Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

Τι συμβαίνει όταν λείπουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τα σχολεία


Τι συμβαίνει όταν λείπουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τα σχολεία
Πιθανόν να μην καλυφθεί το σύνολο των αναγκών σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων οι οποίοι και απαιτούνται για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων. Το παραπάνω προκύπτουν από σημερινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας στο MEGA  όπου αναφερόμενος στα Ολοήμερα δήλωσε ότι θα λειτουργήσουν αρκετά εξ αυτών όμως δε θα υπάρχει το σύνολο των εκπαιδευτικών αναφερόμενεος και σε παραδείγματα ειδικοτήτων. Ωστόσο ο υπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρχουν ολοήμερα που να μη δουλεύουν με έναν εκπαιδευτικό τουλάχιστον.


Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Υπουργού στο ΒΗΜΑ FM όπου και τόνισε για τις ειδικότητες τα ακόλουθα:
"Τα κενά θα είναι 1.000 και τα υπολογίζουμε σε ένα ποσοστό 0,7% του συνολικού μας εκπαιδευτικού προσωπικού. Με έναν υπολογισμό όμως αρκετά αυστηρό, γιατί έχουμε τις εκτιμήσεις που κάνουν οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες, που είναι σωστές, που εκτιμούν τα κενά ως περισσότερα, αλλά συνεκτιμούν τις ανάγκες λ.χ. στο ολοήμερο σχολείο να είναι και ο καθηγητής της Πληροφορικής και της αγγλικής φιλολογίας. Να είναι δηλαδή όλες οι ειδικότητες παρούσες. Έτσι πρέπει κατά το νόμο, αλλά δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή. Κάνουμε μια δυνατότητα λειτουργίας και αυτό θεωρούμε ότι είναι μια συνεπής και ρεαλιστική κουβέντα σε καιρό κρίσης. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι περισσότερο".
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ λείπουν από τα σχολεία 734 καθηγητές αγγλικών, 493 γυμναστές και 497 μουσικοί. Αν αθροίσουμε και τα κενά που εμφανίζουν εκπαιδευτικοί των καλλιτεχνικών, της πληροφορικής, θεάτρου όπου πέρσι είχαν προσληφθεί 819, 274 και 726 αναπληρωτές αντίστοιχα γίνεται αντιληπτό οτι αυτά ξεπερνούν τις 3.000.
Στην εγκύκλιο λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων που εκδίδεται κάθε χρόνο υπάρχει πρόνοια για την έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων αφού αναφέρονται τα ακόλουθα:
α. Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικού συγκεκριμένης ειδικότητας γίνεται αντικατάσταση του διδακτικού αντικειμένου με άλλο για το οποίο υπάρχει διαθέσιμος αριθμός εκπαιδευτικών.
β. Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Αγγλικής, οι ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου, για την προετοιμασία και την ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
γ. Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών ΠΕ 19 ή ΠΕ 20, οι δύο (2) ώρες του διδακτικού αντικειμένου, διατίθενται για άλλο διδακτικό αντικείμενο επιλογής, ενώ στις περιπτώσεις που ούτε αυτό καταστεί δυνατό, οι δυο (2) ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου. 
Στα παραπάνω να προσθέσουνε ότι σύμφωνα με έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας οι δάσκαλοι μπορούν να διδάξουν τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, της Μουσικής και της Θεατρικής Αγωγής.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι η διδασκαλία της Μουσικής, σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας, είναι δυνατόν να γίνει και από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 70. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ.
Όσον αφορά τη Φυσική Αγωγή αυτή διδάσκεται από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Λόγω της εξειδίκευσης του διδακτικού αντικείμενου να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. ολιγοθέσια σχολεία) και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 11, τότε και μόνο τότε είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικούς Π Ε 70.
Το διδακτικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. καθώς και στο ολοήμερο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 32 και του κλάδου ΠΕ 18.41. Σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και εφόσον έχουν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες στελέχωσης των δημοτικών σχολείων από εκπαιδευτικούς των παραπάνω κλάδων, η Θεατρική Αγωγή, σύμφωνα με την με αριθμ. 07/10-2-2014 Πράξη του Δ.Σ του ΙΕΠ, θα μπορούσε να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, μετά από σχετική εισήγηση του οικείου Σχολικού Συμβούλου και Απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης, εφόσον δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριό τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις εξής περιπτώσεις:
1. Να είναι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο γνωστικό αντικείμενο του εν λόγω μαθήματος.
2. Να είναι κάτοχοι πτυχίου τμήματος Θεατρικών Σπουδών ή εναλλακτικά δραματικής σχολής, αναγνωρισμένης από το Υπουργείο Πολιτισμού.
3. Να έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια με αντικείμενο τη Θεατρική Αγωγή ή τη δραματική τέχνη, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας από φορείς αναγνωρισμένους από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή το Υπουργείο Πολιτισμού. 
Περιορισμός των ειδικοτήτων στα δημοτικά;
Προβληματισμό στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων προκαλούν οι σημερινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας στη ΝΕΡΙΤ σχετικά με τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο υπουργός Παιδείας έδωσε και ένα στίγμα των αλλαγών που θα συζητήσει με τα αρμόδια συμβούλια καθώς δήλωσε ότι “ο στόχος είναι αυτός, από την υπέρ πληροφόρηση που δεν αφήνει τίποτα στο τέλος, από τα πολλά μαθήματα που κάνουνε για να βρίσκουν δουλειά πολλές συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ειδικότητες , που δεν θα τη χάσουν τη δουλειά τους σε καμία περίπτωση , αλλά θα πρέπει να κάνουν και κάτι γενικότερο από αυτό που έχουν ειδικευτεί σε ένα σχολείο με λιγότερα μαθήματα από πλευράς ειδικοτήτων και περισσότερη παιδεία.
Καλόγηρος Βασίλειος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου