Σχετικά με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και
την αναγκαιότητα πραγματοποίησης της Β΄ φάσης άμεσα
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ολοκληρώθηκε η α΄ φάση της διαδικασίας των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ. Ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ, επισημαίνω τα εξής για την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε :
- Αναγκαιότητα πραγματοποίησης της β΄ φάσης άμεσα
Ο αριθμός των αποσπάσεων που ικανοποιήθηκε στην α΄ φάση είναι 4.182, ποσοστό 62,91% ,σχεδόν ίδιος με τον περσινό αριθμό της αντίστοιχης φάσης (πέρυσι στην α΄ φάση ικανοποιήθηκαν 3999 αιτήσεις, ποσοστό 63%). Εξακολουθεί όμως να υπάρχει μεγάλος αριθμός αιτήσεων συναδέλφων που δεν ικανοποιήθηκαν παρά το γεγονός ότι έχουν πολύ σοβαρά προβλήματα (οικογενειακά, υγείας κτλ). Γι’ αυτό και υπάρχει ανάγκη πραγματοποίησης άμεσα της β΄ φάσης , πριν από την έναρξη των μαθημάτων, στις 12 του Σεπτέμβρη. Η ΔΟΕ όπως έκανε και στην πρώτη φάση πρέπει να παρέμβει μαζί με τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ και να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση.
- Η πρωτοφανής καθυστέρηση εξέτασης των αιτήσεων - Η «ομηρεία» των συναδέλφων
Την αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτό , όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενο ενημερωτικό μου , φέρει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας , που όπως φαίνεται , κανένα στοιχειώδη σχεδιασμό δεν είχε κάνει για το θέμα, με αποτέλεσμα χιλιάδες συνάδελφοι να ταλαιπωρούνται και να βρίσκονται σε «ομηρεία». Με δεδομένο ότι οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών ολοκληρώθηκαν στις 10 Αυγούστου, και τα κενά υπήρχαν, η διαδικασία θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί τουλάχιστον 10 ημέρες νωρίτερα.
- Η παρέμβαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ - Η κατάργηση του «πλαφόν»
Η παρέμβαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ και των αιρετών του ΚΥΣΠΕ υπήρξε καθοριστική για την κατάργηση του «πλαφόν» των 23 μορίων, που αυθαίρετα μπήκε από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας. Αρκεί να συγκρίνουμε τα ποσοστά:
Με το πλαφόν ικανοποιούνταν μόνο το 35% των αιτήσεων (περίπου 2.500 αποσπάσεις ), ενώ τώρα ικανοποιήθηκε το 63% δηλαδή 4182.
Αυτό δείχνει πως όταν υπάρχει επαγρύπνηση , στενή παρακολούθηση των εξελίξεων , συνεργασία, συνδικαλιστική βούληση και έγκαιρη αντίδραση μπορεί να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα, έστω και σε «μικρά» , όπως τα χαρακτηρίζουν μερικοί θέματα, που για τους συναδέλφους όμως, είναι ζητήματα ζωής.
- Ο αποκλεισμός των νεοδιόριστων συναδέλφων από τη διαδικασία.
Πιστεύω ακράδαντα πως δεν υπάρχει κανένας λόγος αποκλεισμού των νεοδιόριστων συναδέλφων από τη διαδικασία υποβολής αίτησης για απόσπαση και πρέπει να τους δοθεί, έστω και τώρα , αυτό το δικαίωμα.
- Η μοριοδότηση των αποσπάσεων
Η μοριοδότηση (παρά τις αδικίες που εμπεριέχει στα επιμέρους κριτήρια, εξαιτίας της εφαρμογής της για πρώτη φορά και που μπορεί βέβαια να διορθωθούν) , που είναι θέση του κλάδου από το 1997, και την οποία υποστήριξα από την πρώτη στιγμή , είναι το μόνο αντικειμενικό σύστημα που θέτει τέρμα στο πελατειακό κράτος και τη ρουσφετολογική τακτική που για χρόνια ακολουθούνταν. Αρκετοί ισχυρίστηκαν, με ανακοινώσεις τους , ότι η μοριοδότηση θα έχει ως συνέπεια τον περιορισμό των αποσπάσεων σε ελάχιστες. Το αποτέλεσμα δείχνει το αντίθετο. Τα φετινά ποσοστά ικανοποίησης αιτήσεων απόσπασης στην α φάση είναι ίδια με τα περσινά (63%).Αυτό δείχνει πως και οι αποσπάσεις μπορούν να γίνονται , όταν το θέλουμε, με όρους αξιοπρέπειας .ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ «ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ» ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ.
- Η άμεση ανάρτηση στο διαδίκτυο.
Ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ έχω δεσμευθεί ότι θα λειτουργώ πάντα με όρους διαφάνειας. Γι’ αυτό και αναρτώ άμεσα στο διαδίκτυο, όλες τις αποφάσεις του ΚΥΣΠΕ( μεταθέσεις , αποσπάσεις κτλ). Υπενθυμίζω ότι τον περασμένο Απρίλη χρειάστηκε η αποχώρησή μου από το ΚΥΣΠΕ , προκειμένου, το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας , να καταθέσει σε ηλεκτρονική μορφή τις μεταθέσεις στο Συμβούλιο. Η άμεση ανάρτηση στο διαδίκτυο λειτουργεί και βοηθάει στην άμεση πληροφόρηση όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων. Είναι δε και αποτελεσματική γιατί δίνει τη δυνατότητα ,άμεσα , εντοπισμού και διόρθωσης των όποιων λαθών υπάρχουν.
Τέλος , επισημαίνω ότι η συζήτηση στον κλάδο για το θέμα των αποσπάσεων πρέπει να συνεχιστεί, έτσι ώστε να διορθωθούν οι όποιες αδικίες υπάρχουν , όπως, επίσης, πρέπει να συνεχιστεί και η συζήτηση για τα θέματα των μεταθέσεων (κατάργηση τριετίας , διετίας κτλ) και της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων.
Δημήτρης Μπράτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου