«Το υπουργείο αιφνιδιάζει, προκαλεί και εξοργίζει» τονίζει η Ομοσπονδία
Διαφωνίες εκφράζουν τα μέλη της ηγεσίας της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) με την πρόθεση του υπουργού Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου για επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς.
«Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να αιφνιδιάζει, να προκαλεί και να εξοργίζει την εκπαιδευτική κοινότητα λαμβάνοντας αποφάσεις για σοβαρά εκπαιδευτικά ζητήματα ερήμην των εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων τους, συχνά μάλιστα με αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των μελών της ηγεσίας του» αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.
Όσον αφορά την πρόθεση για επιμήκυνση του σχολικού έτους τα μέλη της ΟΛΜΕ αναφέρουν ότι «τόσο η διάρκεια του σχολικού έτους όσο και η διάρκεια των σχολικών διακοπών και αργιών στην Ελλάδα ακολουθούν τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ. Διαφέρει μόνο το χρονικό σημείο των διακοπών των μαθημάτων που εξαρτάται από τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα που ισχύουν σε κάθε χώρα».Ακόμη ότι «το ίδιο συμβαίνει και σε ό,τι αφορά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, που δεν διαφέρει σημαντικά από ό,τι παρατηρείται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, εμφανίζεται μικρότερη από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ λόγω του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πραγματικά, τέσσερις έως έξι εβδομάδες του σχολικού έτους σπαταλώνται για τη διεξαγωγή των κάθε είδους εξετάσεων, το κόστος των οποίων για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά έχει δραματικές επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική όσο και στην ψυχική τους ευεξία».
«Αυτό που απαιτείται, αν το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για την ποιότητα στην εκπαίδευση, είναι να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που καταλαμβάνουν οι παντός είδους εξετάσεις των μαθητών ιδιαίτερα στο Λύκειο σε βάρος της διδασκαλίας και των μαθημάτων. Αυτό βέβαια απαιτεί μια συνολική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διαμόρφωση του ετήσιου προγράμματος μαθημάτων και διακοπών αλλά και την ανατροπή του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του λυκείου» καταλήγουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας που χαρακτηρίζουν το ενδιαφέρον του υπουργού Παιδείας «υποκριτικό».
«Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να αιφνιδιάζει, να προκαλεί και να εξοργίζει την εκπαιδευτική κοινότητα λαμβάνοντας αποφάσεις για σοβαρά εκπαιδευτικά ζητήματα ερήμην των εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων τους, συχνά μάλιστα με αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των μελών της ηγεσίας του» αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.
Όσον αφορά την πρόθεση για επιμήκυνση του σχολικού έτους τα μέλη της ΟΛΜΕ αναφέρουν ότι «τόσο η διάρκεια του σχολικού έτους όσο και η διάρκεια των σχολικών διακοπών και αργιών στην Ελλάδα ακολουθούν τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ. Διαφέρει μόνο το χρονικό σημείο των διακοπών των μαθημάτων που εξαρτάται από τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα που ισχύουν σε κάθε χώρα».Ακόμη ότι «το ίδιο συμβαίνει και σε ό,τι αφορά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, που δεν διαφέρει σημαντικά από ό,τι παρατηρείται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, εμφανίζεται μικρότερη από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ λόγω του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πραγματικά, τέσσερις έως έξι εβδομάδες του σχολικού έτους σπαταλώνται για τη διεξαγωγή των κάθε είδους εξετάσεων, το κόστος των οποίων για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά έχει δραματικές επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική όσο και στην ψυχική τους ευεξία».
«Αυτό που απαιτείται, αν το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για την ποιότητα στην εκπαίδευση, είναι να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που καταλαμβάνουν οι παντός είδους εξετάσεις των μαθητών ιδιαίτερα στο Λύκειο σε βάρος της διδασκαλίας και των μαθημάτων. Αυτό βέβαια απαιτεί μια συνολική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διαμόρφωση του ετήσιου προγράμματος μαθημάτων και διακοπών αλλά και την ανατροπή του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του λυκείου» καταλήγουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας που χαρακτηρίζουν το ενδιαφέρον του υπουργού Παιδείας «υποκριτικό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου