ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ετήσια , περιοδική και έκτακτη αξιολόγηση που δεν θα έχει τιμωρητικό (απολύσεις) χαρακτήρα αλλά βελτιωτικό περιλαμβάνει-σύμφωνα με «διπλά» διασταυρωμένες πληροφορίες του esos οι οποίες παράλληλα διέρρευσαν και σε ημερίδα για την αξιολόγηση το περασμένο Σάββατο- η πρόταση της Επιτροπής που όρισε ο υπουργός Παιδείας να συντάξει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των 180.000 υπηρετούντων εκπαιδευτικών .
Ετήσια , περιοδική και έκτακτη αξιολόγηση που δεν θα έχει τιμωρητικό (απολύσεις) χαρακτήρα αλλά βελτιωτικό περιλαμβάνει-σύμφωνα με «διπλά» διασταυρωμένες πληροφορίες του esos οι οποίες παράλληλα διέρρευσαν και σε ημερίδα για την αξιολόγηση το περασμένο Σάββατο- η πρόταση της Επιτροπής που όρισε ο υπουργός Παιδείας να συντάξει το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των 180.000 υπηρετούντων εκπαιδευτικών .
Η Επιτροπή προτείνει την διαδικασία της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης καθώς και την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και του έργου των εκπαιδευτικών θα γίνεται από τα εξής στοιχεία:
1ον ατομικός φάκελος εκπαιδευτικού
2ον τεκμήρια του σχολείου
3ον παρατήρηση διδασκαλιών
4ον συνέντευξη.
Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και του έργου των εκπαιδευτικών θα γίνεται από τα εξής στοιχεία:
1ον ατομικός φάκελος εκπαιδευτικού
2ον τεκμήρια του σχολείου
3ον παρατήρηση διδασκαλιών
4ον συνέντευξη.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα θα γίνεται ως προς το διοικητικό από τον Διευθυντή του σχολείου και ως προς το παιδαγωγικό/διδακτικό έργο από το Σχολικό Σύμβουλο (Ατομικός φάκελος+Εκθεση αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας+Εκθεση Διευθυντή Σχολείου+ Εκθεση Σχολικού Συμβούλου)
Ένσταση στη αξιολογική κρίση μπορούν να κάνουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και ατ στελέχη της εκπαίδευσης.
Ενας ακόμη βασικός παράγοντας που θα παίξει ρόλο στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και οι ιδιαιτερότητας της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν.
ΕΤΗΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:Η ετήσια αξιολόγηση θα συνδεθεί με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και θα είναι προαιρετική.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η περιοδική αξιολόγηση θα συνδεθεί με την προαγωγή των εκπαιδευτικών στον επόμενο βαθμό ή με την υποψηφιότητα για την κατάληψη στελέχους στην εκπαίδευση.
ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΑΘΜΟ: Στον επόμενο βαθμό θα προάγονται οι εκπαιδευτικοί που κατά την αξιολόγηση θα κριθούν ως επαρκείς, σύμφωνα με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.
ΟΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ: Οσοι εκπαιδευτικοί χαρακτηριστούν πολύ καλοί ή εξαιρετικοί θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον βαθμό-χαρακτηρισμό ως επιπλέον προσόν για την διεκδίκηση θέσης στελέχους. .
ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί που για οποιοδήποτε λόγο υπάρχει το ερώτημα της ανεπάρκειας (για παράδειγμα υπάρχουν διαμαρτυρίες γονέων ότι δεν αποδίδει στην τάξη) θα αξιολογούνται εκτάκτως .
ΟΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ: Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες 'όσοι εκπαιδευτικοί κριθούν ανεπαρκείς θα υποχρεώνονται σε μετάταξη σε διοικητική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ή άλλου υπουργείου.
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Το υπουργείο - το ανακοίνωσε πρόσφατα και ο υπουργός- ιδρύει Ανεξάρτητη Δημόσια Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) η οποία θα εποπτεύει τη διαδικασία της αξιολόγησης σε όλη την Ελλάδα.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ: Η Επιτροπή προτείνει επίσης τη δημιουργία Δικτύου Πληροφόρησης της ΑΕΕ , το οποίο θα λειτουργεί σε πανελλαδικό επίπεδο , το οποίο θα επεξεργάζεται τα δεδομένα των σχολικών μονάδων, την υποστήριξη των Σχολικών Συμβούλων και την άμεση διαρκή ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας σε κεντρικό επίπεδο.
Η Επιτροπή προτείνει να έχει τριετή δοκιμαστική εφαρμογή το νέο σύστημα αξιολόγησης , κάτι όμως που ενδεχομένως να μην το δεχθεί η κυβέρνηση, δεδομένου ότι η «τρόικα» ζητά άμεση αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Ένσταση στη αξιολογική κρίση μπορούν να κάνουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και ατ στελέχη της εκπαίδευσης.
Ενας ακόμη βασικός παράγοντας που θα παίξει ρόλο στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και οι ιδιαιτερότητας της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν.
ΕΤΗΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:Η ετήσια αξιολόγηση θα συνδεθεί με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και θα είναι προαιρετική.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η περιοδική αξιολόγηση θα συνδεθεί με την προαγωγή των εκπαιδευτικών στον επόμενο βαθμό ή με την υποψηφιότητα για την κατάληψη στελέχους στην εκπαίδευση.
ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΑΘΜΟ: Στον επόμενο βαθμό θα προάγονται οι εκπαιδευτικοί που κατά την αξιολόγηση θα κριθούν ως επαρκείς, σύμφωνα με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.
ΟΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ: Οσοι εκπαιδευτικοί χαρακτηριστούν πολύ καλοί ή εξαιρετικοί θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον βαθμό-χαρακτηρισμό ως επιπλέον προσόν για την διεκδίκηση θέσης στελέχους. .
ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί που για οποιοδήποτε λόγο υπάρχει το ερώτημα της ανεπάρκειας (για παράδειγμα υπάρχουν διαμαρτυρίες γονέων ότι δεν αποδίδει στην τάξη) θα αξιολογούνται εκτάκτως .
ΟΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ: Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες 'όσοι εκπαιδευτικοί κριθούν ανεπαρκείς θα υποχρεώνονται σε μετάταξη σε διοικητική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ή άλλου υπουργείου.
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Το υπουργείο - το ανακοίνωσε πρόσφατα και ο υπουργός- ιδρύει Ανεξάρτητη Δημόσια Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) η οποία θα εποπτεύει τη διαδικασία της αξιολόγησης σε όλη την Ελλάδα.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ: Η Επιτροπή προτείνει επίσης τη δημιουργία Δικτύου Πληροφόρησης της ΑΕΕ , το οποίο θα λειτουργεί σε πανελλαδικό επίπεδο , το οποίο θα επεξεργάζεται τα δεδομένα των σχολικών μονάδων, την υποστήριξη των Σχολικών Συμβούλων και την άμεση διαρκή ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας σε κεντρικό επίπεδο.
Η Επιτροπή προτείνει να έχει τριετή δοκιμαστική εφαρμογή το νέο σύστημα αξιολόγησης , κάτι όμως που ενδεχομένως να μην το δεχθεί η κυβέρνηση, δεδομένου ότι η «τρόικα» ζητά άμεση αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Τα μέλη της επιτροπής έχουν ως εξής:
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΌΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
i) Ματσαγγούρας Ηλίας, Καθηγητής ΕΚΠΑ, ως Πρόεδρος
ii) Ανδρεαδάκης Νικόλαος, επ. Καθηγητής Παν. Κρήτης, ως Αντιπρόεδρος
iii) Γιαλούρης Παρασκευάς, Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως μέλος,
iv) Πασιάς Γεώργιος, επ. Καθηγητής ΕΚΠΑ, ως μέλος,
v) Κουλουμπαρίτση Αλεξάνδρα, π. Σύμβουλος Π.Ι., ως μέλος,
vi) Λουκέρης Διονύσιος, Σύμβουλος Β΄ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ως μέλος,
vii) Ζουγανέλη Αικατερίνη, π. Πάρεδρος Π.Ι., ως μέλος,
viii) Σαλτερής Νικόλαος, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε., ως μέλος,
ix) Ο Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ως μέλος,
x) Ο Διευθυντής Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ως μέλος.
Γραμματέας της Επιστημονικής Επιτροπής ορίζεται η κ. Συρίου Ιωάννα, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ 06 με αναπληρώτρια τη Μαρία Λιβανίου εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ07.
i) Ματσαγγούρας Ηλίας, Καθηγητής ΕΚΠΑ, ως Πρόεδρος
ii) Ανδρεαδάκης Νικόλαος, επ. Καθηγητής Παν. Κρήτης, ως Αντιπρόεδρος
iii) Γιαλούρης Παρασκευάς, Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως μέλος,
iv) Πασιάς Γεώργιος, επ. Καθηγητής ΕΚΠΑ, ως μέλος,
v) Κουλουμπαρίτση Αλεξάνδρα, π. Σύμβουλος Π.Ι., ως μέλος,
vi) Λουκέρης Διονύσιος, Σύμβουλος Β΄ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ως μέλος,
vii) Ζουγανέλη Αικατερίνη, π. Πάρεδρος Π.Ι., ως μέλος,
viii) Σαλτερής Νικόλαος, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε., ως μέλος,
ix) Ο Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ως μέλος,
x) Ο Διευθυντής Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ως μέλος.
Γραμματέας της Επιστημονικής Επιτροπής ορίζεται η κ. Συρίου Ιωάννα, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ 06 με αναπληρώτρια τη Μαρία Λιβανίου εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ07.
Το Έργο της Επιστημονικής Επιτροπής ήτανι:
i) η μελέτη του σχετικού με την αξιολόγηση νομοθετικού πλαισίου,
ii) η μελέτη των σχεδίων και προτάσεων που έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα σε υπηρεσιακό επίπεδο για θέματα αξιολόγησης,
iii) η μελέτη σχετικών προτάσεων των φορέων της εκπαίδευσης,
iv) η διαμόρφωση ερωτηματολογίου βασικών αρχών αξιολόγησης προκειμένου να ερωτηθεί σχετικά η εκπαιδευτική κοινότητα.
v) ο σχεδιασμός και η σύνταξη σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του εκπαιδευτικού.
Η Επιστημονική Επιτροπή ολοκλήρωσε τις εργασίες της στις 30 Σεπτεμβρίου.
i) η μελέτη του σχετικού με την αξιολόγηση νομοθετικού πλαισίου,
ii) η μελέτη των σχεδίων και προτάσεων που έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα σε υπηρεσιακό επίπεδο για θέματα αξιολόγησης,
iii) η μελέτη σχετικών προτάσεων των φορέων της εκπαίδευσης,
iv) η διαμόρφωση ερωτηματολογίου βασικών αρχών αξιολόγησης προκειμένου να ερωτηθεί σχετικά η εκπαιδευτική κοινότητα.
v) ο σχεδιασμός και η σύνταξη σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του εκπαιδευτικού.
Η Επιστημονική Επιτροπή ολοκλήρωσε τις εργασίες της στις 30 Σεπτεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου