τέχνη στην Εκπαίδευση και καταργεί τα εικαστικά και τα μαθήματα μουσικής απ’ το πρόγραμμα των Γυμνασίων.
Σε ανακοίνωση του ΕΕΤΕ, σημειώνεται: «Εν μέσω καλοκαιριού έκανε την εμφάνισή του στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχέδιο ουσιαστικής κατάργησης των Εικαστικών μαθημάτων και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Γυμνασίου, αντίγραφο του γνωστού εδώ και τρία χρόνια “σχεδίου Β” στα περίφημα “πιλοτικά προγράμματα” της κ. Διαμαντοπούλου, που ευθυγράμμιζαν το Δημόσιο σχολείο με την “αγορά” και στόχευαν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας…
Δεν είναι η πρώτη φορά που τα αντιλαϊκά κυβερνητικά σχέδια υλοποιούνται με αυτή τη μορφή “εν μέσω καλοκαιριού”, με στόχο να αιφνιδιάσουν καθηγητές, μαθητές και γονείς».Το ΕΕΤΕ καταγγέλλει ακόμα πως το σχετικό σχέδιο (ανυπόγραφο έγγραφο – non paper) που έφθασε σε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από Σεπτέμβρη.
Στο σχέδιο αυτό καταργείται το μάθημα των «καλλιτεχνικών» και της μουσικής στη Δευτέρα και Τρίτη Γυμνασίου, παραμένοντας μόνο ως δίωρο στην Πρώτη. «Τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δε θα είναι πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως “πολιτισμός – πολιτιστικές δραστηριότητες”, οδεύοντας προφανώς προς την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α΄ Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε, αφού στόχος της Κυβέρνησης, αλλά και ευρύτερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων στη Δημόσια εκπαίδευση…
Και βέβαια, οι ειδικότητες καθηγητών που είναι πρώτες στην προκρούστεια κλίνη για απόλυση είναι οι καλλιτεχνικές», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία συνεχίζει: «Tο ΥΠΕΠΘ προωθεί τον εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) και από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές της χώρας. Στην πρόταση για το Λύκειο, το μάθημα επιλογής ” Έκφραση – Πολιτισμός/Ευρωπαϊκός Πολιτισμός” θα διδάσκεται από Φιλολόγους, θα έχει καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα. Οι μαθητές θα στέλνονται υποχρεωτικά στην παραπαιδεία.
ΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΤΕΧΝΗ, ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ.
Οι τέχνες εδώ και πολλά χρόνια εξοστρακίζονται χρόνο με το χρόνο από την εκπαίδευση, αφήνοντας έρμαια τα παιδιά στην άλωση από την υποκουλτούρα και τη βιομηχανία του θεάματος, μάλιστα στην πολύ τρυφερή ηλικία της εφηβείας όπου είναι ανολοκλήρωτη η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, για να αντικατασταθούν στο πρόγραμμα του υπ. Παιδείας από μαθήματα “δεξιότητας” ή “περί” την τέχνη ενασχολήσεις, αντί για την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.Από το 1987, με την “εκπαιδευτική μεταρρύθμιση” του κ. Αρσένη, καταργήθηκε το μάθημα από υποχρεωτικό στο Λύκειο, ενώ από το 1999, τον κ. Ευθυμίου και τη Σύμβαση της Μπολόνια, τη Συνθήκη του Μπέργκεν και την κ. Κουτσίκου – Γιαννάκου, το “Νέο Σχολείο” του κ. Στυλιανίδη και της κ. Διαμαντοπούλου, έως σήμερα, στο σχολείο της συγκυβέρνησης, καταργείται σταδιακά η πραξιακή σχέση των μαθητών με την τέχνη. Σχέση που είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της λεγόμενης “αισθητής νόησης” στον έφηβο, που τον ολοκληρώνει ως προσωπικότητα.
Η επιλογή αυτή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας έχει στόχο τη δημιουργία αυριανών πολιτών “καταναλωτών προϊόντων” και όχι δημιουργικών – δραστήριων ανθρώπων. Γιατί η Τέχνη είναι όπλο που διαμορφώνει συνειδήσεις, αφυπνίζει και δραστηριοποιεί και αυτό δεν το θέλει η Ευρωενωσιακή μας Πολιτεία…
Το ΕΕΤΕ έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει την ανάγκη, το μάθημα της τέχνης -τα εικαστικά- να είναι εργαστηριακό και δίωρο. Να διαπερνά όλες τις τάξεις του ενιαίου δωδεκάχρονου, δημόσιου και υποχρεωτικού σχολείου: Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν επαγγελματικά. Έχει να κάνει με την καλλιέργεια της αντιληπτικής τους ικανότητας, της σχέσης τους με το χώρο, της σχέσης τους με το περιβάλλον, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους συνολικά.Η Κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη και απαιτούμε να δώσει εξηγήσεις σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για το ύπουλο “non paper” που δόθηκε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, αλλά και για το ότι θα ανακόψει ένα τεράστιο πολιτιστικό έργο που κάνουν οι καλλιτέχνες εκπαιδευτικοί στα σχολεία.
Ενδεικτικά: Μόνο το 2012 – 2013, σε μία μόνο περιοχή, στον Πειραιά, 5.369 μαθητές ενεργοποιήθηκαν σε πολιτιστικά προγράμματα, πραγματοποιήθηκαν 284 πολιτιστικά προγράμματα, με τη δουλειά 483 καλλιτεχνών – εκπαιδευτικών».
Link : http://xenesglosses.eu/2013/08/ypourgeio-paideias-katargei-ta-mathimata-texnis/#ixzz2b2CclZVG
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου