Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

ΠΕΣΣ:Σε κλίμα αμοιβαίας εκτίμησης η συνάντηση Σχολικών Συμβούλων με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
 Σε κλίμα αμοιβαίας εκτίμησης,  πραγματοποιήθηκε η συνάντηση το ΔΣ της  Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων με τοπροεδρείο της ΔΟΕ, αναφέρει σε ανακοίνωση της  η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων , ενώ  τονίζει ότι αναπτύχθηκε εποικοδομητικός διάλογος, αποτέλεσμα του οποίου ήταν η σύμπτωση απόψεων:
•    Στην αναγκαιότητα συνεργασίας
•    Στην αναγνώριση της διακριτότητας των ρόλων της ΠΕΣΣ και της ΔΟΕ
•    Στην αναγνώριση της προσφοράς των Σχολικών Συμβούλων, καθώς και του ιστορικού ρόλου της ΔΟΕ
•    Στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την αποφυγή ενεργειών που δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις και δεν συνεισφέρουν στην εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της τονίζει πως  η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ)    για το θέμα των πιέσεων που ασκούνται από σχολικούς συμβούλους για την άμεση υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης, τόνισε ότι αυτό που μεταφέρει η ΠΕΣΣ στα μέλη της είναι η υποχρέωση ενημέρωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών και σε καμία περίπτωση η άσκηση οποιασδήποτε πίεσης προς αυτούς.
  Στη συνάντηση συζητήθηκε επίσης το ζήτημα των διαγραφών σχολικών συμβούλων από κάποιους Συλλόγους Εκπαιδευτικών. Η ΠΕΣΣ κατέθεσε την αντίθεσή της με το μέτρο και την πεποίθησή της ότι δεν προσφέρει στη συνεργασία.

 ΠΕΣΣ: «Δελτίο Τύπου για τη συνάντηση του ΔΣ της ΠΕΣΣ με το ΔΣ της ΔΟΕ»
Χθες στις 11/02/2014 το ΔΣ της ΠΕΣΣ συναντήθηκε με το ΔΣ της ΔΟΕ και συζητήθηκαν τρέχοντα θέματα της εκπαίδευσης.
Κατά τη συζήτηση η οποία διεξήχθη σε κλίμα αμοιβαίας εκτίμησης, αναπτύχθηκε εποικοδομητικός διάλογος, αποτέλεσμα του οποίου ήταν η σύμπτωση απόψεων:
•    Στην αναγκαιότητα συνεργασίας
•    Στην αναγνώριση της διακριτότητας των ρόλων της ΠΕΣΣ και της ΔΟΕ
•    Στην αναγνώριση της προσφοράς των Σχολικών Συμβούλων, καθώς και του ιστορικού ρόλου της ΔΟΕ
•    Στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την αποφυγή ενεργειών που δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις και δεν συνεισφέρουν στην εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης
Ειδικότερα, σε σχέση με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες, το ΔΣ της ΠΕΣΣ διευκρίνισε το ρόλο και τις αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων, σημειώνοντας ότι άδικες και εν πολλοίς αναποτελεσματικές ενέργειες, όπως η διαγραφή συνάδελφου Σχολικής Συμβούλου της Α΄θμιας Εκπαίδευσης από πρωτοβάθμιο σωματείο, δημιουργούν κλίμα έντασης που δεν συνεισφέρει στην κοινή προσπάθεια για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Περεταίρω και σε σχέση με το ΠΔ 152/2013,διαπιστώθηκε ότι η ποσόστωση καθώς και η έλλειψη ουσιαστικής σύνδεσης με την επιμόρφωση, είναι δύο μεγάλα προβλήματα, η επίλυση των οποίων θα μπορούσε να δημιουργήσει προϋποθέσεις έναρξης γόνιμου διαλόγου στο πλαίσιο επανεξέτασής του.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ εκτιμά ότι διαμορφώνονται συνθήκες συνεργασίας με το ΔΣ της ΔΟΕ σε ένα ευρύ φάσμα δράσεων και ευελπιστεί ότι η συνάντηση θα αποτελέσει την σηματοδότηση μιας ουσιαστικής και δημιουργικής συνεργασίας.
ΓιατοΔ.Σ.τηςΠ.Ε.Σ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ         Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ   ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ



Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
  Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, στα γραφεία της Δ.Ο.Ε., συνάντηση του Δ.Σ. με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, στα πλαίσια των δράσεων του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την ανάδειξη των θεμάτων της εκπαίδευσης και της συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους συνδικαλιστικούς κι επιστημονικούς φορείς.
  Από τη μεριά μας αναλύσαμε τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. για το επίκαιρο θέμα της αξιολόγησης και την απόλυτη αντίθεσή μας στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει ένα σύστημα ελέγχου που θα οδηγεί στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης και θα αποτελεί μηχανισμό διαθεσιμότητας και απολύσεων. Τονίσαμε το ότι οι σχολικοί σύμβουλοι αποτελούν για τη Δ.Ο.Ε. αναπόσπαστο κομμάτι του κλάδου,  υπηρετώντας ένα δασκαλογέννητο θεσμό που αντικατέστησε τον επιθεωρητισμό και τη σημασία που έχει να διαφυλαχθεί ο ρόλος της ενίσχυσης από αυτούς, των εκπαιδευτικών και του έργου τους, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη συγκυρία. Συγκυρία που απαιτεί τη χάραξη κοινής πορείας, με δεδομένες τις θέσεις της ΠΕΣΣ ενάντια στην επιχειρούμενη αξιολόγηση, αλλά και κοινής στάσης και δράσης ώστε να μην υλοποιηθεί η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των ποσοστώσεων και της κατηγοριοποίησης.
  Το προεδρείο της ΠΕΣΣ αφού έθεσε το ζήτημα της διαφοροποίησης του θεσμικού ρόλου του από αυτόν της Δ.Ο.Ε. ξεκαθάρισε το ότι έχει πάρει θέση ενάντια στην αξιολόγηση που συνδέεται με ποσοστώσεις στη βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και από την οποία απουσιάζει παντελώς η σύνδεσή της με την επιμόρφωση.
  Για το θέμα των πιέσεων που ασκούνται από σχολικούς συμβούλους για την άμεση υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης, τόνισε ότι αυτό που μεταφέρει η ΠΕΣΣ στα μέλη της είναι η υποχρέωση ενημέρωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών και σε καμία περίπτωση η άσκηση οποιασδήποτε πίεσης προς αυτούς.
  Συζητήθηκε επίσης το ζήτημα των διαγραφών σχολικών συμβούλων από κάποιους Συλλόγους Εκπαιδευτικών. Η ΠΕΣΣ κατέθεσε την αντίθεσή της με το μέτρο και την πεποίθησή της ότι δεν προσφέρει στη συνεργασία. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ξεκαθάρισε πως θέλει τους εκπαιδευτικούς όλους μαζί στην πράξη αλλά αυτό σημαίνει ότι από το θεσμικό του ρόλο ο καθένας θα υπηρετούν τον κοινό σκοπό της υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για το θέμα της αξιολόγησης θα πρέπει όλοι, έμπρακτα, να υπερασπίζονται τις θέσεις και τις αποφάσεις του κλάδου.
  Εκφράστηκε, επίσης, η πρόθεση η συνάντηση αυτή να αποτελέσει την απαρχή μιας ουσιαστικής συνεργασίας με ζητούμενο τη χάραξη θέσεων και πορείας που θα έχει να προσφέρει στη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και του Έλληνα εκπαιδευτικού.
Από τη Δ.Ο.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου