Η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων ίσως για κάποιους που δεν έχουν μεγάλη επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα να φαίνεται ως ένα θέμα μικρής σημασίας, σε σχέση μάλιστα με τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Για ένα μεγάλο όμως τμήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας αποτελεί δικαιολογημένα κορυφαίο ζήτημα καθώς συναρτάται με αυτό, μια σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με την οικογενειακή, κοινωνική και οικονομική ζωή των εκπαιδευτικών.
Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων που έχει εξαγγελθεί από το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να αξιοποιηθεί σωστά ώστε να μπορέσουν να διορθωθούν στρεβλώσεις και λάθη, τα οποία έχουν αναδειχτεί στα προηγούμενα χρόνια. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες (Υπουργείο, υπηρεσιακά συμβούλια, σύλλογοι εκπαιδευτικών) να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Το συγκεκριμένο θέμα δεν προσφέρεται ούτε για αντιπαραθέσεις ούτε για πολιτικά ή μικροπαραταξιακά παιχνιδάκια. Όλοι θα πρέπει να αντιληφθούμε το βάρος της ευθύνης που αναλαμβάνουμε και να φανούμε αντάξιοι του ρόλου μας.
Είναι βέβαιο, πως αν κάποιοι προσπαθήσουν να προσεγγίσουν το θέμα έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους προσωπικά ή τοπικιστικά χαρακτηριστικά, θα οδηγηθούμε σε εντελώς λανθασμένες αποφάσεις που θα δημιουργούν αδικίες μεταξύ συναδέλφων. Στόχος όλων πρέπει να είναι ένα δίκαιο, διάφανο και καθόλου γραφειοκρατικό σύστημα που δεν θα αφήνει καμία απολύτως σκιά ή πικρία.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θέλοντας να συμβάλλει στην προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί από όλους, καταθέτει στο διάλογο που πρέπει να γίνει, την πρότασή της, η οποία δεν θεωρεί ότι είναι η μόνη σωστή, η οποία μπορεί να τροποποιηθεί, να συμπληρωθεί, καθώς δεν διακατεχόμαστε από την αντίληψη ότι είμαστε οι κομιστές της μοναδικής και αλάνθαστης αλήθειας. Προτείνουμε:
• Το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει ως αφετηρία, να εισηγηθεί τα δυσπρόσιτα σχολεία τα οποία θα λάβουν 14 μόρια καθώς και τον ανώτατο αριθμό μορίων που θα έχει ο κάθε νομός, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στον κάθε τόπο. Ταυτόχρονα θα πρέπει να καταργήσει από το επόμενο σχολικό έτος τη διάταξη του Νόμου 4283/2014 σύμφωνα με την οποία όποιος υπηρετήσει δύο συνεχόμενα έτη σε σχολεία Θ και Ι κατηγορίας διπλασιάζει τα μόρια συνθηκών διαβίωσης. Είναι προφανές πως δεν είναι δυνατόν η ΙΓ κατηγορία να παίρνει 14 μόρια και οι κατηγορίες Θ και Ι να συνεχίζουν να διπλασιάζουν τα μόριά τους.
• Τα ΑΠΥΣΠΕ της Χώρας μετά από διαβούλευση των στελεχών και των συλλογικοτήτων, θα πρέπει να εγκρίνουν, συμφωνήσουν, τροποποιήσουν, την κεντρική εισηγητική πρόταση για τα δυσπρόσιτα και για το ανώτατο όριο μορίων.
• Η ΔΟΕ σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ θα πρέπει να εισηγηθούν το σκεπτικό που θα πρέπει να διακατέχει τις διαδικασίες και το οποίο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τους εκπαιδευτικούς που θα καταθέτουν τις προτάσεις τους (πληθυσμιακά κριτήρια, οργανικότητα σχολείων, οδικό δίκτυο, νησιωτικότητα, απόσταση από το κέντρο, ιδιαίτερες συνθήκες κλπ).
• Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε. με εσωτερικές διαδικασίες θα πρέπει να εισηγηθούν τα μόρια που θα πρέπει να έχουν τα σχολεία του χώρου ευθύνης τους. Με δεδομένο τον ενιαίο χαρακτήρα του ζητήματος για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία και με τις τοπικές ΕΛΜΕ.
• Τα ΠΥΣΠΕ της Χώρας να εγκρίνουν τις προτάσεις - εισηγήσεις, των Συλλόγων ΠΕ.
• Το ΚΥΣΠΕ, να εγκρίνει το τελικό προϊόν της Πανελλαδικής διαβούλευσης, το οποίο στη συνέχεια θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να θεσμοθετήσει.
Για να συμβούν όλα αυτά χρειάζεται συντονισμός, χρονοδιάγραμμα που θα δίνει την δυνατότητα ουσιαστικού διαλόγου της βάσης και σωστή καθοδήγηση κεντρικά από το ΔΣ της ΔΟΕ. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να παρατείνει τις διαδικασίες για όσο χρόνο χρειάζεται προκειμένου να ολοκληρωθούν με τον καλύτερο τρόπο. Με δεδομένο το ότι αποφασιστεί δεν θα ισχύσει από φέτος δεν υπάρχει κανένας λόγος βιασύνης. Σε κάθε άλλη περίπτωση, μια σημαντική ευκαιρία θα έχει πάει χαμένη και τα προβλήματα θα εξακολουθήσουν να παραμένουν και να δυσκολεύουν τις ζωές των εκπαιδευτικών.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου