Τα πολλά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή δεν βρίσκουν λύσεις στο νέο προς ψήφιση νομοσχέδιο.
Αντ’ αυτού, μεθοδεύεται η κατάργηση των ειδικών σχολείων Ακατάλληλα κτήρια, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, ειδικά σχολεία χωρίς βοηθητικό προσωπικό, γονείς που πληρώνουν από την τσέπη τους φυσικοθεραπευτές και λογοθεραπευτές μέχρι και βοηθούς για να καθαρίζουν και να ταΐζουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Μετέωροι μαθητές, γονείς γεμάτοι αγωνία για το αύριο. Χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή, για τα οποία δεν περιλαμβάνει λύση το νέο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στη Βουλή μετά τις εκλογές.
Όταν η διευθύντρια απουσιάζει, το σχολείο κλείνει, λέει η Ευαγγελία, μητέρα του τετράχρονου κοριτσιού. Συμβαίνει το εξής παράδοξο, συνεχίζει η ίδια, η μοναδική αναπληρώτρια είναι άτομο με ειδικές ανάγκες και δεν μπορεί να αναλάβει την ευθύνη των παιδιών. Κι ενώ υποστηρίζω το δικαίωμά της να εργάζεται, γιατί και το δικό μου παιδί θα ψάχνει αύριο για δουλειά, δεν μπορώ να καταλάβω πώς αφήνεται ένα σχολείο στην τύχη του. Χωρίς ικανούς και δυνατούς δασκάλους, οι οποίοι θα μπορούν να αντεπεξέλθουν σ’ αυτό το δύσκολο έργο . Μέχρι τον Ιανουάριο δεν υπήρχε βοηθητικό προσωπικό στην τάξη.
Οι γονείς ήρθαμε σε απόγνωση. Προκειμένου να μη χάσουν τα παιδιά μας το μάθημα πληρώσαμε μόνοι μας μια βοηθό, για να τα προσέχει και να τα ταΐζει , λέει η ίδια. Σύμφωνα με πληροφορίες, έπειτα από ενημέρωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εστάλη πριν από λίγες ημέρες ένας αναπληρωτής. Εγκατάλειψη “Εγώ το λέω κράτηση. Δεν το ονομάζω σχολείο. Φύλαξη παιδιών είναι κρατάνε τα παιδιά μας, από τις 8 το πρωί έως τη 1 παρά”, λέει η Μαρία, μητέρα μιας 12χρονης μαθήτριας, στο Ειδικό Γυμνάσιο της ίδιας περιοχής. Σύμφωνα με την ίδια, σε ένα σχολείο 30 παιδιών με ειδικές ανάγκες “δεν υπάρχει δάσκαλος ειδικής αγωγής, ο φυσιοθεραπευτής, ο εργοθεραπευτής και ο λογοθεραπευτής έρχονται μία φορά την εβδομάδα για 2-3 ώρες.
Πώς μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα;” αναρωτιέται η ίδια. Επωμίζεται κι αυτή, όπως οι περισσότεροι γονείς, το οικονομικό βάρος για ειδικές παροχές, προσπαθώντας να αναπληρώσει το κενό που αφήνει η αδιαφορία της Πολιτείας. Διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου Νταού Πεντέλης στη Ραφήνα, ενός από τα παλαιότερα ειδικά σχολεία, η Χριστίνα Κανελλοπούλου. Εκτός από τις δυσκολίες που καλείται να φέρει εις πέρας μέσα στην τάξη ως εκπαιδευτικός παιδιών με πολλαπλές αναπηρίες και βαρύ αυτισμό, η ίδια αναλαμβάνει συχνά το ρόλο του βοηθού, ακόμα και υδραυλικού του σχολείου! “Αν δεν υπάρχει κανείς, τι άλλο να κάνεις;” Σύμφωνα με την ίδια, στο τέλος του Οκτώβρη έφυγε δάσκαλος και δεν έστειλαν αντικαταστάτη. Εδώ και τρία χρόνια δεν έχουν γίνει διορισμοί. Αρχίζει το εκπαιδευτικό έτος και δεν έχουμε δασκάλους.
Η κοινωνική λειτουργός ήρθε μια εβδομάδα πριν από το Πάσχα! Δεν μας έχουν στείλει δάσκαλο Ειδικής Αγωγής. Κάθε χρόνο περιμένουμε αναπληρωτή. Επιπλέον το σχολείο είναι διαδημοτικό και στην αρχή της χρονιάς τα παιδιά από τις μακρινές περιοχές δεν είχαν πώς να έρθουν. Τι φέρνει το νέο νομοσχέδιο Πόρτες του υπουργείου Παιδείας ερμητικά κλειστές. Εκπαιδευτικοί επιζητούν επί οκτώ μήνες διάλογο, για το νομοσχέδιο που κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες και πρόκειται να ψηφιστεί μετά τις εκλογές. Τελικά στο παρά πέντε της κατάθεσης πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα που πέρασε συνάντηση του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας με τον υφυπουργό Παιδείας και το διευθυντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής για το σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής.
Και ήταν συνάντηση σε θετικό κλίμα. Είμαστε σε αναμονή της αποτύπωσης των δεσμεύσεων για αλλαγές προς θετική κατεύθυνση, στο τελικό κείμενο , αναφέρει η ΔΟΕ. Το εν λόγω νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο για την ακόμη μεγαλύτερη δραστηριοποίηση ιδιωτών στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ωστόσο σε ένα βαθμό ικανοποιεί ζητήματα των εκπαιδευτικών. Από τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, προέκυψε μεταξύ άλλων ότι το υπουργείο βρίσκεται σε αναμονή επικαιροποίησης της απόφασης για την πραγματοποίηση διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.
0 υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου δεσμεύτηκε ότι σύντομα θα ανακοινωθούν μια σειρά ιδρύσεων Τμημάτων Ένταξης και Ειδικών σχολείων για πρώτη φορά από το 2009 και αναφέρθηκε σε εξορθολογισμό του θεσμού της παράλληλης στήριξης, έτσι ώστε να κατευθύνονται οι διαθέσιμες πιστώσεις εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη. Συμφωνήθηκε να απαλειφθεί από το νομοσχέδιο η ρύθμιση που προέβλεπε τη μετατροπή των Νοσοκομειακών Σχολείων σε Ειδικά και να μην πραγματοποιηθεί σύσταση νέου κλάδου. Ο προσδιορισμός Π.Ε. 60.50 και Π.Ε. 70.50 θα υπάρχει για, καθαρά, λειτουργικούς λόγους.
Ο κωδικός αυτός θα υπάρχει μόνο για το διάστημα που κάποιος υπηρετεί στην Ειδική Αγωγή , τόνισε ο υφυπουργός. Δεν θα υπάρξει, τόνισε, κανένας εγκλωβισμός στην Εδική Αγωγή ή στη Γενική Αγωγή και η υπηρεσιακή μετακίνηση μεταξύ τους θα είναι ελεύθερη. Οι θέσεις της Ειδικής Αγωγής δεν θα χαρακτηρίζονται με διαφορετικούς προσδιορισμούς (δηλαδή άλλες θέσεις Π.Ε. 71 και άλλες Π.Ε. 71.50) αλλά θα αναφέρονται ενιαία ως θέσεις στην Εδική Αγωγή. Η υποχρεωτική παραμονή του εκπαιδευτικού στη θέση που τοποθετείται θα είναι 2ετής και όχι 3ε τής , όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου. Στη διαδικασία των μεταθέσεων δε θα προτάσσεται καμιά κατηγορία εκπαιδευτικών.
Οι μεταθέσεις θα πραγματοποιούνται με βάση τα κριτήρια που ισχύουν στη Γενική Εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 61 και ΠΕ 71 θα προτάσσονται στη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών και η μεταξύ τους κατάταξη θα γίνεται με βάση την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου