ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Η ίδρυση και λειτουργία των σχολείων ΕΑΕΠ αποτελεί ίσως τη "σανίδα σωτηρίας" κάποιων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, κυρίως αυτή τη χρονική περίοδο που τίθεται το ζήτημα της διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών.
Στα σχολεία με ΕΑΕΠ διπλασιάστηκαν οι ώρες Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας, εντάχθηκε το μάθημα της Πληροφορικής , της Θεατρικής Αγωγής και των Εικαστικών ως υποχρεωτικά μαθήματα.
Ο πρώην Ειδικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Μιχάλης Κοντογιάννης ο οποίος σχεδίασε και υλοποίησε το θεσμό των ΕΑΕΠ είχε εισηγηθεί από την αρχή τις οικειοθελείς μετατάξεις εκπ/κων από την Δευτεροβάθμια Εκπ/ση και όχι τις προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ (διότι αυτό κάποτε θα τελείωνε) ή τις υποχρεωτικές διαθέσεις που δημιουργούσαν δυσφορία.
Είχε προτείνει τότε προς τις υπηρεσίες του υπουργείου και στην υπουργό Αννα Διαματοπούλου, αύξηση των οργανικών θέσεων καθηγητών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας στα σχολεία ΕΑΕΠ και παράλληλα σύσταση κλάδου Πληροφορικής ,Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας.
Η τότε Πολιτική ηγεσία του υπουργείου (Διαμαντοπούλου, Χριστοφιλοπούλου ) απάντησε θετικά στον Ειδικό Γραμματέα ήταν θετική.
Ωστόσο γραφειοκρατικά προσκόμματα των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Οικονομικών καθυστέρησαν την όλη διαδικασία.
Είναι χαρακτηριστική η άποψης της αρμόδιας Δν/σης του υπουργείου Παιδείας σε υπηρεσιακό της έγγραφο. Αναφέρει:
«Ως εκ τούτου άποψη της Υπηρεσίας μας, είναι καταρχάς ότι δε δικαιολογείται στην παρούσα φάση η σύσταση πολύ περισσότερων οργανικών θέσεων στους εν λόγω κλάδους καθώς και ότι μέχρι και την τελική απορρόφηση από τη Β/θμια Εκπ/ση των 3 εκπ/κών κλάδου ΠΕ32 από τον πίνακα του ΑΣΕΠ (και του αντίστοιχου αριθμού από τον ενιαίο πίνακα) δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν διορισμοί εκπ/κών κλάδων ΠΕ32 και ΠΕ18.41 στην Α/θμια Εκπ/ση προκειμένου να μη δημιουργηθούν υπόνοιες για τους λόγους υλοποίησης του όλου εγχειρήματος».
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών ισχυριζόταν ότι αυτές οι μετατάξεις είναι νέοι διορισμοί.
Ύστερα από πολύ προσπάθεια το υπουργείο Οικονομικών πείστηκε κι οι υπηρεσίες του Παιδείας αποφάσισαν να προχωρήσουν στη θεσμοθέτηση των οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όμως με πολύ λιγότερο αριθμό θέσεων από αυτόν που είχε προτείνει ο τότε Ειδικός Γραμματέας Μιχάλης Κοντογιάννης και χωρίς αύξηση του αριθμού των οργανικών θέσεων Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας .
Τέλος ακόμη κι αυτές οι θέσεις μετατάξεων έχουν καθυστερήσει ένα τουλάχιστον χρόνο να καλυφθούν.
Στα σχολεία με ΕΑΕΠ διπλασιάστηκαν οι ώρες Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας, εντάχθηκε το μάθημα της Πληροφορικής , της Θεατρικής Αγωγής και των Εικαστικών ως υποχρεωτικά μαθήματα.
Ο πρώην Ειδικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Μιχάλης Κοντογιάννης ο οποίος σχεδίασε και υλοποίησε το θεσμό των ΕΑΕΠ είχε εισηγηθεί από την αρχή τις οικειοθελείς μετατάξεις εκπ/κων από την Δευτεροβάθμια Εκπ/ση και όχι τις προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ (διότι αυτό κάποτε θα τελείωνε) ή τις υποχρεωτικές διαθέσεις που δημιουργούσαν δυσφορία.
Είχε προτείνει τότε προς τις υπηρεσίες του υπουργείου και στην υπουργό Αννα Διαματοπούλου, αύξηση των οργανικών θέσεων καθηγητών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας στα σχολεία ΕΑΕΠ και παράλληλα σύσταση κλάδου Πληροφορικής ,Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας.
Η τότε Πολιτική ηγεσία του υπουργείου (Διαμαντοπούλου, Χριστοφιλοπούλου ) απάντησε θετικά στον Ειδικό Γραμματέα ήταν θετική.
Ωστόσο γραφειοκρατικά προσκόμματα των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Οικονομικών καθυστέρησαν την όλη διαδικασία.
Είναι χαρακτηριστική η άποψης της αρμόδιας Δν/σης του υπουργείου Παιδείας σε υπηρεσιακό της έγγραφο. Αναφέρει:
«Ως εκ τούτου άποψη της Υπηρεσίας μας, είναι καταρχάς ότι δε δικαιολογείται στην παρούσα φάση η σύσταση πολύ περισσότερων οργανικών θέσεων στους εν λόγω κλάδους καθώς και ότι μέχρι και την τελική απορρόφηση από τη Β/θμια Εκπ/ση των 3 εκπ/κών κλάδου ΠΕ32 από τον πίνακα του ΑΣΕΠ (και του αντίστοιχου αριθμού από τον ενιαίο πίνακα) δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν διορισμοί εκπ/κών κλάδων ΠΕ32 και ΠΕ18.41 στην Α/θμια Εκπ/ση προκειμένου να μη δημιουργηθούν υπόνοιες για τους λόγους υλοποίησης του όλου εγχειρήματος».
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών ισχυριζόταν ότι αυτές οι μετατάξεις είναι νέοι διορισμοί.
Ύστερα από πολύ προσπάθεια το υπουργείο Οικονομικών πείστηκε κι οι υπηρεσίες του Παιδείας αποφάσισαν να προχωρήσουν στη θεσμοθέτηση των οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όμως με πολύ λιγότερο αριθμό θέσεων από αυτόν που είχε προτείνει ο τότε Ειδικός Γραμματέας Μιχάλης Κοντογιάννης και χωρίς αύξηση του αριθμού των οργανικών θέσεων Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας .
Τέλος ακόμη κι αυτές οι θέσεις μετατάξεων έχουν καθυστερήσει ένα τουλάχιστον χρόνο να καλυφθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου