Βολές τόσο κατά της κυβέρνησης όσο και του ιδίου του Υπουργού Παιδείας κ.Φίλη εξαπέλυσε χθες στην Βουλή ο Βουλευτής Ευρυτανίας Κώστας Κοντογεώργος κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας.
Ο κ.Κοντογεώργος έκανε λόγο για ατυχείς παρεμβάσεις του Υπουργού ενώ τόνισε ότι η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα με σκοπό τον διχασμό.Ολόκληρη η ομιλία του Βουλευτή Ευρυτανίας έχει ως εξής..
Ο κ.Κοντογεώργος έκανε λόγο για ατυχείς παρεμβάσεις του Υπουργού ενώ τόνισε ότι η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα με σκοπό τον διχασμό.Ολόκληρη η ομιλία του Βουλευτή Ευρυτανίας έχει ως εξής..
"Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα περίμενε κανείς, συζητώντας ένα σχέδιο νόμου για την παιδεία, να υπάρχει η απαιτούμενη, σε δύσκολους καιρούς μάλιστα, συναίνεση όλου του πολιτικού κόσμου. Αντιθέτως, διαπιστώσαμε χθες από την πρώτη τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας, κ. Φίλη ότι επιχειρήθηκε ο διχασμός στην Αίθουσα αυτήν, κατηγορώντας κάθε πολιτική δύναμη, η οποία μπορεί σε επιμέρους θέματα να μην συμφωνεί μαζί του.
Είχαμε τη δυνατότητα να ακούσουμε και μαθήματα πολιτικής, όπως για τον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό ή πώς πρέπει να τοποθετείται κάποιος πολιτικά εδώ μέσα, ο οποίος να συμφωνεί με τον κ. Φίλη. Ατυχείς οι παρεμβάσεις αυτές του Υπουργού. Έχω την άποψη ότι δεν επιχειρείται συναίνεση, δεν τη θέλει τη συναίνεση. Επιχειρεί τον διχασμό, γιατί έτσι βολεύει την Κυβέρνηση σήμερα.
Και γίνομαι σαφέστερος: Τη βολεύει την Κυβέρνηση σήμερα ο διχασμός αυτός μέσα στην Αίθουσα αυτή πολιτικά για δύο κυρίως λόγους. Διότι εξυπηρετεί μεν το πολιτικό της ακροατήριο και, βεβαίως, με εξαπάτηση και με πονηρές ρυθμίσεις βολεύει συγκεκριμένες κατηγορίες ανθρώπων. Αυτός είναι ο λόγος, κατά τη γνώμη μας. Λογική εξήγηση διαφορετική δεν υπάρχει.
Διότι αν πράγματι απασχολούσε όλους μας ότι τα θέματα της παιδείας πρέπει να έχουν μακρόπνοη στρατηγική και την απαιτούμενη, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερη πολιτική συναίνεση, θα έπρεπε να διέπονται από άλλα κριτήρια και όχι αυτά που αναγκάζουν κάθε πολιτικό πρόσωπο σε αυτήν την Αίθουσα να διαφωνεί με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τον συνοδό Υπουργό τον κ. Φίλη, ο οποίος, βεβαίως, και αυτήν τη φορά, ενώ είχε το δικαίωμα να το αμφισβητεί αυτό, δεν άφησε να εξελιχθεί η συζήτηση με τις εισηγήσεις, όπως προβλέπεται η φυσιολογική ροή ενός σχεδίου νόμου και πήρε πρώτος τον λόγο, όπως έκανε και στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, για να ανατινάξει το πολιτικό κλίμα και να δημιουργηθεί αυτή η αντιπαράθεση που πραγματικά, κατά τη γνώμη μου, βολεύει την Κυβέρνηση.
Επίσης, ο κ. Φίλης χθες με περισσή περηφάνεια αναφέρθηκε στην έναρξη του νέου σχολικού έτους, λέγοντας ότι έχουν λυθεί πλέον όλα τα προβλήματα στην παιδεία και πάμε σε ένα σχολικό έτος χωρίς προβλήματα. Δεν μας είπε τίποτα, όμως, για την τακτική του Χότζα που προηγήθηκε, ούτως ώστε να μειωθούν οι ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε ανθρώπινο δυναμικό, αφού μειώσαμε τις ώρες διδασκαλίας, αφού μειώσαμε τα μαθήματα διδασκαλίας να συμπτύξουμε τον αριθμό των μαθητών σε κάθε αίθουσα και να έρθουμε εδώ και να πούμε ότι «λύσαμε τα προβλήματα και θα κάνουμε την πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού», ο οποίος, βεβαίως, δεν έχει καμμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της παιδείας σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, σε ένα δημόσιο σχολείο που θα έπρεπε να έχει επιλύσει τα σοβαρά του προβλήματα για να προχωρήσουμε.
Αυτή η τακτική, βεβαίως, είναι η τακτική του Χότζα και είναι μόνο για εντυπωσιασμό και δεν έχει καμμία σχέση με την πραγματικότητα και επικρατεί στα διάφορα σχολεία της χώρας και ιδιαίτερα στην περιφέρεια. Και θα δούμε στις επόμενες δέκα μέρες ποια θα είναι τα πραγματικά προβλήματα.
Όπως, επίσης, αναφέρθηκαν και νούμερα. Για παράδειγμα, απεστάλησαν –λέει- δεκατέσσερα εκατομμύρια βιβλία σε όλα τα σχολεία της χώρας. Μπα; Γιατί τις προηγούμενες χρονιές πήγαιναν λιγότερα; Μήπως πήγαιναν περισσότερα; Δηλαδή, ο αριθμός των βιβλίων είναι το θέμα; Μετά μας είπε και πόσους τόνους βιβλία μοιράσαμε στα σχολεία της χώρας.
Και βεβαίως, εκείνο που μας δίνει την εντύπωση ότι δεν υπάρχει καμμία σχέση με την πραγματικότητα κι από το οποίο φαίνεται ότι μάλλον νιώθει την ενοχή του απέναντι σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, είναι που μας μίλησε για κατευθυνόμενο συνδικαλισμό στην παιδεία. Ποιος; Μας μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ για κατευθυνόμενο συνδικαλισμό στην παιδεία; Ξεχάσατε τον περιβόητο συνδικαλιστή, Πρόεδρο της ΟΛΜΕ, τον περισπούδαστο κ. Κοτσιφάκη, ο οποίος έβγαινε από τον Ιούνιο της προηγούμενης χρονιάς και εξήγγειλε το κλείσιμο των σχολείων, τις καταλήψεις των σχολείων, τα νούμερα που θα λείπουν από την παιδεία, τα μέσα που δεν επαρκούν. Κάθε χρονιά!
Και ξεχάσατε πώς τον εκπαραθύρωσε η ίδια η ΟΛΜΕ τον Μάρτιο του 2015, όταν πλέον έγιναν όλα καλά, μόλις βγήκατε κυβέρνηση σε αυτήν τη χώρα. Με τον περιβόητο κ. Κοτσιφάκη για τον κατευθυνόμενο συνδικαλισμό στην παιδεία που αναφέρεστε και έχετε το θράσος να απευθύνεστε προς τη Νέα Δημοκρατία κουνώντας το δάκτυλο.
Και βεβαίως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κανένας καμμία αντίρρηση δεν έχει ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να αναβαθμιστεί. Με ποια τακτική και με ποια λογική, όμως; Εμείς, που προερχόμαστε από την επαρχία, μόνο δημόσια σχολεία είχαμε. Και με συνθήκες δύσκολες λειτουργούσαν, όμως, δημόσια σχολεία και λειτουργούσαν πραγματικά και όχι κατ’ επίφαση.
Έρχομαι στο σχέδιο νόμου, γιατί και ο χρόνος δεν επαρκεί. Ειδικά στο κομμάτι αυτό που αφορά την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, που είναι η ασπίδα του έθνους στην παγκόσμια σκηνή, έρχεστε εδώ και αρχίζουμε να συζητάμε κουτοπόνηρα διάφορες ρυθμίσεις.
Για παράδειγμα, άρθρο 13: «Επιλογή και τοποθέτηση συντονιστών εκπαίδευσης στις χώρες». Αντί να έχουμε την αφρόκρεμα, ό,τι καλύτερο έχουμε, για να βάλουμε πιο σκληρά και καθαρά κριτήρια για να μπορούμε να έχουμε αυτήν την αρίστη εικόνα στο εξωτερικό προσπαθούμε να μειώσουμε τα κριτήρια επιλογής των συντονιστών, γιατί; Για να καλύψουμε το δικό μας πολιτικό ακροατήριο.
Ένα άλλο θέμα πολύ σοβαρό είναι το άρθρο 28: «Ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση». Τι έχετε πάθει; Ό,τι έχει τη λέξη «ιδιωτικό» μπροστά παθαίνετε αλλεργία. Ενοχοποιείτε τα πάντα. Κανένας δεν διαφωνεί να μπούνε καθαροί κανόνες και το πλαίσιο εκείνο που θα λειτουργεί η ιδιωτική εκπαίδευση. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πάει τίποτα μπροστά. Εμείς βλέπουμε έναν δεύτερο πυλώνα εκπαίδευσης ο οποίος σε μια ευγενή άμυλα θα προωθεί και τα συμφέροντα και τους στόχους του δημοσίου σχολείου.
Κλείνοντας, επειδή ο χρόνος δεν επαρκεί, έρχομαι στην τροπολογία για την ειδική αγωγή. Την θεωρώ εξαιρετική εξαπάτηση των εκπαιδευτικών που έχουν μοχθήσει και έχουν κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα που έρχεστε εδώ και λέτε, λέτε, λέτε και στο τέλος δεν λέτε τίποτα στην ουσία. Καταργείτε τις οργανικές θέσεις ΠΕ61 και ΠΕ71 των νηπιαγωγών και δασκάλων και τους βάζετε όλους στο ίδιο καλάθι. Αυτό ζητάει η εκπαιδευτική κοινότητα; Το έλεγε και ο προηγούμενος νόμος, ότι, όταν δεν επαρκούν οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων της ειδικής αγωγής, βεβαίως να συμπληρώνονται. Αλλά εδώ καταργείτε τα πάντα.
Κλείνοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για άλλη μια φορά η Κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα, νομοθετεί μόνο με το ακροατήριο. Τι ακούσαμε –και κλείνω με αυτό- και από έναν Υπουργό που θα έλεγα τον θεωρούσα μέχρι πριν από λίγο έναν συγκαταβατικό άνθρωπο που επιχειρεί τη συναίνεση, τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών; Τι μας είπε εδώ; Μας είπε ότι μόνο οι αριστεροί καθηγητές έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό έργο σε αυτήν την κοινωνία. Θα τρελαθούμε τελείως σε αυτήν την Αίθουσα. Επιχειρείτε τον διχασμό, επιβάλλεται να διορθώσετε πορεία ιδιαίτερα στα θέματα της πορείας. Επιβάλλεται να πάψετε να διχάζετε την κοινωνία και τους Έλληνες.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου