Σελίδες

Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017

Συμβουλές για εκπαιδευτικούς που έχουν στην τάξη τους παιδιά με σύνδρομο Asperger


  • Στην τάξη
Δυσκολεύεται να ακολουθήσει τους κανόνες! Σηκώνεται, πηγαίνει συχνά για νερό ή τουαλέτα, τρώει μέσα στην τάξη, εμφανίζει νευρικότητα κ.α.
– Κάντε σαφείς τους κανόνες της τάξης 
– Φτιάξτε έναν κατάλογο με τους κανόνες και κολλήστε το σε εμφανή σημείο
– Να υπενθυμίζετε συχνά τους κανόνες
– Αναθέστε στο παιδί κάποια αρμοδιότητα, όπως να φέρει κιμωλίες, να μεταφέρει κάποιο μήνυμα στο γραφείο, για να εκτονώσει με αποδεκτούς τρόπους την κινητικότητα του

Δυσκολεύεται να ακολουθήσει το πρόγραμμα των μαθημάτων
– Φτιάξτε ένα οπτικό πρόγραμμα με τα μαθήματα και τα διαλείμματα της ημέρας και κολλήστε το στον τοίχο ή στο θρανίο του παιδιού. Αυτό θα βοηθήσει να ξέρει τι ακολουθεί
– Ενημερώστε ποιο μάθημα ακολουθεί ώστε να βγάλει το σωστό βιβλίο

Δυσκολεύεται να ολοκληρώσει τις δραστηριότητες ή να παρακολουθήσει το μάθημα. Διασπάται ή κολλάει σε λεπτομέρειες
– Παρέχετε εξατομικευμένες και σαφείς οδηγίες
 Χωρίστε τη δραστηριότητα σε επιμέρους στάδια
– Κάντε σαφή την αρχή και το τέλος της δραστηριότητας
– Δίνετε μια οδηγία κάθε φορά
– Βοηθήστε το παιδί να εστιάσει την προσοχή του στα βασικά σημεία μιας δραστηριότητας
– Χρησιμοποιήστε εποπτικό υλικό

Δυσκολεύεται στις ομαδικές εργασίες, να ακολουθήσει τους κανόνες της ομάδας και να συνεργαστεί με τα άλλα παιδιά
– Δουλεύει καλύτερα σε μικρές ομάδες ή μόνο με ένα παιδί
– Φροντίστε το παιδί με το οποίο κάθεται στο θρανίο ή συνεργάζεται να είναι ένα ήρεμο παιδί που θα βοηθά και θα καθοδηγεί όπου χρειάζεται
– Μπορεί να κάνει μια ατομική δουλειά η οποία θα μπορεί να ενταχθεί στην ομαδική

Διασπάται η προσοχή του και ενοχλείται από θορύβους που ακούγονται ή ακόμα και από το έντονο φως του ήλιου
– Το θρανίο του να μην βρίσκεται κοντά στο παράθυρο ώστε να μην διασπάται από ακουστικά ή οπτικά ερεθίσματα. Να είναι κοντά στην έδρα και τον πίνακα
– Κλείστε το παράθυρο ή τραβήξτε την κουρτίνα αν χρειαστεί
– Απευθυνθείτε στον μαθητή ονομαστικά
– Συμφωνήστε μεταξύ σας ένα σήμα που θα σημαίνει ότι πρέπει να επανέλθει στο μάθημα π.χ. ένα άγγιγμα στον ώμο

Ασχολείται με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του ή με ένα μάθημα που του κεντρίσει την προσοχή εις βάρος των άλλων
– Δώστε έμφαση στις ακαδημαϊκές του δεξιότητες, αναδείξτε τις ικανότητες του 
– Αξιοποιήστε και εντάξτε τα ενδιαφέροντά του στο σχολικό πρόγραμμα

Αναστατώνεται, αγχώνεται από αλλαγές στο καθημερινό πρόγραμμα π.χ. μια εκδρομή, αλλαγή στη σειρά των μαθημάτων, απουσία δασκάλου
– Ενημερώστε το παιδί από την προηγούμενη μέρα για αλλαγές που θα γίνουν στο πρόγραμμα, εξηγώντας του αναλυτικά πως θα κυλήσει η μέρα
– Ενημερώστε τι θα συμβεί σε περίπτωση απουσίας σας, ποιος δάσκαλος θα έρθει και τι θα κάνουν

Αναζητά την απομόνωση/ την ηρεμία του και δυσκολεύεται να παρακολουθήσει κάποιο μάθημα τις τελευταίες ώρες
Σεβαστείτε την ανάγκη του για χαλάρωση. Μπορεί να καθίσει σε κάποιο άλλο σημείο για λίγο, όπως στα μαξιλάρια (αν υπάρχουν σε κάποιο σημείο της αίθουσας), να ξεφυλλίσει ένα βιβλίο, να κρατά στα χέρια του ένα αντικείμενο που το βοηθά να χαλαρώνει

Η διάθεση του έχει διακυμάνσεις. Κάποιες μέρες είναι παιδί ήρεμο, χαλαρό και συνεργάσιμο, ενώ κάποιες άλλες είναι κινητικό, αναστατωμένο και με μεγαλύτερη διάσπαση από την πρώτη ώρα
– Στις δύσκολες μέρες μην εισάγετε καινούριες έννοιες. Επιτρέψτε του να εξασκηθεί σε πράγματα που γνωρίζει και να χαλαρώνει περισσότερο
  • Στο διάλειμμα
Είναι απομονωμένος, δεν προσεγγίζει, δεν παίζει με τα άλλα παιδιά
– Ενθαρρύνετε πιθανές φιλίες που έχετε εντοπίσει στα πλαίσια της τάξης
Μπορεί να είναι κυριαρχικό στο παιχνίδι του, αδέξιο στους χειρισμούς του και στον τρόπο που προσεγγίζει τους συμμαθητές του π.χ. μπορεί στην προσπάθεια του να παίξει με κάποιο παιδί, να το πειράξει, να το σκουντήσει κλπ
– Καλό είναι να υπάρχει ένα άτομο αναφοράς στην αυλή, στο οποίο ο μαθητής θα μπορεί να απευθύνεται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, που γνωρίζει τις δυσκολίες του και θα καθοδηγεί/ ηρεμεί στις δύσκολες στιγμές
– Πείτε του τι πρέπει ή τι μπορεί να κάνει για να προσεγγίσει τους άλλους
– Αν του ζητάτε να μην εμφανίζει κάποια συμπεριφορά, δώστε του εναλλακτικές και αποδεκτές λύσεις για να εφαρμόσει
– Επιβραβεύστε για επιτυχημένες και αποδεκτές συμπεριφορές
– Βοηθήστε να καταλάβει ποια συμπεριφορά του ήταν σωστή και αποτελεσματική ώστε να την επαναλάβει στο μέλλον

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου