ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ -ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΑΝΑΦΟΡΑ
Προς: -τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Δημιουργία Κοινωνικών Υπηρεσιών στις σχολικές μονάδες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Η Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης, Σταυρούλα Ξουλίδου, καταθέτει αναφορά την υπ’ αριθμ. πρωτ. 10780/10-04-2014 επιστολή του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος.
Σύμφωνα με την ανωτέρω επιστολή οι τρέχουσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες έχουν οδηγήσει στη δημιουργία πολλών προβλημάτων των οποίων δέκτες είναι οι σχολικές μονάδες της χώρας. Η αντιμετώπιση των ολοένα αυξανόμενων φαινομένων που απορρέουν από την κοινωνική κρίση αποτελεί μείζονα ανάγκη που γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.
Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλείσθε όπως μεριμνήσετε για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος που αναφέρεται στην επισυναπτόμενη επιστολή.
Η καταθέτουσα Βουλευτής
Σταυρούλα Ξουλίδου
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Σ.Κ.Λ.Ε
Αθήνα, 10/04/2014
Αριθ.Πρωτ:10780
Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κο Αρβανιτόπουλο
Θέμα: «Θεσμοθέτηση κοινωνικών υπηρεσιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.»
Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε από τις αρχές του χρόνου κοινωνικοί λειτουργοί (ΠΕ και ΤΕ) έχουν προσληφθεί μέσω των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης.
Δυστυχώς όμως, η άσκηση των καθηκόντων των παραπάνω Κοινωνικών Λειτουργών συναντά σημαντικά προβλήματα, αποτέλεσμα της έλλειψης επαρκούς θεσμικού πλαισίου και της πρόχειρης, στερούμενης προοπτικής, υλοποίησης του σχετικού προγράμματος.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η άσκηση Κοινωνικής Εργασίας στα σχολικά πλαίσια, θεσμοθετημένη ήδη με τα Ν.Δ. 195/1974, ΠΔ.891/1978 και ΠΔ 5050/1985, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοσθεί.
Στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες ο Κοινωνικός Λειτουργός στην εκπαίδευση μέσω της εργασίας του συμβάλλει στην ενίσχυση της λειτουργικότητας των μαθητών, παρέχοντας τους την αναγκαία ψυχική και κοινωνική φροντίδα.
Στον ρόλο του υπάγεται όχι μόνο ο προσδιορισμός, η συμμετοχή στη θεραπεία και η πρόβλεψη των ειδικών προβλημάτων συμπεριφοράς και ψυχικής υγείας, όπως κατάθλιψη, έλλειψη προσοχής και υπερκινητικότητας, στρες, ενδοοικογενειακές σχέσεις κ.λ.π., αλλά και επειγουσών κοινωνικών καταστάσεων όπως η σχολική βία, η παιδική φτώχεια, ο υποσιτισμός και η βία στην οικογένεια και Ο Κοινωνικός Λειτουργός είναι ο μεσολαβητής στη σχέση μαθητή – οικογένειας σχολείου -Κράτους.
Εν κατακλείδι, ο Κοινωνικός Λειτουργός συμβάλλει στην πρόληψη, αντιμετώπιση συναισθηματικών κοινωνικών και οικογενειακών προβλημάτων των μαθητών, που κάτω από την πίεση δυσμενών ατομικών και κοινωνικών συνθηκών ή άλλων αιτιών αδυνατούν να προσαρμοστούν στον εκπαιδευτικό χώρο και να αξιοποιήσουν επαρκώς τα μέσα που διατίθενται υπ΄ αυτών μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας ή άλλων προγραμμάτων.
Είναι προφανές ότι η απασχόληση Κοινωνικών Λειτουργών στα Σχολεία στο πλαίσιο προγραμμάτων κοινωφελούς εργασία, πέρα από την αυτονόητη προσφορά εργασίας σε νέους ανέργους, λίγα μπορεί να προσφέρει στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου αν δεν ακολουθηθεί από:
• Την άμεση εφαρμογή του ήδη θεσμοθετημένου νομοθετικού πλαισίου (Ν.Δ. 195/1974, ΠΔ.891/1978 και ΠΔ 5050/1985), ακολουθώντας επιτέλους τα δεδομένα των Ευρωπαϊκών Κρατών.
• Τη λειτουργία Κοινωνικής Υπηρεσίας στα Σχολεία, στελεχωμένης με επαγγελματίες Κοινωνικούς Λειτουργούς και άλλο επιστημονικό προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας.
• Τη συμπλήρωση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου με τις απαραίτητες ρυθμίσεις για την λειτουργία, την δομή των Σχολικών Κοινωνικών Υπηρεσιών, τον ρόλο των κοινωνικών λειτουργών στην καθημερινότητα του σχολείου, στις σχέσεις τους με τους καθηγητές και τους δασκάλους, τους μαθητές και τους γονείς τους
• Την οργάνωση ενδουπηρεσιακών Κύκλων Κατάρτισης των Κοινωνικών Λειτουργών που πρόκειται να στελεχώσουν τις παραπάνω υπηρεσίες.
Κύριε Υπουργέ,
η οικονομική κρίση είναι όλο και πιο ορατή στην καθημερινότητα όλων και οι σχολικές μονάδες είναι πολλές φορές δέκτες πολλών προβλημάτων που είναι αποτέλεσμα αυτής. Η δημιουργία Κοινωνικών Υπηρεσιών στις σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης, είναι μια πρόκληση των καιρών. Είναι ένα πάγιο αίτημα του κλάδου μας , το οποίο αυτή την στιγμή είναι πιο αναγκαίο και επίκαιρο από οποιαδήποτε άλλη φορά, με σκοπό την αντιμετώπιση των διαρκώς αυξανόμενων φαινομένων κοινωνικής κρίσης, την αντιμετώπιση σοβαρών ζητημάτων μέσα από την σχολική μονάδα καθώς και την πρόληψη φαινομένων παραβατικότητας και ενδοσχολικής βίας. Για την υλοποίηση της είμαστε έτοιμοι να σας παρουσιάσουμε ολοκληρωμένο σχέδιο άμεσα υλοποιήσιμο
http://seepea-stella.blogspot.gr/2014/04/blog-post_1631.html
http://seepea-stella.blogspot.gr/2014/04/blog-post_1631.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου