Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Τα λοξά της αξιολόγησης (ατάκτως ερριμμένα)

axiologisi
Τα λοξά της αξιολόγησης (ατάκτως ερριμμένα) Χρονογράφημα

Ασφαλείς πληροφορίες φέρουν τους ανασφαλείς Διευθυντές σχολείων να ανεβάζουν τόμους στην πλατφόρμα. (τόνους, τόμους, κάπου χάνεται το μέτρο).
Αιτία; Η ασάφεια των κριτηρίων που διαβάζονται όπως ακριβώς οι χρησμοί της Πυθίας.

Η εκδίκηση του (ανασφαλούς) διευθυντή. Γράψε, του λένε, και κάνε αναφορές σε έγγραφα, νόμους, πρακτικά συνεδριάσεων, όνειρα που είδες, κτλ. Έτσι, ο καημένος διευθυντής (έρχονται και κρίσεις σύντομα…) δαπάνησε περίπου 35 ώρες (χωρίς τα διαλείμματα) για να συγγράψει τα απαιτούμενα της πλατφόρμας του. Τώρα πού είναι η εκδίκηση; Ε, λοιπόν, εκείνοι που του υπέδειξαν να γράψει σχεδόν τα πάντα, τώρα θα είναι υποχρεωμένοι να τα μελετήσουν!! Έ, ρε γλέντια!! Να διαβάζεις κάθε σεμινάριο, κάθε πρακτικό, κάθε πρόταση, κάθε αναφορά στο ημερολόγιο σχολικής ζωής….και τελειωμό να μην έχει. Μάθαμε ότι κάθε διευθυντής (για τις διευθύντριες δεν ξέρουμε, αλλά νομίζουμε ότι κι αυτές δεν…λακωνίζουν) έχει γράψει από 25 μέχρι 50 σελίδες.
Τι χαρά θα κάνουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης που θα έχουν «να μελετήσουν» 100-200 και πλέον «πλατφόρμες» κατάφορτες με αυτό-δοξαστικά κείμενα, διάσπαρτα με αναφορές…
Υπάρχει κανείς που δεν πιστεύει ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, έχουν πάαααρα πολύ ελεύθερο χρόνο για να μελετήσουν «εξαντλητικά» τις αυτοαξιολογήσεις των διευθυντών; Εγώ πιστεύω ότι θα τις μελετήσουν όλες, λέξη λέξη, ώστε να μην αδικήσουν κανέναν…. Κανέναν ρόλο δεν θα παίξουν οι κομματικές προτιμήσεις, οι κολλεγιές, οι εξυπηρετήσεις, οι επερχόμενες κρίσεις για διευθυντές, σχολικούς συμβούλους, περιφερειακούς διευθυντές. Όλα θα γίνουν με διαφάνεια και αξιοκρατία, όπως ακριβώς συμβαίνει στην (φαιδρά) χώρα μας εδώ και δεκαετίες.
Πάντως, πέρα από τα αστεία, και οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι σχολικοί σύμβουλοι, πρέπει να μελετήσουν τις….πλατφόρμες, διότι αν αδικηθούν κάποιοι διευθυντές και κάνουν ένσταση, θα πρέπει κανείς να έχει ρίξει μια ματιά στα προσόντα….
Κάτι παρόμοιο θα γίνει και με τους σχολικούς συμβούλους. Φαντάζεστε ένα σχολικό σύμβουλο να μελετά το ογκώδες φορτίο της πλατφόρμας ενός διευθυντή; Και να συνειδητοποιεί (με κάποια δόση αγγλικού φλεγματικού…φόβου) ότι μπορεί αυτός να διεκδικήσει κάτι;
Πάντως, ένας αριθμός διευθυντών που δεν είναι κολλητοί της παρούσας κυβέρνησης αλλά…. της επόμενης (σύμφωνα πάντα με τις …δημοσκοπήσεις), αρνούνται να μπουν στο παιχνίδι. Κρατάτε ονόματα για να δείτε τους επόμενους διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους και περιφερειακούς διευθυντές (ή τέλος πάντων, τους επόμενους…αγωνιστές συνταξιούχους….).
Το ίδιο φαινόμενο και με εκπαιδευτικούς που αρνούνται να συμμετάσχουν στην αυτοαξιολόγηση. Γνωστός μας διευθυντής μας έλεγε ότι αυτή η ιστορία, της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, είναι μια εντελώς προσχηματική διαδικασία, χωρίς καμιά ουσία. Το μόνο που κάνει είναι να φορτώνει περισσότερο τους εκπαιδευτικούς (και τους διευθυντές) και να τους τρώει ωφέλιμο χρόνο, ο οποίος –ασφαλώς- κόβεται από τον διδακτικό χρόνο και από την προετοιμασία τους για τη διδασκαλία.
Έτσι, η άρνηση αρκετών εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν στη φανφάρα (αυτοαξιολόγηση) είναι ευρέως αποδεκτή, πέραν των άλλων και επειδή τα μαντάτα των δημοσκοπήσεων έβαλαν αέρα στα πανιά των αντιπολιτευόμενων. Όλοι, μα όλοι, περιμένουν τους ….179 να λύσουν τον γόρδιο δεσμό, τόσο της αξιολόγησης όσο και της αυτοαξιολόγησης.
Τώρα, για την τελευταία, οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε από το ρεπορτάζ λένε ότι τα περισσότερα σχολεία ασχολούνται με θέματα καίριας σημασίας για το σχολείο, όπως (π.χ.) την αναβάθμιση της ιστοσελίδας του σχολείου (με ανάρτηση μερικών φωτογραφιών), με την κατάρτιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας (χιλιάδες αναρτημένοι στο διαδίκτυο, έτοιμοι για κλόπι πέιστ….). Τόσο ….σημαντικά.
Εξαιρετική εντύπωση έκανε τελευταία στους εκπαιδευτικούς η ο ομιλία του προέδρου του ΙΕΠ Σ. Γκλαβά στοΣΠΔΕ ο οποίος αποτύπωσε…την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου. Τους τα λέει ο ο κ. Γκλαβάς, αλλά αυτοί (εκεί στο Υπουργείο και στο ΙΕΠ) τίποτε, έχουν τοίχους τ’ αυτιά τους. Άντε, όπως περιμένουν πολλοί, να έλθει ο Αλέξης, για να πάρουν σάρκα και οστά τα οράματα του Σ. Γκλαβά….
Και μιας και πιάσαμε τα οράματα… ο κ. Λοβέρδος προσπαθεί να αγκυρώσει γερά το «Κοινωνικό Σχολείο» ορίζοντας συντονιστές κτλ. Πράγματι χρειάζεται αγκύρωση διότι αναμένεται τυφώνας ο οποίος αν περάσει …σύριζα δεν πρόκειται να γλυτώσουν οι ….ελαφρές κατασκευές και κυρίως εκείνες που δεν έχουν …γερά θεμέλια. Πάντως, είναι καλό να έχουμε οραματιστές Υπουργούς, προέδρους Ινστιτούτων, κτλ, διότι έτσι αυξάνεται η απορροφητικότητα των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ ….
Μικρή σημασία έχει μπροστά στο όραμα η πραγματική κατάσταση που βιώνουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς στα σχολεία. Προέχουν τα οράματα για το Κοινωνικό Σχολείο και όχι για το σχολείο που έχει σήμερα η κοινωνία….
Αξιολογήστε τους κι αφήστε τους….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου