Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Ιατρικής Ψυχολογίας και ομάδα επιστημόνων εξειδικευμένων στις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος και στο πλαίσιο της διαρκούς επιστημονικής και παιδαγωγικής ενημέρωσης και υποστήριξης όλων των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, διοργανώνει κύκλο έξι (6) εξ αποστάσεως επιμορφωτικών
σεμιναρίων, με θέμα:
«Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο Συμπεριληπτικό Σχολείο του 21ου αιώνα»
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελούν διάχυτες νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Ο όρος διάχυτες αναφέρεται στο εύρος των ιδιαιτεροτήτων που εμφανίζουν τα άτομα με ΔΑΦ, σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς της ανάπτυξης, όπως ο αισθητηριακός τομέας, ο τομέας της επικοινωνίας, ο τομέας των κοινωνικών δεξιοτήτων και ο γνωστικός τομέας. Ο όρος φάσμα υποδηλώνει τα διαφορετικά επίπεδα λειτουργικότητας που μπορεί να παρουσιάζουν τα άτομα με ΔΑΦ: χαμηλή, μέση και υψηλή λειτουργικότητα.
Τα άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν ελλείμματα τόσο στην επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση όσο και στη διαδικασία της μάθησης. Είναι σημαντικό ένα άτομο να μπορεί να επικοινωνεί τις βασικές του ανάγκες.
Ωστόσο, είναι μείζονος σημασίας για την πορεία της ζωής του να μπορεί να αξιοποιεί τις επικοινωνιακές και γνωστικές του δεξιότητες για να αλληλοεπιδρά, να επικοινωνεί με κατάλληλο τρόπο και να προσαρμόζεται, στον κατάλληλο χρόνο και τόπο, διαχειριζόμενο επαρκώς τα συναισθήματα, τις επιθυμίες, τις σκέψεις και τη διαδικασία της μάθησής του. Σε αυτούς τους τομείς τα άτομα με ΔΑΦ παρουσιάζουν δυσκολίες με αποτέλεσμα συχνά να αποφεύγουν την αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη και την επικοινωνία ή να την επιδιώκουν με κοινωνικά μη συμβατό τρόπο οδηγούμενα συχνά σε σχολική αποτυχία.
Επειδή κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μαθαίνει, να αναπτύσσει πλήρως τις δυνατότητές του και να προετοιμαστεί κατάλληλα για τη μετάβαση στη νεαρή ενήλικη ζωή, με το σεμινάριο αυτό προωθείται η ποιοτική συμπεριληπτική εκπαίδευση προκειμένου να ενισχυθούν τόσο τα μαθησιακά αποτελέσματα όσο και η ομαλή ενδοπροσωπική και διαπροσωπική προσαρμογή των ατόμων με ΔΑΦ.
Ο κύκλος των έξι (6) επιμορφωτικών συναντήσεων υλοποιείται κάθε Δευτέρα (αρχής γενομένης από τη Δευτέρα 31/10/2022) και ώρα 18:30 – 20:30 και περιλαμβάνει online εισηγήσεις και workshop, σύμφωνα με το συνημμένο πρόγραμμα.
Όλο το υλικό, οι ενημερώσεις και οι βεβαιώσεις του σεμιναρίου θα είναι διαθέσιμα:
στο drive:
https://drive.google.com/drive/folders/100HETIuBav0_gc6ikr0r96sJwcbNC4Wo?usp=sharing
στην ιστοεσελίδα του ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας: http://stellad-old.pde.sch.gr/pekes
Στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στον κύκλο και των έξι (6) επιμορφωτικών συναντήσεων και θα υποβάλουν τη φόρμα επιβεβαίωσης παρουσίας και τη διάρκεια υλοποίησης των επιμορφωτικών συναντήσεων (18:30 – 20:30) και μόνον, θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους.
Ο Οργανωτικός Συντονιστής
ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Στερεάς Ελλάδος
Δρ. Χρίστος Β. Μαρκαντώνης