Το esos δημοσιευει κατ αποκλειστικότητα σήμερα την Έκθεση/Αξιολόγηση για πρώτη φορά της Ανεξάρτητης Αρχής (Αναδόχου) των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων με Ε.Α.Ε.Π.
Από την έκθεση προκύπτει η διαπίστωση όταν μάλλον δικαιώνεται ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, όσον αφορά το φορτωμένο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων με Ε.Α.Ε.Π. και την έλλειψη Μελέτης Προετοιμασίας των μαθητών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, αλλά και του Δ/ντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης του Υ.ΠΑΙ.Θ. Κ. Παπαχρήστου Κώστα, ο οποίος εισηγήθηκε βελτιώσεις στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Ε.Α.Ε.Π., στην κατεύθυνση Ενίσχυσης της Μελέτης/Προετοιμασίας των μαθητών με παράλληλη μείωση και εξ ορθολογισμό της ύλης.
Από την Αξιολόγηση αυτή προκύπτουν στοιχεία που επιβάλλουν ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣστα ολοήμερα δημ. σχολεία με Ε.Α.Ε.Π.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΑΝ από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και κατά δεύτερο λόγο από τους σχολικούς συμβούλους αφορούν:
1. Στην ανεπαρκή Μελέτη/Προετοιμασία των μαθητών (σελίδες. 29- 38). Προτείνεται η ένταξη ωρών στον πρωινό κύκλο των μαθημάτων.
2. Στην έγκαιρη στελέχωση, κυρίως των ειδικοτήτων (σ.35)
3. Στις δυσκολίες στη διαμόρφωση του Ωρολογίου Προγράμματος (λόγω ειδικοτήτων) (σ. 35)
4. Στην κούραση των μαθητών (σ. 36)
5. Στη μη ύπαρξη μόνιμου προσωπικού (σ. 37)
6. Στη διάσπαση της συνέχειας της διδασκαλίας της Γλώσσας και των Μαθηματικών λόγω των πολλών ειδικοτήτων που διδάσκουν (σ. 37)
7. Στην αναγκαιότητα μείωση της διδακτέας ύλης (σ. 38) κ.λ.π.
Οι Προτάσεις των Διευθυντών των σχολείων αφορούν, συνοπτικά στα παρακάτω:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΤΗ
• Θεσμοθέτηση ώρας προετοιμασίας στο πρωινό πρόγραμμα για τις εργασίες της επόμενης μέρας με σκοπό να ολοκληρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των σχολικών εργασιών στο σχολείο. Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με μείωση της διδακτέας ύλης και προσεκτική επιλογή της προκειμένου να αποφευχθούν οι επικαλύψεις και να εξοικονομηθούν οι ανάλογες ώρες
• Ανάθεση σε εκπαιδευτικό ΠΕ70 των ωρών της προετοιμασίας, γιατί οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων αδυνατούν να προσφέρουν βοήθεια στην προετοιμασία των μαθητών, κυρίως στις μικρές τάξεις.
• Διαμόρφωση του πλαισίου ώστε οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την υποστήριξη της καθημερινής δουλειάς στο σχολείο και την ενίσχυση των καινοτόμων δράσεων και των κοινών project.
• Παροχή ωρών στην πρωινή ζώνη για ανάπτυξη οριζόντιων δράσεων (π.χ. μεταξύ μαθητών διαφορετικών τμημάτων, όπως χορωδίες-ομάδες θεάτρου-πληροφορικής).
• Ενίσχυση της επιμόρφωσης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των σχολικών συμβούλων με συστηματικές κεντρικές δράσεις και ουσιαστική υποστήριξη. Συμπληρωματικά, οι εκπαιδευτικοί που θα επιμορφώνονται για τα ΕΑΕΠ θα πρέπει να παραμένουν στα σχολεία αυτά για μεγάλο χρονικό διάστημα.
• Οργανική ένταξη των νέων διδακτικών αντικειμένων στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και διασύνδεση όλων των διδακτικών αντικειμένων του προγράμματος.
• Ολοκλήρωση βασικών διδακτικών αντικειμένων (γλώσσα – μαθηματικά) στο πρώτο 4ωρο του σχολικού προγράμματος έτσι ώστε να μη διασπάται η συνέχεια διδασκαλίας του τμήματος και να ολοκληρώνεται με μεγαλύτερη άνεση η συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία από τον δάσκαλο της τάξης χωρίς την αναστάτωση που επιφέρουν οι αλλαγές σε χώρους και εκπαιδευτικούς. Κάποιες δραστηριότητες να γίνονται σε συνεχόμενο δίωρο ( π.χ. εικαστικά, θεατρική αγωγή), ώστε να τους διατίθεται περισσότερος χρόνος και να γίνεται το μάθημα πιο αποτελεσματικό κ.λ.π.
Σε επικοινωνία του esos με το Διευθυντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Κώστα Παπαχρήστο, στον οποίο θέσαμε τα θέματα αυτά και τα πορίσματα της Έκθεσης Αξιολόγησης, ζητώντας να τα σχολιάσει… μας παρέπεμψε στην Πολιτική Ηγεσία, δηλώνοντας ότι: «πρέπει η έκθεση να έρθει στην υπηρεσία, να μελετηθεί και αρμοδίως θα γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται μετά το διάλογο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει ο υπουργός»
Να σημειώσουμε εδώ ότι στις (25-08-2014), η Δ/νση Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του Υ.ΠΑΙ.Θ. είχε καταθέσει παρόμοιες προτάσεις και είχε ζητήσει τις απόψεις των Προϊσταμένων Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης όλων των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης (Το Κείμενο).
Τότε υπήρξαν αντιδράσεις από τον π. Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Κοντογιάννη Μιχάλη, ο οποίος είχε δηλώσει ότι» οι όποιες αλλαγές με την εισαγωγή της Μελέτης, αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία των ΕΑΕΠ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου