Σελίδες

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΟΕ: Διαλύεται το δημόσιο σχολείο

Βασίλης Φουρτούνης, δάσκαλος                                                          Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013



Το Υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο που εξέδωσε χθες, προχώρησε στην απροκάλυπτη καταστρατήγηση εκπαιδευτικών κατακτήσεων όπως ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και οθεσμός του Ολοήμερου Σχολείου. Ήταν ένα ακόμη ολέθριο βήμα της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.


Η αναλογία αριθμού μαθητών ανά τμήμα καθορίστηκε σε 1:25 μετά από πολυετείς αγώνες της Ομοσπονδίας των δασκάλων, το 2006. Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (που μετουσιώθηκε ήδη σε, εσπευσμένη, τροπολογία στο σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο) επαναφέρει, με τον πλέον απαράδεκτο τρόπο, το αντιπαιδαγωγικό καθεστώς του «συνωστισμού» πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών σε αίθουσες, που σε πλήθος περιπτώσεων, είναι πολύ μικρές και ανεπαρκείς ακόμη και για 25 μαθητές. Η επίκληση «εξαιρετικών» περιπτώσεων για αύξηση του αριθμού των μαθητών έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το εκπαιδευτικό αίτημα για περαιτέρω μείωση της αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό, αφού στις σχολικές τάξεις φοιτούν πολλοί μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με την ίδια αντιπαιδαγωγική αντίληψη η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρά και στο ξεθεμελίωμα του θεσμού του Ολοήμερου σχολείου, θεσμού με παιδαγωγική και κοινωνική διάσταση. Εδώ οι αλχημείες δεν έχουν τέλος. Προκειμένου να χαρακτηριστούν εκπαιδευτικοί ως λειτουργικά υπεράριθμοι και να μετατραπούν σε ευέλικτο προσωπικό για την κάλυψη των κενών, που το Υπουργείο όφειλε να καλύψει με προσλήψεις μόνιμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θυσιάζονται οι ανάγκες των μαθητών και θεσμοί γκρεμίζονται αντί να ενισχύονται. Οι, δίχως νομική ισχύ, οδηγίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αποκαλύπτουν την αδυναμία της για σωστό προγραμματισμό που οδηγεί σε καταστροφικές κινήσεις πανικού λίγο πριν το κουδούνι του Αγιασμού.

Αφού προηγουμένως, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ξεσπίτωσε εκπαιδευτικούς με το να μην ικανοποιήσει τις, απολύτως λογικές κι εφικτές, αποσπάσεις έρχεται τώρα να τους μετατρέψει σε περιπλανώμενο προσωπικό και να καταδικάσει τους μαθητές με ελλειμματικού χαρακτήρα «εκπαιδευτικές» διαδικασίες.

Η γνωμοδότηση της δικηγόρου Μαρίας - Μαγδαληνής Τσίπρα

Με έγγραφο, που φέρει ημερομηνία 9-9-2013 ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφενός ορίζει, ότι ο αριθμός των νηπίων και των μαθητών μπορεί να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία των μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό και αφετέρου προβλέπει την κατά σειρά προτεραιότητας τοποθέτηση κατά την έναρξη του σχολικού έτους των εκπαιδευτικών, στο πρωινό τμήμα εν συνεχεία στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων και τέλος στα ΕΑΕΠ, διαθέτει μόνο της διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών ΠΕ 70 και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Το ως άνω έγγραφο, ωστόσο, πέραν της πρώτης παραγράφου αυτού, που ήδη προωθείται μέσω νομοθετικής ρυθμίσεως, στην πραγματικότητα δεν ερμηνεύει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, πράγμα, που θα το καθιστούσε εγκύκλιο αλλά εισαγάγει νέες ρυθμίσεις και μάλιστα αποκλίνουσες από τις ισχύουσες, χωρίς να φέρει τυπικά την μορφή υπουργικής απόφασης και χωρίς βεβαίως να έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Υπό την έννοια αυτή, το εν λόγω έγγραφο στερείται παντελώς δεσμευτικότητας, τόσο για τους αποδέκτες του όσο και εν γένει για τους εκπαιδευτικούς, αφού δεν συνιστά εγκύκλιο καθώς δεν ερμηνεύει υφιστάμενες διατάξεις, δεν συνιστά υπουργική απόφαση, αφού δεν έχει τύχει δημοσίευσης στο ΦΕΚ και ακόμα και εάν ήθελε υποτεθεί, ότι συνιστά απλό ενημερωτικό ή εσωτερικό έγγραφο της διοικήσεως, δεν μπορεί να εισάγει ρυθμίσεις κατά τρόπο διαφορετικό από την κείμενη νομοθεσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου