Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

1ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

 
                                           1ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

ΜΟΤΣΙΟΛΑΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ      ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ: 14/2/2011
Τηλ. 6937810060

Προς τους Συναδέλφους μου
   Αγαπητές Συναδέλφισσες ,  αγαπητοί Συνάδελφοι
  
Θέμα 1ο: «Συνάντηση των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας»

Τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των αιρετών ΚΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΠΕ με τη ΔΟΕ, στην Αθήνα. Η αίθουσα, στην οποία έγινε η συνάντηση, ήταν κατάμεστη και οι τοποθετήσεις των αιρετών είχαν μια δυναμική που προέκυπτε από τη συσσωρευμένη εκπαιδευτική επικαιρότητα του τελευταίου έτους.
Οι περισσότεροι αιρετοί συνάδελφοι τοποθετήθηκαν πάνω στα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τον εκπαιδευτικό, τη λειτουργία των σχολείων και τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Κύριο θέμα συζήτησης ήταν η μοριοδότηση των αποσπάσεων και των μεταθέσεων, καθώς και η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.
Η απόσπαση αποτελεί δικαίωμα του εκπαιδευτικού. Οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται εντός του καλοκαιριού και όχι με το άνοιγμα των σχολείων. Απόσπαση να δίνεται και στο νεοδιόριστο ανάλογα με τους λόγους που θα επικαλείται.

Η μοριοδότηση των αποσπάσεων είναι ένα ακόμη μέτρο που στηρίζει την αξιοκρατία στην εκπαίδευση και τα κριτήρια που θα ισχύουν θα αποτελούν σημαντική κατάκτηση του κλάδου. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, όπου συζητήθηκε ο τρόπος και τα κριτήρια με τα οποία θα κατανεμηθούν οι μονάδες (σε 12βαθμη κλίμακα).

Σε ότι αφορά την Ευρυτανία θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα κριτήρια η προσβασιμότητα και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν . Είναι σημαντικό για το νομό μας που είναι δύσκολες οι μετακινήσεις (κυρίως αν δεν έχεις αυτοκίνητο) , αφού δέχεται ένα μεγάλο αριθμό συναδέλφων κάθε χρόνο από την υπόλοιπη Ελλάδα πολλά σχολεία να έχουν υψηλή μοριοδότηση.

Επίσης συζητήθηκε να ισχύει αναδρομικά η νέα μοριοδότηση στους συναδέλφους, όπου  σε περίπτωση κατάργησης της σχολικής μονάδας που ήδη έχουν υπηρετήσει να μην παίρνουν τα μόρια της κοντινότερης σχολικής μονάδας που λειτουργεί αλλά τα μόρια της σχολικής μονάδας που καταργήθηκε ή συγχωνεύθηκε.

Ένα άλλο σοβαρό θέμα που συζητήθηκε είναι η υποχρεωτική υπηρέτηση της οργανικής για μια 3ετία στους νεοδιόριστους και μια 2ετία σε αλλαγή 2ης και πλέον οργανικής θέσης. Τέθηκε το θέμα και ζητήθηκε ομόφωνα η κατάργηση της υποχρεωτικής 3ετίας και 2ετίας στην οργανική θέση, αν και όπως φαίνεται η υπουργός δείχνει ανυποχώρητη στο επιμέρους ζήτημα.
 Η οικονομική ένδεια των σχολικών ταμείων των σχολείων μας αναφέρθηκε από όλους τους αιρετούς. Μειωμένη χρηματοδότηση σχολικών μονάδων και συγκρότηση κοινής σχολικής επιτροπής για όλα τα σχολεία του δήμου δημιουργεί προβληματισμό.




Άλλα θέματα που απασχόλησαν τη συνάντηση των αιρετών ήταν η απαράδεκτη καθυστέρηση της καταβολής των χρημάτων της Έ και ΣΤ΄ φάσης αναπληρωτών, καθώς και οι επερχόμενες συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων. Είναι ντροπή η στάση του Υπουργείου. Έχει κολλήσει κάπου η γραφειοκρατία και σε λίγες μέρες μπαίνουν οι συνάδελφοι στον 4 μήνα απλήρωτοι... Τέθηκε στη συνάντηση των αιρετών, τέθηκε από τη ΔΟΕ στο Υπουργείο, αλλά ποιος ακούει στις μέρες μας!
Υπάρχουν συνάδελφοι σε άλλους νομούς που παραιτήθηκαν γιατί δεν μπορούσαν οι οικογένειές τους να τους δίνουν πλέον δανεικά. Δυστυχώς στις μέρες μας κάποιοι έχουν πάψει να ντρέπονται...

Σχετικά με τις συγχωνεύσεις αναφέρθηκε και το επισημαίνω ξανά, πως δεν πρόκειται να δεχτούμε συγχωνεύσεις, αν δεν υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις. Οι συγχωνεύσεις πρέπει να κινούνται σε παιδαγωγικές αρχές και όχι για οικονομικούς λόγους.
Πρώτα απ’ όλα, κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις στις σχολικές μονάδες που θα δεχθούν τους μαθητές των σχολείων που θα συγχωνευτούν. Επίσης εδώ μπήκε και το χρόνιο αίτημα για  μείωση των μαθητών ανά δάσκαλο που αποτελεί ένα από τα ουσιαστικότερα και βασικότερα σημεία μιας ποιοτικής εκπαίδευσης με παιδαγωγικά και όχι οικονομικά χαρακτηριστικά. Κατά δεύτερον να εξασφαλιστεί η ασφαλής και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών και η θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τη μεταφορά νηπίων και προνηπίων πάντα με συνοδό. Το υπάρχον σύστημα μεταφοράς είναι αναξιόπιστο και δημιουργεί πολλά ερωτήματα στο θέμα της ασφάλειας των μαθητών. Πριν λίγες μέρες οι οδηγοί λεωφορείων και μισθωμένων αυτοκινήτων σε Κρήτη, Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική αποφάσισαν να σταματήσουν τις μεταφορές, διότι είχαν να πληρωθούν εδώ και ένα χρόνο. Συνέπεια αυτού του γεγονότος ήταν ότι ένας τεράστιος αριθμός μαθητών, πάνω από 11.000, δεν μετακινήθηκε προς τα σχολεία του. Ας αναλογιστούμε ότι με ένα τέτοιο σύστημα μεταφοράς μαθητών τι προβλήματα θα προκύψουν, όταν θα πολλαπλασιαστούν οι μεταφερόμενοι μαθητές σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Όσον αφορά την Ευρυτανία πάγια είναι η θέση μου κατά των συγχωνεύσεων μονοθέσιων σχολείων για τη δημιουργία μεγαλύτερων μονοθέσιων. Αυτό καθιστά  πιο δύσκολο το έργο του δασκάλου. Ο  νόμος μιλά για τη δημιουργία από τις συγχωνεύσεις εξαθέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων . Στο νομό μας αυτό δεν μπορεί να γίνει εξαιτίας της έλλειψης κτιρίων, της δυσβατότητας και των άσχημων καιρικών συνθηκών. Επίσης οι μετακινήσεις των μαθητών κυρίως το χειμώνα δεν είναι ασφαλείς. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες εξαιρέσεις οι οποίες είναι υπό συζήτηση. Σε δηλώσεις της άλλωστε η υφυπουργός κ. Χριστοφιλλοπούλου αναφέρθηκε στις εξαιρετικές περιπτώσεις νομών (χωριά απομακρυσμένα, δύσβατα κλπ) στις οποίες δεν θα γίνουν συγχωνεύσεις.

Πολλοί συνάδελφοι Αιρετοί ζήτησαν να θεσμοθετηθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την κάλυψη απουσιών εκπαιδευτικών βραχείας ή μακράς διάρκειας. Επίσης εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια και διαφωνία διότι στις επικείμενες κρίσεις διευθυντών Σχολικών Μονάδων δεν δίνετε η δυνατότητα στους Αιρετούς να ναι υποψήφιοι για Διευθυντές Σχολείων.
  
Η ΔΟΕ κατέγραψε τα αιτήματά μας και ευελπιστούμε να συμπεριληφθούν στο διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου.             
Είναι ανάγκη σήμερα να κατανοήσουμε όλοι μας ότι πρέπει να αντιδράσουμε γιατί αλλιώς θα συνεχιστεί αυτή κατρακύλα.. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ήρθαν τα πάνω κάτω και ότι κάποια κεκτημένα θα αλλάξουν προς το χειρότερο ή θα χαθούν.
 Δεν πρέπει να σταματήσουμε να φωνάζουμε και να πάψουμε να αναδεικνύουμε τα προβλήματα που ταλανίζουν το σύγχρονο σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Όλοι μαζί να αγωνιστούμε για ένα καλύτερο σχολείο και ένα καλύτερο αύριο.


Θέμα 2ο: «Δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος η διεξαγωγή των εξετάσεων για τα Διδασκαλεία»

Μετά τη μη χορήγηση πέρυσι νέων εκπαιδευτικών αδειών, τη μη χορήγηση φέτος των υποτροφιών από το ΙΚΥ για διδακτορικές και μεταδιδακτορικές έρευνες στην Ελλάδα, έρχεται σήμερα το υπουργείο παιδείας και βάζει τέλος στις προσδοκίες των εκπαιδευτικών που περίμεναν την εγκύκλιο για την προκήρυξη των εξετάσεων για εισαγωγή στα Διδασκαλεία των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας. Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου παιδείας Βασίλης Κουλαϊδής, στις 9 Φεβρουαρίου, με επιστολή του προς τη ΔΟΕ ανακοινώνει επίσημα τη μη διεξαγωγή φέτος των εξετάσεων για τα Διδασκαλεία της χώρας.

Η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας έρχεται κατόπιν της κατάθεσης των προτάσεων της συνόδου των προέδρων και κοσμητόρων των παιδαγωγικών τμημάτων προς την υπουργό παιδείας. Οι προτάσεις της συνόδου των προέδρων και κοσμητόρων επιγραμματικά αναφέρονται:

    Ως προς το ρόλο της μετεκπαίδευσης
Α) Εκκινώντας από τη θέση ότι κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του θεσμού της μετεκπαίδευσης συνδέεται άμεσα με την προάσπιση και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου, η Σύνοδος των Προέδρων υποστηρίζει ότι η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου  του/της εκπαιδευτικού ως διανοούμενου και ως φορέα αλλαγής στη σχολική μονάδα και την κοινωνία. Αναγνωρίζει ότι τα Διδασκαλεία συνιστούν μια σημαντική δομή μέσω της οποίας μπορούμε να επιφέρουμε ουσιαστικές και μακροχρόνιες αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση.
Β) Η Σύνοδος τονίζει την ανάγκη να διατηρηθεί ο δημόσιος ακαδημαϊκός χαρακτήρας της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Υποστηρίζει ότι κάθε προσπάθεια μετεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) για να έχει εχέγγυα επιστημονικής εγκυρότητας δεν μπορεί να υλοποιείται από άλλο φορέα παρά μόνο από το Πανεπιστήμιο, το οποίο αποτελεί και τον κατ’ εξοχήν χώρο ανάπτυξης της έρευνας και της διδασκαλίας σε συνθήκες αυτοτέλειας και ελευθερίας.
Γ) Προτείνει να ιδρυθούν  Διδασκαλεία σε κάθε Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής  και Δημοτικής Εκπαίδευσης  έτσι ώστε να ισχυροποιηθούν οι δεσμοί των Παιδαγωγικών Τμημάτων με το τοπικό δίκτυο των σχολείων. Τα Διδασκαλεία με τον τρόπο αυτό μετεξελίσσονται σε χώρους κριτικού διαλόγου του Πανεπιστημίου με την τοπική κοινότητα των εκπαιδευτικών. 

Ως προς τη μορφή της Μετεκπαίδευσης
Α) Η Σύνοδος τάσσεται υπέρ της διατήρησης της μετεκπαίδευσης, η οποία μπορεί να συνυπάρχει με (αλλά όχι να αντικατασταθεί από) προγράμματα ευέλικτης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, προτείνει, μέσα από την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, να διευρυνθεί ο ρόλος των Διδασκαλείων έτσι ώστε τα Διδασκαλεία να καλύψουν και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. συμβάλλοντας στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών Β/Θμιας Εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή). 
Β) Τονίζει, ωστόσο, ότι αναγκαία προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η προσέλκυση διδασκόντων υψηλού επιπέδου, πράγμα που είναι δύσκολο να επιτευχθεί με τα τρέχοντα επίπεδα αμοιβής των διδασκόντων και την έλλειψη μόνιμης γραμματειακής υποστήριξης.

Είναι σπουδαία η σημασία της επιμόρφωσης και της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Είναι επιτακτική η ανάγκη της λειτουργίας των Διδασκαλείων ιδιαίτερα στις μέρες μας που
βομβαρδιζόμαστε με νέες γνώσεις και προβάλλουν νέες μέθοδοι διδασκαλίας λόγω των νέων εξελίξεων της παιδαγωγικής επιστήμης, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας.
Πρέπει  να αναβαθμιστεί και ο θεσμός και ο ρόλος των Διδασκαλείων με επέκταση στις ειδικότητες διατηρώντας όμως τον χαρακτήρας τους, δηλαδή τη διετή μετεκπαίδευση και την απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων από τους εκπαιδευτικούς. 
Δυστυχώς όμως φταίμε και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για την απαξίωση των Διδασκαλείων. Με τη μη συμμετοχή μας στα μαθήματα , με δύο μέρες παρακολούθηση απαξιώνεται ο θεσμός. Αλλά, υπουργέ μου, όταν πονάει κεφάλι, δεν κόβεις …κεφάλι.

Θέμα 3ο:  «Διορισμοί – Επιμόρφωση - Διαγωνισμός ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής»
Τις προσεχείς ημέρες θα ανακοινωθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για  500 θέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.71 και Π.Ε.61. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό το 60% των διοριστέων θα είναι από το διαγωνισμό και το 40% από την επετηρίδα.
Το καλοκαίρι (λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους) θα πραγματοποιηθεί επιμόρφωση μικρής χρονικής διάρκειας (2,5 ημερών) 8500 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης..
Οι επιμορφούμενοι θα πληρωθούν για τη συμμετοχή τους... Σύντομα θα ανακοινωθεί ο τρόπος επιλογής των εκπαιδευτικών.
Ο αριθμός των διορισμών για το νέο σχολικό έτος ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί. Σημαντικό ρόλο στον αριθμό θα παίξουν οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των σχολικών μονάδων που θα χουν προηγηθεί. Ας μην ξεχνάμε συναδέλφισσες και συνάδελφοι ότι οι διορισμοί  κοστίζουν λεφτά στο Υπουργείο.

      Θέμα 4ο:  «Απεργία στις 22-23 Φεβρουαρίου»

Τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ αποφάσισαν την προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων για τις 22-23 Φεβρουαρίου. Αιχμή της απεργίας αποτελεί το νέο μισθολόγιο που θα καταλήξει στην τελική του μορφή τους επόμενους μήνες. Διεκδικούμε ένα νέο και ενιαίο μισθολόγιο κι όχι τους μισθούς που κατατάσσουν σήμερα τους εκπαιδευτικούς στην 21η θέση από τις 23 των δημοσίων υπαλλήλων και στην τελευταία θέση των δημοσίων υπαλλήλων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Θα πρέπει ανάλογα με τις σπουδές και τα προσόντα να είναι ο μισθός του υπαλλήλου.
Η συζήτηση για το νέο μισθολόγιο πρέπει να μας βρει όλους ενωμένους, συμμετέχοντας στις δράσεις του τοπικού συλλόγου μας. Το μισθολόγιο είναι κόκκινη γραμμή , χαράκωμα και όποιος προσπαθήσει να μειώσει έστω και 1 ευρώ το μισθό μας θα μας βρει κάθετα αντίθετους. Η εκπαίδευση, η υγεία, το μισθολόγιο και το συνταξιοδοτικό αποτελούν τα βασικά σημεία του κοινωνικού κράτους. Οι εκπαιδευτικοί αποδεικνύουν καθημερινά πως μπορούν και δίνουν τη μάχη μέσα στις τάξεις αλλά και στους δρόμους. Διεκδικούμε τα αυτονόητα και γι’ αυτό δεν υποχωρούμε αλλά συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενωμένοι.


Σας στέλνω:
· Την απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ για την κήρυξη της απεργιακής κινητοποίησης μαζί με το διεκδικητικό και αγωνιστικό πλαίσιο.
· Το δελτίο τύπου των προέδρων και κοσμητόρων των παιδαγωγικών τμημάτων για τα Διδασκαλεία.
·Την επιστολή του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου παιδείας για τη μη διεξαγωγή φέτος εξετάσεων για μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία.
 Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
ΣΙΔΕΡΗΣ ΜΟΤΣΙΟΛΑΣ
                                                                                                           ΑΙΡΕΤΟΣ
ΠΥΣΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο: smotsiolas@yahoo.gr. Επίσης εδώ και καιρό έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα ( το όνομα χρήστη είναι  Sideris Motsiolas). Μπορείτε να ενημερώνεστε και από την ιστοσελίδα μου http://motsiolassideris.blogspot.com/   η οποία ανανεώνεται καθημερινά .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου