Σελίδες

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας: Η Διοίκηση της εκπαίδευσης σε πρωτοφανείς περιπέτειες

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ύστερα από πολλές παλινωδίες (παράταση θητείας στελεχών, επιλογή με τον Νόμο 3848/2010, άμεση εκλογή από τον Σύλλογο διδασκόντων για ένα έτος) και αφού ακολούθησε την παλιομοδίτικη πρακτική άλλων εποχών (σκόπιμες διαρροές, επικοινωνιακά τερτίπια) έδωσε στη δημοσιότητα σκόρπιες προτάσεις για το ζήτημα της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές εκπαίδευσης και Διευθυντές σχολείων) που όχι μόνο δεν ξεκαθαρίζουν το τοπίο αλλά το συσκοτίζουν περισσότερο.

Συγκεκριμένα όπως προκύπτει από τις προτάσεις αυτές:
1 Καταργούνται τα Συμβούλια επιλογής Διευθυντών εκπαίδευσης και Διευθυντών σχολικών μονάδων, καταργούνται οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σε αυτά ενώ παραμένει σε ισχύ το Συμβούλιο επιλογής Συντονιστών εξωτερικού το οποίο ξεκινά άμεσα επιλογές. Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με το Συμβούλιο επιλογής Σχολικών Συμβούλων, η θητεία των οποίων σύμφωνα με μέχρι στιγμής δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας, θα παραταθεί.

2 Θεσμοθετείται για πρώτη φορά στα χρονικά της Διοίκησης της ελληνικής εκπαίδευσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων ως συλλογικός αξιολογητής-βαθμολογητής(εσωτερική αξιολόγηση άλλων συναδέλφων της ίδιας σχολικής μονάδας) γεγονός που αφενός αντιβαίνει και δεν συνάδει με τον πραγματικό του ρόλο και την ουσιαστική του αποστολή και αφετέρου βρίσκεται σε θεμελιώδη αντίφαση με την επιχειρούμενη από πλευράς Κυβέρνησης στο ίδιο νομοσχέδιο ριζικής κατάργησης του απαράδεκτου τιμωρητικού επιθεωρητικού συστήματος της αξιολόγησης που εισήγαγε η προηγούμενη Κυβέρνηση. Αμέτρητα βέβαια είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν: Πώς θα ψηφίζει ο Σύλλογος διδασκόντων, μυστικά ή φανερά; θα τηρούνται πρακτικά; θα κατατίθενται βαθμολογίες; Αν όχι, θα μπορεί όποιος θεωρεί ότι αδικήθηκε να προσφύγει όπως γινόταν μέχρι σήμερα; Αν απαιτήσει να έχει λόγο στην εκλογή και ο Σύλλογος Γονέων; Αν ζητήσει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση;

3 Θεσμοθετείται "Συμβούλιο Διευθυντών Νομού" το οποίο θα ψηφίζει για την επιλογή του Διευθυντή εκπαίδευσης του Νομού. Αυτό και αν αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία!!Αλήθεια από πού κι πού θα ψηφίζουν οι Διευθυντές των σχολείων τον Διευθυντή εκπαίδευσης; Τι όργανο είναι αυτό; Από πού θα γνωρίζουν την λειτουργία νέων συναδέλφων που θα είναι πρώτη φορά υποψήφιοι; Γιατί να μην ψηφίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί; Είναι μόνο θέμα των Διευθυντών σχολείων; Αν απαιτήσουν να ψηφίζουν και οι γονείς; Αν απαιτήσει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση;

4 Διαμορφώνονται εντός της ίδιας σχολικής μονάδας αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα συνθήκες αναπαραγωγής πελατειακών σχέσεων, παρεοκρατίας, παραταξιοκρατίας, ποικίλων εξαρτήσεων, ακύρωσης κάθε έννοιας αξιοκρατίας.

5 Θα αποδιαρθρωθεί η συνοχή της λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων με άμεσο κίνδυνο να δημιουργηθούν έντονες τριβές, παθογενείς ανταγωνισμοί, χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, πληγές και τραύματα που θα είναι δύσκολο να επουλωθούν.

6 Με τους απόλυτους περιορισμούς που συνδέονται με τη δυνατότητα αριθμού δηλώσεων  σχολείων (μέχρι δύο σχολεία), ένας μεγάλος αριθμός ικανών εκπαιδευτικών κινδυνεύει να αποκλειστεί από την διαδικασία επιλογής.

6 Είναι προφανές ότι το προτεινόμενο μοντέλο επιλογής στελεχών εκφράζει τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τους στόχους μιας νέας ανερχόμενης διοικητικής νομενκλατούρας που προσδοκά να κάνει προφανώς κατάληψη των “ανακτόρων” της Διοίκησης της Εκπαίδευσης με προφανή πολιτικό ρεβανσισμό ως λάφυρο, για να εξυπηρετηθούν όσοι στρατεύονται για την πλήρη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η περίπτωση ορισμού ως Περιφερειακής Διευθύντριας εκπαιδευτικού που δεν είχε καν επιλεγεί σε θέση Υποδιευθύντριας σχολείου, όπως κατήγγειλε δημόσια στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα τις παραπάνω ρυθμίσεις που θα διαλύσουν τους Συλλόγους διδασκόντων και θα οδηγήσουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα  αποκλειστούν στα δικαστήρια και να προσέλθει σε έναν ουσιαστικό διάλογο με τους εκπροσώπους του οργανωμένου Κλάδου, προκειμένου να βρεθεί στο ζήτημα αυτό μια λύση που να υπηρετεί την πραγματική αξιοκρατία, την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου