ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Σ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Ν Δ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ ΤHN ΥΠΟΥΡΓΟ:
1 ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
1 ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΤΕΛΕΙ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ»
Ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου, ο οποίος δημιουργήθηκε ώστε οι μαθητές των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της χώρας να απασχολούνται με καινοτόμες δράσεις πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου, συνδυάζοντας έτσι την δημιουργική απασχόληση των 140.000 μαθητών που φοιτούσαν σε αυτό μέχρι φέτος και την διευκόλυνση των εργαζόμενων γονιών, είναι το τελευταίο θύμα των οριζόντιων περικοπών της Κυβέρνησης, η οποία μάλιστα, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου αποφασίστηκε «στοχεύοντας στην ικανοποίηση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή»
Σύμφωνα με τις υπ' αριθμ.Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011 και Φ.50/289/63060/Γ1/02-06-2011 Υπουργικές αποφάσεις από το επόμενο σχολικό έτος (2011-2012):
• Το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα εφαρμόζεται μόνο στα 6/θέσια και άνω σχολεία, ενώ στα υπόλοιπα 1/θεσια έως 5/θέσια, που λειτουργούσε μέχρι φέτος, θα υλοποιείται μόνο αν ο αριθμός των μαθητών είναι πάνω από 60.
• Στα σχολεία με ολοήμερο πρόγραμμα θα εγγράφονται και θα φοιτούν στο πρόγραμμα του ολοήμερου, μόνο οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι.
• Κατά το σχολικό έτος 2011-2012 δε θα λειτουργήσει η Προαιρετική Απογευματινή Ζώνη σε όλα τα ολοήμερα
• Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που προβλέπεται για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι δεκαπέντε (15) μαθητές.
• Στα σχολεία με ολοήμερο πρόγραμμα θα εγγράφονται και θα φοιτούν στο πρόγραμμα του ολοήμερου, μόνο οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι.
• Κατά το σχολικό έτος 2011-2012 δε θα λειτουργήσει η Προαιρετική Απογευματινή Ζώνη σε όλα τα ολοήμερα
• Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που προβλέπεται για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι δεκαπέντε (15) μαθητές.
Με λίγα λόγια, το ολοήμερο σχολείο, με επίκληση μάλιστα, δήθεν «κοινωνικών και εκπαιδευτικών αναγκών», συρρικνώνεται σε τέτοιο βαθμό, που είναι βέβαιο ότι ούτε τον παιδαγωγικό του ρόλο θα επιτελεί, ούτε θα συμβάλει στην ενίσχυση των εργαζόμενων γονιών, οι οποίοι θα κληθούν να προσθέσουν ένα επιπλέον έξοδο στον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αφού δεν θα μπορούν να απασχολήσουν τα παιδιά τους τις ώρες που εργάζονται και τέλος θα οδηγήσει στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς που στήριζαν και στηρίζουν το θεσμό υπό αντίξοες τις περισσότερες φορές συνθήκες.
Το τραγελαφικότερο όλων είναι ότι τίθεται ως προϋπόθεση εγγραφής στο ολοήμερο να εργάζονται και οι δύο γονείς του μαθητή, γεγονός που, δεδομένης της συνεχούς αύξησης της ανεργίας ιδίως στις γυναίκες, καθιστά αδύνατη τη φοίτηση σε τεράστιο αριθμό μαθητών.
Με την υπουργική απόφαση αυτή, το ολοήμερο σχολείο καταργείται στην ουσία, ιδίως στην περιφέρεια που τα σχολεία στην πλειοψηφία τους είναι μικρότερα από 6/θέσια, καθώς οι προϋποθέσεις που έχουν μπει καθιστούν απαγορευτική τη λειτουργία του.
Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
η κα Υπουργός
1. Ποιες «κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες» καλύπτει η πρωτοφανής αυτή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας;
2. Για ποιο λόγο καταργείται οριζόντια η Απογευματινή Ζώνη σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία;
3. Πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ιδιαίτερα στην επαρχία που η πλειοψηφία των σχολείων είναι κάτω από 6/θέσια;
4. Το Υπουργείο πιστεύει ότι μόνο αν εργάζονται και οι δύο γονείς του μαθητή καθίσταται αναγκαία η λειτουργία ολοήμερου σχολείου. Αυτή η προσέγγιση δεν υπονομεύει τον κοινωνικό ρόλο του ολοήμερου σχολείου, σε μία περίοδο που κλονίζεται το κοινωνικό κράτος;
5. Η λογική της Κυβέρνησης να αντιμετωπίζει και την εκπαίδευση λογιστικά και με οριζόντιες περικοπές να την καθιστά θύμα της μνημονιακής πολιτικής, δεν σκοτώνει κάθε ελπίδα προστασίας της κοινωνικής συνοχής και ανάκαμψης μέσα από την επένδυση στην παιδεία;
2. Για ποιο λόγο καταργείται οριζόντια η Απογευματινή Ζώνη σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία;
3. Πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ιδιαίτερα στην επαρχία που η πλειοψηφία των σχολείων είναι κάτω από 6/θέσια;
4. Το Υπουργείο πιστεύει ότι μόνο αν εργάζονται και οι δύο γονείς του μαθητή καθίσταται αναγκαία η λειτουργία ολοήμερου σχολείου. Αυτή η προσέγγιση δεν υπονομεύει τον κοινωνικό ρόλο του ολοήμερου σχολείου, σε μία περίοδο που κλονίζεται το κοινωνικό κράτος;
5. Η λογική της Κυβέρνησης να αντιμετωπίζει και την εκπαίδευση λογιστικά και με οριζόντιες περικοπές να την καθιστά θύμα της μνημονιακής πολιτικής, δεν σκοτώνει κάθε ελπίδα προστασίας της κοινωνικής συνοχής και ανάκαμψης μέσα από την επένδυση στην παιδεία;
Αθήνα, 23 / 06 / 2011
Ο ερωτών Βουλευτής
Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης
Βουλευτής Ροδόπης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου