Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Ενδεικτικές απαντήσεις του υπ. Παιδείας στην Περίπτωση Μελέτης


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το esos.gr δημοσιεύει ενδεικτικές απαντήσεις  του υπ. Παιδείας στην Περίπτωση  Μελέτης  Πρόκειται για ενδεικτικές απαντήσεις τις οποίες είχε  αποστείλει το υπουργείο στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τα θέματα που τέθηκαν στους υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων στις «εξετάσεις» με τη μορφή συνεντεύξεων.

1.Περιγραφή:
Σε συγκεκριμένο σχολείο καθηγητής της Γ΄ Λυκείου, ενδίδοντας σε πιέσεις των μαθητών, δεν κάνει μάθημα, αλλά επιτρέπει στους μαθητές να μελετούν άλλα μαθήματα πανελλαδικά εξεταζόμενα ή να προετοιμάζονται για το φροντιστήριο.

Ερωτήσεις :
Πώς θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα;
Με ποιες ενέργειες θα ασκήσετε τον εποπτικό σας ρόλο;    

Ενδεικτικό πλαίσιο απάντησης :

Ο/η υποψήφιος/α αναμένεται μεταξύ άλλων να αναφερθεί στην ανάγκη:
καταγραφής του προβλήματος και διαπίστωσης του πραγματικού του μεγέθους και των παραμέτρων του.
ανάπτυξης σχεδίου προληπτικών μέτρων και παρεμβάσεων.
επανεξέτασης του μηχανισμού ελέγχου και εποπτείας για την συνεπή τήρηση  των προβλεπομένων από το θεσμικό πλαίσιο.


2.Περιγραφή:
Σε συγκεκριμένο Λύκειο εκπαιδευτικός επιθυμεί να συμπληρώσει το ωράριο του εφαρμόζοντας καινοτόμο πρόγραμμα (π.χ. την Σχολική Δραστηριότητα «Οικονομία και Εγώ»).
Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν συμφωνεί για την υλοποίηση της Σχολικής Δραστηριότητας στο Σχολείο παρά την θετική εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου .
Ο Διευθυντής του Σχολείου απλώς  διαβιβάζει (χωρίς θετική ή αρνητική εισήγηση) στον Διευθυντή Εκπαίδευσης το αίτημα του εκπαιδευτικού για έγκριση εφαρμογής της Σχολικής Δραστηριότητας.    


Ερωτήσεις :
Αν εσείς ήσασταν ο Διευθυντής του σχολείου:,
Πώς θα αντιμετωπίζατε το θέμα;
Ποιες ενέργειες που θα κάνατε για την επιτυχή εισαγωγή καινοτομιών στο σχολείο σας.


Ενδεικτικό πλαίσιο απάντησης :

Ο/η υποψήφιος/α αναμένεται μεταξύ άλλων να αναφερθεί:
Στην ανάγκη επίλυσης του προβλήματος σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία.
Σε θέματα, εισαγωγής αλλαγών, διαχείρισης συγκρούσεων, αναδιοργάνωσης συστημάτων επικοινωνίας με τα σχολεία κά
Στην ανάγκη κατανόησης της σημασίας του προβλήματος από τους εκπαιδευτικούς με βάση   το υποστηρικτικό/συμβουλευτικό ηγετικό στυλ
Στην ανάγκη σχεδιασμού ενός ολοκληρωμένου προγράμματος παρέμβασης (σεμινάρια, κοινές συσκέψεις συλλόγων διδασκόντων για ανάδειξη καλών πρακτικών κ.λ.π.)    


3.Περιγραφή:
Είστε διευθυντής σε σχολείο και σας κατατίθεται επώνυμη καταγγελία από γονείς ότι εκπαιδευτικός του σχολείου κάνει ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές της τάξης που διδάσκει.


Ερωτήσεις :
Ποιες ενέργειες θα κάνατε για:
Να επιλύσετε άμεσα το πρόβλημα;
Να μην επαναληφθούν ανάλογα ζητήματα;



Ενδεικτικό πλαίσιο απάντησης :

Ο/η υποψήφιος/α αναμένεται μεταξύ άλλων να κάνει αναφορά στην:
Ανάγκη διερεύνησης της υπόθεσης με βάση την ισχύουσα Νομοθεσία
Ανάγκη ανάδειξης του θέματος και ένταξής του στο πλαίσιο γενικότερης παρέμβασης στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και άλλων ζητημάτων που σχετίζονται με τον παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο και ευθύνη του εκπαιδευτικού, τη σχολική αποτελεσματικότητα, το παιδαγωγικό κλίμα κ.ά.


4.Περιγραφή:
Είστε ο νέος Διευθυντής σε Λύκειο, για το οποίο έχετε πληροφορηθεί ότι το κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών και του προηγούμενου διευθυντή δεν ήταν θετικό. Εσείς θέλετε να αναπτύξετε θετικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς και το σύλλογο διδασκόντων. Σκέφτεστε να συνεργαστείτε με τους εκπαιδευτικούς και να αναπτύξετε το όραμά σας για το σχολείο και την εκπαίδευση, αλλά και να καθορίσετε διάφορους στόχους, οι οποίοι να συνδέονται μεταξύ τους, προς επίτευξη του οράματος αυτού. Ταυτόχρονα θεωρείτε κρίσιμο να δημιουργηθούν ομάδες από εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίες θα αναπτύξουν σχέδια προς επίτευξη των επιμέρους στόχων που τέθηκαν.

Ερωτήσεις :
Ποια είναι τα κυριότερα πλεονεκτήματα που είναι πιθανό να προέλθουν από τη δημιουργία κοινού οράματος;
Πέραν της δημιουργίας ομάδων, ποιες άλλες ενέργειες ή πρακτικές θα προτείνατε για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο;

Ενδεικτικό πλαίσιο απάντησης:
Αναμένεται ο υποψήφιος να κάνει αναφορά σε:
Δημιουργία κοινού οράματος και συμμετοχική ηγεσία
Δημιουργία αποτελεσματικών σχεδίων βελτίωσης της σχολικής μονάδας με έμφαση στη βελτίωση του σχολικού κλίματος
Πλεονεκτήματα ενός δημοκρατικού/συμμετοχικού μοντέλου διοίκησης
Συμμετοχική διαδικασία λήψης αποφάσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου