Επειδή κάποιοι /ες πιστεύουν στην αναγκαιότητα ενός Νέου Σχολείου που θα βελτιώνει την υπάρχουσα κατάσταση στο διοικητικό, εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και γιατί όχι ερευνητικό επίπεδο. Το ξεκίνημα με τα νέα στελέχη αποτελεί τη χρυσή ευκαιρία για μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του συστήματος.
Ίσως όλα όσα έγιναν και γίνονται στην διαδικασία της επιλογής των στελεχών προβληματίσουν για το νέο ξεκίνημα. Και επειδή η υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ αποτελεί και το ουσιαστικό στοιχείο της όποιας μεταρρύθμισης δύο διαπιστώσεις και δύο προτάσεις.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ 1η: Η καταγραφή της εικόνας της κάθε σχολικής μονάδας ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχει γίνει με τρόπο αξιόπιστο και αυτό είτε γιατί επικρατεί μια ράθυμη κατάσταση, είτε γιατί βολεύει καταστάσεις.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ 1η: Η καταγραφή της εικόνας της κάθε σχολικής μονάδας ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχει γίνει με τρόπο αξιόπιστο και αυτό είτε γιατί επικρατεί μια ράθυμη κατάσταση, είτε γιατί βολεύει καταστάσεις.
ΠΡΟΤΑΣΗ 1η : Η παράδοση και παραλαβή των σχολικών μονάδων να συνοδεύεται από μια πλήρη καταγραφή της σχολικής μονάδας. Απαιτείται: Η σύνταξη μιας αναλυτικής εγκυκλίου που θα καθορίζει τη διαδικασία παραλαβής και παράδοσης των σχολικών μονάδων. Αν οι υπηρεσίες του ΥΠΔΜΘ αδυνατούν να το πράξουν να συσταθεί μια ομάδα εργασίας από ειδικούς στο management και συντάξουν όλη τη διαδικασία μέχρι την 15.08.2011 [ναι μέχρι τότε αρκεί να υπάρχει η πολιτική βούληση γιατί και τα πρόσωπα υπάρχουν και οι προτάσεις έχουν γίνει] Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της πλήρους απογραφής είναι απαραίτητα για την όποια (αυτό)αξιολόγηση και τον όποιο σχεδιασμό-προγραμματισμό
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ 2η: Τα όσα συμβαίνουν με την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης δεν είναι ότι το καλύτερο, ούτε τιμά την εκπαιδευτική κοινότητα. Το ότι αυτό συμβαίνει σε τέτοια έκταση στο χώρο της εκπαίδευσης σηματοδοτεί μια κατάσταση για την οποία ευθύνονται όλα τα επίπεδα της διοικητικής ιεραρχίας [όλα και τα κατώτερα τα οποία αριθμούν μέλη μετρούμενα στα δάκτυλα των δυο χεριών, για τα οποία δεν ισχύει το ρητό «το ένα χέρι καθαρίζει το άλλο και τα δύο το πρόσωπο», το αντίθετο μάλιστα]. Είναι φανερό το αδιέξοδο με την τελευταία φιλότιμη προσπάθεια να καλυφθούν οι απαιτήσεις των σχολικών συμβούλων που είναι ταυτόχρονα και υποψήφιοι διευθυντές σχολικών μονάδων και το τι πρόκειται να συμβεί προς όφελος «διάφορων» διαπλεκόμενων και όχι μόνο.
ΠΡΟΤΑΣΗ 2α: Ότι έγινε-έγινε γιατί υποθέτουμε ότι όλοι νοιάζονται για την παιδεία ή επειδή είμαστε και μετριόφρονες για την εκπαίδευση. Να συνεννοηθούν οι προϊστάμενοι διευθύνσεων με τους υποψηφίους σχολικούς συμβούλους και τους υποψήφιους διευθυντές που ενδεχόμενα θίγονται και να βρεθεί μία κατά το δυνατόν κοινά αποδεκτή λύση. Προτείνεται οι υποψήφιοι σχολικοί σύμβουλοι να επιδιώξουν και να δηλώσουν σχολικές μονάδες μικρής ζήτησης, άλλωστε ως οι εν δυνάμει σχολικοί σύμβουλοι τέτοιες σχολικές μονάδες δεν θα προσπαθήσουν να αναβαθμίσουν?. Μάλιστα αν δήλωναν τις σχολικές μονάδες που καλύφθηκαν από τους συναδέλφους με τα λιγότερα μόρια [αν και αυτό τίθεται υπό αίρεση] δεν θα ήταν μια κίνηση ανατροπής νοοτροπιών που δεν μας τιμούν. Ο δημοκρατικός προγραμματισμός στην πράξη. Ένα μάθημα μιας άλλης λογικής για τις εκάστοτε εξουσίες Και γιατί όχι ένα μάθημα αυτοκριτικής σε μας τους/τις ίδιους/ες Έτσι το σύστημα ίσως αποκτήσει τη χαμένη του αξιοπρέπεια και αξιοπιστία, άλλωστε αυτή η λογική δεν πρέπει να διέπει τους παιδαγωγούς και στο κάτω -κάτω της γραφής τέτοιες ενέργειες δεν μας δίνουν το δικαίωμα για να διεκδικούμε το αδύνατο επειδή είμαστε ρομαντικοί.
ΠΗΓΗ: ESOS
ΠΗΓΗ: ESOS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου