Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Τι είπε ο Υπ. Παιδείας στον Real.fm για τις συνομιλίες με την Τροϊκα

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, στο ραδιοφωνικό σταθμό RealFM και στο δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό RealFM και στο δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου. Μεταξύ άλλων τόνισε:

Για την Αναδιάρθρωση του Δημοσίου Τομέα
«Ας δούμε τα πράγματα από την αρχή.
Ποια είναι η προγραμματική δέσμευση του Πρωθυπουργού; Ποια είναι η απαίτηση των καιρών; Είναι η μείωση του κράτους, η μείωση του δημόσιου τομέα. Αλλά η μείωση αυτή πρέπει να έρθει μέσα από μια ουσιαστική αναδιάρθρωση, αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα. Αυτό το οποίο είχε συμβεί, είναι ότι το Νοέμβριο η Τρόικα επέβαλε στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, από τους 12.500 περίπου δημοσίους υπαλλήλους που θα μπουν στην κινητικότητα, οι 7.500 να προέρχονται από το Υπουργείο Παιδείας. Γιατί; Γιατί είδαν το Υπουργείο Παιδείας ως τη μεγαλύτερη δεξαμενή δημοσίων υπαλλήλων. Δεν είναι έτσι όμως τα πράγματα. Ο ποσοτικός προσδιορισμός, εκ προοιμίου, πριν την αξιολόγηση είναι μεθοδολογικό σφάλμα».
«Εμείς θεωρούμε πως κάθε Υπουργείο πρέπει να αξιολογήσει τις δομές τους , να δει τις διαδικασίες του, να δει τις γραμματείες του, τις γενικές διευθύνσεις, τα τμήματα, να αξιολογήσει και να δει πόσα τμήματα έχει, πόσα δεν χρειάζεται, που έχει κενά, που έχει πλεονάζοντες. Και από εκεί να πάρει αυτούς που περισσεύουν και να καλύψει στους τομείς που λείπουν. Εμείς τι κάναμε λοιπόν; Μέσα σε έξι μήνες ολοκληρώσαμε την αξιολόγηση των δομών και των διαδικασιών του Υπουργείου μας, που στο σύνολό του απασχολεί 196.000 υπαλλήλους. Με άλλα λόγια το 1/3 του συνόλου του ελληνικού δημοσίου. Και είπαμε ότι, με κριτήρια αξιολόγησης και με το StuffingPlan, δηλαδή με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης του προσωπικού ο αριθμός δηλαδή των υπεράριθμων-είναι γύρω στους 2.000».
«Επειδή επιστημονικά ήταν ορθό δέχτηκε τα αποτελέσματα η Τρόικα. Αξιολογήθηκαν δομές, αξιολογήθηκαν διαδικασίες , είδαμε που υπάρχουν τα κενά, και είπαμε ότι αυτοί που περισσεύουν είναι περίπου 2.000 οι οποίοι μπορούν να βγουν στην κινητικότητα και να απορροφηθούν είτε σε διοικητικές υπηρεσίες του ίδιου του Υπουργείου, είτε σε άλλα Υπουργεία . Παράλληλα είδαμε τις ειδικότητες που έχουμε υπεράριθμους. Και μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία αξιολόγησης καταλήξαμε σε αυτόν τον αριθμό. Δεν είναι δηλαδή ένα ποσοστιαίο μέγεθος το οποίο βγαίνει ποσοτικά και άκριτα.Αυτό λοιπόν νομίζω ότι πρέπει να αποτελέσει ένα «μπούσουλα»».
«Καμιά Απόλυση»
«Εδώ μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι θα πρέπει να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις. Δεν μιλάμε για απολύσεις. Δεν θα υπάρξει καμία απόλυση, στο Υπουργείο Παιδείας. Μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι θα απορροφηθούν είτε σε διοικητικές υπηρεσίες του ιδίου Υπουργείου, είτε -εάν αυτό δεν καταστεί εφικτό- σε άλλα Υπουργεία».

Για τα Αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
«Αυξομειώσεις στα επίπεδα των βάσεων υπάρχουν πάντοτε, και σε κάθε περίπτωση δεν είναι αυτός ο καθοριστικός δείκτης για να αξιολογήσουμε την ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Καθημερινή μας μέριμνα η συνεχή της βελτίωση για αυτό και κάναμε σημαντικά και αποφασιστικά βήματα τον χρόνο αυτό».
«Παράλληλα σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε το Νομοσχέδιο για το Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο, που θα δώσει έμφαση στην Τεχνική Εκπαίδευση. Ακριβώς γιατί τόσα χρόνια ήταν το «αποπαίδι» της ελληνικής εκπαίδευσης με αποτέλεσμα το εργατικό δυναμικό της χώρας να μην θωρακίζεται με τις αναγκαίες δεξιότητες. Όλοι πήγαιναν σε ένα Πανεπιστήμιο γιατί έπαιρναν ένα χαρτί – η εμπορευματοποίηση δηλαδή της εκπαίδευσης – για να μπουν στο Δημόσιο! Αυτό όμως ήτανε μία στρέβλωση! Εμείς λοιπόν, δίνουμε ξανά στην Τεχνική Εκπαίδευση την έμφαση που της αναλογεί, με τον θεσμό της «μαθητείας» σε όλους τους μαθητές, έτσι ώστε να υπάρξει μια ουσιαστική σύνδεση των Αποφοίτων με την Αγορά Εργασίας. Και από την άλλη πλευρά, στο Γενικό Λύκειο, αυτό το οποίο θέλουμε να κάνουμε είναι να «χτυπήσουμε» τη μάστιγα της ελληνικής εκπαίδευσης που είναι η παπαγαλία. Με ποιον τρόπο; Κατεβάζοντας δηλαδή τη μεθοδολογία της απόκτησης γνώσης στις πρώτες τάξεις του Λυκείου, ακόμα και στο Γυμνάσιο ούτως ώστε τα παιδιά μας, πέρα από τις γενικές γνώσεις, που αποτελούν το θεμέλιο της ανάπτυξης του πνεύματος του κάθε ανθρώπου, να αποκτούν και την μεθοδολογία απόκτησης γνώσης».

Για τον Εθνικό Σχεδιασμό και την Ανάκτηση της Αξιοπιστίας
«Χρειάζεται μια πραγματική αναδιάρθρωση που να λογοδοτεί σε έναν εθνικό – στρατηγικό σχεδιασμό Εδώ σας έδωσα ένα παράδειγμα πώς ουσιαστικά χρησιμοποιούμε μια διαδικασία για μια πραγματική αναδιάρθρωση ενός κρίσιμου τομέα, όπως είναι ο τομέας της Παιδείας».
«Βεβαίως υπάρχει το γενικότερο περίβλημα μίας δημοσιονομικής προσαρμογής, βεβαίως υπάρχουν οι υποχρεώσεις απέναντι στους δανειστές, αλλά νομίζω ότι ο κάθε Υπουργός έχει την ευκαιρία, την δυνατότητα, το καθήκον και το χρέος να αρπάξει αυτή την ευκαιρία για να κάνει μια ουσιαστική αναδιάρθρωση στον τομέα ευθύνης του, ο οποίος όμως λογοδοτεί σε έναν εθνικό – στρατηγικό σχεδιασμό. Εγώ τουλάχιστον αυτό κάνω».
«Ο στόχος να είναι σιγά – σιγά να σταθούμε στα πόδια μας, να υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός, να μπορέσουμε να είμαστε αυτάρκεις, να μπορέσουμε οικονομικά να βγούμε στις αγορές, Αυτή είναι η συνταγή για να μπορέσουμε προχωρήσουμε στην αναδιάρθρωση του δημόσιου βίου. Θα σας έλεγα ότι έναν χρόνο τώρα έχουν γίνει βήματα. Έχουν γίνει βήματα σοβαρά και στην αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα αλλά και στο επίπεδο της οικονομίας, γιατί ας αναλογιστούμε πως πριν έναν χρόνο ήμασταν στα πρόθυρα εξόδου από το ευρώ. Αυτή η κουβέντα σήμερα δεν υπάρχει».
«Πέρα λοιπόν από το γενικό πλαίσιο, δηλαδή ότι σήμερα υπάρχει μια σταθεροποίηση της χώρας μέσα στο ευρώ, υπάρχει και ανάκτηση της αξιοπιστίας. Βλέπουμε και απτές πολιτικές οι οποίες λαμβάνουν χώρα, όπως για παράδειγμα οι ιδιωτικοποιήσεις. Τα μεγάλα έργα ξανάρχισαν. Ο τουρισμός θα πάει καλά, πηγαίνει ήδη καλά, έχει ανακάμψει. Αυτά σημαίνουν θέσεις εργασίας. Και τα μεγάλα έργα θα μας δώσουν γύρω στις 20.000 – 30.000 θέσεις εργασίας και ο τουρισμός φέρνει, έστω, εποχικές θέσεις εργασίας. Σιγά – σιγά λοιπόν υπάρχει μια ανάκαμψη. Υπάρχει επίσης και η εδραίωση της χώρας στον πλανητικό, αν θέλετε, χάρτη τον ενεργειακό που και αυτό συνιστά μία επένδυση και για το παρόν και για το μέλλον. Τελείωσε με επιτυχία η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, οπότε πιστεύουμε βάσιμα ότι θα υπάρξει ρευστότητα στην αγορά. Θέλω να πω ότι υπάρχουν τα πρώτα δείγματα ανάκαμψης. Δεν είναι αρκετά για να φτάσουν στο νοικοκυριό ακόμα, στην τσέπη του πολίτη, αλλά πιστεύω ότι με μοναδικό γνώμονα και προσήλωση τις συνεχείς μεταρρυθμίσεις και τον βηματισμό που έχει η Κυβέρνηση να μην σταματήσει, νομίζω βάσιμα ότι το 2014 πια, θα είναι μια χρονιά ανάκαμψης».
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε 
.
…………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………
ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ
Ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μίλησε στον Real Fm και την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου και σχολίασε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και τις πολιτικές διαβουλεύσεις με την τρόικα.
«Αυξομειώσεις στα επίπεδα των βάσεων υπάρχουν πάντοτε. Δεν είναι αξιόπιστος δείκτης για να αξιολογήσουμε το επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης», σχολίασε αρχικά μεταξύ άλλων ο κ. Αρβανιτόπουλος και συμπλήρωσε: «Θέλουμε να χτυπήσουμε την μάστιγα της μέσης εκπαίδευσης που είναι η παπαγαλία»
«Εδώ μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι θα πρέπει να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις. Δεν μιλάμε για απολύσεις. Δεν θα υπάρξει καμία απόλυση στο υπουργείο Παιδείας», διαβεβαίωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος σε σχόλιο του για το μέτρο της κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων.
«Ένα χρόνο τώρα, έχουν γίνει βήματα και στην αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα αλλά και στον τομέα της οικονομίας», σχολίασε ακόμα ο κ. Αρβανιτόπουλος και συνέχισε: «Υπάρχουν τα πρώτα δείγματα ανάκαμψης. Δεν είναι αρκετά για να φτάσουν στην τσέπη του πολίτη αλλά νομίζω ότι το 2014 θα είναι μια χρονιά ανάκαμψης».




Link : http://xenesglosses.eu/2013/07/realfm/#ixzz2YBxvAoLK

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου