Λήγει στις 21-10-2014 η προθεσμία της Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) για την δημιουργία Μητρώου Εμπειρογνωμόνων Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (M.E.A.E.E.) και την επιλογή μελών των Επιτροπών Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (E.A.E.E.).
Οι Επιτροπές αυτές, που θα λειτουργούν σε κάθε νομό, θα επιβλέπουν την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων αλλά και θα αξιολογούν ως βάσιμη ή θα απορρίπτουν ένσταση εκπαιδευτικού ή Διευθυντή σχολείου επί της αξιολόγησής τους.
Επιπλέον έλαβε παράταση και η προθεσμία για την ανάρτηση των εργασιών της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης σε θέματα αξιολόγησης και λήγει στις 11/11/2014.
Πρόκειται είτε για στελέχη που επελέγησαν μέσα στο καλοκαίρι, λόγω συνταξιοδότησης ή παραίτησης των προκατόχων τους ή για κάποια στελέχη που αργοπόρησαν για ποικίλους λόγους να υποβάλουν τις σχετικές εργασίες στην αντίστοιχη διαδικτυακή πύλη.
Ο αρχικός στόχος του υπουργείου ήταν να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. Και από το νέο έτος 2015 να ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Κάτι τέτοιο μοιάζει χρονικά δύσκολο έως αδύνατο να επιτευχθεί.
Εκτός και εάν η αξιολόγηση των Διευθυντών σχολείων μετατραπεί σε μία απλή καταγραφή των τυπικών τους προσόντων και μίας έκθεσης αυτοαξιολόγησής τους η οποία θα καταχωρηθεί ηλεκτρονικά.
Ήδη ακούγεται ότι η παιδαγωγική αξιολόγησή τους με παρακολουθήσεις διδασκαλιών από Σχολικούς Συμβούλους δεν θα γίνει. Άλλωστε αρκετοί Διευθυντές σχολείων δεν διδάσκουν καμία ώρα στα σχολεία τους.
Ερωτηματικά δημιουργούνται επίσης για την βαθμολογία των στελεχών της εκπαίδευσης που προηγήθηκε καθώς υπάρχουν περιφέρειες στις οποίες όλα τα στελέχη κρίθηκαν «εξαιρετικά».
Χθες εξάλλου Διευθυντής του Γυμνασίου Τρικάλων Ημαθίας υποβάλλοντας την παραίτησή του σημείωνε με νόημα στο σχετικό κείμενο της παραίτησης:
«Εντελώς αθώα σε πρώτη φάση ζητείται η κατάθεση φακέλων με τις δράσεις και τα πεπραγμένα των Δ/ντών Σχολικών Μονάδων. Σας διαβεβαιώ ότι όλοι θα κριθούν άριστοι. Αυτό διότι πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στο δεύτερο στάδιο, που είναι και ο βασικός στόχος, στην αξιολόγηση των μάχιμων εκπαιδευτικών και που θα δημιουργηθεί μέσω αυτής της υποτιθέμενης αξιολόγησης η νέα δεξαμενή διαθεσίμων».
Μεταξύ των εκπαιδευτικών γίνονται πολλές συζητήσεις για το ζήτημα της αξιολόγησης και η στάση πολλών στελεχών της εκπαίδευσης και Διευθυντών σχολείων γεννά πλήθος ερωτηματικών για το κατά πόσο η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει με τρόπο αξιοκρατικό με δεδομένη μάλιστα την επερχόμενη επιλογή νέων στελεχών της εκπαίδευσης, εφόσον η θητεία των υπαρχόντων που λήγει το καλοκαίρι, δεν παραταθεί.
Σημαντική παράμετρος είναι και οι πιθανές πολιτικές εξελίξεις με αβέβαιη την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας.
Τα πολιτικά κόμματα καλούνται να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και οι προθέσεις τους θα επηρεάσουν οπωσδήποτε δραστικά το αποτέλεσμα των εκλογών με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό των εκπαιδευτικών – ψηφοφόρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου