ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα θέματα που ετοίμασε το υπουργείο Παιδείας και θα τεθούν στη συνέντευξη στους υποψήφιους Διευθυντές των σχολείων από την άποψη ότι (σ.σ. για πρώτη φορά) περιγράφονται σχεδόν όλα τα καθημερινά γεγονότα , δυσκολίες, συμπεριφορές μαθητών, κηδεμόνων και εκπαιδευτικών μέσα στο σχολείο. Πρόκειται για περιγραφές που πρέπει να τις διαβάσουν κυρίως όλοι οι γονείς .
Εδώ τα θέματα για τα Δημοτικά σχολεία κι εδώ για τα Γυμνάσια και Λύκεια
Ανοίγοντας τα δυο αυτά αρχεία ενδεικτικά θα βρείτε ζητήματα , όπως:
-Εντός λεπτών από τη στιγμή που ο οπλισμένος μπήκε στο σχολείο και πυροβόλησε μαθητές, η αστυνομία και προσωπικό επείγουσας ιατρικής βοήθειας βρίσκονταν επί τόπου. Τα τραυματισμένα παιδιά είχαν μεταφερθεί στο νοσοκομείο και τα υπόλοιπα παρέμειναν στις τάξεις τους, όπου ότι ήταν ασφαλή. Το τηλεφωνικό «δέντρο» τέθηκε αμέσως σε λειτουργία με σκοπό να καθησυχαστούν οι γονείς και να εξασφαλιστεί η βοήθειά τους. Σε τριάντα λεπτά, ψυχολόγος, κοινωνικοί λειτουργοί, όπως και ιδιώτες επαγγελματίες και γονείς είχαν φθάσει για βοήθεια. Ο λυκειάρχης μίλησε στους γονείς και σε κάθε τάξη είπε στους μαθητές τι ακριβώς συνέβη. Πριν οι γονείς πάρουν τα παιδιά, ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες βοήθειας από ειδικούς ψυχικής υγείας.
Περιγραφή: |
-Ο σύλλογος γονέων στη σχολική μονάδα στην οποία διευθύνετε διαμαρτύρεται εντόνως για την επιθετική και επικίνδυνη συμπεριφορά ενός μαθητή, ο οποίος εμφανίζει και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κηρύσσει αποχή των μαθητών από τα μαθήματα και ζητά την απομάκρυνση του συγκεκριμένου μαθητή από το σχολείο.
-Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ενός Σχολείου υποβάλλει στον Διευθυντή του σχολείου γραπτή διαμαρτυρία για την εκκεντρική και πλήρη ακροτήτων αμφίεση μιας εκπαιδευτικού και ζητά την παρέμβαση του.
-Μετά το πέρας του διαλείμματος, ο εκπαιδευτικός καθυστέρησε για μερικά λεπτά να εισέλθει στην τάξη που είχε μάθημα, καθώς συνομιλούσε με ένα γονέα για την πρόοδο του παιδιού του. Στον ελάχιστο αυτό χρόνο, κάποιο παιδί τραυματίστηκε ελαφρά μέσα στην αίθουσα. Ο εκπαιδευτικός θεωρεί ότι υπεύθυνος για τον τραυματισμό είναι ο εφημερεύων, καθώς ο ίδιος –όπως υποστήριξε- εκείνη την ώρα συνομιλούσε με γονέα και ως εκ τούτου δε θα μπορούσε να βρίσκεται στην τάξη του. Ο Διευθυντής καλείται να δώσει λύση στο διαπληκτισμό των εκπαιδευτικών.
-Διευθυντής σχολείου έχει παρατηρήσει ότι εκπαιδευτικός του σχολείου του χρησιμοποιεί το φωτοτυπικό μηχάνημα για την κάλυψη προσωπικών του αναγκών. Του έχει επισημάνει επανειλημμένως να αποφεύγει τέτοιου είδους χρήσεις, αλλά αυτός συνεχίζει. Πώς πρέπει να ενεργήσει ο Διευθυντής;
-Κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων, ο εκπαιδευτικός Παπαδόπουλος Χαρίλαος ορίστηκε την 25ηΜαρτίου να συνοδεύσει τους μαθητές/τριες της τάξης του στις τοπικές εκδηλώσεις, σύμφωνα με το πρόγραμμα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Διοίκησης. Ο εκπαιδευτικός αρνήθηκε να παραστεί προφασιζόμενος ότι η ημέρα αυτή είναι αργία. Ο Διευθυντής, για να μη δημιουργηθεί ευρύτερο πρόβλημα και φτάσει το συμβάν μέχρι τα «αυτιά» της Διεύθυνσης, όπως είπε, συνόδευσε ο ίδιος τους μαθητές και τις μαθήτριες.
-Εκπαιδευτικός αναφέρει στο Διευθυντή ότι δύο αδέλφια που φοιτούν στην τάξη της έρχονται στο σχολείο με μώλωπες στο σώμα τους και ότι πιθανόν είναι θύματα ενδοοικογενειακής βίας. Ο Διευθυντής γνωρίζει σχετικά με το γεγονός αυτό από παρελθόντα έτη, αλλά συστήνει στη δασκάλα ότι είναι καλύτερα να παραβλέψουν για ακόμα μια φορά το γεγονός, καθώς ο πατέρας είναι ιδιαίτερα βίαιος και θα υπάρξει αναστάτωση σε όλο το σχολείο.
-Ο σύλλογος διδασκόντων ενός σχολείου αποτελείται εξολοκλήρου από καπνίζοντες εκπαιδευτικούς. Στην τελευταία συνεδρίασή του, στις 17-12-2010, αποφάσισε ομόφωνα να διαμορφώσει μία παροπλισμένη αίθουσα ως χώρο για τους/τις καπνίζοντες εκπαιδευτικούς. Ο Διευθυντής, μάλιστα, δεσμεύθηκε για την υλοποίηση της απόφασης.
-Ο Διευθυντής ενός σχολείου με έγγραφό του, βεβαιώνει ψευδώς ότι ο Παπαδόπουλος Αθανάσιος του Κοσμά απεφοίτησε από το σχολείο του κατά το σχολικό έτος 1972-1973. Μάλιστα, στην ενέργεια αυτή προέβη κατόπιν έντονων παρακλήσεων του ενδιαφερόμενου και παρέμβασης ενός πολύ γνωστού πολιτικού παράγοντα.
-Είστε διευθυντής σε μία περιοχή όπου τα τελευταία χρόνια έχουν συγκεντρωθεί οικονομικοί μετανάστες με διαφορετική πολιτιστική αντίληψη για την υπακοή των παιδιών και τον ρόλο του πατέρα ως αρχηγού της οικογένειας. Οι καθηγητές μιας τάξης σας ενημερώνουν ότι μαθητής του σχολείου προσέρχεται στο σχολείο με εμφανή σημάδια κακοποίησης.
-Δυστυχώς στις μέρες μας ολοένα και αυξάνονται τα φαινόμενα της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού μαθητών από τους συμμαθητές των, χωρίς τις περισσότερες φορές ο διευθυντής να ενημερώνετε για το γεγονός. Γονέας καταγγέλλει ότι το παιδί του έπεσε θύμα εκφοβισμού από συμμαθητές του (του ίδιου σχολείου) εντός σχολικού χώρου.
--Γονέας μαθητή καταγγέλλει στον διευθυντή του σχολείου ότι ένας εκπαιδευτικός του κάνει διακρίσεις εις βάρος του παιδιού του. Βαθμολογεί με αυστηρά κριτήρια τις εργασίες, σε κάθε περίπτωση «κατηγορεί» τον μαθητή ότι φταίει για τυχόν φασαρίες εντός και εκτός τάξης. Έχει συναντήσει τον εκπαιδευτικό αλλά ατυχώς ο εκπαιδευτικός ούτε και άκουσε τις αιτιάσεις του. Θεωρεί ότι η διάκριση που υφίσταται το παιδί οφείλεται στην αλλοδαπή καταγωγή του.
-Με την έναρξη του διδακτικού έτους, ορισμένοι γονείς μαθητών της πρώτης τάξης αλλά και μεγαλυτέρων τάξεων –το σχολείο προέκυψε από την συνένωση δύο σχολείων- σας επισκέπτονται και σας ζητούν να αλλάξει το παιδί τους τμήμα, προκειμένου να βρίσκεται στο ίδιο τμήμα με συμμαθητές του από το νηπιαγωγείο ή από το ίδιο σχολείο. Επιμένουν προβάλλοντάς σας διάφορα επιχειρήματα του τύπου: … αισθάνεται άσχημα ψυχολογικά το παιδί… δε θέλει να έρθει στο σχολείο… κλπ.
-Μετά από διαπληκτισμό με εκπαιδευτικό του σχολείου που διευθύνετε τίθεται το θέμα των ωρών εργασίας του και κυρίως το θέμα της παραμονής του εκπαιδευτικού στο σχολείο εκτός του διδακτικού του ωραρίου. Ο Διευθυντής υπενθυμίζει ότι ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να βρίσκεται 8ωρο στη δουλειά του, σύμφωνα με τον υπαλληλικό κώδικα, καθώς και οι εκπαιδευτικοί είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Ο εκπαιδευτικός αντιτάσσει ότι το συνδικαλιστικό του όργανο τον προστατεύει από την αυθαιρεσία του και θα αποχωρεί από το σχολείο μετά το διδακτικό του έργο. Απειλεί δε να τον καταγγείλει στο συνδικαλιστικό όργανο της περιφερείας.
--Στο σχολείο που ορίζεστε διευθυντής/-ντρια πρόκειται να εγγραφεί μαθητής με εμφανή προβλήματα νοητικά και κινητικά. Ύστερα από σχετική επικοινωνία σας με το ΚΕΔΔΥ που αξιολόγησε το μαθητή πληροφορηθήκατε ότι η μητέρα αρνείται να παραλάβει τη σχετική έκθεση αξιολόγησης, στην οποία προτείνεται να εγγραφεί το παιδί στο ΕΕΕΕΚ, επειδή είναι η μοναδική εκπαιδευτική δομή ειδικής αγωγής για την ηλικία του μαθητή που λειτουργεί στην περιοχή. Οι γονείς επιμένουν να φοιτήσει στο δικό σας σχολείο, επειδή βρίσκεται κοντά στη διεύθυνση της κατοικίας τους. Εσείς εκτιμάτε ότι τόσο από εκπαιδευτική άποψη όσο και από άποψη ασφάλειας του μαθητή πρέπει να φοιτήσει στο ΕΕΕΚ.
-Με την κατάθεση της προφορικής βαθμολογίας του α΄ τριμήνου διαπιστώνετε ότι ο καθηγητής των καλλιτεχνικών μαθημάτων αξιολόγησε με υπερβολική αυστηρότητα τους μαθητές του καταθέτοντας βαθμολογία 3-4 μονάδων χαμηλότερη από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των άλλων μαθημάτων. Ταυτόχρονα, δε δείχνει διάθεση να πείσει τους μαθητές και τους κηδεμόνες τους ότι ο τρόπος που αξιολογεί είναι δίκαιος. Αντίθετα, τονίζει ότι κανείς δεν είναι ειδικότερος από τον ίδιο να εκτιμήσει τις καλλιτεχνικές ικανότητες των μαθητών του. Όπως είναι φυσικό η συμπεριφορά αυτή εκνευρίζει τους μαθητές και τους γονείς, οι οποίοι έχουν αρχίσει να διαμαρτύρονται δημιουργώντας στο σχολείο αναστάτωση.
-Η αξιολόγηση του μαθητή χαρακτηρίζεται ως παιδαγωγική πράξη. Γονέας διαμαρτύρεται στο Διευθυντή του σχολείου για «άδικη», μη αντικειμενική αξιολόγηση του παιδιού του από την εκπαιδευτικό της Μουσικής. Το α΄ τρίμηνο είχε βαθμολογήσει με «10» και το β’ τρίμηνο «8».
-Αλλοδαπός μαθητής γίνεται επίκεντρο συγκρούσεων με τους συμμαθητές του. Ο γονέας του μαθητή θεωρεί ότι το παιδί του αδικείται λόγω της εθνικότητάς του. Δημιουργεί επεισόδιο στο σχολείο.
-Στο Λύκειο στο οποίο είστε Διευθυντής παρατηρείται αυξητική τάση του φαινομένου των ωριαίων αποβολών, ιδιαίτερα στη Β' τάξη, με τάσεις εξάπλωσης περισσότερο στην Α' και λιγότερο στη Γ' τάξη. Η κατάσταση με την πάροδο του χρόνου επιδεινώνεται Οι ωριαίες αποβολές γίνονται συνήθης πρακτική στους περισσότερους διδάσκοντες και αποτελούν καθημερινό φαινόμενο, χωρίς να είναι ως εκπαιδευτική πρακτική αποτελεσματικό μέτρο.
Επιπλέον, θίγεται το κύρος των εκπαιδευτικών, οπότε συγκαλείται έκτακτη παιδαγωγική συνεδρίαση του Συλλόγου των Διδασκόντων. Να αναφέρετε τα κύρια σημεία στα οποία θα εστιαστεί η εισήγησή σας προς το Σύλλογο.
-Μαθητής της Γ' τάξης του Γυμνασίου, στο οποίο είστε Διευθυντής, παρουσιάζει αποκλίνουσα συμπεριφορά και διασαλεύει το ομαλό παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη και στο σχολείο (απείθεια, επιθετική συμπεριφορά ) και έχει ελλιπή κοινωνικοποίηση. Αφού δοκιμάστηκαν όλα τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέσα και δεν απέδωσαν, συγκαλέσατε τον Σύλλογο Διδασκόντων όπου εκθέσατε την όλη την κατάσταση. Το σχολείο δεν διαθέτει άλλες επανορθωτικές δυνατότητες, οπότε εκτιμήθηκε ότι ίσως η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θα βοηθούσε, διότι η ανάδειξή του σε πρότυπο «ηρωικής» συμπεριφοράς δεν συμβάλει στη βελτίωσή του, ενώ με την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ίσως βελτιωθεί. Σε αυτή την περίπτωση προβλέπεται ο μαθητής εάν το επιθυμεί να επανέλθει ομαλά στο κλίμα του σχολείου του. Έτσι, προτείνεται η ποινή της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για το συγκεκριμένο μαθητή.
-στο Λύκειο σας έρχεται αναπληρωτής/τρια εκπαιδευτικός και πριν αναλάβει υπηρεσία έχετε καταρτίσει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο του αναθέτετε να διδάξει μεγάλο αριθμό μαθημάτων, π.χ. Αρχαία Α΄ λυκείου, Λογοτεχνία και Γλώσσα Β΄ Λυκείου και Λογοτεχνία και Αρχαία Γ΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης.
Ο εκπαιδευτικός θέτει θέμα για την μεγάλη διασπορά των γνωστικών αντικειμένων που του έχουν ανατεθεί και κυρίως ενίσταται για τα Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης ως ειδικός στη Λογοτεχνία.
-Είστε διευθυντής σε μία περιοχή όπου τα τελευταία χρόνια έχουν συγκεντρωθεί οικονομικοί μετανάστες με διαφορετική πολιτιστική αντίληψη για την υπακοή των παιδιών και τον ρόλο του πατέρα ως αρχηγού της οικογένειας. Οι εκπαιδευτικοί μιας τάξης σας ενημερώνουν ότι μαθητής του σχολείου προσέρχεται στο σχολείο με εμφανή σημάδια κακοποίησης.
-Τα τελευταία χρόνια ολοένα και πληθαίνουν οι καταγγελίες μαθητών –κυρίως στα Λύκεια- ότι καθηγητές προσπερνούν κάποια θέματα λέγοντας στους μαθητές ότι αυτά τα ξέρετε από τα φροντιστήρια, ας πάμε παρακάτω.
-Γονέας καταγγέλλει στον διευθυντή του σχολείου ότι η φιλόλογος κάνει διακρίσεις εις βάρος του υιού του. Βαθμολογεί με αυστηρά κριτήρια τις εργασίες, σε κάθε περίπτωση «κατηγορεί» τον μαθητή ότι φταίει για τυχόν φασαρίες εντός και εκτός τάξης. Έχει συναντήσει την καθηγήτρια αλλά ατυχώς ούτε και άκουσε τις αιτιάσεις του. Θεωρεί ότι η διάκριση σε βάρος του παιδιού του, οφείλεται στην αλλοδαπή καταγωγή του.
-Με την έναρξη του διδακτικού έτους, ορισμένοι γονείς σας μαθητών της πρώτης τάξης σας επισκέπτονται και σας ζητούν να αλλάξει το παιδί τους τμήμα, προκειμένου να βρίσκεται στο ίδιο τμήμα με συμμαθητές του από το Δημοτικό ή το Γυμνάσιο. Επιμένουν προβάλλοντάς σας διάφορα επιχειρήματα του τύπου: … αισθάνεται άσχημα ψυχολογικά το παιδί… δε θέλει να έρθει στο σχολείο… κλπ.
-Μαθήτρια εμφανώς καταπονημένη ψυχολογικά εκμυστηρεύεται στον καθηγητή της τάξης της ότι οι γονείς της την πιέζουν αφόρητα για να επιτύχει υψηλότερες επιδόσεις στα μαθήματα. Η κατάσταση αυτή της προκαλεί γενικευμένο άγχος με αποτέλεσμα, αντί να βελτιώνει τις επιδόσεις της, να παρουσιάζει κάμψη, να απομονώνεται και να μη θέλει να συμμετέχει σε καμιά δραστηριότητα του σχολείου. Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος καθώς η πίεση στο σπίτι εντείνεται, δημιουργούνται φασαρίες και η κατάσταση δεν διορθώνεται.
-Μαθητής με άριστη σχολική επίδοση αργοπορεί συστηματικά στην πρωινή προσέλευση παραβιάζοντας τον εσωτερικό κανονισμό του Σχολείου και παρά τις επανειλημμένες παρατηρήσεις δε συμμορφώνεται. Από την επικοινωνία σας με τους γονείς διαπιστώνετε ότι οι γονείς δεν υιοθετούν τη σχολική λογική της έγκαιρης προσέλευσης θεωρώντας υποχρέωση του σχολείου να δέχεται τον αργοπορημένο μαθητή στο μάθημα, εφόσον μάλιστα είναι σε γνώση των κηδεμόνων η αργοπορία.
-Στο σχολείο που είστε διευθυντής, ύστερα από καταγγελίες γονέων αλλά και από δικές σας παρατηρήσεις έχετε διαπιστώσει ότι ο καθηγητής των μαθηματικών συμπεριφέρεται ειρωνικά και απαξιωτικά σε μαθητές, ιδιαίτερα σε παιδιά μεταναστών. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί συχνά εκφράσεις όπως «αυτά ισχύουν στην πατρίδα σου, όχι εδώ», «Εδώ είναι Ελλάδα, δεν είναι Αλβανία/Βουλγαρία κλπ».
-Ο κηδεμόνας ενός μαθητή σας υποβάλλει αίτημα να του χορηγήσετε αντίγραφα των πρακτικών της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου κατά την οποία αποφασίστηκε να αποβληθεί το παιδί του επί τριήμερο από το Σχολείο. Θεωρεί ότι του επιβλήθηκε άδικη τιμωρία και επιθυμεί να ενημερωθεί επισήμως και εγγράφως, ώστε να καθορίσει τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες για να προστατεύσει το παιδί του και την οικογένειά του (το μικρότερο παιδί του είναι επίσης μαθητής του σχολείου).
-Με την κατάθεση της προφορικής βαθμολογίας του α΄ τριμήνου διαπιστώνετε ότι ο καθηγητής των καλλιτεχνικών μαθημάτων αξιολόγησε με υπερβολική αυστηρότητα τους μαθητές του καταθέτοντας βαθμολογία 3-4 μονάδων χαμηλότερη από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των άλλων μαθημάτων. Ταυτόχρονα, δε δείχνει διάθεση να πείσει τους μαθητές και τους κηδεμόνες τους ότι ο τρόπος που αξιολογεί είναι δίκαιος. Αντίθετα, τονίζει ότι κανείς δεν είναι ειδικότερος από τον ίδιο να εκτιμήσει τις καλλιτεχνικές ικανότητες των μαθητών του. Όπως είναι φυσικό η συμπεριφορά αυτή εκνευρίζει τους μαθητές και τους γονείς, οι οποίοι έχουν αρχίσει να διαμαρτύρονται άλλοι κόσμια και άλλοι άκομψα δημιουργώντας στο σχολείο αναστάτωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου